Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Friday, August 14, 2009 3:24:43 PM
Minden kedves Felhasználónknak!

Felkerült portálunkra a 2009. augusztus 16-tól érvényes segédeszköz-törzs változás:

2009.08.03-n jelent meg a 25/2009 (VIII,3) EüM rendelet, amely az augusztus 16.-tól érvényes, gyógyászati segédeszközökre vonatkozó, változásokat tartalmazza. Az OEP tájékoztatása szerint ez egy kétlépcsős intézkedéscsomag első fázisa, s a lényegi változás a II. fázisban, 2010.01.01-től várható, melyhez a jogi háttér még nem készült el.

Főbb változások a rendelet szövege szerint:

Változott az árhoz illetve kölcsönzési díjhoz nyújtott százalékos támogatások mértéke.

A csoportba sorolások, támogatási módszerek, kölcsönözhető segédeszközök köre, az indikáció, a max. támogatás mértéke, a max. kihordási idő, a felírható mennyiség, a felírásra jogosultak köre, és az egyéb rendelhetőségi feltételek – lényegében valamennyi termék esetében megváltoztak.

Kiemelt támogatásnál, a beteg által fizetendő összeget, 98%-os támogatás esetén, 5000 Ft-ban maximálták.

A kórházi kezelés során a kezelőorvos is írhat fel segédeszközt, de a kórlapon és zárójelentésen ezt mindig fel kell tüntetni.

Azonos funkcionális csoportba tartozó, támogatással felírt eszközök közül, a kihordási időn belül csak egyféle segédeszköz rendelhető.

Ha kölcsönzésről van szó, akkor a vényre rá kell írni az „elrendelt kölcsönzés időtartalmát”

A rendelet 10. számú mellékletének egyéb megjegyzései alapján az alábbi módosítások is életbe lépnek:

Bizonyos gyógyászati segédeszközök rendelését (7 nevesített ISO csoportban), a rendelési jogosultság és a rendelhetőségi feltételek figyelembevételével az OEP/REP szakmai ellenjegyzéséhez kötik, ez azt jelenti, hogy a felírást követően a biztosító jóváhagyja, vagy elutasítja a konkrét felírást (vényt). Az ellenőrzés során minden esetben megvizsgálják a betegdokumentációt (zárójelentés, ambuláns lap, anamnézis), a beteg lakókörnyezetét ill. személyesen a beteget. Ehhez született egy egységes eljárásrend a REP-ek részére.

Nagyon sok esetben a házorvosnak adtak jogosultságot a felíráshoz. Ilyenkor természetesen a jogosultság, mindig csak a praxisba bejelentkezett betegre vonatkozik (ambuláns betegre nem). Ugyanakkor az esetek jelentős részében szakorvosi javaslathoz kötötték a háziorvosi felírást, erre az esetre készült az OEP által publikált „Szakorvosi javaslat” minta. A jogszabályban erre vonatkozóan semmilyen konkrét előírás nincs. Az OEP munkaanyagában említi, hogy január 1.-től, hasonló eljárás várható, mint a gyógyszerek esetében (a szakorvosi javaslatot a vényen is fel kell tüntetni).

A segédeszközök kölcsönzését az OEP anyaga 2010.01.01-től megvalósítandónak említi, ugyanúgy, mint a keretösszegű támogatást és az egyszerűsített eszközfelírást is, bizonyos termékek esetén.

A sebkezelő lap használata augusztus 16.-tól nem kötelező!

Snebb
  • Snebb
  • Haladó (Szint 8)
Sunday, August 16, 2009 9:02:02 PM
Az előzőek gyakorlati megvalósítása? - C-tesztet, tűket, kötszereket stb. úgyanúgy írhatunk mint eddig (természetesen a megfelelő javaslatok mellett), 2010. januártól lesz érvényben az a javaslati forma, melyet az oep honlapon meg lehet találni? Jól értelmezem?
dr.mile.gyula@gmail.com
Sunday, August 16, 2009 11:59:32 PM
Snebb wrote:

Az előzőek gyakorlati megvalósítása? - C-tesztet, tűket, kötszereket stb. úgyanúgy írhatunk mint eddig (természetesen a megfelelő javaslatok mellett), 2010. januártól lesz érvényben az a javaslati forma, melyet az oep honlapon meg lehet találni? Jól értelmezem?

Végül is a válasz az , hogy IGEN, de rögzítendő minden javaslat az új előírás szerint, a támogatás mértéke az új szerinti. A többi az informatikusok dolga , mármint lehetővé tenni a bevitt adatokból a vényre történő javaslati előírások rögzítését az előírt időtől majd.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Tuesday, August 18, 2009 8:47:35 PM
Eddig csak a tesztcsíkoknál vettem észre (Personal), nem tudom máshol hogy van. A program azt írja, hogy 3 hónap a kihordási idő és erre 50 darab (1 doboz) írható fel.

Namost ez sehogy sem jó, mert a gyse törzs szerint napi kétszeri inzulinadás esetén normatívra mehet 2 doboz/3 hó, napi négyszeri, vagy több adás esetén 9 doboz/3hó.

Azt mondjuk nem tudom mi van ha 3x inzulinozik valaki, az nem derült ki nekem a gyse törzsből. Kérem nézzenek utána, hogy csak én nem láttam jól, vagy valóban hiba van?!

Hajnalné
Tuesday, August 18, 2009 9:39:45 PM
kaprinai wrote:

Eddig csak a tesztcsíkoknál vettem észre (Personal), nem tudom máshol hogy van. A program azt írja, hogy 3 hónap a kihordási idő és erre 50 darab (1 doboz) írható fel.

Namost ez sehogy sem jó, mert a gyse törzs szerint napi kétszeri inzulinadás esetén normatívra mehet 2 doboz/3 hó, napi négyszeri, vagy több adás esetén 9 doboz/3hó.

Azt mondjuk nem tudom mi van ha 3x inzulinozik valaki, az nem derült ki nekem a gyse törzsből. Kérem nézzenek utána, hogy csak én nem láttam jól, vagy valóban hiba van?!

Nálam a program 2dobozt ír 3 hónapra, de a rendeletben a következőt találtam a tesztcsíkokra vonatkozóan (és ez volt érvényben eddig is):

Indikáció:Inzulinkezelésre szoruló diabetes mellitus.

Napi kétszeri inzulinadás esetén 2 doboz rendelhető

(normatív indikáció: X)

Napi háromszori inzulinadás esetén 6 doboz rendelhető

(emelt indikáció: 􀆔)

Napi négyszeri vagy annál többszöri inzulinadás esetén

9 doboz rendelhető (kiemelt

indikáció: 􀅶)

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Wednesday, August 19, 2009 12:15:23 AM
Hajnalné wrote:

kaprinai wrote:

Napi háromszori inzulinadás esetén 6 doboz rendelhető

(emelt indikáció: 􀆔)

Ez hol van? Ezt nem találtam.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Wednesday, August 19, 2009 12:23:35 AM
kaprinai wrote:

Hajnalné wrote:

kaprinai wrote:

Napi háromszori inzulinadás esetén 6 doboz rendelhető

(emelt indikáció: 􀆔)

Ez hol van? Ezt nem találtam. Közben megtaláltam.

Ettől függetlenül a programban sztem. nem jól van, nem?

Hajnalné
Wednesday, August 19, 2009 12:34:47 AM
kaprinai wrote:

kaprinai wrote:

Hajnalné wrote:

kaprinai wrote:

Napi háromszori inzulinadás esetén 6 doboz rendelhető

(emelt indikáció: 􀆔)

Ez hol van? Ezt nem találtam. Közben megtaláltam.

Ettől függetlenül a programban sztem. nem jól van, nem?

Nincs jól a programban. Gondolom az OEP adta ki megint rosszul a listát.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Wednesday, August 19, 2009 9:38:53 AM
A helyi patikában megnézettem, de csak kgy-ra és általánosra lehet a patikai programban rögzíteni a receptet.
Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Wednesday, August 19, 2009 3:25:30 PM
Tisztelt Felhasználóink!

A gyógyászati segédeszköz-törzs változásával kapcsolatos kapott visszajelzéseket áttekintettük. Sajnos az Önök által jelzett adatokat a publikus gyógyszer törzs (PUPHA) jelenleg nem tartalmazza ( szóbeli tájékoztatás alapján úgy tudjuk, hogy ennek módosítását októberre tervezi az OEP).

A felvetett probléma áthidalása érdekében abban tudnánk az Önök segítségére lenni, hogy ezeket a hiányzó többlet adatokat, a szokott helyen megjelenítjük (rendelhetőségi adatok) annak érdekében, hogy ezen információk „szem előtt legyenek” egy-egy konkrét termék felírása esetén. Ezt a frissítést igyekszünk hétfőre elkészíteni és még aznap letölthetővé tenni minden visualIxdoki illetve IxDOKI 20 felhasználónk számára.

Reméljük ha teljes körű megoldást nem is sikerült találnunk, de lehetőségeinkhez képest valamit sikerül segítenünk!

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Monday, August 24, 2009 5:44:38 PM
SzZoli wrote:

Ezt a frissítést igyekszünk hétfőre elkészíteni és még aznap letölthetővé tenni minden visualIxdoki illetve IxDOKI 20 felhasználónk számára.

A mai napon felkerült portálunkra az észrevételeknek megfelelően módosított segédeszköz-törzs, kérjük, ezzel kapcsolatos észrevételeiket ugyanebbe a fórumba várjuk!