Varga Sándor
Monday, March 12, 2012 4:15:20 PM
Több csatornán (email, telefon és itt a fórumon is) felvetődött, hogy jó lenne, ha a program egyes részeinek működését, és az ezekhez kapcsolódó felhasználói igényeket közösen nézhetnénk át.

Szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel!

Valljuk be, nekünk is könnyebb a gyakorlatban megmutatni, elmondani egy-egy funkció hogyan használható, és miért úgy (mi vagyunk az oka, vagy egy jogszabály). Sok esetben azt is gyorsabban megértjük egy személyes megbeszélés során, hogy a rendelés közben ezt ténylegesen hogyan használják, esetleg mi az amivel még felhasználóbarátabbá lehet tenni a működést.

Ilyen szép bevezető mondatok után jöjjön a lényeg, amiért ezt a témát most indítottuk. Ide (is) várjuk a jelentkezéseket, javaslatokat.

Konkrétan arra gondolok, hogy pl. az Esztergom környéki orvosok azt mondják (írják) nekünk, kedves infomixesek, március (április, május) x én sok szeretettel várjuk önöket ezen és ezen a címen. Várhatóan ennyi fő (orvos, asszisztens). Konkrét kérdéseink a receptírás, leletfogadás, ……………… témában lenne.

Vagy ugyan ez lehet itt az infomix irodában is egy előre egyeztetett időpontban. Ez utóbbi esetben kb. 10 főt tudunk egyszerre fogadni, kényelmesen leültetni.

A szükséges technika (notebook, kivetítő) is rendelkezésre áll.

És természetesen ez nem kerül semmibe, csak egy kis időt kell rászánni.


Varga Sándor
Gál Andi
Tuesday, March 13, 2012 7:59:44 AM
vargas wrote:

Több csatornán (email, telefon és itt a fórumon is) felvetődött, hogy jó lenne, ha a program egyes részeinek működését, és az ezekhez kapcsolódó felhasználói igényeket közösen nézhetnénk át.

Szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel!

Valljuk be, nekünk is könnyebb a gyakorlatban megmutatni, elmondani egy-egy funkció hogyan használható, és miért úgy (mi vagyunk az oka, vagy egy jogszabály). Sok esetben azt is gyorsabban megértjük egy személyes megbeszélés során, hogy a rendelés közben ezt ténylegesen hogyan használják, esetleg mi az amivel még felhasználóbarátabbá lehet tenni a működést.

Ilyen szép bevezető mondatok után jöjjön a lényeg, amiért ezt a témát most indítottuk. Ide (is) várjuk a jelentkezéseket, javaslatokat.

Konkrétan arra gondolok, hogy pl. az Esztergom környéki orvosok azt mondják (írják) nekünk, kedves infomixesek, március (április, május) x én sok szeretettel várjuk önöket ezen és ezen a címen. Várhatóan ennyi fő (orvos, asszisztens). Konkrét kérdéseink a receptírás, leletfogadás, ……………… témában lenne.

Vagy ugyan ez lehet itt az infomix irodában is egy előre egyeztetett időpontban. Ez utóbbi esetben kb. 10 főt tudunk egyszerre fogadni, kényelmesen leültetni.

A szükséges technika (notebook, kivetítő) is rendelkezésre áll.

És természetesen ez nem kerül semmibe, csak egy kis időt kell rászánni.

Nagyon köszönjük a lehetőséget!

Esetleg március 21.-én Törökbálinton élnénk is vele!!!

Szeretettel várjuk Önöket!

Varga Sándor
Tuesday, March 13, 2012 10:28:33 AM
Törökbálint wrote:

vargas wrote:

Több csatornán (email, telefon és itt a fórumon is) felvetődött, hogy jó lenne, ha a program egyes részeinek működését, és az ezekhez kapcsolódó felhasználói igényeket közösen nézhetnénk át.

Szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel!

Valljuk be, nekünk is könnyebb a gyakorlatban megmutatni, elmondani egy-egy funkció hogyan használható, és miért úgy (mi vagyunk az oka, vagy egy jogszabály). Sok esetben azt is gyorsabban megértjük egy személyes megbeszélés során, hogy a rendelés közben ezt ténylegesen hogyan használják, esetleg mi az amivel még felhasználóbarátabbá lehet tenni a működést.

Ilyen szép bevezető mondatok után jöjjön a lényeg, amiért ezt a témát most indítottuk. Ide (is) várjuk a jelentkezéseket, javaslatokat.

Konkrétan arra gondolok, hogy pl. az Esztergom környéki orvosok azt mondják (írják) nekünk, kedves infomixesek, március (április, május) x én sok szeretettel várjuk önöket ezen és ezen a címen. Várhatóan ennyi fő (orvos, asszisztens). Konkrét kérdéseink a receptírás, leletfogadás, ……………… témában lenne.

Vagy ugyan ez lehet itt az infomix irodában is egy előre egyeztetett időpontban. Ez utóbbi esetben kb. 10 főt tudunk egyszerre fogadni, kényelmesen leültetni.

A szükséges technika (notebook, kivetítő) is rendelkezésre áll.

És természetesen ez nem kerül semmibe, csak egy kis időt kell rászánni.

Nagyon köszönjük a lehetőséget!

Esetleg március 21.-én Törökbálinton élnénk is vele!!!

Szeretettel várjuk Önöket!

Szívesen megyünk. Két egyszerű kérdés, hogy felkészültek legyünk.

21-én hány óra lenne megfelelő?

Milyen program részekkel kapcsolatban lennének biztosan kérdések?


Varga Sándor
Gál Andi
Tuesday, March 13, 2012 11:47:45 AM
vargas wrote:

Törökbálint wrote:

vargas wrote:

Több csatornán (email, telefon és itt a fórumon is) felvetődött, hogy jó lenne, ha a program egyes részeinek működését, és az ezekhez kapcsolódó felhasználói igényeket közösen nézhetnénk át.

Szeretnénk élni ezzel a lehetőséggel!

Valljuk be, nekünk is könnyebb a gyakorlatban megmutatni, elmondani egy-egy funkció hogyan használható, és miért úgy (mi vagyunk az oka, vagy egy jogszabály). Sok esetben azt is gyorsabban megértjük egy személyes megbeszélés során, hogy a rendelés közben ezt ténylegesen hogyan használják, esetleg mi az amivel még felhasználóbarátabbá lehet tenni a működést.

Ilyen szép bevezető mondatok után jöjjön a lényeg, amiért ezt a témát most indítottuk. Ide (is) várjuk a jelentkezéseket, javaslatokat.

Konkrétan arra gondolok, hogy pl. az Esztergom környéki orvosok azt mondják (írják) nekünk, kedves infomixesek, március (április, május) x én sok szeretettel várjuk önöket ezen és ezen a címen. Várhatóan ennyi fő (orvos, asszisztens). Konkrét kérdéseink a receptírás, leletfogadás, ……………… témában lenne.

Vagy ugyan ez lehet itt az infomix irodában is egy előre egyeztetett időpontban. Ez utóbbi esetben kb. 10 főt tudunk egyszerre fogadni, kényelmesen leültetni.

A szükséges technika (notebook, kivetítő) is rendelkezésre áll.

És természetesen ez nem kerül semmibe, csak egy kis időt kell rászánni.

Nagyon köszönjük a lehetőséget!

Esetleg március 21.-én Törökbálinton élnénk is vele!!!

Szeretettel várjuk Önöket!

Szívesen megyünk. Két egyszerű kérdés, hogy felkészültek legyünk.

21-én hány óra lenne megfelelő?

Milyen program részekkel kapcsolatban lennének biztosan kérdések?

13-15 óra között volna ideális,mert akkor senki sem rendel,és minden érintett jelen tudna lenni. Konkrét kérdéseink a leletfogadással kapcsolatban lennének,illetve a program ˝rejtett˝ praktikus funkcióinak használatával kapcsolatban lennének.Én nagyon sok mindent továbbitok a kollégáknak,de az az érzésem,hogy ÖNÖK sokkal jobban magyarázzák el a lényeget,mint ahogyan én továbbitom.

Előre is ezer köszönet!

Gál Andi
Wednesday, March 21, 2012 4:50:52 PM
Minden jelenlevő kolléganőm nevében szeretném megköszönni a ma délutáni találkozást! Rengeteg segítséget kaptunk , és a közvetlen magyarázat útján elmondhatom,hogy minden kérdésünkre számunkra is könnyen érthető választ kaptunk!

Csak ajánlani tudom minden fórumozó számára a személyes találkozást!

NAGYON KÖSZÖNJÜK!!!!!!!!

Varga Sándor
Wednesday, March 21, 2012 5:29:22 PM
Törökbálint wrote:

Minden jelenlevő kolléganőm nevében szeretném megköszönni a ma délutáni találkozást! Rengeteg segítséget kaptunk , és a közvetlen magyarázat útján elmondhatom,hogy minden kérdésünkre számunkra is könnyen érthető választ kaptunk!

Csak ajánlani tudom minden fórumozó számára a személyes találkozást!

NAGYON KÖSZÖNJÜK!!!!!!!!

Én köszönöm, hogy ott lehettem.

Annak, aki kíváncsi, mi is történik egy ilyen találkozón:

Mivel az érdeklődés elsősorban a kommunikációs lehetőségekre irányult, azt mutattam meg, náluk – a törökbálinti háziorvosoknál - milyen lehetőségek vannak (lennének) a kommunikációra. Az egyes, elérhető esetekben, jelenleg mire képes a visual Ixdoki. Melyik intézettel lehet teljes kommunikációt megvalósítani a beküldéstől a szakorvosi javaslatok letöltéséig, honnan lehet a labor leleteket a „helyükre” érkeztetni, és milyen általános kommunikációra van lehetőség.

Ezután sorra vettük az összeírt kérdéseket, beszéltünk a gondozásról, szűrésről, az ellátás képernyőhöz tartozó panelekről, e-jelentésről, és rengeteg olyan apróságról, amivel remélem sikerül a napi munkájukat egyszerűsíteni.

Természetesen, mint mindig, most is volt olyan kérdés, amit tovább egyeztetve fejlesztési javaslat kerekedett belőle. Ezt a fejlesztők kapják meg, és reményeink szerint hamarosan már használhatják is a kérésüknek megfelelően módosított programrészeket.


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, March 23, 2012 2:20:25 PM
Kedves Felhasználónk!

Nagy örömünkre szolgál, hogy a fonyódi szakrendelő is tervezi a háziorvosokkal való infomIx-es e-kommunikáció bevezetését. Ezúttal is szeretnénk meghívni Önt és kollégáit a fonyódi szakrendelővel tartandó bemutatónkra, melynek keretein belül megismerheti az új kommunikáció nyújtotta lehetőségeket (beutalás, időpont foglalás, leletek, szakorvosi javaslatok letöltése, paciens dokumentációba történő illesztése).

A konkrét adatokkal bemutatott lehetőségeken felül természetesen személyes állunk rendelkezésükre a visualIxdoki rendszerrel kapcsolatos várható újdonságokkal kapcsolatban. Várjuk az Önök személyes kérdéseit és minden további javaslatait is örömmel vesszük.

Találkozzunk személyesen 2012 március 29-én a délelőtt 10 órakor vagy - ha Önnek megfelelőbb - délután 14 órakor kezdődő találkozóink valamelyikén a Szakrendelőben!

Addig is napsütéses tavaszi időt kívánunk!


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, March 30, 2012 11:43:28 AM
Fonyódon jártunk.

Ezúton is szeretnénk megköszönni azoknak akik jelenlétükkel megtiszteltek minket a tegnapi bemutatóinkon, és természetesen a fonyódi szakrendelőnek is, hogy lehetőséget és helyszínt biztosított nekünk.

Abban egyetértettünk a szép számú, közel 30 érdeklődővel, hogy az új kommunikáció számos olyan lehetőséget biztosít a használóinak, amelyekkel az eddiginél több adat egyszerűbben tárolható a rendszerben. Hosszútávon nem csak a „kórtörténet” - a leletek, a hozzájuk tartozó javaslatok – tárolása jelent könnyebbséget, hanem a gondozások, szűrések és a különböző szakmai modulok, pl. CV modul használata is egyszerűsödik.

A kommunikáción kívül természetesen szóba került az utóbbi hetek sláger témája, a receptírás, ahol nem csak az eddig elkészült módosításokról tudtunk beszélni, hanem már az azóta ma felkerült új verzió újdonságai is terítékre kerültek.


Varga Sándor
dr.Kovács József
Friday, March 30, 2012 4:57:43 PM
vargas wrote:

Fonyódon jártunk.

Ezúton is szeretnénk megköszönni azoknak akik jelenlétükkel megtiszteltek minket a tegnapi bemutatóinkon, és természetesen a fonyódi szakrendelőnek is, hogy lehetőséget és helyszínt biztosított nekünk.

Abban egyetértettünk a szép számú, közel 30 érdeklődővel, hogy az új kommunikáció számos olyan lehetőséget biztosít a használóinak, amelyekkel az eddiginél több adat egyszerűbben tárolható a rendszerben. Hosszútávon nem csak a „kórtörténet” - a leletek, a hozzájuk tartozó javaslatok – tárolása jelent könnyebbséget, hanem a gondozások, szűrések és a különböző szakmai modulok, pl. CV modul használata is egyszerűsödik.

A kommunikáción kívül természetesen szóba került az utóbbi hetek sláger témája, a receptírás, ahol nem csak az eddig elkészült módosításokról tudtunk beszélni, hanem már az azóta ma felkerült új verzió újdonságai is terítékre kerültek.

Számomra nagyon tartalmas találkozás, megbeszélés volt. Gyakrabban lenne szükség ilyenre, főleg a személyes találkozás miatt (Önökkel és a kollégáimmal is). Itt Fonyód környékén szívesen segítek mindenkinek a kezdeti nehézségek áthidalásában, megoldásában. Szerintem egy hónap múlva meg kellene ismételni a találkozást és célzottan megbeszélni az időközben felmerült problémákat. Köszönjük, hogy ellátogattak Fonyódra!


dr.Kovács József
Varga Sándor
Tuesday, April 10, 2012 12:30:18 PM
Kedves Felhasználóink!

Szeretnénk tájékoztatni, hogy a FAKOOSZ Országos Kongresszusán (2012. április 13 - 15) Mórahalmon, kiállítóként mi is részt veszünk.

Amennyiben ideje engedi, kérjük keresse fel standunkat, találkozzon személyesen is kollégáinkkal. Várjuk kérdéseit, tapasztalatait, észrevételeit, az indikátorokkal, e-Jelentéssel kapcsolatban.

Megtekintheti a mobil eszközökre készült fejlesztéseinket és a rendszerben jelenleg elérhető kommunikációs lehetőségeket is a legújabb fejlesztések mellett.

Várjuk Önt standunkon!

infomIx csapata


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, April 13, 2012 4:19:08 PM
Megérkeztünk, kipakoltunk!

Az általános kérdések mellett megtekinthető az IxPhone működése Iphone-on és Tableten is. Működés közben meg tudjuk mutatni a jelenleg elérhető kommunikációs moduljainkat, de bármilyen kérdésük van, vagy csak szívesen beszélgetnének velünk, keressenek minket.

Várunk mindenkit a FAKOOSZ-on az infomIx standnál!

UserPostedImage

UserPostedImage


Varga Sándor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, May 24, 2012 12:49:19 PM
Örömmel értesítünk minden érdeklődőt, hogy ismét lesz lehetőségünk személyes találkozásra! 2012 június 6.-án 13.00-kor Mátészalkán a Kékfrankos Étteremben kihelyezett infomIx nap lesz, ahova minden érdeklődőt nagy-nagy szeretettel várunk. Terveink szerint központi helyen a háziorvosi kommunikáció szerepel : kórházi beutalás, időpont előjegyzés, lelet érkeztetés,laboreredmények adatszintű fogadása, OEP-es betegút lekérdezés, e-jelentés, OMSZ – betegszállítás on-line megrendelése, beteglátogatás távsegítséggel. Számítunk az Önök véleményére, tapasztalatára és javaslataira is! A rendezvény meghívóját megnézheti itt .

várjuk szeretettel:

az infomIx csapata

„Hogy a kommunikáció igazi párbeszéd legyen!”

Varga Sándor
Wednesday, May 30, 2012 2:50:37 PM
Önnel is találkozunk Mátészalkán?

Ha van olyan kollégája, aki ugyan még nem a visual Ixdoki-t használja, de ÖN úgy gondolja, érdemes megismernie a visual Ixdoki és az általa használt rendszer közötti különbséget, kérjük hívja el őt is. A bemutató természetesen ingyenes.

A rendezvény meghívóját és a tervezett részletes programot itt  olvashatja

És ha esetleg mindezzel még mindig nem sikerült meggyőzni:

A regisztrált vendégeink között (használjon bármilyen orvosi szoftvert), a részletes programban található akciókon és felajánlásokon felül egy OKI B431d duplex lézer nyomtatót is kisorsolunk!


Varga Sándor
Varga Sándor
Tuesday, June 5, 2012 9:00:20 AM
További információ a holnapi mátészalkai találkozóhoz.

Az OEP Észak-alföldi Területi Hivatalának két kollégája tisztel meg miket és segít az orvosoknak az eszköztámogatással, az indikátorokkal és a leadott jelentésekkel kapcsolatos témákban tartandó előadásukkal.

Ezúton is köszönjük az OEP-nek illetve a találkozón részt vevő Dr. Türk Bernadett Nyiregyházi Irodavezetőnek és Listvánné Tóth Anita Ártámogatási és Finanszírozási Osztályvezetőnek, hogy eljönnek a találkozónkra.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, June 7, 2012 8:21:19 AM
Szeretném mindenkinek megköszönni, hogy találkoztunk tegnap. Remélem aki ott volt, velem együtt nagyon hasznosnak érzi a találkozót és az ott elhangzottakat.

Igyekszem gyorsan összefoglalni az ott elhangzottakat, emlékeztetőül azoknak, akik velünk tartottak, és tájékoztatóul azoknak, akik nem tudtak eljönni.

Addig is egy képet csatolok a tegnapi napról [nmosoly]

 DSC01010.JPG You have insufficient rights to see the content.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, June 7, 2012 10:12:47 AM
Ezúton is szeretném mindenkinek megköszönni, hogy részt vett a tegnapi mátészalkai találkozónkon. Úgy vélem nagyon hasznos volt, és az OEP-től érkező előadóknak köszönhetően nem csak a visual Ixdoki által nyújtott lehetőségeket, újdonságokat és a felmerült kérdéseket tudtuk átbeszélni, hanem több témában is válaszokat kaptunk mi informatikusok, illetve Önök orvosok, az itt a fórumon is gyakran megvitatott kérdésekben.

Megpróbálom pár mondatban összefoglalni az ott elhangzottakat, emlékeztetőül azoknak, akik velünk tartottak, és tájékoztatóul azoknak, akik nem tudtak eljönni.

A bemutatott újdonságok közül a kommunikáció (elektronikus beutalás, leletfogadás) lehetősége váltotta ki a legnagyobb érdeklődést. Itt a nyíregyházi kórházzal már megoldott a teljes körű kommunikáció. A fehérgyarmati, kisvárdai és nyírbátori intézeteknél várhatóan rövid időn belül telepíthető a modul. A mátészalkai kórházzal még egyeztetés alatt van a kommunikáció megvalósítása. Amint konkrét információink lesznek mindenkit tájékoztatunk.

Az OEP kollégái által elhangzottakkal kapcsolatban az egyes általuk említett témáknál írom le az észrevételeinket, javaslatainkat.

A találkozó végén személyesen feltett kérdésekre külön szeretnék válaszolni. Ezeknek még utána kell néznem, illetve egyeztetnünk kell a fejlesztőkkel.

OEP előadás

- Eszköztámogatás:

Csak a szerződésben meghatározott eszközöket szabad beszerezni, de van lehetőség a szerződés utólagos módosítására, ha valamilyen okból mégis más került beszerzésre. Ilyen esetben az OEP illetékesei felé kell egy kérelmet beadni. A vonatkozó rendelet tartalmaz egy listát, hogy az egyes csoportokban milyen eszközök beszerzésére van lehetőség, ezek között vannak olyanok, melyekből csak egy, és vannak olyanok, melyekből több darab is beszerezhető. Ezen eszközöknek a betegellátást kell szolgálnia, tehát csak olyan vehető meg az eszköztámogatás keretében, amit a gyógyításhoz használnak. A megvásárolt eszközöket évente ellenőrzik, mégpedig a szerződés megkötésének évfordulóján, tehát pl. aki 2011 októberében kötött szerződést, azt először 2012 év végén fogják ellenőrizni. Erről előzetesen értesítik az orvost. Az ellenőrzésig az addig megkapott összeget „kell elköltenie” az orvosnak.

- Gyógyszerírás:

Az érvényben lévő rendeletek alapján a háziorvos egy vényre maximum 1 évre elegendő gyógyszert írhat fel. Ami fontos, hogy a patikák, ha az egy vényre írt gyógyszer mennyiséggel a paciens 30 napnál hosszabb időre van ellátva, csak abban az esetben adhatják ki a vényen szereplő mennyiséget, ha a receptre rákerült, hogy ezzel a mennyiséggel meddig van a paciens ellátva. Akkor, ha ez az adat nem szerepel a recepten, a gyógyszertár csak 30 napra elegendő (kiszerelés és adagolás függvényében a 30 naphoz legközelebbi) mennyiséget adhatja ki.

Észrevétel: a visual Ixdoki jelenlegi verziója minden vényre rányomtatja az ellátva X napra feliratot. A receptírás beállításainál megadható, hogy ez csak abban az esetben történjen meg, ha az ellátottság a 30 napot meghaladja. Tehát abban az esetben, amikor a gyógyszertár az egy vényen szereplő mennyiség miatt kéri ezt az adatot, az mindig szerepel a recepten.

- Indikátorok:

Azoknál az indikátoroknál, ahol nem csak a háziorvosi jelentésből vett adatok számítanak az indikátor eredményének a meghatározásában, segítséget nyújthat a háziorvosnak a betegéletút lekérdezés. Így ellenőrizni tudja például azt, hogy a magasvérnyomás gondozás indikátornál megtörtént-e az elmúlt 1 évben a négyszeri C02; C03, C04, C05, C07, C08, C09 ATC kódú gyógyszerek kiváltása, vagy serum kreatinin vizsgálat elvégzése. A beutalásoknál fontos, hogy a kontrollvizsgálatra visszarendelt pacienseknél a kórházak, szakrendelők nem kérhetnek újabb beutalót a háziorvostól, ezeket a pacienseket beutaló nélkül is fogadniuk kell. Fontos a hibátlan B300-as jelentések leadása, hiszen egy hiba miatt nem feldolgozott adat is okozhat pontszám csökkenést. Szintén fontos információ, hogy az OEP a TAJ számok alapján figyeli az adatokat, tehát a gyerekeknél az anya képzett TAJ számával beírt adatok nem kerülnek be az indikátor rendszerbe.

Észrevétel: Ha egy tételes jelentés hibát tartalmaz és a jelentést a visual Ixdokin keresztül küldték be (tehát nem az OEP honlapjára feljelentkezve!), akkor az 1.51.0-s verziótól újabb lehetőség van a hibák javítására. Ehhez a Regisztráció – Listák, jelentések – Tételes jelentés megtekintése menüpontot kell használni. Itt meg kell adni a kérdéses hónapot, és a jelölést a Tárolt E-jelentéshez kell tenni. Ezután betölthető az elküldött jelentés. A betöltött jelentésben lehetőségük van konkrét sorra keresni ( a visszakapott hibalistában szerepel, hogy melyik sor a hibás). A program ennek segítségével megmutatja melyik paciens melyik ellátásában, milyen adatot kell javítani.

A szűréseknél és az oltásoknál fontos, hogy egy TAJ szám (egy paciens) a vizsgált időszakban csak egyszer számít, tehát pl. a65 éven felülieknél, ha a beadott influenza oltás az előző oltáshoz képest kevesebb mint 1 évvel történik, azt az OEP nem veszi figyelembe. Ugyan ez igaz a szűrésekre, ha évente kell szűrni, akkor ez akkor jó, ha a két elvégzett szűrés között legalább egy nappal több, mint egy év telik el. Az ilyen szűrések esetén a visual Ixdoki egyébként nem is kínálja fel az adott szűrést elvégzendőként, amíg az egy év le nem telik. Mindkét indikátornál nagy segítség lehet a háziorvosi ellátáshoz bekapcsolható szűrés panel, ahol ezek az indikátorok csak akkor mutatja a program pirossal az adott indikátort, ha a szükséges oltás, illetve szűrés a vizsgált időszakban (pl. egy év) nem történt meg. Ha ez az idő kevesebb mint egy év, akkor nincs ilyen figyelmeztetés.

Gyerek és vegyes körzetek esetén célszerű a jelentéseket újra küldeni. Ennek oka, hogy az indikátorok adatainál TAJ számot vesz figyelembe az OEP, így a még az anya képzett TAJ számával beírt adatok nem kerülnek be a rendszerbe. Amikor a pici megkapja a TAJ számot, akkor őt a praxisból a képzett TAJ számmal ki kell jelenteni, a törzsadatoknál át kell írni a TAJ-t a megfelelőre, majd újra, a következő kartonszámra felvenni (ugyan azt a gyereket, nem szabad újat felvenni!!). Minden hónap elején érdemes nem csak az akkor esedékes B300-as jelentést beküldeni, hanem az előző hónapok jelentéseit is lecserélni, mert így lehet aktualizálni azoknak a pacienseknek az ellátási adatait, akik ezekben a hónapokban kaptak tényleges TAJ számot. Ez fontos pl. a Colecalciferol indikátor esetén. Viszont a képzett TAJ-ra felírt tápszer, ami eddig nem került be a pacienshez így be fog kerülni, így azt az indikátort ronthatja.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, June 7, 2012 3:38:57 PM
2012.06.06 Mátészalka, kihelyezett infomIx nap - képes beszámoló

"Csillagközi fogadtatás"

UserPostedImage

Figyelem több szempontból

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

Ilyen egyszerűen működik[nmosoly]

UserPostedImage

Nyerteseink=d>

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage

UserPostedImage


Varga Sándor
Users browsing this topic