kantorm
  • kantorm
  • Haladó (Szint 13) Topic Starter
Monday, November 30, 2020 11:19:44 AM
Tisztelt Felhasználóink!

Portálunkról letölthető  a visual Ixdoki 1.156.0 verzióváltója.

Változások

Gyógyszer- és segédeszköztörzs változások.

Beküldőtörzs változások.

FONTOS VÁLTOZÁS

A megjelent 42/2020 EMMI rendelet 1§ (2a) pontja alapján a szakorvosi javaslatot érvényesnek

tekintjük akkor is, ha:

- a szakorvosi javaslat vége (lejárat) dátuma beleesik a 2020.11.5-2021.02.07 intervallumba

és

- a munkadátum 2021.05.07-nél kisebb.

Ellátáson therápia átemelése beállítás bekapcsolásakor, a fenti opcióknak megfelelő lejárt szakorvosi

javaslatból felírás esetén a therápia szövegbe bekerül az alábbi plusz információ is:

„A felírás alapja:

42/2020 EMMI rendelet 1§ (2a) A ... veszélyhelyzet ..... kiállított szakorvosi javaslatok érvényesek

maradnak a veszélyhelyzet időtartama alatt, valamint a veszélyhelyzet megszűnését követően 90

napig.”

A receptíráson a „Rendelet alapján szakorvosi javaslat lejárat figyelmen kívül hagyása”

beállítást be kell kapcsolni!

Fertőző bejelentő

-       Kiegészült egy új nyomógombbal, mely arra szolgál, hogy a bejelentőt közvetlenül az eTÉR-be is be tudjuk küldeni. Az OSZIR-ba az eddigi módon továbbra is be, illetve ki kell jelenteni!

-       Ha a „Kimenetel vége” nincs kitöltve, akkor az eTÉR-be mint bejelentő kerül beküldésre, ellenkező esetben mint kijelentő.

- A rögzített be-kijelentők megjelennek a ’Lekérdezés’-ben is.

Covid Státuszlap

Új menüpontban elérhető a ’Covid Státuszlap’. A menüpontot a ’Rendszer – menüpontok arbantartása ’ menüpontban kapcsolhatjuk be (a Regisztráció menü alatt található).

COVID státuszlap(ok) nyilvántartása. Rendelés megnyitása után egy adott státuszlap karbantartható módosítható. Lehetőség van az adott státuszlap ETÉR-be történő felküldésére is.

Időszakos státusz

A ’Védőnő’ lapfülön kinyomtatható adatlaphoz megadható, hogy hány példányban szeretnénk megjeleníteni. Alapértelmezetten 2-re van állítva, de ez módosítható, a módosítást megjegyzi a program, csak egyszer kell elvégezni. Ez a beállítási lehetőség a ’Védőnő’ lapfülre kattintva módosítható.

Elvégzett oltások - Vaxigrip-Tetra oltásjelentés

Új sablon került a jelentendő influenza oltásokhoz.

Oltási lap – készletek (felhasználói kérés)

A PCV1, PCV2, PCV3, Vricella 13 hónapos és Varicella 16 hónapos oltásokhoz tartozó, karbantartható gyártási szám készletek a jobb áttekinthetőség miatt külön készletként szerepelnek.

dr.Dergez
Tuesday, December 1, 2020 8:33:19 AM
Többször próbáltam a verzióváltást letölteni.Nem sikerül.Azt írja, hogy nem sikerült a kapcsolat az infomix portállal.[azta]
Varga Sándor
Tuesday, December 1, 2020 8:38:25 AM
Originally Posted by: dr.Dergez 

Többször próbáltam a verzióváltást letölteni.Nem sikerül.Azt írja, hogy nem sikerült a kapcsolat az infomix portállal.[azta]

Kedves doktornő,

nagyon sokan töltik le most a rendszereinkhez elérhető verziókat, ezért előfordulhat, hogy lassabb a letöltés, illetve, hogy átmenetileg nem elérhető. Kérem próbálja meg a letöltést később.

köszönöm


Varga Sándor
Somogyi László
Thursday, December 3, 2020 3:35:20 PM
Köszönöm mindenkinek az Infomix csapatból, aki ma telefonon szóba állt velem. :)

Időzített táveléréssel egy új kliens gépet kellett a kiszolgáló géphez illeszteni. Látszólag rutin, de feladta a gondolkodni valót.

Végül sikerrel jártam, ezt szeretném a csapattal közölni. Az utolsó telefon utáni állapot: egy "probléma" kivételével megoldottam.

Engedjetek meg egy leírást, hátha segít máskor, másnak is.

A telepítés sikeres volt, működött minden. Visual IxDoki, EESZT, Win7 szerver Win10 Home kliens.

Teljes hidegindítás után az új kliens először is nem találta az adatbázist a Config.fpw-ben megadott helyen.

Nyilván telepítéskor megjegyezte hol van, újraindítva elfelejtette. Én fixen egy X: meghajtót rendeltem a szerver adatbázisához. Ezt írtuk be telepítéskor a configba. Nem ment, azóta se megy ez a dolog. Csak UNC névvel találja meg a másik gépet: \\szervernév\megosztásnév\útvonal ezen nem tudok most sem változtatni. Ez megoldatlan.

Csak azért furcsa, mert az a kliens gép, amit most dobok ki onnan, ezzel így működött, ugyanazon a szerveren, ugyanazon a hálózaton. Jószerével ez az egy, ami működött még megbízhatóan rajta, de ez igen!

Másik probléma jött, hogy az EESZT EHR lekérdezésnél nem tudta elérni a szerveren lévő fájlt, ezzel a megnevezéssel sem érte el a kliens, vagy ha elérte, nem tudta megnyitni, vagy ha próbálta, böngészővel Internet Explorerrel vagy Microsot Edge böngészővel próbálta, de egyikkel se sikerült. Win 10 Home-on nyilván nem. Honnan szedte az Internet Explorert, az nagy kérdés. Hibaüzenet hegyek, mikor mi, vagy nem találja, vagy semmi üzenet, de nem történt semmi.

Végigpróbáltuk az összes lehetséges Config.fpw, Visualix.ini, EESZT panel beállítást, különféle variációkban, akkor sem. Azzal tettük le a telefont, hogy átnézem az NTFS és a Megosztási jogosultságokat, mert nekem gyanús lett, hogy az Adobe Acrobat Reader nem működik a hálózaton megfelelően. Ugyanis ez volt alapértelmezett programként a pdf-hez beállítva szűz gépen. Talán nincs elég joga?

Hát nem is működött.

A jogosultságok rendben voltak, de adtam még, elbírja.

Végül az útvonalakat rendesen megadtam, abban is volt emberi hiba, és végül a Firefoxot társítottam alapértelmezetten a pdf fájlokhoz. Ezután az EESZT panelen a Windows alapértelmezett programját csekkoltam be. Figyelem: hiába tettem meg ezt a kliensen, nem ért semmit. Majd először megtettem a szerveren, majd amikor ott kipróbáltam, utána a kliensen. Így már jó lett.

Végeredményben nem fér be a régi szekrény az új házikóba: Adobe Reader gallyra ment az IxDoki telepítés után, vagy az első lekérdezésnél, nem lehet tudni, mert előtte még jól működött, de már el sem indul. Nagy késéssel, több perc, ismeretlen hibáról szóló üzeneteket köpött, de nagyon lassan tényleg a Reader. Ez volt a baj. De nem is kell. Firefox amúgy is van.

(a hálózati probléma ettől független windows baj lehet)

Egyet fejtsen még meg nekem az infomix csapat. Miért jön fel és miért nem tudom eltüntetni a képernyőről azt a pici kis ablakot, ami szűken 3 ikont tartalmaz: Nyomtatás, Keresés, Tovább. Akkor ugrik elő, amikor az ehr lekérdezéskor a Megtekintre kattintok. Jól kitakarja a bal felső sarkot. Csak elhúzni lehet. Fizetek valamit, aki eltünteti nekem. 😉 Én félórát küzdöttem, feladtam.

Még egyszer köszönet.

kantorm
  • kantorm
  • Haladó (Szint 13) Topic Starter
Thursday, December 3, 2020 4:14:42 PM
Originally Posted by: Somogyi László 

Köszönöm mindenkinek az Infomix csapatból, aki ma telefonon szóba állt velem. :)

Időzített táveléréssel egy új kliens gépet kellett a kiszolgáló géphez illeszteni. Látszólag rutin, de feladta a gondolkodni valót.

Végül sikerrel jártam, ezt szeretném a csapattal közölni. Az utolsó telefon utáni állapot: egy "probléma" kivételével megoldottam.

Engedjetek meg egy leírást, hátha segít máskor, másnak is.

A telepítés sikeres volt, működött minden. Visual IxDoki, EESZT, Win7 szerver Win10 Home kliens.

Teljes hidegindítás után az új kliens először is nem találta az adatbázist a Config.fpw-ben megadott helyen.

Nyilván telepítéskor megjegyezte hol van, újraindítva elfelejtette. Én fixen egy X: meghajtót rendeltem a szerver adatbázisához. Ezt írtuk be telepítéskor a configba. Nem ment, azóta se megy ez a dolog. Csak UNC névvel találja meg a másik gépet: \\szervernév\megosztásnév\útvonal ezen nem tudok most sem változtatni. Ez megoldatlan.

Csak azért furcsa, mert az a kliens gép, amit most dobok ki onnan, ezzel így működött, ugyanazon a szerveren, ugyanazon a hálózaton. Jószerével ez az egy, ami működött még megbízhatóan rajta, de ez igen!

Másik probléma jött, hogy az EESZT EHR lekérdezésnél nem tudta elérni a szerveren lévő fájlt, ezzel a megnevezéssel sem érte el a kliens, vagy ha elérte, nem tudta megnyitni, vagy ha próbálta, böngészővel Internet Explorerrel vagy Microsot Edge böngészővel próbálta, de egyikkel se sikerült. Win 10 Home-on nyilván nem. Honnan szedte az Internet Explorert, az nagy kérdés. Hibaüzenet hegyek, mikor mi, vagy nem találja, vagy semmi üzenet, de nem történt semmi.

Végigpróbáltuk az összes lehetséges Config.fpw, Visualix.ini, EESZT panel beállítást, különféle variációkban, akkor sem. Azzal tettük le a telefont, hogy átnézem az NTFS és a Megosztási jogosultságokat, mert nekem gyanús lett, hogy az Adobe Acrobat Reader nem működik a hálózaton megfelelően. Ugyanis ez volt alapértelmezett programként a pdf-hez beállítva szűz gépen. Talán nincs elég joga?

Hát nem is működött.

A jogosultságok rendben voltak, de adtam még, elbírja.

Végül az útvonalakat rendesen megadtam, abban is volt emberi hiba, és végül a Firefoxot társítottam alapértelmezetten a pdf fájlokhoz. Ezután az EESZT panelen a Windows alapértelmezett programját csekkoltam be. Figyelem: hiába tettem meg ezt a kliensen, nem ért semmit. Majd először megtettem a szerveren, majd amikor ott kipróbáltam, utána a kliensen. Így már jó lett.

Végeredményben nem fér be a régi szekrény az új házikóba: Adobe Reader gallyra ment az IxDoki telepítés után, vagy az első lekérdezésnél, nem lehet tudni, mert előtte még jól működött, de már el sem indul. Nagy késéssel, több perc, ismeretlen hibáról szóló üzeneteket köpött, de nagyon lassan tényleg a Reader. Ez volt a baj. De nem is kell. Firefox amúgy is van.

(a hálózati probléma ettől független windows baj lehet)

Egyet fejtsen még meg nekem az infomix csapat. Miért jön fel és miért nem tudom eltüntetni a képernyőről azt a pici kis ablakot, ami szűken 3 ikont tartalmaz: Nyomtatás, Keresés, Tovább. Akkor ugrik elő, amikor az ehr lekérdezéskor a Megtekintre kattintok. Jól kitakarja a bal felső sarkot. Csak elhúzni lehet. Fizetek valamit, aki eltünteti nekem. 😉 Én félórát küzdöttem, feladtam.

Még egyszer köszönet.

Tisztelt Doktor Úr,

Köszönjük a visszajelzéseit. Javaslom, hogy a központi számunkon (06 1 214 5063) a 0-ás melléken kérjen egy távoli időpontot, ahol további segítségére lehetünk.

A működés átbeszélésében segít, ha látjuk az adott számítógépeket, esetleges problémákat.

Várjuk hívását!

Somogyi László
Thursday, December 3, 2020 4:22:03 PM
Originally Posted by: kantorm 

Tisztelt Doktor Úr,

Köszönjük a visszajelzéseit. Javaslom, hogy a központi számunkon (06 1 214 5063) a 0-ás melléken kérjen egy távoli időpontot, ahol további segítségére lehetünk.

A működés átbeszélésében segít, ha látjuk az adott számítógépeket, esetleges problémákat.

Várjuk hívását!

Nem vagyok doktor, csak egyszerű rendszergazda.... és férj.

1999 óta van IxDoki tapasztalatom, DOS 6.22-es verzió óta.

:(

kantorm
  • kantorm
  • Haladó (Szint 13) Topic Starter
Thursday, December 3, 2020 4:25:50 PM
Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: kantorm 

Tisztelt Doktor Úr,

Köszönjük a visszajelzéseit. Javaslom, hogy a központi számunkon (06 1 214 5063) a 0-ás melléken kérjen egy távoli időpontot, ahol további segítségére lehetünk.

A működés átbeszélésében segít, ha látjuk az adott számítógépeket, esetleges problémákat.

Várjuk hívását!

Nem vagyok doktor, csak egyszerű rendszergazda.... és férj.

1999 óta van IxDoki tapasztalatom, DOS 6.22-es verzió óta.

:(

Tisztelt Somogyi László!

Elnézését kérem, nem voltam biztos benne, hogy orvos vagy rendszergazda.