Tisztelt Felhasználóink!
Portálunkról letölthető a visual Ixdoki 1.93.0 verzióváltása.
Számlázás változás
2016.01.01-től jelentős változások lépnek életbe a számlák számítógéppel történő kiállításával kapcsolatban (23/2014. (VI. 30.) NGM rendelet). A visual Ix program eddig is képes volt számlázásra, de 2016. január 1.-től a jogszabályok további szigorítást, illetve újabb funkcionalitást írnak elő a számlázó programok tekintetében. Ezen elvárások szerinti fejlesztést cégünk elkezdte, s december 31-től valamennyi partnere számára elérhetővé teszi. A fejlesztés eredményeként egy új számlázási modul kerül kialakításra, melynek használata opcionális, és előfizetéssel (havi 510 Ft) vehető igénybe. A modullal kapcsolatos változásokról részletes információt a következő verzióváltó levélben, fórumunkon, hírlevelünkben és az online helpben olvashat.
Változások:
Legfrissebb gyógyszer, segédeszköz és intézet törzs
eMedWorks kommunikáció
Elkészült a Globenet Zrt eMedWorks nevű kórházi programjához használható új kommunikációs modul.
Oltás
Az ÁNTSZ tájékoztatása szerinti új, 3Fluart vakcina bevezetése, az indikációs pontok között szerepel egy új választható érték: „migránsokkal munkavégzés, vagy szervezett segítségnyújtás kapcsán kapcsolatba került”
A verzióváltás minden 2015.10.20-án, vagy ennél később beadott Fluval A+B oltást automatikusan átsorol 3Fluart oltássá!
OEP jelentések
Automatikusan az eJelentés füllel indul az akció. Ez a beállításokban (jobb alsó sarok) felülbírálható: „E-Jelentés fül induláskor”
Labor eredmény felvitel
Módosításkor (M-betű) időrendben fordított sorrendben jelennek meg a választóban a tételek
2016. I.negyedévi oltóanyag megrendelő
A „Regisztráció – Oltóanyag megrendelő (fájlba)” menüpontban elkészíthető mindkét új táblázat.
Elvégzett oltások
A 2015/2016-os időszakra vonatkozó excel fájlok beépítésre kerültek a rendszerbe. Az elvégzett oltások ablakon a program az influenza oltások között a sárgával jelölt listákat és excel jelentéseket készíti el.
Napi ellátás – Nem ellenőrzött leletek panel
Beállítható, hogy milyen sorrendben jelenjenek meg a tételek
Keresőképtelen állomány
Ha az „Utalvány” gombra kattint, akkor ellenőrzi a program, hogy az adott BNO-hoz tartozó ajánlott táppénzes napok számát meghaladta-e a kiválasztott utalvány végdátuma, a táppénzre vételhez képest. Ilyenkor megjelenik egy üzenet, ahol kiválaszthatja, hogy folytatja a nyomtatást, vagy javítja a táppénz adatait. A figyelmeztetést a táppénz lezárásánál is megjelenik.
KSH jelentés
Az összesített forgalmi adatok ablakon található, „KSH jelentés” fülre kattintva készíthetjük a jelentést.
Ezt háromféleképpen is megtehetjük:
1. A „Megtekint” gombbal lekérjük bejelentkezett lakosok, forgalom és gondozási adatokat, majd a KSH honlapján kézzel kitölthetjük a szükséges értékeket.
2. „XML fájl készítése” gombra kattintunk. Ezt megnyomva egy un. xml séma állományt készít a program. A program kiírja, hogy hova, és milyen néven hozta létre az állományt. A KSH honlapjára lépve (KSH-Elektra gomb) az űrlap megnyitása után, a feltöltés funkcióval beemeljük a sémafájlt (ezt a vágólap használatával is megtehetjük), így a jelentendő adatok automatikusan kitöltődnek. Természetesen ezek után is van lehetőség az adatok pontosítására.
3. A jelentés típusnál az „Excel” választót használva, majd a „Megtekint” gombra kattintva.
PCV oltással kapcsolatos változások
Az oltási lapon megváltoztattuk a Prevenar oltás beírásának helyét, bekerült a kötelező oltások közé.
A 2 hónapos csoportba PCV 1 néven.
A 4 hónapos csoportba PCV 2 néven.
A 12 hónapos csoportban PCV 3 néven, a 2014.06.30 előtt születetteknek 15 hónapos csoportba került a megjelenítés.
A felnőtt korban adható oltás maradt az egyéb fülön PCV 4 néven.
Fontos! A korábban rögzített oltások is így jelenek meg.
A napi ellátás ablak bal alsó sarkában található oltás panelen is PCV névvel jelenik meg.
Az itt megjelölt oltás a gyermek életkora szerinti PCV1, PCV2 vagy PCV3 helyre kerül az oltási lapon.
Ezen változtatást az oltás listákon is átvezettük.
Regisztráció/Időszakos statusok
A „védőnő” fülön, ha be van pipálva a „Minden adat kitöltve” lehetőség, akkor a megfelelő időszakonkénti „negatív státusz” adatok kerülnek a „Védőnői tájékoztató (igazolás)” című nyomtatványra.
Megjelent a védőnői fülön egy „Negatív” nyomógomb, amelynek segítségével be tudja állítani a nyomtatványon szereplő negatív státusz adatokat, segítségül a rögzítéshez.