Megjött a csatlakozást igazoló email , fut az ETÉR , kártyaolvasás rendben , EESZT-be való felcsatlakozáskor e-szig OK , de továbbra is " hiba a SAML ....." jelenik meg . Mi a teendő ? Hol keressünk hibaforrást ? Leellenőriztük az OTH kódokat az ágazati portálon is. A őgépen próbáltuk mindezt az orvos adataival , de ha az adminisztrátor ( aszisztens ) személyi igazolványával és adatival próbáltuk ,akkor is az orvos eszig.-jét kereste .
Köszönettel
Dr. Barkóczy Erzsébet
Első körben maradjunk az orvos belépésnél, az orvos e-szig használatával. Ha jól értem az EESZT panelen lévő adatokat leellenőrizték, azok mindegyike hibátlanul van kitöltve (lépjen be az orvosi kóddal, nyissa meg az EESZT panelt, ott ellenőrizze az OTH6,OTH9, tanúsítvány, jelszó, pecsétszám adatokat). Ha mindez ok, akkor marad a vmatrix ellenőrzés az ágazati portálon. Belépés az adminisztrátorként megadott személy e-szig-el, ott a jogosultsági mátrix-ot lekérdezik. Itt kell ellenőrizni, hogy az orvos már fel van véve orvosi szerepkörrel, illetve az asszisztens eü.asszisztens szerepkörrel , és közben nézzék, hogy az Intézmény (aki működteti a praxist pld X.y Kft,Bt) és a szervezet (pld. háziorvosi szolgálat, alapellátási ügyelet stb) stimmel-e s hogy ki van-e jelölve (pötty). Ha mindkét oldalon jól vannak megadva az adatok, akkor indulhat az e-szig bekérés, orvos bejelentkezés mellett.
Az ágazati belépést megadom, hogy egyszerűbb legyen :https://portal.eeszt.gov.hu/hu/nyito-oldal