dr.Kovács József
Wednesday, September 30, 2009 7:36:55 AM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Egyébként sem szabad a fizetős ellátásokat rendelési időben végezni:-$ ).- hát ez kész dili mert sajnos így van, de ennek eleve ellentmondani látszik maga a REP oltásokra vonatkozó útmutatása . Csak mellékesen kérdezem : rendőrségnek látlelet kiadása majd rendelési idő után ?? és még kérdezhetném. Ezért vetettem fel hajdanán a " Nem TB terhére " rögzíthetőségét a Napi tevékenységnek pl. jogosítvány, látlelet, lőfegyvertartási igazolás kiállításakor.

Milyen REP útmutatásra gondolsz ? Mi olyat kaptunk, amiben eleve az van, hogy az influenza oltásokat különítsük el a betegrendeléstől (évek óta így csináljuk).

Látleletet nem kell azonnal kiadni. A sérültet rendelési időben a betegsége miatt el kell látni, fel kell venni a statusát, majd később kiállítani a látleletet. A "Nem TB terhére" felesleges, erre való a "00" térítési kategória.


dr.Kovács József
dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, September 30, 2009 10:33:11 AM
dr.Kovács József wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Egyébként sem szabad a fizetős ellátásokat rendelési időben végezni:-$ ).- hát ez kész dili mert sajnos így van, de ennek eleve ellentmondani látszik maga a REP oltásokra vonatkozó útmutatása . Csak mellékesen kérdezem : rendőrségnek látlelet kiadása majd rendelési idő után ?? és még kérdezhetném. Ezért vetettem fel hajdanán a " Nem TB terhére " rögzíthetőségét a Napi tevékenységnek pl. jogosítvány, látlelet, lőfegyvertartási igazolás kiállításakor.

Milyen REP útmutatásra gondolsz ? Mi olyat kaptunk, amiben eleve az van, hogy az influenza oltásokat különítsük el a betegrendeléstől (évek óta így csináljuk).

Látleletet nem kell azonnal kiadni. A sérültet rendelési időben a betegsége miatt el kell látni, fel kell venni a statusát, majd később kiállítani a látleletet. A "Nem TB terhére" felesleges, erre való a "00" térítési kategória.

REP útmutató : fel van a fórumba is téve , de szerintem minden Kollégának a REP is postázta, pontosabban mi email-be kaptuk meg.Eleve a REP leírja hogyan kell rögzíteni a fizetős oltásokat ahhoz hogy bekerüljön a B300-ba, miközben ebből egyértelmű, hogy a rendelési időben végezted azt amit szerintük nem Eü. alapból finanszírozott tevékenység.

A látlelet kiadást rendelet szabályozza beleértve időpontját is , de én igazából arra gondoltam, hogy rendőrbácsiknak elég nehéz elmagyarázni hogy rendelés-rendelkezésre állás után jöjjenek vissza a kiállítása miatt, meg aztán nem vagyok arról sem meggyőződve , hogy a rendelési idő utáni fizetős szolgáltatások nyújtása bármelyikünknek is örömére lenne miközben látogatandó betegeink várnak.

Jogosítvány kiállítása miatt ugyancsak rendelési időn kívül tessék majd visszajönni ! stb.

"Nem TB terhére" az lenne az értelme . hogy nem kerül be a B300-asba. Túl sok adat van ezen ellátásokról benne és nem igazán tudom , hogy ki mire használja fel. Pl. rendelési időben láttál el fizetős szolgáltatást, stb....

Kharon
Wednesday, September 30, 2009 11:45:10 AM
MÁS: ORSZI beutaló 1 éven belül 2.-szor állapot rosszabbodás miatt. Ha feltöltéssel készítem nem veszi figyelembe a legutóbbi beutaló óta történt kh-i kezeléseket. Javaslat: ha van pl újabb kh-i kezelés kérdezzen rá a prg hogy ezeket beírja-e.
dr.Kovács József
Wednesday, September 30, 2009 1:15:27 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

REP útmutató : fel van a fórumba is téve , de szerintem minden Kollégának a REP is postázta, pontosabban mi email-be kaptuk meg.Eleve a REP leírja hogyan kell rögzíteni a fizetős oltásokat ahhoz hogy bekerüljön a B300-ba, miközben ebből egyértelmű, hogy a rendelési időben végezted azt amit szerintük nem Eü. alapból finanszírozott tevékenység.

A látlelet kiadást rendelet szabályozza beleértve időpontját is , de én igazából arra gondoltam, hogy rendőrbácsiknak elég nehéz elmagyarázni hogy rendelés-rendelkezésre állás után jöjjenek vissza a kiállítása miatt, meg aztán nem vagyok arról sem meggyőződve , hogy a rendelési idő utáni fizetős szolgáltatások nyújtása bármelyikünknek is örömére lenne miközben látogatandó betegeink várnak.

Jogosítvány kiállítása miatt ugyancsak rendelési időn kívül tessék majd visszajönni ! stb.

"Nem TB terhére" az lenne az értelme . hogy nem kerül be a B300-asba. Túl sok adat van ezen ellátásokról benne és nem igazán tudom , hogy ki mire használja fel. Pl. rendelési időben láttál el fizetős szolgáltatást, stb....

Én is megkaptam az e-maileket, ebben is az áll, hogy különítsük el a védőoltás beadását a rendeléstől (ez szerintem jogos is).

Amennyiben a rendőrség kéri a látlelet, akkor nem fizet a beteg.

A jogosítványt külön időpontban készítjük.

Amit nem akarsz a B300-ban ne vidd fel a gépre. 🤫


dr.Kovács József
dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, September 30, 2009 2:06:05 PM
dr.Kovács József wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

REP útmutató : fel van a fórumba is téve , de szerintem minden Kollégának a REP is postázta, pontosabban mi email-be kaptuk meg.Eleve a REP leírja hogyan kell rögzíteni a fizetős oltásokat ahhoz hogy bekerüljön a B300-ba, miközben ebből egyértelmű, hogy a rendelési időben végezted azt amit szerintük nem Eü. alapból finanszírozott tevékenység.

A látlelet kiadást rendelet szabályozza beleértve időpontját is , de én igazából arra gondoltam, hogy rendőrbácsiknak elég nehéz elmagyarázni hogy rendelés-rendelkezésre állás után jöjjenek vissza a kiállítása miatt, meg aztán nem vagyok arról sem meggyőződve , hogy a rendelési idő utáni fizetős szolgáltatások nyújtása bármelyikünknek is örömére lenne miközben látogatandó betegeink várnak.

Jogosítvány kiállítása miatt ugyancsak rendelési időn kívül tessék majd visszajönni ! stb.

"Nem TB terhére" az lenne az értelme . hogy nem kerül be a B300-asba. Túl sok adat van ezen ellátásokról benne és nem igazán tudom , hogy ki mire használja fel. Pl. rendelési időben láttál el fizetős szolgáltatást, stb....

Én is megkaptam az e-maileket, ebben is az áll, hogy különítsük el a védőoltás beadását a rendeléstől (ez szerintem jogos is).

Amennyiben a rendőrség kéri a látlelet, akkor nem fizet a beteg.

A jogosítványt külön időpontban készítjük.

Amit nem akarsz a B300-ban ne vidd fel a gépre. 🤫

A látleletért akár készpénz , akár rendőrségi számlázás történik mindenképpen "fizetős" tehát nem végezhető rendelés-rendelkezésre állás alatt.

Mifelénk eddig nem volt szokás a rendelési időben jogsi érvényesítésre , inj beadásra, stb. re érkező beteget elküldeni

azzal , hogy jöjjön vissza majd rendelkezésre állási idő után , azaz szerintem ez egyáltalán nem életszerű. Másrészt szerintem igen is rögzíteni kell bármilyen "fizetős" tevékenységet is sőt még pontosabban tán mint a többit , azaz nem tudom jelen formában kikerülni a B300 -asba való bekerülésüket.

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, October 8, 2009 5:21:14 PM
Tisztelt Felhasználóink!

Valószínűleg a 3 bejövő telefonvonalunk közül a 214-5063-as 214-5064-es központi szám hibás lehet, mert a bejövő hívást nem tudjuk fogadni.

Folyamatban van a hiba okának felderítése. Addig a 30/258-0381 telefonszámon elérhetőek vagyunk.

Addig is türelmüket kérjük!

infomIx Kft.

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, October 14, 2009 10:07:34 AM
Tisztelt Felhasználóink!

A tegnapi nap folyamán kiderült , hogy a telefon vonalaink számhordozása (egyik központból át kerültek a vonalaink egy másik központba és itt történt valami technikai probléma) miatt nem üzemelnek.

Idézet a szolgáltatótól:

„Valamint a számhordozási folyamatot egy automata végzi így meggyorsítani nem lehet, ezért a két vonal (214-5063, 214-5064) 14-én 18:00 órától lesz elérhető”.

Tapasztalatok és visszajelzések alapján több esetben is más-más jelenség tapasztalható, ha ezeket a számokat próbálják hívni:

- foglalt jelzés

- „a hívott szám átmenetileg nem kapcsolható” üzenet

- „a hívott számon előfizető nem kapcsolható” üzenet

A kellemetlenségért a T-Systems nevében is elnézést kérünk.

Sooky Barna dr.
Thursday, October 15, 2009 12:04:13 AM
Nemtudom másnál is problémaként jelentkezik e ?

de nálam a közgyogyós betegnek (érvényes, therápiás lapon lévő gyógyszerei jönnek kgy-re), FONO-s, vagy magis receptet írva alapból NEM jön kgy-ra hanem általánosra... át kell állítani, jó lenne ha alapból kgy-ra írná..

további gond a FONO-s receptekkel , hogy ugyebár itt is ráírja az árat, viszont nyilván csak az összetevők árát számolja össze, az elkészítés díja nincs benne, ezért már több alkalommal kelletlen helyzetbe kerül a gyógyszerészünk... (sajnos a körzetben minden forint számít)... szóval a javaslatom hogy vagy egyáltalán ne írjon árat vagy kérdezzen rá!, vagy írja oda (nem tartalmazza az elkészítés árát) !

SOKSZOR előfordul, hogy ORSZI beutalót a mobil praxis -t futtato laptopon írok, ilyenkor ha áttöltöm a "server" gép adatait akkor felülíródik a megírt beutaló, .. rgo elveszik, ha áttöltöm a mobil prax. adatait akkor duplán jelenik meg az utolsó napi ellátás, nincs valamilyen módszer arra hogy a mobil praxisban megírt beutaló "minimal invasiv" módon átkerüljön a "server" gépre...?[felnez] [bizonyt]

Köszönettel.

dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, October 15, 2009 9:41:43 AM
Sooky Barna dr. wrote:

Nemtudom másnál is problémaként jelentkezik e ?

de nálam a közgyogyós betegnek (érvényes, therápiás lapon lévő gyógyszerei jönnek kgy-re), FONO-s, vagy magis receptet írva alapból NEM jön kgy-ra hanem általánosra... át kell állítani, jó lenne ha alapból kgy-ra írná..

további gond a FONO-s receptekkel , hogy ugyebár itt is ráírja az árat, viszont nyilván csak az összetevők árát számolja össze, az elkészítés díja nincs benne, ezért már több alkalommal kelletlen helyzetbe kerül a gyógyszerészünk... (sajnos a körzetben minden forint számít)... szóval a javaslatom hogy vagy egyáltalán ne írjon árat vagy kérdezzen rá!, vagy írja oda (nem tartalmazza az elkészítés árát) !

SOKSZOR előfordul, hogy ORSZI beutalót a mobil praxis -t futtato laptopon írok, ilyenkor ha áttöltöm a "server" gép adatait akkor felülíródik a megírt beutaló, .. rgo elveszik, ha áttöltöm a mobil prax. adatait akkor duplán jelenik meg az utolsó napi ellátás, nincs valamilyen módszer arra hogy a mobil praxisban megírt beutaló "minimal invasiv" módon átkerüljön a "server" gépre...?[felnez] [bizonyt]

Köszönettel.

1 ) OK

2 ) A recept író menüben fogaskeréken be- illetve kikapcsolható az ár feltüntetése.

3 ) Előbb a Mobil praxis adatait kell áttölteni a szerverre , majd ezt követően töltöm fel újra a szerver ( választott ) adataival a mobil praxist.A szerver adataival való feltöltés törli a mobil praxis addigi adatait, ezért előbb mindig azokat át kel tenni a szerverre ahol azok a helyükre kerülnek.

Kharon
Thursday, October 15, 2009 12:16:45 PM
Örömmel értesítjük, hogy a telefonvonalaink átállítása sikeresen megtörtént.

Mindegyik megszokott elérhetőségünk (1/214-50-63, 214-50-64, 214-50-65) ismételten él, és működik a PBX szolgáltatás is, amely azt jelenti, hogy amennyiben a hat fővonalunkból bármelyik szabad, akkor bármelyik szám hívásával elérhetőek vagyunk.

Köszönjük türelmüket.

Schukkert
Wednesday, October 21, 2009 1:58:57 PM
Kaptam egy Samsung i900 as telefont, 8 GB-os. Windos Mobil 6.1 van rajta, Memória: 97.30 MB.

Visual ix doki-ból mire lehetne használni?

Gyógyszertörzs? stb?

Varga Sándor
Thursday, October 22, 2009 12:35:17 PM
Schukkert wrote:

Kaptam egy Samsung i900 as telefont, 8 GB-os. Windos Mobil 6.1 van rajta, Memória: 97.30 MB.

Visual ix doki-ból mire lehetne használni?

Gyógyszertörzs? stb?

Az adatok alapján használható az IxNotesz rendszer. Ez egy csökkentett "mobil" háziorvosi program. Amit tud:

Kitölthető egy választott paciens csoport adata (alapadatok, ellátások, felírt receptek, beutalók, thlap), gyógyszer törzs, BNO törzs, intézet törzs a továbbküldésekhez. A kitöltésnél figyelembe kell venni a a készülék szabad kapacitását.

A notesz oldalon lehet új pacienst felvenni. Új ellátást, receptet, beutalót, továbbküldést rögzíteni. Ha van internet kapcsolat, TAJ érvényességet ellenőrizni. A kitöltött adatokat visszanézni, lekérdezni. Az adatok csak rögzíthetőek, nyomtatásra nincs lehetőség.

A visualban és a noteszben rögzített adatokat szinkronizálni lehet. Ez annyit jelent, hogy egy ilyen szinkronizálás alkalmával a noteszben rögzített adatok visszaíródnak a visual rendszerbe, míg a főgépen a kitöltés után rögzített új adatok átkerülnek a noteszbe. Ez utóbbi természetesen csak azokra a paciesnekre vonatkozik, akik eredetileg kitöltésre kerültek, és csak a kitölthető adatokra. A szinkronizáláshoz szükséges a mobil eszköz és a számítógép közötti kapcsolat, és az elindított visual Ixdoki. A háziorvosi programban lehet közben dolgozni.

Lehet csak külön törzs adatokat frissíteni (BNO, Gyógyszer).


Varga Sándor
Kharon
Monday, October 26, 2009 1:25:47 PM
ha nem kép formátumú egy scannelt dokumentum be tudom tenni leletként pl pdf formátumot?
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max) Topic Starter
Monday, October 26, 2009 1:54:01 PM
Jano wrote:

ha nem kép formátumú egy scannelt dokumentum be tudom tenni leletként pl pdf formátumot?

Igen, erről már többször értekeztünk itt a fórumon is: a szkenner képernyőn lehetőség van tetszőleges fájl beolvasására. Ehhez a Multimédia beolvasás képernyőn a felső gombot kell használni,

UserPostedImage

majd az összes fájlt kiválasztva rámutatni a pdf fájlra. Visszanézéskor ugyanúgy működik, mint a kép, tehát akár a Lekérdezésben, akár a bevitel helyén visszanézhető. Mivel bármilyen fájl beolvasható, ezért a kezelőprogramot külön meg kell adni. A visualix.ini-ben a [Multimédia] részben be kell állítani, az Ön esetében a pdf kezelőprogram helyét. Pl:

[Multimédia]

pdf="c:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe"


Hostyánszki László
Varga Sándor
Monday, October 26, 2009 2:27:57 PM
Egy felhasználónk jutatta el hozzánk az ANTSZ körlevelét:

"... az influenza oltóanyaggal történő elszámolás rendjét az Országos Tisztifőorvos Úr 2009. október 22-én megváltoztatta.

Fentiek értelmében a 2009. szeptember 28-án kiadott körlevelemben elrendelt 5.a, 5.b, és 5.c. mellékletű összesítő jelentőlapok használatát határozatlan időre visszavonom (a korábbi 2. sz. táblázat kitöltése változatlanul megmaradt).

A további jelentések időbeli rendjében változás nem történt:

• a második előzetes jelentést 2009. november 9-ig, (2. számú melléklet)

• a harmadik előzetes jelentést 2009. november 23-ig kell megküldeni. (2 számú melléklet)

Kérem fentiekben leírtak maradéktalan betartását. ..."


Varga Sándor
Varga Sándor
Monday, October 26, 2009 3:43:52 PM
Újabb, felhasználónktól kapott tájékoztatás (Csongrád megyére érvényes):

"T. Doktornő/Úr!

A mai nappal lejárt az influenza oltóanyagok (Fluval AB és Fluval P) elszámolásáról és felhasználásáról szóló időszakos jelentés határideje. Amennyiben nem történt meg az 5. sz. mellékletben foglalt táblázatok megküldése Intézetem részére, kérem T. Doktornőt/Urat, hogy haladéktalanul tegye meg."


Varga Sándor
Ilona
  • Ilona
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 26, 2009 3:51:21 PM
A mai napon nem tudtam felvinni új szakorvosi javaslatot, mert a következő hibaüzenet jelenik meg:

Hiba fordult elő a program működése közben !

"Varible ' LLejárszaj' is not fund."

(12) (LLejárszaj"

FRMTHERLAPKARB.Új szakorvosi javaslat, 0

C:\Visualv\Vixstart.exe

dr.mile.gyula@gmail.com
Monday, October 26, 2009 3:57:57 PM
vargas wrote:

Újabb, felhasználónktól kapott tájékoztatás (Csongrád megyére érvényes):

"T. Doktornő/Úr!

A mai nappal lejárt az influenza oltóanyagok (Fluval AB és Fluval P) elszámolásáról és felhasználásáról szóló időszakos jelentés határideje. Amennyiben nem történt meg az 5. sz. mellékletben foglalt táblázatok megküldése Intézetem részére, kérem T. Doktornőt/Urat, hogy haladéktalanul tegye meg."

Szerintem még jönni fog módosítás mert a gyermekgyógyászok ( na meg a vegyes praxis is )a Fluarixot az 5 c - be tudják csak lejelenteni.

dr.mile.gyula@gmail.com
Monday, October 26, 2009 3:58:58 PM
Ilona wrote:

A mai napon nem tudtam felvinni új szakorvosi javaslatot, mert a következő hibaüzenet jelenik meg:

Hiba fordult elő a program működése közben !

"Varible ' LLejárszaj' is not fund."

(12) (LLejárszaj"

FRMTHERLAPKARB.Új szakorvosi javaslat, 0

C:\Visualv\Vixstart.exe

Indexelés - Tábla index kapcsolat helyreállítás ??? Nem segít ???

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 26, 2009 4:39:13 PM
Ilona wrote:

A mai napon nem tudtam felvinni új szakorvosi javaslatot, mert a következő hibaüzenet jelenik meg:

Hiba fordult elő a program működése közben !

"Varible ' LLejárszaj' is not fund."

(12) (LLejárszaj"

FRMTHERLAPKARB.Új szakorvosi javaslat, 0

C:\Visualv\Vixstart.exe

A hibaüzent elhárításához küldenénk Önnek javító fájlokat, de ehhez szükségünk lenne egy e-mail címre ill. hogy milyen verzión áll jelenleg a program.

Schukkert
Wednesday, October 28, 2009 7:12:08 PM
SzZoli wrote:

Schukkert wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Schukkert wrote:

Szeretném tudni, hogy ha a háziorvosi ellátásban a "tevékenység"-nél a "rendelés" van( nem a szűrés), de közben elvégzem a szűrést is, ez a szűrés bekerül-e a jelentésbe, mint "szűrővizsgálat, vagy külön forgalmat kell megnyitni?

Bekerül az adott "rendelés" B300 jelentésébe de a BNO-knak "5" ellátási kódot kell adni s ha már itt vagyunk "3" ellátási kód alpján jelentesz gondozást.

Ebben az esetben az lenne a kérésem a fejlesztők felé, ha én a háziorvosi ellátás kapcsán megnyitom a szűrési panelt, és dolgozom is benne, automatikusan kerüljön be a BNO-k közé a megfelelő kód: Z139 -Szűrővizsgálat- 5-ös kóddal! Z123-emlőszűrés, Z131- cukorbaj szűrés, Z124-méhnyakrák szűrés, Z136- szív-és keringési bet. szűrés, Z1110- tüdőszűrés, mind-mind 5-ös kóddal. Előre is köszönöm!

Ha a szűrés fülön bejelőli az elvégzett szűrést, automatikusan U990 BNO és ’5’-ös ellátás és az elvégzett szűrés kódjával a jelentésbe kerül. Ha szűrés pozitív akkor a szűrés neve mellet a pozitív BNO - kódot kell megadni, ebben az esetben ez kerül a jelentésbe .

Az ellátási Dg-nál nem jelenik meg automatikusan a BNO kód és az 5-ös ellátás.

Az lenne a kérésem, hogy ne kelljen nekem a kódot sorban pötyögtetni! Ha kipipálom valamely szűrést, és nem pipálom be a kóros négyzetet, automatikusan írja be a megfelelő kódot ( Z 131, Z 136, stb, ) és az U990-át.

dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, October 28, 2009 8:18:43 PM
Schukkert wrote:

SzZoli wrote:

Schukkert wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Schukkert wrote:

Szeretném tudni, hogy ha a háziorvosi ellátásban a "tevékenység"-nél a "rendelés" van( nem a szűrés), de közben elvégzem a szűrést is, ez a szűrés bekerül-e a jelentésbe, mint "szűrővizsgálat, vagy külön forgalmat kell megnyitni?

Bekerül az adott "rendelés" B300 jelentésébe de a BNO-knak "5" ellátási kódot kell adni s ha már itt vagyunk "3" ellátási kód alpján jelentesz gondozást.

Ebben az esetben az lenne a kérésem a fejlesztők felé, ha én a háziorvosi ellátás kapcsán megnyitom a szűrési panelt, és dolgozom is benne, automatikusan kerüljön be a BNO-k közé a megfelelő kód: Z139 -Szűrővizsgálat- 5-ös kóddal! Z123-emlőszűrés, Z131- cukorbaj szűrés, Z124-méhnyakrák szűrés, Z136- szív-és keringési bet. szűrés, Z1110- tüdőszűrés, mind-mind 5-ös kóddal. Előre is köszönöm!

Ha a szűrés fülön bejelőli az elvégzett szűrést, automatikusan U990 BNO és ’5’-ös ellátás és az elvégzett szűrés kódjával a jelentésbe kerül. Ha szűrés pozitív akkor a szűrés neve mellet a pozitív BNO - kódot kell megadni, ebben az esetben ez kerül a jelentésbe .

Az ellátási Dg-nál nem jelenik meg automatikusan a BNO kód és az 5-ös ellátás.

Az lenne a kérésem, hogy ne kelljen nekem a kódot sorban pötyögtetni! Ha kipipálom valamely szűrést, és nem pipálom be a kóros négyzetet, automatikusan írja be a megfelelő kódot ( Z 131, Z 136, stb, ) és az U990-át.

Azaz : ha negatív a szűrés nem kell BNO-t, "5" -st, és szűrés kódot írni mert az ott lesz ahol lennie kell. Ha viszont pozitív akkor nem lehet automatikusan betétetni egy BNO kódot ( a másik kettő ott lesz ) hiszen Te kell megmondjad - megnevezd a pozitív BNO-t. A program nem tudhatja, hogy Te , én, milyen pozitív eltérést észleltem egy adott szűrésnél. ( magas vérnyomás : I10HO , lúdtalp : GHZT , mentális retardált : KJITR és így tovább )

Az elvégzett szűrés kódja mondja meg az OEP-nek , hogy mit is szűrtél és ez a bepipálással ( l. fentieket ) egy időben automatikusan bekerül a jelentésbe.

Somogyi László
Tuesday, November 3, 2009 11:31:56 AM
Kapkodtam és véletlenül a visual ixfer kérdések közé tettem fel az ixdokira vonatkozó kérdésemet, ott láthatjátok, nem akarom még egyszer elküldeni, moderátor-operátor talán áttehetné ide.

Bocsánat.

dr.mile.gyula@gmail.com
Tuesday, November 3, 2009 12:34:26 PM
Somogyi László wrote:

Kapkodtam és véletlenül a visual ixfer kérdések közé tettem fel az ixdokira vonatkozó kérdésemet, ott láthatjátok, nem akarom még egyszer elküldeni, moderátor-operátor talán áttehetné ide.

Bocsánat.

Itt van az eredeti szöveg :

"Nem tudom már melyik topicba tegyem fel a következő kérdést.

Még mindig influenza, most a 2. ütem, iskolai védőoltások.

Gondolom sokan vannak úgy, hogy a településen vegyes praxisban háziorvosok, + ellátják az iskolaorvosi teendőket is, abban az egyszem iskolában, óvodában. Ezzel lesz egy pici gond.

Előre mondom, hogy a kérdésben már egyeztettünk a MEP illetékesével, aki a jelentésekkel és a finanszírozással foglalkozik, az alábbi az ő véleményét is tükrözi. (Heves megye)

Előfordul, hogy a gyermek tb kártyája nem a települési háziorvos-iskolaorvosnál van leadva.

Az iskolai kampányoltás során a szoftverbe tehát csak ambulánsként vihető be a gyermek.

Ez jelenteni fog egy sor ambuláns ellátást az OEP felé, amit nekik rendje-módja szerint finanszírozni kellene. Nade mégse kell, mert mint iskola egészségügyet már finanszírozzák ugyanezt az oltást. (hogy bagóval, az most mellékes)

Tehát kettős finanszírozás fog történni! Ami gáz. Kínos lesz.

Nincs más megoldás, mint valahol kiszűrni ezeket a jelentésből, vagy a küldő oldalon Infomix vagy a fogadó oldalon OEP. Én a könnyebbik ellenállás irányába írok most nektek. :)))

Nos az illetékes nyilván azt mondta, hogy ezeket NE jelentsük MI a tételesben.

Viszont külön felhívta rá a figyelmet, hogy rögzíteni viszont kellene. Persze, hogy rögzítjük, mert az ÁNTSZ jelentés viszont így egyszerűbb.

Megoldási lehetőség szerintem:

1. Egyszerűen az iskolai kampány oltás hónapjában nem küldünk ambuláns jelentést. Lemondunk ezzel az aktuális havi ambuláns finanszírozásról, több is veszett Mohácsnál alapon. Sok ambuláns úgysem lehet, arra haraptak eddig is az ellenőrök.

2. Az ambuláns jelentésből kiszűri az Ixdoki mondjuk TTT kód és BNO alapján ezt az oltási kört, ezek nem kerülnének az ambuláns jelentésbe, ehhez lenne egy checkbox a jelentés panelen, miszerint "iskolai ambuláns kampány oltás ne kerüljön oep jelentésbe" a most is létező "Tételes jelentésbe ne kerüljenek be a nem támogatott gyógyszerek" szöveg mintájára.

Nem tudom, gondolkozzunk. Szerencsére van rá idő.

Vagy a tételesbe is bekerül mondjuk egy ambuláns páciensnek felírt gyógyszer????

Mert akkor nem csak az ambuláns jelentéssel van a baj, és így az 1. megoldás kilőve, csak a 2. lehet!"

Ambuláns ellátás során van lehetőség használni az Ellátás TB terhére ( vagy NE ) bejelölő négyzetet. Szerintem ezzel megoldott a probléma.Másrészt : az OEP a TAJ szám alapján tudja , hogy hány éves az oltott páciens, és azt is tudja, hogy adott korosztályt iskola-óvoda-bölcsőde orvosa kell ellásson ( oltással is ) amiért külön díjba Ő nem részesül.Tehát szerintem hiába jelentené le a háziorvos az iskolakötelezettek oltását az OEP nem finanszírozza azt, azaz kettős finanszírozásról szó sem lehet.

Programozók természetesen jobban átlátva a program adta lehetőségeket és a támasztott követelményeket, részleteiben taglalhatják azokat.

Dr. Kovássy László
Tuesday, November 3, 2009 2:14:39 PM
A probléma:

3 gépes rendelőt üzemeltetünk, azonban a 3. gépen a Visualix indulása után a mind a 3 gépen megáll a program működése. A "FŐ" gépen a D meghajtó teljes egészében meg van osztva felhasználói korlátozás nélkül. Ezen meghajtóról használja az összes többi gép a VISUALIX adatbázisát. Amennyiben csak az első 2 gépet (nyomtató-megosztás miatt vannak felsorszámozva a gépek) elindítjuk, semmi probléma nincs. Azonban a 3. gép indulása utáni 10-60 percben megáll mind a 3 gépen a program futása, majd a "FŐ" gépen ezt a hibaüzenetet kapjuk:

Nem válaszoló alkalmazás: VIXSTART.EXE, verzió: 1.1.1.0, nem válaszoló modul: hungapp, verzió: 0.0.0.0, memóriacím: 0x00000000.

A 2. gépen pedig az Error Reading File hiba után a hiba a hibakezelőben csterror.csterror.filearrays,0. File is in use by another user hibaüzenet érkezik. Ezután már csak az összes gép újraindításával lehet újra működésre bírni a VisualIX-et.

Ezen probléma megoldásában kérném szíves segítségüket.

Üdvözlettel: Dr. Kovássy László

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, November 3, 2009 3:48:33 PM
Dr. Kovássy László wrote:

A probléma:

3 gépes rendelőt üzemeltetünk, azonban a 3. gépen a Visualix indulása után a mind a 3 gépen megáll a program működése. A "FŐ" gépen a D meghajtó teljes egészében meg van osztva felhasználói korlátozás nélkül. Ezen meghajtóról használja az összes többi gép a VISUALIX adatbázisát. Amennyiben csak az első 2 gépet (nyomtató-megosztás miatt vannak felsorszámozva a gépek) elindítjuk, semmi probléma nincs. Azonban a 3. gép indulása utáni 10-60 percben megáll mind a 3 gépen a program futása, majd a "FŐ" gépen ezt a hibaüzenetet kapjuk:

Nem válaszoló alkalmazás: VIXSTART.EXE, verzió: 1.1.1.0, nem válaszoló modul: hungapp, verzió: 0.0.0.0, memóriacím: 0x00000000.

A 2. gépen pedig az Error Reading File hiba után a hiba a hibakezelőben csterror.csterror.filearrays,0. File is in use by another user hibaüzenet érkezik. Ezután már csak az összes gép újraindításával lehet újra működésre bírni a VisualIX-et.

Ezen probléma megoldásában kérném szíves segítségüket.

Üdvözlettel: Dr. Kovássy László

A második gépen jelentkező hibaüzenet, már a hálózat összeomlás következménye, azt kellene megpróbálni, hogy az 1. és a 3. gépet használni egy napig hogy a hibaüzent akkor is jelentkezik-e.

Somogyi László
Wednesday, November 4, 2009 2:18:05 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Itt van az eredeti szöveg :

Még mindig influenza, most a 2. ütem, iskolai védőoltások.

Gondolom sokan vannak úgy, hogy a településen vegyes praxisban háziorvosok, + ellátják az iskolaorvosi teendőket is, abban az egyszem iskolában, óvodában. Ezzel lesz egy pici gond.

Előre mondom, hogy a kérdésben már egyeztettünk a MEP illetékesével, aki a jelentésekkel és a finanszírozással foglalkozik, az alábbi az ő véleményét is tükrözi. (Heves megye)

Előfordul, hogy a gyermek tb kártyája nem a települési háziorvos-iskolaorvosnál van leadva.

Az iskolai kampányoltás során a szoftverbe tehát csak ambulánsként vihető be a gyermek.

Ez jelenteni fog egy sor ambuláns ellátást az OEP felé, amit nekik rendje-módja szerint finanszírozni kellene. Nade mégse kell, mert mint iskola egészségügyet már finanszírozzák ugyanezt az oltást. (hogy bagóval, az most mellékes)

Tehát kettős finanszírozás fog történni! Ami gáz. Kínos lesz.

Nincs más megoldás, mint valahol kiszűrni ezeket a jelentésből, vagy a küldő oldalon Infomix vagy a fogadó oldalon OEP. Én a könnyebbik ellenállás irányába írok most nektek. :)))

Nos az illetékes nyilván azt mondta, hogy ezeket NE jelentsük MI a tételesben.

Viszont külön felhívta rá a figyelmet, hogy rögzíteni viszont kellene. Persze, hogy rögzítjük, mert az ÁNTSZ jelentés viszont így egyszerűbb.

Ambuláns ellátás során van lehetőség használni az Ellátás TB terhére ( vagy NE ) bejelölő négyzetet. Szerintem ezzel megoldott a probléma.Másrészt : az OEP a TAJ szám alapján tudja , hogy hány éves az oltott páciens, és azt is tudja, hogy adott korosztályt iskola-óvoda-bölcsőde orvosa kell ellásson ( oltással is ) amiért külön díjba Ő nem részesül.Tehát szerintem hiába jelentené le a háziorvos az iskolakötelezettek oltását az OEP nem finanszírozza azt, azaz kettős finanszírozásról szó sem lehet.

Programozók természetesen jobban átlátva a program adta lehetőségeket és a támasztott követelményeket, részleteiben taglalhatják azokat.

Továbbra is az a kérdés, hogy a tételes betegforgalmi jelentésbe és nem az ambulánsba, bekerül-e rekord ambuláns beteg ellátásáról.

Ha igen, akkor nem oldja meg az általad írt checkbox.

A háziorvos bizony pedig jelenteni fogja az oep felé azokat az iskolai védőoltásokat, akik a praxisához tartoznak, mert ha beviszi az Ixdokiba az adatokat, akkor az úgy rendjén jelentődni fog. Mellette lesz egy rakat ambuláns. Még mindig nem értem mi lenne a megoldás. Infomixtől várnék egy visszajelzést, hogy érthető-e a probléma vagy ragozzam még?

Szóval szeretnénk bevinni az adatbázisba minden oltást, többek között az ÁNTSZ jelentés miatt, hogy ne kelljen az iskolát óvodát esetleg külön kézzel írni. Hogy lesz így korrekt a jelentés az oep felé?

Kharon
Wednesday, November 4, 2009 2:39:04 PM
Amennyiben nincsen bepipálva az "Ellátás a TB terhére" jelölés, akkor aporgram semmilyen jelentésbe nem teszi bele az ellátás adatait.
dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, November 4, 2009 3:11:45 PM
Kharon wrote:

Amennyiben nincsen bepipálva az "Ellátás a TB terhére" jelölés, akkor aporgram semmilyen jelentésbe nem teszi bele az ellátás adatait.

Elnézést, hogy megint beleszólók ! Helyesen a fenti sor : SEMMILYEN OEP JELENTÉSBE de ÁNTSZ-be beteszi. Ha az excelből, a "Praxisbeli" négyzetből a pipát kivesszük megjelennek az Ambuláns oltások is. ( ez utóbbival csak váltóorvos esetén lehet gond, Kaprinai doktor jelezte ezt !!! )

hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max) Topic Starter
Wednesday, November 4, 2009 3:15:19 PM
A tételes betegforgalmi jelentés az adott időszakban végzett ambuláns ellátásokat is tartalmazza. Mile dr. és Kharon által említett jelölő határozza meg, hogy az ambuláns ellátás belekerüljön-e.
Hostyánszki László
Similar Topics
Users browsing this topic