Kedves Partnereink!
A kialakult vészhelyzetre tekintettel, megváltozott az infomix Kft kollégáinak munkarendje. Ahhoz, hogy a biztonságos munkavégzést, és az Önök támogatását hosszútávon biztosítani tudjuk, a központi irodában csak az iroda működtetéséhez szükséges lehető legkevesebb kolléga tartózkodik bent.
Kérjük az Ixnetet használó partnereinket használják a már ismert „Segíthetünk” támogatás kérés funkciót.
Amennyiben telefonos támogatásra van szükségük, kérjük ne a központi iroda telefonszámát hívják.
Valamint arra kérnénk tisztelt partnereinket, hogy csakis sürgős esetben telefonáljanak, minden más, nem kritikus ügyben írjanak emailt.
Vidéki irodáinkban dolgozó kollégáink a megszokott mobil számokon érhetők el:
0620/555-1312
0620/385-5930
0620/365-9641
0620/399-5240
Az irodán kívül (Home Office) dolgozó üzemeltető kollégák az alábbi mobil számokon tudnak segítséget nyújtani. Újabb elérhető mobilokat állítottunk be a megnövekedett igények kiszolgálására:
0630/949-5583
0620/910-7002
0620/467-3824
0620/460-3687
0670/883-7834
0620/385-5954
0630/258-0381 (ügyeleti mobil, nap közben is hívható)
0630/225-0772 (ügyeleti mobil, nap közben is hívható)
Megértésüket köszönjük!
Vészhelyzetre tekintettel készült fejlesztések a dokumentum oldalain *-gal jelölve!
Tisztelt Felhasználóink!
Portálunkról letölthető az Ixnet 2.88.0 verzióváltása.
Változások:
2020. április 1-től érvényes gyógyszer- és segédeszköztörzs változások.
Alaprendszer fejlesztések
*mobilToken
- Az Ixnet programon belüli használatbavételhez szükséges egyszerű lépéseket megtalálja a dokumentum végén.
*Új laborvizsgálatkérő lap
- A „Covid-19” miatt került bevezetésre. Neve: „NNK virológiai kérőlap”.
*Receptírás
- Új beállítási lehetőség: „Rendelet alapján szakorvosi javaslat lejárat figyelmen kívül hagyása”. Verzióváltás után be lesz kapcsolva.
- Ha be van kapcsolva, akkor olyan szakorvosi javaslatok esetén, amikor 2020.03.01, vagy annál nagyobb dátummal lejárnának, a lejáratot figyelmen kívül hagyjuk és a recept megjegyzésbe automatikusan bekerül az alábbi szöveg: „Felírva lejárt szakorvosi javaslat alapján a 44/2004. (IV. 28.) ESZCSM rendelet szerint”. Mint eddig is, a recept megjegyzés szövege beküldésre kerül az EESZT-be, de kibővítve az előbb említett szöveggel.
- Bekapcsolása esetén a 14 év alattiak és TAJ számmal nem rendelkezők esetén sem lesz kinyomtatva a felírási igazolás!
Bármikor kikapcsolható, de amint a rendelet hatályát veszti a beállítást javasolt kikapcsolni.
- A therápiás lapon beállított „Lejárt plusz hónap” beállítás érvénybe lép a receptíráson is, ahol a "Ther.lap" leválogatásban szintén meg fognak jelenni a therápiás lapon beállítottak szerint már lejárt szakorvosi javaslatok is.
- Ennek következményeként változtatni kellett az „Összes készítmény felírás” nyomógomb működésén is. A nyomógomb szélén megjelenik egy kis nyíl, amire kattintva megnyitható egy újabb lehetőség.
- Nyitás nélkül rákattintva csak a nem lejárt és érvényes szakorvosi javalatok kerülnek átemelésre a felírandó receptek listájába, vagyis minden ugyanúgy működik, mint eddig.
- Kinyitva viszont rákattinthatunk az „Összes készítmény felírása lejártakkal együtt”-re, aminek következményeként a leválogatásban látható valamennyi készítmény felkerül a felírandó receptek listájába.
- A már lejárt készítmények más színnel lesznek jelölve (piros háttér, fekete betűk), mint a normál, nem lejárt szakorvosi javaslatos készítmények (kék betűk). A tooltip-jük is egészen más lesz, nem a készítmény neve jelenik meg, hanem a lejárat ténye és ideje.
- Új beállítási lehetőség: „Figyelmeztessen, ha 3 hónapnál hosszabb ideig van ellátva”. Verzióváltás után be lesz kapcsolva. Kikapcsolása esetén a 3 hónál hosszabb időszakra történő ellátásról szóló hibaüzenet/felszólítás nem fog megjelenni.
*Táppénz
- A táppénzes utalvány előnézetbe („Utalvány előnézet”) felkerült az „Email küldés” nyomógomb. A nyomógomba kattintva az utalvány elküldhető a munkáltatónak és/vagy a paciensnek pdf formátumban.
- A nagyalakú és kutyanyelv utalványok előnézetben a nyomtatványra rákerül az alábbi szöveg: „10/2020. (III. 14.) EMMI rendelet alapján aláírás és pecsét nélkül készült!”
Hálózati diagnosztika
- Egy hosszabb ideig tartó hálózati hiba esetén, amikor az Ixnet elveszíti a kapcsolatot az SQL szerverrel automatikusan elindul egy hálózati diagnosztika. Az ablakon megjelenő adatokból következtetni lehet arra, hogy milyen probléma miatt szakadt meg a kapcsolat.
Nyomtatási előnézet
- Oldalbeállítás profilok: a rendszer megjegyzi az utoljára használt oldalbeállítás profilt az előnézet ablakon. (felhasználói kérésre)
Lekérdezés
- Allergia kiemelése: az allergia adatok kiemelten jelennek meg piros színnel ill. félkövér, aláhúzott betűstílussal. (felhasználói kérésre)
Infólap
- Előjegyzések: a születési dátum oszlop is bekapcsolható a jobb gombos oszlop menün keresztül. (felhasználói kérésre)
Gyermek törzslap – tájékoztató esedékes oltásokról
- Új tájékoztató nyomtatvány került a meglevők közé: Varicella. (felhasználói kérésre)
Háziorvosi rendszer fejlesztések
*Covid-19 kérdőív
- A „Listák-Jelentések/Kérdőív” menü alá került az új koronavírus (Covid-19) kérdőívének rögzítési lehetősége. A megszokott kérdőív formában lehet kitölteni az adatokat.
- Az adatok rögzítése mellett lehetőség van az eredeti kitölthető kérdőívet kinyomtatni ill. a páciensek számára email-ben kiküldeni.
*Covid-19 kérdőív lista
- Új menüpont: Kért időszakra megjeleníthető azon páciensek listája, akiknek az időszakban Covid-19 kérdőív lett kiállítva. A lista nyomtataható, de ugyanakkor küldhető emailen is.
*Lista lejárt szakorvosi javaslatokról
- Új menüpont: „Listák - Jelentések / Forgalmi adatok / Lejárt szakorvosi javaslattal rendelkezők”. Azon páciensek szakorvosi javaslatait listázza ki, akiknek az ablakon található „Időszakon belül lejárók” dátum intervallumban jár le a javaslatuk. A lista tartalmazza abc sorrendben a páciensek nevét (mellette születési dátumát és TAJ számát), a nevek alatt fel vannak sorolva azok a készítmények, amikhez tartozó szakorvosi javaslatok az adott időszakban lejárnak, mellettük a lejárat pontos dátuma is kiírásra kerül.
Háziorvosi ellátás
- Kórtörténet tömörített nézet: az ellátás ablak beállításai között lehet bekapcsolni a tömörített nézetet. Ilyenkor csak az ellátás legfontosabb adatai jelennek meg a kórtörténetben tömörített formában. (felhasználói kérésre)
Oltási lap
- Az oltási lap jobb oldali Nyomtatványok menüjében az Értesítő gomb, mely korábban az ÁNTSZ-nek küldött e-mailt (ez megszűnt), megnevezését és működését megváltoztattuk. Ettől a verziótól kezdve, az oltási lap táblázatában eddig is használt védőnői értesítéssel egységesítve, a beadott ill. elmaradt oltásokról itt értesítést nyomtatni, e-mailt küldeni, a GPPR szabályoknak megfelelő titkosított melléklettel.
Háziorvosi ügyeleti rendszer fejlesztések
*Covid-19 kérdőív és listázó
- „Listák – jelentések / Kérdőív”: az ügyeleti rendszer alá is bekerült a koronavírushoz kapcsoló kérdőív és a listázási lehetőség is.
Üzemorvosi rendszer fejlesztések
Üzemorvosi ellátás
- Gondozás lapfül: ha bepipáljuk a sürgőset, a foglalkozási betegséget, az egyebet, bejelentő foglalkozási betegséget vagy expozíciós esetet, csak akkor tárolódik el a hozzátartozó beírt szöveg.
- Gondozás adatok lekérdezésben: A kórtörténetben és lekérdezésben is megjelennek a gondozáslapra felvitt adatok. (felhasználói kérésre)
Behívandó dolgozók lista
- Alkalmasság alapján is lehet listázni. (felhasználói kérésre)
Forgalmi napló
- Új sorrendezési lehetőség: dátum és név szerint is lehet rendezni a listát.
- A megjelenés okához szöveges magyarazát került fel. (felhasználói kérésre)
BNO lista
- Ha a páciens egy nap többször van ellátva ugyanazzal a BNO-val, akkor a BNO csak egyszer jelenik meg a listában. (felhasználói kérésre)
Ambuláns rendszer fejlesztések
Rendelés
- Ambuláns laphoz új beállítás: „Nőgyógyászati modul Citológiai kérés is rákerüljön az ambuláns lapra”.
- „000000000” beküldő naplószámra figyelmeztet a program a rendelés bezárásakor, TB finanszírozott ellátás esetén. (szakrendelő kérésére)
Új menüpont: Gyógytornász kezelés. (szakrendelő kérésére)
Beutaló szakrendelésre
- Új beállítás: „Vélemény beemelése a beutalás indokába”. (szakrendelő kérésére)
Hiánylista
- Új ellenőrzési opciók:
- Szabálykönyv ellenőrzés időszakra: beolvassa a jelentendő tételeket és a rendeléshez rögzített WHO kódokat a szabálykönyv szerint leellenőrzi.
- Nyitott záródokumentumok: beolvassa rendelés adatokat és akinek van rendelése és nincs lezárva a „Záró dokumentuma” azokat is kilistázza.
- Hiányzó záródokumentum: begyűjti a rendelés adatokat és akinek 1 hónapon belül nem állítottak ki záró dokumentumot azokat is kilistázza. (szakrendelő kérésére)
Egyedi üzenet
- Paciens részére több szintű egyedi üzenetet lehet létrehozni, melyet az infólapra is ki lehet tenni. (szakrendelő kérésére)
Forgalmi naplók
- Új forgalmi listázók:
- Betegforgalmi jelentés: a Jelentendő rekordokat listázza ki.
- Betegfogadási lista: adott időszakra kilistázza, hogy hányan vannak előjegyezve és ellátva az adott időszakban. (szakrendelő kérésére)
Gyermek törzslap
- Fejlődési adatok: új lap az ablakon, ahol a mozgás fejlődés, Bayley vizsgálatok eredménye és egyéb fejlődési adatok rögzítése lehetséges. (szakrendelő kérésére)
Iskolavédőnői rendszer fejlesztések
Oltási lap
- Az oltási lap jobb oldali Nyomtatványok menüjében az Értesítő gomb, mely korábban az ÁNTSZ-nek küldött e-mailt (ez megszűnt), megnevezését és működését megváltoztattuk. Ettől a verziótól kezdve, az oltási lap táblázatában eddig is használt védőnői értesítéssel egységesítve, a beadott ill. elmaradt oltásokról itt értesítést nyomtatni, e-mailt küldeni, a GPPR szabályoknak megfelelő titkosított melléklettel.