Becabi
Tuesday, October 24, 2017 4:47:58 PM
Végre sikerült OK SAML jegyet kapni , de csak miután az ágazati portálon magamat mint orvost is aktiváltam . Eddig csak az aszisztensnő mint administrátor ténykedett ott és csak ő volt akitálva . Tehát fontos hogy minden EESZT használó legyen aktiválva az ágazati portálon . Sikerült e-recepteket is írni. !!!!!!!!!

Dr.Barkóczy Erzsébet

dr.Kovács József
Tuesday, October 24, 2017 4:52:41 PM
Beállítottam az e-mailben kapott paramétereket a visualkomm.exe alkalmazáshoz, de hiába kattintok rá 2x nem jelenik meg az ikon és a visualból indítva az EESZT modult, azt írja, hogy nem fut a Etér kommunikációs program.
dr.Kovács József
pozsi
  • pozsi
  • Veterán (Szint 19)
Tuesday, October 24, 2017 5:06:54 PM
Originally Posted by: Dr. Svéda Melinda 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Dr. Svéda Melinda 

Nálunk a következő a probléma:

Megkaptuk a műszaki csatlakozást jóváhagyó e-mailt, beállításokat megcsináltuk a programban, majd a „nem fut az ETÉR kommunikációs program” üzenetet kaptuk. Ezután kaptunk egy leírást Önöktől a kommunikációs program indításához. Ezt követően az ixdoki elinduláskor a következőt írja "Az EESZT segéd komponens regisztrációja sikertelen!" majd egy újabb hibaüzenet jelenik meg: "Unknown member POEESZT". Mit rontottunk el, hol lehet a probléma?

Köszönettel: Dr. Svéda Melinda

Kedves Doktornő,

Megpróbálok segíteni, remélem sikerül is. Ha most gép közelben van, kérem lépjen be az Ixintéző-be, jobb oldalon fent a képernyőn talál egy "zár" ikont, ami ha minden igaz, akkor zöld színű. Kérem nyomjon rá az egérrel - ekkor zárolódik, s piros színű lesz. Lépjen ki az Ixintézőből, majd indítsa el az ETÉR programot, majd amikor rövid idő után az ETÉR ikonja zöldre vált (jelzi, hogy fut a program), akkor indulhat a szokásos visualIxdoki. Megpróbálná, hogy ezek után sikerül???

Megpróbáltam a leírtakat, de a hiba továbbra is fennáll. Mit tudnánk még megpróbálni?

Köszönettel: Dr. Svéda Melinda

Kedves Doktornő!

"Az EESZT segéd komponens regisztrációja sikertelen!" hibaüzenet általában arra utal, hogy az adott számítógép Windows-ában probléma van a TLS1.2 használatával. Tudom, hogy ez így kissé kínaiul hangzik, de itt egy dolog van, amit ki kell próbálni. Attól függően, hogy Windows 7, 8, 10 van a gépén, kissé eltérő módon, de lényegében egyformán meg kell keresni a Windows-szolgáltatások be- és kikapcsolása (ez van Win10-ben, korábban Programok telepítése és törlése vezérlőpult funkción belül Windows komponensek) lehetőséget. Itt a megjelelnő lista elején lesz a .NET keretrendszer (4.5, 4.6 vagy 4.7), s azon belül az ASP.NET 4.x bepipálható opció. Ezt be kell pipálni, OK-t nyomni, majd újraindítani a Windowst. Ezután az említett hibának ki kell javulnia.

Ha ezt nem sikerül megcsinálnia, akkor távoli eléréssel meg tudjuk csinálni, jelezze nekünk.

dr.Kovács József
Tuesday, October 24, 2017 5:12:11 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Beállítottam az e-mailben kapott paramétereket a visualkomm.exe alkalmazáshoz, de hiába kattintok rá 2x nem jelenik meg az ikon és a visualból indítva az EESZT modult, azt írja, hogy nem fut a Etér kommunikációs program.

Nálam az Ixintézőben történt zárolás után elindult az ETÉR program.


dr.Kovács József
dr.Kovács József
Tuesday, October 24, 2017 5:44:53 PM
Originally Posted by: Gabi 

Kedves dr. Balogh Annamária,

Nagyon örülök, hogy az indulás nehézségein szerencsésen túljutottak.

A térben tárolt vények 3 "státuszban" létezhetnek: "aktív" - amelyeket felírtak, de még nem váltottak ki, "kiadott"- amelyeket már kiváltottak, "foglalt"- ezek azok a vények, melyeket a patikus megrendelt, mert nem volt éppen raktáron, így a beteg még nem kapta meg,de másik patika nem adhatja ki, amíg ebben a státuszban van. Amikor lekérdezi a Térből a recepteket, akkor azoknak a státuszát is mindig látni fogja.

A "Sürgős" gomb arra az esetre szolgál, amikor a beteg letiltotta az adatait (DÖR- Digitális ÖnRendelkezés keretében). Ha ilyen letiltás létezik, akkor az orvos nem láthatja ezeket az adatokat. Orvos-szakmai szempontból viszont előfordulhat olyan eset, amikor indokolt valamennyi (a Térben tárolt) beteg-információ elérése. Erre az estre biztosítja a jogszabály a sürgős elérést azzal, hogy ebben az esetben a kezelőorvosnak meg kell indokolnia, hogy a beteg tiltása ellenére milyen szakmai indokok alapján kért hozzáférést ezekhez az adatokhoz. Ezt az indokot kell a szöveges mezőben megadni.( A mégse gombot megnézzük holnap, miért nem enged kiszállni, mert ez így hibás működés)

Az e-PROFIL-al kapcsolatban nem tudok segíteni, annak tartalma szigorúan (és kissé rigiden) az EESZT által szabályozott. A hibaüzenetet is a Tértől kapjuk, egyelőre változtatás nélkül továbbítjuk, de a gyakorlat alapján megpróbáljuk folyamatosan kiegészíteni valamiféle útmutatóval ha lesz rá módunk és lehetőségünk (pld... ez leggyakrabban arra utal, hogy... vagy: javasoljuk , hogy ellenőrizze... stb).

https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/agazati-portal-es-modulok 

Igen, mindenképpen szeretnénk valamilyen használati útmutatót készíteni partnereink részére,de jelenleg arra koncentrálunk, hogy a november 1.-től köteles adatszolgáltatáshoz szükséges támogatást valamennyi felhasználónknak megadjuk. Ez jelenleg minden szabad kapacitásunkat leköti, ezért megértő türelmét kell kérjük!

Addig is javaslom Önnek a fent megadott weboldal-t, ahol megtalálja az EESZT szolgáltatásainak részletes ismertetését.

További szép napot kívánok!

Géczi Gabriella

Sikerült e-receptet írni és le is kérdezni.

A recept lekérdezés csak akkor adott eredményt, ha az aktív négyzetet bejelöltem, ilyenkor a felírt recept "nyitott" jelölést kapott. Ha nem volt bejelölve az aktív négyzet, akkor nincs megjeleníthető adat az üzenet.

Nem tudom mi az ID? Erre nyomva egy következő ablakban az EESZT azonosítót kéri (fogalmam sincs mi az, az orvos azonosítót beírva, elvégzi a keresést, de nincs megjeleníthető adat üzenet, és alul az üzenet ablakban érvénytelen receptazonosító jelenik meg.)

Minihálózatban dolgozom. Mindkét gépen az orvos igazolványával léptem be, mindkét gépen sikerült receptet írni és lekérdezni. A visualkomm indításához (ETÉR) az intézőben zárolást kellett csinálni (piros lakat).

Nem tudom van-e jelentősége, de a jogosultságok beállításánál, az EESZT felhasználó jogot is megadtam az orvosnak és az asszisztensnek is.

Katalógust is le tudtam kérdezni. A rendszer naplózza az utólagos beírásokat is.


dr.Kovács József
misidoki
Tuesday, October 24, 2017 6:02:15 PM
Nálunk sem indul el az ETÉR panel. Kérem szépen én is emilben a szükséges leírást. Köszönöm.
dr.Kovács József
Tuesday, October 24, 2017 6:27:52 PM
Originally Posted by: Somogyi László 

Oké, nehéz távolból beteget gyógyítani, de pár kérdést feltennék:

1. Laptop? (pár éve beszéltünk és arra emlékszem)

2. A kikapcsolás teljes rendszer leállítást jelent vagy csak hibernálást? (pár éve beszéltük, hogy a gyorsabb reggeli indulás érdekében hibernálsz) A hibernáció is okozhatja ezt. Ha laptop, az működhet úgy, hogy a fedél lehajtásakor hibernál. Ha nem laptop, akkor a főkapcsoló gomb is lehet úgy beállítva, hogy hibernál. Ez a hibernálás, ha ez van, bekavarhat.

Mivel emlékszem ezekre, a régi beszélgetésekre itt, csak ezért merek rákérdezni.

Már csak egy kérdés: megnézted-e mégis azt a beállítást amit írtam?

Az energiabeállítást megcsináltam, nem változott semmi.

Két laptomom van, rendesen leállítva nem hibernálva, többnyira hálózatról működnek, nem telepről.

Az egyik gépen kb. fél éve cseréltem aksit.

Köszi a segítséget.

Ebben esetleg nem tudsz valami megoldást: minden indításkor, kb. egy hónapja, be akar jelentkeztetni a Google Drive-ba, pedig be vagyok már jelentkezve.


dr.Kovács József
Dr. Kovács Zsuzsanna
Tuesday, October 24, 2017 7:05:29 PM
Tisztelt INFOMIX!

Az EESZT műszaki csatlakozási tesztjének eredménye alapján a csatlakozást jóváhagyták.

Ezután mi a teendőm?

Zsdoki

Dr.Bacsó Miklós
Tuesday, October 24, 2017 8:51:08 PM
Tisztelt Infomix!

Sikerült nekem is belefutni a :

"Az EESZT segéd komponens regisztrációja sikertelen!" és az "Unknown member POEESZT". hibaüzenetekbe . Az Ixintéző-be történt zárolás nem segített , az ASP.NET 4.x bepipálva . A beállításokat EESZT-be , az ETÉR programban , a vmatrixba többször átnéztem. A fentiek miatt kérnék segítséget .

Köszönettel

Dr.Bacsó Miklós

Dr Bublovics Péter
Tuesday, October 24, 2017 9:08:48 PM
Tisztelt Infomix!

Visual ixdoki 1.117.0 verziót használunk Windows 7 operációs rendszeren. Sikerült csatlakozni az e térhez. Orvosi kóddal és személyivel jelentkeztünk be sikeresen. Sikerült is e-recepteket nyomtatni. A lekérdezésnél az eseménykatalógus probléma mentesen lekérdezhető. A felírt és sikeresen kinyomtatott e-recepteket (a harmadik vonalkód a recepten, az e tér kontroll panelen e recept felvitel ok) nem lehet lekérdezni. A lekérdezést elindítva a lekérdezés eredményénél a nincs lekérdezhető adat jelenik meg. Többször megpróbáltuk, minden egyes alkalommal ez az üzenet jelenik meg. Mi lehet a hiba oka?

Segítséget előre is köszönöm

Dr. Bublovics Péter

t-hedvig
Wednesday, October 25, 2017 7:59:54 AM
Tisztelt Infomix!

VisualIx rendszerben 2 gépes hálózatban már szépen dolgozgatunk, de van egy bosszantó probléma:

Elindul a laptop ( a főgép), automatikusan indul a személyi lekérdezés, bejelentkezés, minden Ok eddig.

Amikor elkezdenék egy beteget megnyitni, akkor ezen hiba üzenetet írja ki:

CNTAPP.CSTFUTÓFORM.VÁLT,0

le-oké-zom, majd:

Unknow member POAKTIVFORM

1925(POAKTIVFORM)

Minden egyes tevékenységnél ezt 10x kell leokézni.

Azt csináltam, hogy kiléptem az EESZT panelből és ha utána manuálisan indítom, akkor nincs ez a hibajelenség.

Tehát tudunk dolgozni, nem sürgős a probléma, de az EESZT ablak automatikus elindulásával függ össze, nem tudom mit kellene tennem?( azzal sincs összefüggésben, hogy a másik gép megy-e; egyébként azon is én jelentkezem be a személyimmel)

Köszönettel,

Dr. Takács Hedvig

dr Kriston
Wednesday, October 25, 2017 8:35:40 AM
Tisztelt Fejlesztők,

Kérem, hogy az ETÉR elindításához szükséges dokumentációt szíveskedjenek nekem is elküldeni!

Köszönöm,

dr Kriston Nándor

medicinke
Wednesday, October 25, 2017 8:47:12 AM
Nálunk továbbra sem működik.

A 2.58.1 eltüntette a

"Server-An International error..."

üzenetet, a

"Invalid or malformed Request..."

üzenet maradt.

Minden recept is elhal ezzel a hibával.

Tudunk valamit mi is csinálni, vagy ez távelérés, vagy jó ez így?

Piedlendre
Wednesday, October 25, 2017 9:23:52 AM
Miőta elvileg müködik Xnet mellett az EESZT rendszer,a beutalásnál OTH kodot követel a gép,a beutalás helye-ami eddig müködött,néha ismeretlen hely.Mit kell átirni,vagy állitani???
drbenkog@t-email.hu
Wednesday, October 25, 2017 9:51:11 AM
Ma botrányosan lassú a receptírás, 13-18 másodpercet kell várni receptenként. EESZT kikapcs.(Most még megtehetem)
dr. Veress Attila
Wednesday, October 25, 2017 10:00:28 AM
Minden 2.-3. betegnél a receptíráskor időtúllépéses hiba miatt piros jelzést kapunk.
t-hedvig
Wednesday, October 25, 2017 10:02:47 AM
Nálunk is nagyon lassú a receptírás. Már nem merek 3 havit felküldeni a térbe.
Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 10:03:41 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Sikerült e-receptet írni és le is kérdezni.

A recept lekérdezés csak akkor adott eredményt, ha az aktív négyzetet bejelöltem, ilyenkor a felírt recept "nyitott" jelölést kapott. Ha nem volt bejelölve az aktív négyzet, akkor nincs megjeleníthető adat az üzenet.

Nem tudom mi az ID? Erre nyomva egy következő ablakban az EESZT azonosítót kéri (fogalmam sincs mi az, az orvos azonosítót beírva, elvégzi a keresést, de nincs megjeleníthető adat üzenet, és alul az üzenet ablakban érvénytelen receptazonosító jelenik meg.)

Minihálózatban dolgozom. Mindkét gépen az orvos igazolványával léptem be, mindkét gépen sikerült receptet írni és lekérdezni. A visualkomm indításához (ETÉR) az intézőben zárolást kellett csinálni (piros lakat).

Nem tudom van-e jelentősége, de a jogosultságok beállításánál, az EESZT felhasználó jogot is megadtam az orvosnak és az asszisztensnek is.

Katalógust is le tudtam kérdezni. A rendszer naplózza az utólagos beírásokat is.

Tisztelt Doktor úr!

Köszönjük a segítségét. Válaszolnék néhány felvetésére, ami hasznos lehet a többi felhasználónk számára is.

1. A recept lekérdezésnél az aktív pipa a még nem kiváltott (nyitott állapotú, 'aktív') receptek lekérdezésére szolgál. A kiváltott állapotú recepteket tudjuk az aktív pipa nélkül lekérdezni. Ez a lista mindaddig üres, amíg az adott recepteket a patikában ki nem váltják.

2. Az ID lekérdezés egy konkrét eRecept azonosító (ID) alapján történő lekérdezésre szolgál. Ezt a funkciót is tudnia kell az egészségügyi rendszereknek. Ezzel tud például utólag megkeresni egy adott azonosítójú receptet.

3. A VMátrix karbantartásban az EESZT felhasználó szerepkör nem ad plusz jogokat a felhasználóknak. Az orvosoknak az Orvos, az asszisztenseknek az EÜ.Asszisztens szerepkört szükséges megadni.


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 10:19:47 AM
Originally Posted by: dr Kriston 

Tisztelt Fejlesztők,

Kérem, hogy az ETÉR elindításához szükséges dokumentációt szíveskedjenek nekem is elküldeni!

Köszönöm,

dr Kriston Nándor

Tisztelt Doktor úr!

Kollégáim elküldték Önnek a leírást emailben.


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 10:20:27 AM
Originally Posted by: misidoki 

Nálunk sem indul el az ETÉR panel. Kérem szépen én is emilben a szükséges leírást. Köszönöm.

Tisztelt Doktor úr!

Kérnénk szépen egy email címet ahova küldhetjük a leírást.


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 10:28:01 AM
Originally Posted by: dr. Veress Attila 

Minden 2.-3. betegnél a receptíráskor időtúllépéses hiba miatt piros jelzést kapunk.

Tisztelt Doktor úr!

Nyomozzuk a hiba okát az EESZT központtal.


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

hegelydr
Wednesday, October 25, 2017 10:28:23 AM
Originally Posted by: pattila 

Originally Posted by: misidoki 

Nálunk sem indul el az ETÉR panel. Kérem szépen én is emilben a szükséges leírást. Köszönöm.

Tisztelt Doktor úr!

Kérnénk szépen egy email címet ahova küldhetjük a leírást.

Originally Posted by: dr Kriston 

Tisztelt Fejlesztők,

Kérem, hogy az ETÉR elindításához szükséges dokumentációt szíveskedjenek nekem is elküldeni!

Köszönöm,

dr Kriston Nándor

Üdvözletem, nálam is minden jó lenne, minden visszaigazolás, beállítás rendben, de az ETÉR nem fut. Ennek elindításához kérek segítséget. Egyébként van valami speciális oka, hogy nem lehet nyilvánossá tenni ezt?

Dr.Ghanem Niyaz
Wednesday, October 25, 2017 11:13:43 AM
Üdv.

Ma reggeltől csak e-recepteket nyomtatunk, és nagyon gyorsan jön a válasz , viszont egy kis probléma van, és pedig az hogy be van állítva hogy 15 db-os csomagonként küldje fel a receptet.

de ha rányomom a nyomtat gombra akkor azonnal kinyomtatja, ha nem nyomom a gombot akkor megvárja mind a 15 db receptet és utána nyomtat.

Hogy tudom beállítani az, hogy nem így legyen ?

köszönettel

Dr.Ghanem Niyaz

Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 11:18:56 AM
Originally Posted by: drbenkog@t-email.hu 

Ma botrányosan lassú a receptírás, 13-18 másodpercet kell várni receptenként. EESZT kikapcs.(Most még megtehetem)

Tisztelt Doktor úr/Felhasználóink!

Ahol ilyen módon lassú a recept beküldés (általában az internet feltöltési sebesség miatt), ott az EESZT panelen a Beállítások fülön vegyék ki a lenti REC pipát az adatbeküldés résznél. Így az EESZT funkció továbbra is működik, a jogszabályi kötelezettségnek eleget tudnak tenni (KAT beküldés).

Ez csak egy ideiglenes megoldás, hosszú távon ezeket a problémákat orvosolni kell.


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

Oláh András
Wednesday, October 25, 2017 11:40:15 AM
Kérem részemre is az ETÉR program indításához szükséges útmutatót e-mailben megküldeni. A segítséget előre is köszönöm! (drandraska@gmail.com)
Dr. Rakuscsinec Katalin
Wednesday, October 25, 2017 11:50:05 AM
Tisztelt Fejlesztők,

Kérem, hogy az ETÉR elindításához szükséges dokumentációt szíveskedjenek nekem is elküldeni!

Köszönöm,

dr. Rakuscsinec Katalin

Papp Attila
Wednesday, October 25, 2017 11:54:48 AM
Originally Posted by: Dr.Ghanem Niyaz 

Üdv.

Ma reggeltől csak e-recepteket nyomtatunk, és nagyon gyorsan jön a válasz , viszont egy kis probléma van, és pedig az hogy be van állítva hogy 15 db-os csomagonként küldje fel a receptet.

de ha rányomom a nyomtat gombra akkor azonnal kinyomtatja, ha nem nyomom a gombot akkor megvárja mind a 15 db receptet és utána nyomtat.

Hogy tudom beállítani az, hogy nem így legyen ?

köszönettel

Dr.Ghanem Niyaz

Tisztelt Doktor úr!

A 2.58.1 verzióban sikerült gyorsítanunk a recept beküldésen és ennek okán a csomagonkénti nyomtatást állítottuk be a programba.

A 15 darab tűnt optimálisnak, kb. ennyi recept beküldés ideje egyezett meg egy adag nyomtatás elindításával.

Úgy gondoljuk, ha ettől gyakrabban nyomtatunk (kisebb értéket állítunk be a csomaghoz), akkor már a nyomtatás elindítása fogja vissza a sebességet.

De elképzelhető, hogy ezt a 15-ös minimális értéket lecsökkentjük 10-re a lassabb internet sebesség esetére.

Üdvözlettel,

Papp Attila


Papp Attila

Szoftverfejlesztő

Dr Rétei Ágnes
Wednesday, October 25, 2017 12:17:40 PM
Tisztelt Infomix!

Az ETÉR indításához kérem én is emailben a szükséges leírást. Köszönöm.

Dr. Svéda Melinda
Wednesday, October 25, 2017 12:57:29 PM
Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: Dr. Svéda Melinda 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Dr. Svéda Melinda 

Nálunk a következő a probléma:

Megkaptuk a műszaki csatlakozást jóváhagyó e-mailt, beállításokat megcsináltuk a programban, majd a „nem fut az ETÉR kommunikációs program” üzenetet kaptuk. Ezután kaptunk egy leírást Önöktől a kommunikációs program indításához. Ezt követően az ixdoki elinduláskor a következőt írja "Az EESZT segéd komponens regisztrációja sikertelen!" majd egy újabb hibaüzenet jelenik meg: "Unknown member POEESZT". Mit rontottunk el, hol lehet a probléma?

Köszönettel: Dr. Svéda Melinda

Kedves Doktornő,

Megpróbálok segíteni, remélem sikerül is. Ha most gép közelben van, kérem lépjen be az Ixintéző-be, jobb oldalon fent a képernyőn talál egy "zár" ikont, ami ha minden igaz, akkor zöld színű. Kérem nyomjon rá az egérrel - ekkor zárolódik, s piros színű lesz. Lépjen ki az Ixintézőből, majd indítsa el az ETÉR programot, majd amikor rövid idő után az ETÉR ikonja zöldre vált (jelzi, hogy fut a program), akkor indulhat a szokásos visualIxdoki. Megpróbálná, hogy ezek után sikerül???

Megpróbáltam a leírtakat, de a hiba továbbra is fennáll. Mit tudnánk még megpróbálni?

Köszönettel: Dr. Svéda Melinda

Kedves Doktornő!

"Az EESZT segéd komponens regisztrációja sikertelen!" hibaüzenet általában arra utal, hogy az adott számítógép Windows-ában probléma van a TLS1.2 használatával. Tudom, hogy ez így kissé kínaiul hangzik, de itt egy dolog van, amit ki kell próbálni. Attól függően, hogy Windows 7, 8, 10 van a gépén, kissé eltérő módon, de lényegében egyformán meg kell keresni a Windows-szolgáltatások be- és kikapcsolása (ez van Win10-ben, korábban Programok telepítése és törlése vezérlőpult funkción belül Windows komponensek) lehetőséget. Itt a megjelelnő lista elején lesz a .NET keretrendszer (4.5, 4.6 vagy 4.7), s azon belül az ASP.NET 4.x bepipálható opció. Ezt be kell pipálni, OK-t nyomni, majd újraindítani a Windowst. Ezután az említett hibának ki kell javulnia.

Ha ezt nem sikerül megcsinálnia, akkor távoli eléréssel meg tudjuk csinálni, jelezze nekünk.

Köszönjük a segítséget, így már működik!

Hajnalné
Wednesday, October 25, 2017 1:07:50 PM
Ixnet program. Minden beállítva. Kéri a személyit, majd ez a hiba üzenet jelenik meg: Sikertelen eszig kapcsolódás (ismeretlen hiba). Kliens kikapcsolva, újraindítva. OTH ellenőrizve. Vmatrix beállítva. Akkor is ez jelenik meg. Lassan szeretném a gépet kihajítani az ablakon.[azta] [zavar]
Users browsing this topic