dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, March 1, 2012 12:38:44 PM
Ilona wrote:

"Dos-Naponta - x - " itt mit írjak be , ha a beteg a gyógyszerét 1/4-1/2-1 tbl. adagban szedi ?

Én azt csinálnám, hogy a csoporton felvennék "Egyedi dózis" csoportot, itt , fenti példa szerint 1.75-re állítanám a számlálót és az alsó szövegablakba beírnám a fenti Reggel 1x1/4 Délben 1x1/2 és Este 1 x1 szöveget. Ezt emelném rá a receptre.

Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 12:44:24 PM
Köszönöm !!!! 🙂
Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 12:48:56 PM
Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !
dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, March 1, 2012 12:52:50 PM
Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 12:54:47 PM
Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Ez kitehető az infolapra. ott a szokásos módon mutatja, piros X-el jelöli, ha újat kell kitölteni.


Varga Sándor
dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, March 1, 2012 12:58:47 PM
vargas wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Ez kitehető az infolapra. ott a szokásos módon mutatja, piros X-el jelöli, ha újat kell kitölteni.

Igen de a kérés arra vonatkozik , hogy még a páciens kiválasztása előtt a praxisbeliek megnyitásakor szeretnék ezt látni.

Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 1:13:14 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

vargas wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Ez kitehető az infolapra. ott a szokásos módon mutatja, piros X-el jelöli, ha újat kell kitölteni.

Igen de a kérés arra vonatkozik , hogy még a páciens kiválasztása előtt a praxisbeliek megnyitásakor szeretnék ezt látni.

Igen, úgy kérjük, ahogyan Dr. Mile Gyula leírta. Köszönöm szépen !

Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 1:25:41 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Tünde
Thursday, March 1, 2012 1:27:33 PM
verzióváltás óta az előzőleg feltöltött (panasz, statusz ) mezők üresek, felvett szakorvosi javaslatok üresek, de ismételt szakorvosi javaslat bevitel után nyomtat gomb és error és kikapcsol a gép.

Mi lehet az oka?

Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 1:35:23 PM
Tünde wrote:

verzióváltás óta az előzőleg feltöltött (panasz, statusz ) mezők üresek, felvett szakorvosi javaslatok üresek, de ismételt szakorvosi javaslat bevitel után nyomtat gomb és error és kikapcsol a gép.

Mi lehet az oka?

A verzióváltás nem megfelelően futott le.

Táveléréssel tudunk segíteni, kérem emailben vagy telefonon vegye fel velünk a kapcsolatot.


Varga Sándor
dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, March 1, 2012 1:36:16 PM
Ilona wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Van ennél egyszerűbb megoldás is ( bár minden igaz ami le lett írva ) , mégiscsak hetente - havonta egyszer kilistázni a lejárt kartonokat és ennek alapján rögzíteni a szükséges adatokat.

Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 1:41:06 PM
Ilona wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Igazából ezért van listázó a programban. Érdemes pl. hó elején az egy hónapon belül lejáró és lejárt paciensek listáját lekérni, és ez alapján kiértesíteni az érintetteket.

Ilyen formában nem látom az előnyét annak, ha a paciens választás képernyőn látható ez az információ, hiszen a fenti okok miatt nem azt a pacienst keresik éppen, hanem azt, aki a rendelésre jött. Tehát nem biztos, hogy azok, akik régen jártak a rendelőben látszódnak.

Ha látszik, akkor sem vele foglalkoznak, hanem azzal aki ott van éppen. Ilyenkor, ha látnának egy ilyen jelölést, mi történne? pl. felírják valahová?

De lehet, hogy csak én értek félre valamit, akkor elnézést.


Varga Sándor
Dr.Darcy
Thursday, March 1, 2012 2:31:24 PM
Tisztelt InfomIx!

A tablettáknál egyenlőre nem tapasztaltunk különösebb problémát. Egyedül az Algopyrin 20db-os kiszerelésnél nem tudta kiszámolni, a program, hogy az hány napra elég.

VISZONT!

Az inzulinokkal már elég nagy gondjaink vannak!

Úgy tűnik, hogy az "Amp.orig." mennyiséget nem tudja értelmezni. Mi sok betegnél már korábban kiszámoltuk, hogy mennyi a (nagyjából) 1 havi mennyiség.

Ma az egyik betegnél az adott adagolás mellett 3 ampulla 31 napra lett volna elég, de a gép azt írta a receptre, hogy ellátva 03.01-05.08-ig, ami 68 nap. Ezek után kézzel javítottam ki a receptet, de a gépben a rossz változat maradta benne.

Valahogy meg kellene oldani, hogy ne csak az egész dobozokat tudja a program értelmezni, hanem azt is, hogy 1 amp.= 300NE, 2amp. = 600NE, stb. És ezt kellene osztani a napi mennyiséggel.

Szerencsére ma már minden inzulin 3 ml-es ampullákban (vagy előre töltött penben) van, így mindegyik ampulla 300NE-t tartalmaz.

Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 2:51:43 PM
Dr.Darcy wrote:

Tisztelt InfomIx!

A tablettáknál egyenlőre nem tapasztaltunk különösebb problémát. Egyedül az Algopyrin 20db-os kiszerelésnél nem tudta kiszámolni, a program, hogy az hány napra elég.

VISZONT!

Az inzulinokkal már elég nagy gondjaink vannak!

Úgy tűnik, hogy az "Amp.orig." mennyiséget nem tudja értelmezni. Mi sok betegnél már korábban kiszámoltuk, hogy mennyi a (nagyjából) 1 havi mennyiség.

Ma az egyik betegnél az adott adagolás mellett 3 ampulla 31 napra lett volna elég, de a gép azt írta a receptre, hogy ellátva 03.01-05.08-ig, ami 68 nap. Ezek után kézzel javítottam ki a receptet, de a gépben a rossz változat maradta benne.

Valahogy meg kellene oldani, hogy ne csak az egész dobozokat tudja a program értelmezni, hanem azt is, hogy 1 amp.= 300NE, 2amp. = 600NE, stb. És ezt kellene osztani a napi mennyiséggel.

Szerencsére ma már minden inzulin 3 ml-es ampullákban (vagy előre töltött penben) van, így mindegyik ampulla 300NE-t tartalmaz.

A javaslatot köszönjük. Az eddigi viszajelzések alapján dolgozunk a finomításokon, ezért kérünk mindenkit, ha észrevétele van ne tartsa magában, ossza meg velünk, hogy a lehető legjobb legyen a végleges megoldás.


Varga Sándor
Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 3:05:19 PM
vargas wrote:

Ilona wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Igazából ezért van listázó a programban. Érdemes pl. hó elején az egy hónapon belül lejáró és lejárt paciensek listáját lekérni, és ez alapján kiértesíteni az érintetteket.

Ilyen formában nem látom az előnyét annak, ha a paciens választás képernyőn látható ez az információ, hiszen a fenti okok miatt nem azt a pacienst keresik éppen, hanem azt, aki a rendelésre jött. Tehát nem biztos, hogy azok, akik régen jártak a rendelőben látszódnak.

Ha látszik, akkor sem vele foglalkoznak, hanem azzal aki ott van éppen. Ilyenkor, ha látnának egy ilyen jelölést, mi történne? pl. felírják valahová?

De lehet, hogy csak én értek félre valamit, akkor elnézést.

Úgy látom, kedves Vargas, hogy nem érti a problémát. Ismerem a program listázó részét, de mi értelme van havonta akár 60 oldalt is kinyomtani, hogy lássam kinek járt le a kartonja. Nem egyszerűbb, ha már egyből szem előtt van? Napi 100-as forgalomnál igen sok piros jelzés elébünk kerülne, amit kiválasztanék és a rendelés végén, azokat annak rendje s módja szerint rendbe raknánk. Sajnos most kell felírogatni "valahová" a neveket, ha nem akarok papírt pocsékolni. Ma rendbe teszek 20 kartont, akkor mához egy évre az a 20 karton lejárt, így aztán minden nap van egy nagy adag lejárt karton. 3 lejárt karton miatt 100 000 Ft birságot fizettünk, mennyit fizetnénk, ha hónap elején listáznánk és akkor derül ki az ellenör előtt, hogy legalább 60 oldalnnyi épp lejárt karton van...

Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 3:39:47 PM
Ilona wrote:

vargas wrote:

Ilona wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Igazából ezért van listázó a programban. Érdemes pl. hó elején az egy hónapon belül lejáró és lejárt paciensek listáját lekérni, és ez alapján kiértesíteni az érintetteket.

Ilyen formában nem látom az előnyét annak, ha a paciens választás képernyőn látható ez az információ, hiszen a fenti okok miatt nem azt a pacienst keresik éppen, hanem azt, aki a rendelésre jött. Tehát nem biztos, hogy azok, akik régen jártak a rendelőben látszódnak.

Ha látszik, akkor sem vele foglalkoznak, hanem azzal aki ott van éppen. Ilyenkor, ha látnának egy ilyen jelölést, mi történne? pl. felírják valahová?

De lehet, hogy csak én értek félre valamit, akkor elnézést.

Úgy látom, kedves Vargas, hogy nem érti a problémát. Ismerem a program listázó részét, de mi értelme van havonta akár 60 oldalt is kinyomtani, hogy lássam kinek járt le a kartonja. Nem egyszerűbb, ha már egyből szem előtt van? Napi 100-as forgalomnál igen sok piros jelzés elébünk kerülne, amit kiválasztanék és a rendelés végén, azokat annak rendje s módja szerint rendbe raknánk. Sajnos most kell felírogatni "valahová" a neveket, ha nem akarok papírt pocsékolni. Ma rendbe teszek 20 kartont, akkor mához egy évre az a 20 karton lejárt, így aztán minden nap van egy nagy adag lejárt karton. 3 lejárt karton miatt 100 000 Ft birságot fizettünk, mennyit fizetnénk, ha hónap elején listáznánk és akkor derül ki az ellenör előtt, hogy legalább 60 oldalnnyi épp lejárt karton van...

A jelenleg táppénzen lévőkhöz hasonlóan, amit szintén a paciens választáshoz kértek, ez a megoldás is azt eredményezné, hogy a jelenleginél kb. 20x lassabban nyílna meg a paciens választás képernyő. Sok rendelőben van 4-5 éves vagy még régebbi kisebb teljesítményű számítógép. Ezeken a helyeken ez azt eredményezné, hogy egy paciens választás több mint egy perc alatt nyílna meg, függetlenül attól, hogy ő használja-e ezt a funkciót, vagy sem.

Nagy vonalakban, hogy miért van ez.

Minden megjelenítésre kerülő paciens esetén lefutna egy ellenőrzés, hogy az érintett paciensek életkora alapján, kinek mikor kellett újabb törzskartont kitölteni, ehhez képest mikor történt ez meg, a kettőből kiszámolni, hogy ez megfelelő-e, majd ez alapján a listát annak változásakor (pl. név gépelés) folyamatosan frissíteni.

Javaslom mégis a listát. Kérjék fájlba a képernyő jobb felső sarkában található fájlba nyomógomb segítségével, így a lista tartalma lementhető txt formátumban (ixriport modul esetén még jópár másban is) egy tetszőleges helyre a számítógépen. Ebből lehet ugyan úgy dolgozni, mintha felírnák valahova.


Varga Sándor
Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 1, 2012 4:19:38 PM
vargas wrote:

Ilona wrote:

vargas wrote:

Ilona wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Ilona wrote:

Azok személyeknek, akiknek lejárt a törzskartonja, jó lenne, ha a "páciens vásztás"-nál a a név előtt egy piros jel lenne. Segítené munkánkat, mert akkor nem kellene listázni, nyomtatni (akár több oldalt is). Így egyből szemelőtt lenne, kiknek járt le a karton. Köszönöm !

Elvileg emlékezetem szerint ez így is működik, pontosabban lejáróban levő "Óra" lejárt "Piros" kereszt.

Talán rosszul értelmeztem : már elővett páciensnél működik az általam leírtak szerint, de a kérés meg már ezt megelőző állapotra vonatkozik.

Igen, mert pl. ha egy beteg 5 évig sem jön felénk, akkor 5 évig se nyitjuk meg a kartonját, így nem látjuk, hogy lejárt közben a törzskartonja. (kemény bírságot fizettünk 3 lejárt karton miatt !) Páciens választás előtt, ha látnánk, kiknek járt le, azokat időben értesíteni tudom, behívom statusvizsgálatra... Tudjátok, hogy levélben kell értesítőt küldeni? Ugyanis senki nem kötelezhető vizsgálatra, de mivel tértiv. levelben kiértesítettük, az már az ő dolga, hogy jön-e vizsgálatra, vagy sem, mi így védve vagyunk (bírság kifizetéskor került ez jegyzőkönyvezve...)

Igazából ezért van listázó a programban. Érdemes pl. hó elején az egy hónapon belül lejáró és lejárt paciensek listáját lekérni, és ez alapján kiértesíteni az érintetteket.

Ilyen formában nem látom az előnyét annak, ha a paciens választás képernyőn látható ez az információ, hiszen a fenti okok miatt nem azt a pacienst keresik éppen, hanem azt, aki a rendelésre jött. Tehát nem biztos, hogy azok, akik régen jártak a rendelőben látszódnak.

Ha látszik, akkor sem vele foglalkoznak, hanem azzal aki ott van éppen. Ilyenkor, ha látnának egy ilyen jelölést, mi történne? pl. felírják valahová?

De lehet, hogy csak én értek félre valamit, akkor elnézést.

Úgy látom, kedves Vargas, hogy nem érti a problémát. Ismerem a program listázó részét, de mi értelme van havonta akár 60 oldalt is kinyomtani, hogy lássam kinek járt le a kartonja. Nem egyszerűbb, ha már egyből szem előtt van? Napi 100-as forgalomnál igen sok piros jelzés elébünk kerülne, amit kiválasztanék és a rendelés végén, azokat annak rendje s módja szerint rendbe raknánk. Sajnos most kell felírogatni "valahová" a neveket, ha nem akarok papírt pocsékolni. Ma rendbe teszek 20 kartont, akkor mához egy évre az a 20 karton lejárt, így aztán minden nap van egy nagy adag lejárt karton. 3 lejárt karton miatt 100 000 Ft birságot fizettünk, mennyit fizetnénk, ha hónap elején listáznánk és akkor derül ki az ellenör előtt, hogy legalább 60 oldalnnyi épp lejárt karton van...

A jelenleg táppénzen lévőkhöz hasonlóan, amit szintén a paciens választáshoz kértek, ez a megoldás is azt eredményezné, hogy a jelenleginél kb. 20x lassabban nyílna meg a paciens választás képernyő. Sok rendelőben van 4-5 éves vagy még régebbi kisebb teljesítményű számítógép. Ezeken a helyeken ez azt eredményezné, hogy egy paciens választás több mint egy perc alatt nyílna meg, függetlenül attól, hogy ő használja-e ezt a funkciót, vagy sem.

Nagy vonalakban, hogy miért van ez.

Minden megjelenítésre kerülő paciens esetén lefutna egy ellenőrzés, hogy az érintett paciensek életkora alapján, kinek mikor kellett újabb törzskartont kitölteni, ehhez képest mikor történt ez meg, a kettőből kiszámolni, hogy ez megfelelő-e, majd ez alapján a listát annak változásakor (pl. név gépelés) folyamatosan frissíteni.

Javaslom mégis a listát. Kérjék fájlba a képernyő jobb felső sarkában található fájlba nyomógomb segítségével, így a lista tartalma lementhető txt formátumban (ixriport modul esetén még jópár másban is) egy tetszőleges helyre a számítógépen. Ebből lehet ugyan úgy dolgozni, mintha felírnák valahova.

Anélkül, hogy tudnánk róla, a program a háttérban nap,mint nap figyeli, gyűjti és göngyölíti a lejárt kartonokat és, amint az szükséges listázásra is kerül. Íly módon egy pöttyöt tehetne e név elé...

Adrienn
Thursday, March 1, 2012 4:40:26 PM
vargas wrote:

Dr.Darcy wrote:

Tisztelt InfomIx!

A tablettáknál egyenlőre nem tapasztaltunk különösebb problémát. Egyedül az Algopyrin 20db-os kiszerelésnél nem tudta kiszámolni, a program, hogy az hány napra elég.

VISZONT!

Az inzulinokkal már elég nagy gondjaink vannak!

Úgy tűnik, hogy az "Amp.orig." mennyiséget nem tudja értelmezni. Mi sok betegnél már korábban kiszámoltuk, hogy mennyi a (nagyjából) 1 havi mennyiség.

Ma az egyik betegnél az adott adagolás mellett 3 ampulla 31 napra lett volna elég, de a gép azt írta a receptre, hogy ellátva 03.01-05.08-ig, ami 68 nap. Ezek után kézzel javítottam ki a receptet, de a gépben a rossz változat maradta benne.

Valahogy meg kellene oldani, hogy ne csak az egész dobozokat tudja a program értelmezni, hanem azt is, hogy 1 amp.= 300NE, 2amp. = 600NE, stb. És ezt kellene osztani a napi mennyiséggel.

Szerencsére ma már minden inzulin 3 ml-es ampullákban (vagy előre töltött penben) van, így mindegyik ampulla 300NE-t tartalmaz.

A javaslatot köszönjük. Az eddigi viszajelzések alapján dolgozunk a finomításokon, ezért kérünk mindenkit, ha észrevétele van ne tartsa magában, ossza meg velünk, hogy a lehető legjobb legyen a végleges megoldás.

Nekem a Clexane okoz komoly fejtörést. Nemzetközi egységben akarja számolni, a kiszerelést állíthatom ampullára, bármire szinte, nem kezeli. Ha meg nemzetközi egységben kellene megadnom, az napi 4000 NE lenne, amit meg nem enged beírni a panelba, mert mindössze 2 számjegyű számot enged. Így viszont totál helytelenül írja a receptre az ellátottság dátumát.

dr.Kovács József
Thursday, March 1, 2012 4:48:58 PM
Egy kis finomítással jó lesz ez a recept őrület. Négy gondolat, észrevétel.

1. Elkezdtem a terápiás lapokban a számolós mezők kitöltését, de nem vettem észre, hogy egy, már megadott gyógyszernél megjegyezne bármit is. Ma pédául volt két beteg, mindkettő terápiás lapján szerepelt egy gyógyszer. Az első betegnél megadtam a dozírozást és mikor sorra került a második beteg, aki ugyanazt a gyógyszert szedte, ugyanolyan adagolásban, nála is újra ki kellett tölteni a számolós mezőket.

2. Terápiás lapról írtam gyógyszert és módosítani kellett az adagoláson. A visszaírás be volt állítva. Nem számolódott felül a napi mennyiség.

3. Kommunikáció - távoli lelet lekérdezés. Megjelent egy új, páciens választó gomb. Ha nincs elővéve egy beteg kartonja sem, oké, ki kell valakit válaszatni. De, ha már elővettem egy beteg kartonját, jó lenne, ha az automatikusan beemelődne a kiválasztandó páciens helyére, mert így újra ki kell keresni, venni. Különben a páciens nem azonosítható hibával kilép.

4. A ceruza nagyon jó lesz az adagolás pontosítására (pl. insulin), csak még azt nem tudom megjegyződik-e, és más betegnél is előjön-e.


dr.Kovács József
Adrienn
Thursday, March 1, 2012 4:55:40 PM
Az sem segített, hogy totál helytelenül szándékosan beírtam, hogy 1 naponta akárhányszor akármennyi (míg ki nem írja a 30 nappal későbbi dátumot), mert 30x99-nél többet nem kezel. Pedig így már közelített, 40 napnál jártam, csak nekem 30 kellene. 🙂 Gondoltam a dózist majd átírom a cerkával, de a 40 nap az nem 30 nap. 🙂 Vagy nem lehetne megoldani olyat, hogy mondjuk a lejárati dátumot manuálisan visszük be, ha úgy tartja kedvünk? Mert ott van pl. egy Fortedol, amire ráírnék 3x1-et, de nem szeretném 1 hónapon belül újra írni a betegnek. Ha meg a beteg meglátja, hogy 6-7 napra van llátva, akkor vérszemet kap, s 1 hét múlva jön újra, hogy felírjuk. Vagy nálunk nagy az Algopyrin függőség is. Most úgy oldottuk meg, hogy mondjuk napi 1x0,66 vagy akárhány (kiszereléstől függően) adagolást állítottunk be, hogy ne a 7 nappal, hanem a 30 nappal későbbi dátumot írja rá az "ellátva" részre.
Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 4:58:37 PM
Ilona wrote:

Anélkül, hogy tudnánk róla, a program a háttérban nap,mint nap figyeli, gyűjti és göngyölíti a lejárt kartonokat és, amint az szükséges listázásra is kerül. Íly módon egy pöttyöt tehetne e név elé...

Ez nem egészen így van, de megadom magam :)

Átadtam a fejlesztésre, keresünk rá megoldást.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, March 1, 2012 5:07:00 PM
Adrienn wrote:

Az sem segített, hogy totál helytelenül szándékosan beírtam, hogy 1 naponta akárhányszor akármennyi (míg ki nem írja a 30 nappal későbbi dátumot), mert 30x99-nél többet nem kezel. Pedig így már közelített, 40 napnál jártam, csak nekem 30 kellene. 🙂 Gondoltam a dózist majd átírom a cerkával, de a 40 nap az nem 30 nap. 🙂 Vagy nem lehetne megoldani olyat, hogy mondjuk a lejárati dátumot manuálisan visszük be, ha úgy tartja kedvünk? Mert ott van pl. egy Fortedol, amire ráírnék 3x1-et, de nem szeretném 1 hónapon belül újra írni a betegnek. Ha meg a beteg meglátja, hogy 6-7 napra van llátva, akkor vérszemet kap, s 1 hét múlva jön újra, hogy felírjuk. Vagy nálunk nagy az Algopyrin függőség is. Most úgy oldottuk meg, hogy mondjuk napi 1x0,66 vagy akárhány (kiszereléstől függően) adagolást állítottunk be, hogy ne a 7 nappal, hanem a 30 nappal későbbi dátumot írja rá az "ellátva" részre.

Az alapvető problémát a törzsben található adat okozza, ott sajnos csak a teljes dobozra vonatkozó adat szerepel, hiába lehet ampullánként felírni.

A fórum észrevételek, üzenetek, emailek, telefonok alapján próbálunk valami egyszerű és ügyes megoldást találni.

Ami mindenképpen megoldható lesz, gondolva az insulinok, szteroidok és tápszerek esetére is, ha a számolható készítményeknél is engedélyezzük a régi, nem számolható szöveges adagolás használatát. Ilyenkor persze a számolható rész helyett lenne ez, és így a felhasználóra marad az egy vényre (elsőre) kerülő ellátva-ig dátum helyes megadása.

Addig javaslom az ilyen eseteknél használják a ceruza ikont, írják be kézzel az adagolást és kapcsolják ki az ellátva gombbal a dátum receptre nyomtatását. Még mindig jobb, mint teljesen fals adagolást rögzíteni.

A TH lapnál nézzük a visszaírást illetve keressük a megoldást a régi szöveges és az új számolható adagolások közötti egyszerű megfeleltetés megoldására. Ezekre is várjuk a javaslatokat!


Varga Sándor
Adrienn
Thursday, March 1, 2012 5:13:17 PM
Nem irigylem a kedves Infomix Dolgozókat. 😞 De magunkat sem. 😞
Gál Andi
Thursday, March 1, 2012 9:25:21 PM
Minden telefonnál ülő INFOMIX dolgozónak szeretném megköszönni a ma délutáni azonnali segítségnyújtásokat! Minden tiszteletem az Önöké!
dr.mile.gyula@gmail.com
Friday, March 2, 2012 8:13:17 AM
vargas wrote:

Adrienn wrote:

Az sem segített, hogy totál helytelenül szándékosan beírtam, hogy 1 naponta akárhányszor akármennyi (míg ki nem írja a 30 nappal későbbi dátumot), mert 30x99-nél többet nem kezel. Pedig így már közelített, 40 napnál jártam, csak nekem 30 kellene. 🙂 Gondoltam a dózist majd átírom a cerkával, de a 40 nap az nem 30 nap. 🙂 Vagy nem lehetne megoldani olyat, hogy mondjuk a lejárati dátumot manuálisan visszük be, ha úgy tartja kedvünk? Mert ott van pl. egy Fortedol, amire ráírnék 3x1-et, de nem szeretném 1 hónapon belül újra írni a betegnek. Ha meg a beteg meglátja, hogy 6-7 napra van llátva, akkor vérszemet kap, s 1 hét múlva jön újra, hogy felírjuk. Vagy nálunk nagy az Algopyrin függőség is. Most úgy oldottuk meg, hogy mondjuk napi 1x0,66 vagy akárhány (kiszereléstől függően) adagolást állítottunk be, hogy ne a 7 nappal, hanem a 30 nappal későbbi dátumot írja rá az "ellátva" részre.

Az alapvető problémát a törzsben található adat okozza, ott sajnos csak a teljes dobozra vonatkozó adat szerepel, hiába lehet ampullánként felírni.

A fórum észrevételek, üzenetek, emailek, telefonok alapján próbálunk valami egyszerű és ügyes megoldást találni.

Ami mindenképpen megoldható lesz, gondolva az insulinok, szteroidok és tápszerek esetére is, ha a számolható készítményeknél is engedélyezzük a régi, nem számolható szöveges adagolás használatát. Ilyenkor persze a számolható rész helyett lenne ez, és így a felhasználóra marad az egy vényre (elsőre) kerülő ellátva-ig dátum helyes megadása.

Addig javaslom az ilyen eseteknél használják a ceruza ikont, írják be kézzel az adagolást és kapcsolják ki az ellátva gombbal a dátum receptre nyomtatását. Még mindig jobb, mint teljesen fals adagolást rögzíteni.

A TH lapnál nézzük a visszaírást illetve keressük a megoldást a régi szöveges és az új számolható adagolások közötti egyszerű megfeleltetés megoldására. Ezekre is várjuk a javaslatokat!

A keresgéléshez néhány gondolat: ha az OEP gyógyszertörzsben levő adat a dózis számolás alapja jó lenne azt ( adatot ) láthatóvá tenni és akkor mi is "NE egységben" vagy "adagoló kanálba" stb tudnánk számoltatni.

ha a dátumosdi csak 30 napon túli illetve 2-3 havi vény felírásakor kell : az "ellátva" gomb automatikus bekapcsolása elég lenne akkor ha a számított dózissal 30 napon túli eredmény jönne ki ( itt tekintsük el annak figyelésétől , hogy ez is csak akkor igaz ha van kisebb kiszerelés is ) , illetve a "2" és "3" gombot használom.

A "ceruzás" dozírozón kellene - szerintem - csak annyit változtatni, hogy a felső, megmaradó számláló rész alá a régi adagoló panelt kellene tenni ( azt mindenki saját ízlése szerint feltölti-újra feltölti ? ). Talán felesleges és zavaró az összes dozírozó ablakon a j egérgomb használata. Kell és elég a nagy DOS ablakon, és itt a számdozírozó kellene. Egyebekben tökéletes.

Varga Sándor
Friday, March 2, 2012 8:32:30 AM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

A keresgéléshez néhány gondolat: ha az OEP gyógyszertörzsben levő adat a dózis számolás alapja jó lenne azt ( adatot ) láthatóvá tenni és akkor mi is "NE egységben" vagy "adagoló kanálba" stb tudnánk számoltatni.

ha a dátumosdi csak 30 napon túli illetve 2-3 havi vény felírásakor kell : az "ellátva" gomb automatikus bekapcsolása elég lenne akkor ha a számított dózissal 30 napon túli eredmény jönne ki ( itt tekintsük el annak figyelésétől , hogy ez is csak akkor igaz ha van kisebb kiszerelés is ) , illetve a "2" és "3" gombot használom.

A "ceruzás" dozírozón kellene - szerintem - csak annyit változtatni, hogy a felső, megmaradó számláló rész alá a régi adagoló panelt kellene tenni ( azt mindenki saját ízlése szerint feltölti-újra feltölti ? ). Talán felesleges és zavaró az összes dozírozó ablakon a j egérgomb használata. Kell és elég a nagy DOS ablakon, és itt a számdozírozó kellene. Egyebekben tökéletes.

Úgy látom hasonlóan gondolkodunk a lehetséges megoldásokról. Igyekszünk minnél hamarabb megoldani, de ez ugye érinti a szakorvosi javaslatokat, th lapot is, ezért nem biztos hogy kész lesz ma.


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, March 2, 2012 8:35:37 AM
Törökbálint wrote:

Minden telefonnál ülő INFOMIX dolgozónak szeretném megköszönni a ma délutáni azonnali segítségnyújtásokat! Minden tiszteletem az Önöké!

Nagyon szívesen.

A kollégák nevében is írhatom, nagyon jól esik a kedvessége. Új energiákat mozgósít bennünk, így még kitartóbbak, még kedvesebbek tudunk lenni [nagyonok]


Varga Sándor
Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, March 2, 2012 9:25:39 AM
vargas wrote:

Ilona wrote:

Anélkül, hogy tudnánk róla, a program a háttérban nap,mint nap figyeli, gyűjti és göngyölíti a lejárt kartonokat és, amint az szükséges listázásra is kerül. Íly módon egy pöttyöt tehetne e név elé...

Ez nem egészen így van, de megadom magam :)

Átadtam a fejlesztésre, keresünk rá megoldást.

Egy szó, mint száz: az ismert "piros x vagy az óra" ne ott legyen, ahol most van, hanem az említett kért helyen.

Köszönöm szépen a megoldást ! [felnez]

Varga Sándor
Friday, March 2, 2012 9:45:14 AM
Megjelent a NEFMI Egészségügyért Felelős Államtitkárság - Közleménye.

A részletek a gyógyszer témánál  olvashatóak.


Varga Sándor
dr.mile.gyula@gmail.com
Friday, March 2, 2012 10:07:11 AM
Ilona wrote:

vargas wrote:

Ilona wrote:

Anélkül, hogy tudnánk róla, a program a háttérban nap,mint nap figyeli, gyűjti és göngyölíti a lejárt kartonokat és, amint az szükséges listázásra is kerül. Íly módon egy pöttyöt tehetne e név elé...

Ez nem egészen így van, de megadom magam :)

Átadtam a fejlesztésre, keresünk rá megoldást.

Egy szó, mint száz: az ismert "piros x vagy az óra" ne ott legyen, ahol most van, hanem az említett kért helyen.

Köszönöm szépen a megoldást ! [felnez]

Szóval a piros meg az óra maradjon ott ( ott is ??? ) ahol van !

Az a problémám , hogy a Listázásos módszert találom praktikusabbnak . Ha már mindenképpen jobbat akarunk ez ügyben szerintem az lenne egy szerencsés megoldás ha a Lista elkészítésekor ( ugyan úgy mint betegválasztáskor ) ebből a listából már elő is vehetném "ellátásra" a beteget. Ha ez az elővételes lehetőség csak úgy oldható meg, hogy eleve a Páciens választásos menüből lehet csak, akkor sajnos ( lassuló ellátás ??? ) elgondolkodtató ennek a megoldhatósága is !