Stein András
Monday, May 16, 2022 8:46:53 AM
Tisztelt Felhasználóink!

Portálunkról letölthető  a visual Ixdoki 1.173.1 frissítése.

Változások:

- Fórum megjelenítés az alap képernyőn

- Laborkérés - Covid laborkérő küldésének megszűntetése az EESZT felé

Somogyi László
Wednesday, May 18, 2022 3:36:45 PM
Nem tudom, hol tegyem fel a kérdésemet...

Heti jelentés beküldésekor hibaüzenet: "1- Generális hiba".

Programból és böngészőből is.

Gondolom a nálunk zajló praxis váltás, kódok változása miatt, de megerősítés és ha lehet, némi segítség kellene.

A Neak, Kormányhivatal, satöbbi telefonálgatáson már túl vagyunk.

A jelentés fájl feldolgozása megkezdődik, de e-mail már nem jön vissza az érvényesítéshez. Se az, hogy megkezdte volna a tartalmi feldolgozást.

Havi jelentések hibátlanul beküldhetőek. (eddig)

Keresem a heti jelentés fejsor rekordképét de nem találom valahogy a neten, illetve érdekelne, hogy mit figyel belőle az "ejelentes" szerver. Olyan, mintha ott máris eldobná a jelentést.

Talán valaki segítene gondolkodni a csapatból, köszönöm.

Vagy esetleg átesett már valaki hasonló praxisváltáson, hasonló hibaüzenettel?

Sári László
Wednesday, May 18, 2022 4:12:24 PM
Originally Posted by: Somogyi László 

Nem tudom, hol tegyem fel a kérdésemet...

Heti jelentés beküldésekor hibaüzenet: "1- Generális hiba".

Programból és böngészőből is.

Gondolom a nálunk zajló praxis váltás, kódok változása miatt, de megerősítés és ha lehet, némi segítség kellene.

A Neak, Kormányhivatal, satöbbi telefonálgatáson már túl vagyunk.

A jelentés fájl feldolgozása megkezdődik, de e-mail már nem jön vissza az érvényesítéshez.

Havi jelentések hibátlanul beküldhetőek. (eddig)

Keresem a heti jelentés fejsor rekordképét de nem találom valahogy a neten, illetve érdekelne, hogy mit figyel belőle az "ejelentes" szerver. Olyan, mintha ott máris eldobná a jelentést.

Talán valaki segítene gondolkodni a csapatból, köszönöm.

Tisztelt Somogyi László!

A praxisváltás miatt lesz ez a hiba, ez a hiba azt jelenti, hogy a működtetőnek már nincs joga leadni a heti jelentéseket. Amikor megkötik a NEAK szerződést, akkor kapnak egy NEAK működtető kódot valamint a TAJ jogviszony ellenőrzéshez és jelentések leadásához kapnak egy felhasználó nevet és jelszót. A NEAK rendszerébe ezzel a felhasználóval és jelszóval belépve megjelennek, hogy a kapott NEAK működtető kódhoz milyen jelentéseket tudnak leadni, ha érvénytelen lesz a NEAK működtető kód, akkor jön a jelentés leadásakor a Generális hiba. Egészen addig nem tudnak leadni új jelentéseket, amíg nem kötnek új szerződést a NEAK-kal, mert a szerződés megkötése után kapnak egy új NEAK működtető kódot és a TAJ jogviszony ellenőrzéshez és a jelentések leadásahoz egy új felhasználó nevet és jelszót.

A heti jelentés rekordképét a 102/1995. (VIII. 25.) Korm. 8. számú melléklete tartalmazza.

Somogyi László
Wednesday, May 18, 2022 5:43:59 PM
Originally Posted by: Sári László 

Originally Posted by: Somogyi László 

Nem tudom, hol tegyem fel a kérdésemet...

Heti jelentés beküldésekor hibaüzenet: "1- Generális hiba".

Programból és böngészőből is.

Gondolom a nálunk zajló praxis váltás, kódok változása miatt, de megerősítés és ha lehet, némi segítség kellene.

A Neak, Kormányhivatal, satöbbi telefonálgatáson már túl vagyunk.

A jelentés fájl feldolgozása megkezdődik, de e-mail már nem jön vissza az érvényesítéshez.

Havi jelentések hibátlanul beküldhetőek. (eddig)

Keresem a heti jelentés fejsor rekordképét de nem találom valahogy a neten, illetve érdekelne, hogy mit figyel belőle az "ejelentes" szerver. Olyan, mintha ott máris eldobná a jelentést.

Talán valaki segítene gondolkodni a csapatból, köszönöm.

Tisztelt Somogyi László!

A praxisváltás miatt lesz ez a hiba, ez a hiba azt jelenti, hogy a működtetőnek már nincs joga leadni a heti jelentéseket. Amikor megkötik a NEAK szerződést, akkor kapnak egy NEAK működtető kódot valamint a TAJ jogviszony ellenőrzéshez és jelentések leadásához kapnak egy felhasználó nevet és jelszót. A NEAK rendszerébe ezzel a felhasználóval és jelszóval belépve megjelennek, hogy a kapott NEAK működtető kódhoz milyen jelentéseket tudnak leadni, ha érvénytelen lesz a NEAK működtető kód, akkor jön a jelentés leadásakor a Generális hiba. Egészen addig nem tudnak leadni új jelentéseket, amíg nem kötnek új szerződést a NEAK-kal, mert a szerződés megkötése után kapnak egy új NEAK működtető kódot és a TAJ jogviszony ellenőrzéshez és a jelentések leadásahoz egy új felhasználó nevet és jelszót.

A heti jelentés rekordképét a 102/1995. (VIII. 25.) Korm. 8. számú melléklete tartalmazza.

Igen. Ez lenne a normál menetrend. Új belépő esetén. Csakhogy. Mi 23 éve csináljuk a floppys jelentések óta. :)

A működtető NEAK kód nem változott. Nem új szerződéskötés történt, hanem szerződés módosítás. Egy meglévő Neak kódú szolgáltató átvett egy másik praxist, tehát átírták hozzá a másik (új) praxis 9 jegyű Neak kódját. Az új praxisunk kódjában sincs változás, csak összerendelés történt.

A Taj ellenőrzéshez sem kaptunk másik kódot és jelszót. Működik az is az új praxisban az eredeti 4 jegyű kóddal és a 12 éves jelszóval. Ezt szóba sem hoztam. Hasonlóan működik a Tételes, a Változás és az Ambuláns jelentés is.

Tehát.

A Neak kódunkhoz megjelenik, hogy mit tudunk leadni, a havi be is megy, de a heti elakad a folyamat elején. Folyamatjelző csík indul a böngészőben pl. de szinte azonnal kivágja a képernyőre a hibát.

Sőt.

Bejelentkezve mindkét praxis leadható jelentéseit látjuk. Böngészőben is és Ixdokiban is. A régit és az újat is. Ez a NEAK szerint jól van így, mert még van időablakunk módosítani, vagy cserélni is a régit. Éppen ezért nem változtattak a jelszó hozzáférésen sem.

Úgy néz ki, hogy az összerendelés sikerült a havi jelentéseknél, de nem sikerült a hetinél.

Sajnos a heti jelentések adminisztrációját már nem a Neak végzi, hanem a Kormányhivatal. (ez nekem is új volt)

Ezek szerint jogosultság hiba. Kód+jelszó.

Vagy a heti jelentés fejsora nem stimmel össze azzal, amit a szerver vár tőlünk. Nem könnyű, mert 2 hetet kellene leadni az új praxisban a régi szolgáltató nevében, és már 2 hetet az új praxisban az új szolgáltató nevében. Semmi nem megy, pedig tudom a régi szolgáltató hozzáférését is, akkor is ugyanezt a hibát generálom.

Közben még a régi praxis utolsó heti jelentése sem megy fel, pedig az már tényleg a mi jogosultságunk volt. Ott is Generális hiba.

Közben elértem a Kormányhivatal illetékesét. Ő egyben látja az összes kódot és pecsétszámot, szerinte össze van rendelve a 4 jegyű, 9 jegyű, 5 jegyű, név is stimmel. Matt.

GOTO ejelentés szerver üzemeltetők, ahogy látom. Csakhogy hol érem el őket? :(

Felvetettem a Kormányhivatalban, hogy inkább elküldöm floppyn a fájlokat... szerencsére van humoruk. :)

Senki nem volt ilyen helyzetben mostanában?

Köszönöm a választ.

Varga Sándor
Thursday, May 19, 2022 7:24:08 AM
Originally Posted by: Somogyi László 

Igen. Ez lenne a normál menetrend. Új belépő esetén. Csakhogy. Mi 23 éve csináljuk a floppys jelentések óta. :)

A működtető NEAK kód nem változott. Nem új szerződéskötés történt, hanem szerződés módosítás. Egy meglévő Neak kódú szolgáltató átvett egy másik praxist, tehát átírták hozzá a másik (új) praxis 9 jegyű Neak kódját. Az új praxisunk kódjában sincs változás, csak összerendelés történt.

A Taj ellenőrzéshez sem kaptunk másik kódot és jelszót. Működik az is az új praxisban az eredeti 4 jegyű kóddal és a 12 éves jelszóval. Ezt szóba sem hoztam. Hasonlóan működik a Tételes, a Változás és az Ambuláns jelentés is.

Tehát.

A Neak kódunkhoz megjelenik, hogy mit tudunk leadni, a havi be is megy, de a heti elakad a folyamat elején. Folyamatjelző csík indul a böngészőben pl. de szinte azonnal kivágja a képernyőre a hibát.

Sőt.

Bejelentkezve mindkét praxis leadható jelentéseit látjuk. Böngészőben is és Ixdokiban is. A régit és az újat is. Ez a NEAK szerint jól van így, mert még van időablakunk módosítani, vagy cserélni is a régit. Éppen ezért nem változtattak a jelszó hozzáférésen sem.

Úgy néz ki, hogy az összerendelés sikerült a havi jelentéseknél, de nem sikerült a hetinél.

Sajnos a heti jelentések adminisztrációját már nem a Neak végzi, hanem a Kormányhivatal. (ez nekem is új volt)

Ezek szerint jogosultság hiba. Kód+jelszó.

Vagy a heti jelentés fejsora nem stimmel össze azzal, amit a szerver vár tőlünk. Nem könnyű, mert 2 hetet kellene leadni az új praxisban a régi szolgáltató nevében, és már 2 hetet az új praxisban az új szolgáltató nevében. Semmi nem megy, pedig tudom a régi szolgáltató hozzáférését is, akkor is ugyanezt a hibát generálom.

Közben még a régi praxis utolsó heti jelentése sem megy fel, pedig az már tényleg a mi jogosultságunk volt. Ott is Generális hiba.

Közben elértem a Kormányhivatal illetékesét. Ő egyben látja az összes kódot és pecsétszámot, szerinte össze van rendelve a 4 jegyű, 9 jegyű, 5 jegyű, név is stimmel. Matt.

GOTO ejelentés szerver üzemeltetők, ahogy látom. Csakhogy hol érem el őket? :(

Felvetettem a Kormányhivatalban, hogy inkább elküldöm floppyn a fájlokat... szerencsére van humoruk. :)

Senki nem volt ilyen helyzetben mostanában?

Köszönöm a választ.

Kedves Somogyi László!

Kérem küldje el nekünk emailben az érintett kódokat. Ezek alapján a NEAK informatikán megkérjük az ottani illetékeseket segítsenek a hiba okának a kiderítésében.

Varga Sándor


Varga Sándor
Somogyi László
Friday, May 20, 2022 10:17:02 AM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Somogyi László 

Igen. Ez lenne a normál menetrend. Új belépő esetén. Csakhogy. Mi 23 éve csináljuk a floppys jelentések óta. :)

A működtető NEAK kód nem változott. Nem új szerződéskötés történt, hanem szerződés módosítás. Egy meglévő Neak kódú szolgáltató átvett egy másik praxist, tehát átírták hozzá a másik (új) praxis 9 jegyű Neak kódját. Az új praxisunk kódjában sincs változás, csak összerendelés történt.

A Taj ellenőrzéshez sem kaptunk másik kódot és jelszót. Működik az is az új praxisban az eredeti 4 jegyű kóddal és a 12 éves jelszóval. Ezt szóba sem hoztam. Hasonlóan működik a Tételes, a Változás és az Ambuláns jelentés is.

Tehát.

A Neak kódunkhoz megjelenik, hogy mit tudunk leadni, a havi be is megy, de a heti elakad a folyamat elején. Folyamatjelző csík indul a böngészőben pl. de szinte azonnal kivágja a képernyőre a hibát.

Sőt.

Bejelentkezve mindkét praxis leadható jelentéseit látjuk. Böngészőben is és Ixdokiban is. A régit és az újat is. Ez a NEAK szerint jól van így, mert még van időablakunk módosítani, vagy cserélni is a régit. Éppen ezért nem változtattak a jelszó hozzáférésen sem.

Úgy néz ki, hogy az összerendelés sikerült a havi jelentéseknél, de nem sikerült a hetinél.

Sajnos a heti jelentések adminisztrációját már nem a Neak végzi, hanem a Kormányhivatal. (ez nekem is új volt)

Ezek szerint jogosultság hiba. Kód+jelszó.

Vagy a heti jelentés fejsora nem stimmel össze azzal, amit a szerver vár tőlünk. Nem könnyű, mert 2 hetet kellene leadni az új praxisban a régi szolgáltató nevében, és már 2 hetet az új praxisban az új szolgáltató nevében. Semmi nem megy, pedig tudom a régi szolgáltató hozzáférését is, akkor is ugyanezt a hibát generálom.

Közben még a régi praxis utolsó heti jelentése sem megy fel, pedig az már tényleg a mi jogosultságunk volt. Ott is Generális hiba.

Közben elértem a Kormányhivatal illetékesét. Ő egyben látja az összes kódot és pecsétszámot, szerinte össze van rendelve a 4 jegyű, 9 jegyű, 5 jegyű, név is stimmel. Matt.

GOTO ejelentés szerver üzemeltetők, ahogy látom. Csakhogy hol érem el őket? :(

Felvetettem a Kormányhivatalban, hogy inkább elküldöm floppyn a fájlokat... szerencsére van humoruk. :)

Senki nem volt ilyen helyzetben mostanában?

Köszönöm a választ.

Kedves Somogyi László!

Kérem küldje el nekünk emailben az érintett kódokat. Ezek alapján a NEAK informatikán megkérjük az ottani illetékeseket segítsenek a hiba okának a kiderítésében.

Varga Sándor

Kedves Sándor!

Hálásan köszönöm!

Ez több, mint amit kötelességük lenne megtenni. Ismét nem csalódtam a felhasználók itteni magas színvonalú támogatásában. :)

Azonban visszajelzem, hogy időközben a hibát megszüntették, erről visszajelzést is kaptam. Az elmaradt jelentések ránk eső részét hibátlanul beküldtük. A telefonjaim hatására ezek szerint mégis megmozdult valami a fogadó oldalon. Nyilván közös érdekünk volt a megoldás.

Hogy valami használhatót is mondjak:

Végül az derült ki, hogy bármit is állítanak be a jogosult ügyintézők, mi a régi, 12 éve meglévő 4 jegyű kódunkkal és jelszavunkkal tudunk az új praxisból mindent beküldeni, azt is, ami még az előző, már megszűnt szolgáltató idejében történt. Az nem működik, hogy a régi szolgáltató nevében küldjünk régi szolgáltató által előállított adatokat. Az sem működik, hogy régi praxisunk adatait a váltás határ dátuma után beküldjük, azt majd a régi praxis új szolgáltatójának kell. Nem teljesen logikus, de ezt lehet technikailag megvalósítani. Hiába állítottak be nekünk tehát 2 praxist láthatóra a szerveren, csak az egyiket lehetett működésre bírni.

Programozók számára érdekes lehet, hogy a jelentés fejsorában lévő adatok közül csak kettőt figyel az ejelentés szerver. Nyilván a jelentés időszakát és a 9 jegyű Neak kódot. Orvos, pecsétszám bármi lehet benne... még azt sem figyeli, hogy praktizál-e még. Csak az számít, hogy a bejelentkező név+jelszó össze legyen rendelve a 9 jegyűvel rendesen, akkor már befogadja.

Még egyszer köszönöm.