Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Monday, October 20, 2008 5:17:11 PM
A háziorvosok tételes betegforgalmi jelentésének (illetve az erre kapott hibalistáknak) az értelmezésével kapcsolatban lehet ebben a témában tájékozódni.

Hogyan is épül fel egy tételes betegforgalmi ("B300-as") jelentés?

Maga a jelentés minden orvos-beteg találkozó adatait tartalmazza, ezért kell a program megfelelő ablakaiban korrektül kitölteni minden adatot. Ennek a rövid felépítéséről szeretnék néhány "fátylat" fellebbenteni:

A jelentés első sora az un. Fejsor, ebbe kerülnek bele az adatszolgáltatás adatai, ezt minden programunk automatikusan és jól tölti ki, ebben nem lehet hiba.

A következő soroktól következnek az orvos-beteg találkozóról szóló adatok, ezekben már előfordulhatnak "típushibák", ezeket megemlítem minden sornál, ahol ezek előfordultak a múltban. Amennyiben valamelyik sorban hiba van, a feldolgozó program érvénytelennek veszi ezt a sort, így alakulhatnak ki olyan hibák, mint például: B309-es sorhoz nincs B301-es sor. (az értelmezésről később ejtek szót)

A sorok B300-311-es nevek alatt találhatók, ezeknek értelmezését szintén később mondom el.

Minden sor a betegforgalmi napló sorszámával kezdődik, ennek alapján tudja a feldolgozó program beazonosítani a jelentésben szereplő különböző tételeket.

A sorok értelmezései:

B300

Ebbe a sorba kerül minden ellátás alapadata, pl.: TAJ-szám, ellátás helye, oka, térítési kategória. Ezeket a Személyi adatok - Törzskartonban illetve a Háziorvosi ellátás ablak megfelelő mezőiben kell rögzíteni.

B301

Ebből a sorból több is kapcsolódhat egy B300-as sorhoz, ide jönnek a Hziorvosi ellátás ablakban rögzített BNO-kódok. Itt egy tipikus hiba szokott előfordulni, miszerint egy BNO-hoz nem rögzítenek Ellátási okot (akut, gondozás, krónikus) a BNO-k kiválasztásánál.

B302

Ez a sor tartalmazza a továbbküldések (beutalások) adatait. Amennyiben a Háziorvosi ellátásban a jobb alsó táblázat jól van kitöltve (minden mező tartalmaz adatot és érvényes a kilencjegyű kód is), ez a sor is jól kerül bele a jelentésbe. Fontos kitölteni a továbbküldés eszközét is, ugyanis itt jelentődik le az is, hogy pl. UKU-10-es utalvánnyal küldtük tovább. Ennek a sorszáma egy későbbi sorban jelentődik.

B303

A receptírás adatait találja itt a feldolgozó program, ennél a sornál - amennyiben a Receptírás ablakban helyesen van kitöltve minden - nem lehet semmilyen hiba a jelentésben.

B304

Ez a sor csak akkor kerül bele a jelentésbe, amennyiben közgyógy-ellátott a paciens, ide kerülnek bele a közgyógy-ellátás adatai (KGY-szám, illetve érvényesség)

B308

Ebbe a sorba az elvégzett szűrések adatai kerülnek bele, természetesen csak abban az esetben, ha szűrést is végeztek az ellátás alatt. Ezt a Háziorvosi ellátás Szűrés fülén lehet rögzíteni, kiválasztva az elvégzett szűrést az ablak bal oldalán. Fontos, hogy a szűréseknél is kell BNO-kód, illetve Ellátás oka!

B309

Ez a sor szól a gondozások állapoptáról, értelemszerűen csak abban az esetben kerül a jelentésbe, ha gondozott a paciensünk. Itt rögzít a program minden gondozással kapcsolatos információt, amelyeket a Gondozás ablakban lehet (és kell) rögzíteni.

B311

A fentiekben leírt UKU-10-es utalvány száma kerül ebben a sorban a jelentésbe. Ezt a Háziorvosi ellátás Továbbküldések részén (jobb alsó sarokban a táblázat) kell rögzíteni, soronként az utolsó mezőkben.

A tételes betegforgalmi jelentés összetétele ennyiből áll, nézzük meg néhány gyakori hiba értelmezését (ez alapján az összes hibalistán szereplő tételt meg lehet érteni):

1. 304-es sorhoz nincs 301-es pár:

A jelentésbe bekerült a beteg közgyógy-száma viszont a napi megjelenésnél nem volt BNO-kód vagy ellátási ok rögzítve. Ilyenkor meg kell keresni a TAJ alapján (ott van a listában) a beteg ellátásait és nézzük meg, melyik megjelenésénél nincsen BNO-kód (illetve Elllátási ok) rögzítve a Háziorvosi ellátás ablakban, és pótoljuk ezt.

2. Nem létező TTT kód:

Ez egy picit "trükkösebb" mint az előző, itt valószínűleg magistralis receptet vagy kivont készítményt írtunk fel a TAJ tulajdonosának, ezt kell visszakeresni. Amennyiben magis a recept, akkor egy másik témában megtalálhatják a magistralis receptek karbantartásának részletes leírását, amennyiben kivont a gyógyszer (un. "TT" - törzskönyvből törölt jelzőt kapott), akkor a listában kék jelzéssel és szürke háttérrel szerepel, akkor a Gyári listából kell helyette keresni egy gyóygyszert, törölni az előzőt, és aznapi dátummal felírni az újat.

3. BN_SSZAM hónap-nap része nem egyezik

Ez a hiba csak az 1.25.0-s verziónk előtt fordulhat elő, ennek az értelmezése: hogy az ellátás dátuma nem egyezik meg a naplósorszám szerinti dátummal. Ezt úgy lehet "előidézni", hogy megnyitottak egy új ellátást, és a dátumot utólag módosították benne. Ezt a Rendszer - Munkadátum állítás menüpontben kell beállítani előre, és csak ezután megnyitni az ellátást. Sajnos ez a hiba nem orvosolható programunkban a jogszabályok betartásával, de az 1.25.0-s verziótól ez már nem fordul elő (a program em engedi módosítani a dátumot)

A "rövid" összefoglalót ennyire tudtam lerövidíteni 😰 bármilyen kérdésük van, nyugodtan tegyék fel nekünk itt.

Dr.Szabó Ágnes
Tuesday, November 4, 2008 7:59:25 PM
Mikor lehet interneten jelentést küldeni a MEP-be ?
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, November 5, 2008 10:29:47 AM
Dr.Szabó Ágnes wrote:

Mikor lehet interneten jelentést küldeni a MEP-be ?

Ezt a MEP (OEP-től) kell megkérdezni. Rajtunk nem múlik. Tudomásom szerint készül(t) egy megoldás a jelentések elektronikus küldésére, de az első tájékoztató/ bemutató óta nem történt semmi ebben az ügyben.


Hostyánszki László
Snebb
  • Snebb
  • Haladó (Szint 8)
Tuesday, November 11, 2008 11:34:42 PM
A MEP-től hónapról hónapra visszakapunk floppykat, hogy az E-adatlap jelentés hibáit kérik javítani. A kísérő levélen nincs konkrét információ, a kapott floppyt nem tudjuk a rendelőben megnyitni. Kérdésünkre a MEP sem tudott válaszolni, mert nem a megyei egészségbiztosítók dolgozzák fel a jelentéseket. Mi most csak félretesszük a kapott floppykat (már vagy 2 éve), de eddig még senki nem hiányolta a javításokat!

Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a hiba oka?

Varga Sándor
Monday, November 24, 2008 3:56:02 PM
Egy pár típus hiba, annak javítása és jótanács a tételes (B300) jelentéssel kapcsolatban:

Ha a B300 (ellátás) sorban van valamilyen hiba, úgy az nem kerül feldolgozásra. Ilyenek lehetnek:

BN_SSZAM hónap-nap része nem egyezik:

Ez a hiba csak az 1.25.0-s verziónk előtt fordulhat elő, ennek az értelmezése: hogy az ellátás dátuma nem egyezik meg a naplósorszám szerinti dátummal. Ezt úgy lehet "előidézni", hogy megnyitottak egy új ellátást, és a dátumot utólag módosították benne (előző napi hívások, látogatások rögzítésénél a leggyakoribb). Ezt az 1.25.0 verzió előtt helyesen úgy kellett adminisztrálni, hogy a Rendszer - Munkadátum állítás menüpontban kell beállítani előre a rögzíteni kívánt ellátás dátumát, és csak ezután megnyitni az ellátást. Sajnos ez a hiba nem orvosolható programunkban a jogszabályok betartásával, de az 1.25.0-s verziótól ez már nem fordul elő (a program nem engedi módosítani a dátumot)

Nem létező térítési kategória kód:

Az ellátásnál olyan térítési kategória került beállításra, ami nem szerepel a jelenthető tételek között.

Egy naplósorszám többször szerepel:

TAJ szám nélküli paciensnek rögzítettünk ellátást.

Ha ezek, vagy más hasonló hiba miatt magát az ellátást dokumentáló B300-s sort nem dolgozták fel, akkor az ezekhez tartozó B301, B302, B303 stb. sorokat nincs mihez kötnie az OEP rendszerének, tehát ezek is hibalistára kerülnek. Így jelenik meg a hibalistában a 301-es sorhoz nincs 300-as pár, 303-as sorhoz nincs 300-as pár, stb. hibás sorok. Tehát ezek a B300-ban jelzett hibák kijavításával automatikusan megszünnek.

A fentieken kívül gyakori hiba lehet még a

Hibás BNO kód:

Ebben az esetben egy vagy több ellátásnál, olyan diagnózist adtak meg, amit szintén nem tud feldolgozni az OEP fogadó programja.

Nem létező TTT kód:

Nem támogatott készítményt jelentettek a receptek között.

A javítás menete

Az OEP által az orvoshoz eljuttatott hibalista három részből áll.

Az első szakaszban a különböző hiba típusok szerepelnek, és mellettük az, hogy ezek a hibák a jelentésben hányszor fordulnak elő. Ez csak tájékoztat, magában a javítás elvégzésében nem ad segítséget.

A második szakaszban az első szakasz hibatípusai mellett az úgynevezett hibás mezőértékek szerepelnek, mint például a:

- Nem létező TTT kód esetén a felírt készítmény TTT kódja (lehet üres is).

- BN_SSZAM hónap-nap része nem egyezik esetén a hibás naplószám és ellátás dátum.

- 3xx-es sorhoz nincs 300-as pár soroknál szintén a naplószám.

A harmadik szakasz a másodikhoz hasonlóan hibatípusonként azok mellett azokat a TAJ számokat mutatja meg, akiknél ez a hiba előfordult.

Ezek alapján már könnyen elvégezhető a szükséges javítás:

Első lépésben válasszunk ki egy hibatípust a hibalistáról, pl. nem létező térítési kategória (azokat a hibákat keressük, amelyek nem a nincs 300-as pár hibatípusok közé tartoznak). A hibalista második részében a hibás mezőérték és a harmadik rész TAJ száma alapján meghatározható, hogy kinek és mikori ellátásánál keletkezett a hibás adat. A keresésben több segítséget is igénybe vehetünk:

Hibás BN_SSZAM hiba esetén visual Ixdokiban a hibalistán szereplő naplószámot a Napi tevékenység – Forgalmi adatok – Forgalmi napló menüpontban is megkereshetjük. Itt a naplószám szerinti keresést kell kiválasztani és megadni a pontos naplószámot, vagy a TAJ szám alapján kiválasztani a pacienst, majd kikeresni a hibásnak jelzett ellátást. A hibát, mivel a naplószámot automatikusan osztja a program, csak úgy lehet javítani, ha az ellátás dátumát módosítjuk a naplószámnak megfelelőre. Javasolt ilyenkor pl. a vélemény részbe beírni a tényleges ellátás dátumát.

Nem létező térítési kategória esetén szintén ki kell nyitni a hibásnak jelzett ellátást, és a térítési kategóriát kell javítani, majd eltárolni.

Ha olyan paciens került ellátásra, akinek nincs TAJ száma a személyi adatoknál be kell írni. Ha praxisbeli, akkor először ki kell jelenteni a praxisból, beírni a TAJ számot, majd újra bejelenteni.

Hibás TTT kód esetén, ha a második részén a hibalistának szerepel TTT kód, úgy azt a receptíráskor a gyógyszerválogatásnál a TTT feliratú gombra kattintva tudjuk megkeresni. A harmadik részén a hibalistának, az ugyan ennél a hibatípusnál szereplő TAJ számú paciensnek írtuk fel ezt a készítményt. Fontos, hogy ha ez forgalomból kivont, akkor ezt le kell cserélnünk egy forgalomban lévőre (recept törlés, majd újra felírás, munkadátum állítás után nyomtatás nélkül).

Hibás BNO kód esetén, a hibás kódhoz tartozó ellátást kell megkeresni, majd a hibás BNO-t javítani.

Ezek után a 301-es sorhoz nincs 300-as pár, 303-as sorhoz nincs 300-as pár, stb. hibás sorok is automatikusan megszűnnek.

Végül egy két jó tanács, a kódolással kapcsolatban, az OEP által közzétett leírások alapján

Az állampolgárság kódját, mindig a program által felkínált listából válasszuk ki. Ez visualban a jobb egér gombbal, a DOS rendszerekben az F1 megnyomásával hívható elő.

Az ellátás helye a jelentésben lehet :

• rendelőben (gyógyfürdő szolgáltatás esetén, az elrendelés helye)

• a beteg lakásán (állandó v. ideiglenes lakhelyén)

• tanácsadóban

• egyéb helyen

• baleseti ellátás a baleset helyszínén

Minden más hibalistára kerül.

Térítési kategória lehet:

• 00 - biztosított térítés ellenében végzett ellátása

• 01 - magyar biztosítás alapján végzett ellátás

• 02 - magyar biztosítással nem rendelkező menekült ellátása

• 03 - államközi szerződés alapján végzett ellátás

• 04 - egyéb, magyar biztosítással nem rendelkező vagy más hatályos rendelkezés alapján magyar eü. ellátásra nem jogosult személyek egyéb OEP által nem térített ellátása

• 05 - magyar biztosítással nem rendelkező menedékes ellátása

• 09 - Külföldön élő magyarok központi költségvetésből támogatott ellátása (Segítő Jobb)

• 0A - Befogadott külföldi állampolgár

• 0D - Menekült, menedékes státuszt kérelmező

• 0E - Elszámoláson alapuló nemzetközi szerződés alapján történő ellátás, Közösségi szabály alapján történő ellátás.

Az ettől eltérő kategóriák kerülnek hibalistára.

BNO kódolás:

Valamennyi az esetnél rögzített ellátási okhoz legalább egy diagnózis közlése kötelező!

Pozitív szűrési eredmény esetén a megfelelő BNO kódot kell bejegyezni diagnózisként.

Ha az ellátás során diagnózis nem kerül meghatározásra (pl. negatív szűrési eredmény, alkalmassági vizsgálat stb. esetén), a Sine morbo (U9990) kódot kell fő okként megadni és második diagnózisként a Z kódok használatával kell az ellátás okát meghatározni.

Néhány példa:

- Hatósági vizsgálat kódolása (ELL_OK=”D”): U9990 vagy a feltárt betegség BNO kódja és a megfelelő vizsgálat BNO kódja (pl.: Z0240)

- Védőoltás kódolása (ELL_OK=”E”): U9990 és a megfelelő Z23-Z27 tartományba tartozó kód.

- Prophylacticus ellátásnál (pl: popsikenőcs felírása), ha az ellátott egészséges, elsőként U9990 kód és másodikként Z.76 kódok. Ha ismert a diagnózis, csak a betegség BNO kódja kerüljön feltüntetésre.

Kivéve:

- A követő vizsgálatok esetében fő diagnózisként a követett betegséget kell feltüntetni és másodikként a követő vizsgálat Z kódját

- Gondozott beteg gyógyszerfelírása esetén elsőként a gondozást indokoló BNO, másodikként a Z.76 adminisztratív kód írandó

- Akut megbetegedés gyanúja (ELL_OK=”C”) ahol a felállított munkadiagnózis(oka)t, illetve a vezető tünetet(eket) kell bekódolni.

Az ellátás oka lehet:

• 0 - akut megbetegedés definitív ellátása

• 1 - krónikus betegség

• 2 - krónikus betegség fellángolása

• 3 - gondozás

• 4 - adminisztratív ok (pl. mentőutalvány- v. kereső képtelen utalvány kiállítása, hatósági vizsgálat)

• 5 - szűrés (szűrővizsgálat esetén az ellátást indokoló BNO: Z00.0)

• 6 - tanácsadás

• A - baleseti ellátás

• B - balesettel kapcsolatos ellátás

• C - Akut megbetegedés gyanúja

• D - hatósági vizsgálat

• E - védőoltás


Varga Sándor
Varga Sándor
Monday, December 14, 2009 4:35:01 PM
OEP tájékoztatás:

"Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár

t á j é k o z t a t ó j a

az egészségügyi szolgáltatók részére

a teljesítményjelentések és egyéb, a havi finanszírozás alapját képező adatok jelentési határidejének változásáról

Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet alapján az elvégzett szolgáltatásokról, a havi finanszírozás alapját képező adatokról eddig a tárgyhónapot követő hónap 10. napjáig kellett jelentést adni az egészségbiztosító részére

A rendelet folyamatban lévő módosítása – melynek kihirdetése a közeljövőben várható – alapján ez a határidő változni fog.

A módosított határidő : a tárgyhónapot követő hónap 5. napja.

A módosított határidőt első alkalommal a 2009. december havi teljesítmények, egyéb adatok jelentésénél kell alkalmazni, tehát a 2009. december havi teljesítésekről 2010. január 5-éig kell jelentést adni.

A határidő változás a következő adatszolgáltatásokat érinti:

- Háziorvosi szolgálat változásjelentése a bejelentkezett biztosítottak nyilvántartásáról

- Háziorvosi betegforgalmi tevékenység tételes jelentése

- Háziorvosi ambuláns jelentés

- Gyermek- és nőgyógyászati mozgó szakorvosi szolgálat tevékenységéről jelentés

- Fogászati rendelés teljesítményéről havi jelentés

- Járóbeteg-szakrendelések, szakambulanciák teljesítményéről jelentés

- Gondozóintézetek, gondozást végző részlegek teljesítményéről jelentés

- CT, MRI vizsgálatok teljesítményéről jelentése

- Betegszállításban elvégzett teljesítményekről jelentés

- Mentési feladatokról jelentés

- Otthoni szakápolási vizitekről jelentés

- Otthoni hospice ellátásról jelentés

- Aktív és a krónikus fekvőbeteg ellátási, a nappali kórházi, a kúraszerű, illetve az egynapos beavatkozási esetekről, valamint a kórházban elhunyt beteg boncolásáról jelentés

- Tételes elszámolás alá eső egyszer használatos eszközök és implantátumok felhasználásáról jelentés

- Tételes elszámolás alá eső gyógyszerek felhasználásáról jelentés

- Nagy értékű műtéti eljárásokról, beavatkozásokról jelentés

- Műveseállomások által végzett dialízis kezelésekről jelentés

- „E” térítési kategória alapján történt ellátás jelentése

- Orvosbiológiai kutatásokról jelentés

Budapest, 2009. december"


Varga Sándor
Varga Sándor
Wednesday, January 13, 2010 9:17:29 AM
Megjelent a tételes betegforgalmi jelentés (B300) módosított rekordképe. Az új jelentés leírását 01.11-én publikálta az OEP.

Elkezdtük a módosításoknak megfelelő fejlesztéseket.

Az új jelentésnek megfelelő verziót január végéig publikáljuk.

A változásról részletesen:

Új tételként bekerült a jelentésbe a védőoltások OENO kódja. Ezek:

- 43591: Influenza elleni védőoltás

- 43592: H1N1 influenza ellene védőoltás

- 43593: Pneumococcus védőoltás

Kérjük, hogy a módosítást tartalmazó verzióváltásig az eddigi módon, tehát ellátással és recepttel dokumentálják ezeket a beadott védőoltásokat.


Varga Sándor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, May 5, 2011 12:36:32 PM
Az alábbi tájékoztatást most kaptuk az OEP-től:

Quote:

Tisztelt Fejlesztők!

Az OEP honlapon elérhető a B300 (tételes betegforgalmi jelentés) 7-es verziójának rekordképe:

OEP.hu -> szakmai kezdőlap -> informatikai szolgáltatók.

http://www.oep.hu/pls/portal/docs/PAGE/SZAKMA/OEPHUSZAK_INFOSZOLG/B300_HO_REKORDKEP_20110401.PDF 

Ugyan április 1-től érvényes, de csak május 2-án publikálták. Az áprilisi jelentésekben, amit most, május elején küldenek a szolgáltatók, természetesen ez benne sem lehet, mivel önök még nem is ismerhették az új rekordképet.

A májusi havi jelentésekbe, amelyeket júniusban fognak küldeni a szolgáltatók, már beépíthetik, amennyiben lehetőségük van rá. A májusi jelentésekből el fogjuk fogadni a 6-os és 7-es verziójú jelentéseket is (a sorhossznak azonban stimmelnie kell a jelentés verziójával).

Sőt előre láthatólag 3 hónapig lesz egy átmeneti időszak, tehát a 05, 06, 07 havi jelentések lehetnek 6-os vagy 7-es verziójúak.

Üdvözlettel:

Fábri Zoltán

OEP

dr.mile.gyula@gmail.com
Thursday, May 5, 2011 1:05:28 PM
Valamennyi háziorvosi szolgáltató

részére

Tisztelt Doktornő,

Tisztelt Doktor Úr!

Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és

védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény (továbbiakban Eüak.) 2011. április

1-től hatályos rendelkezései lehetővé teszik, hogy a háziorvosok az Országos

Egészségbiztosítási Pénztár informatikai rendszeréből lekérdezzék, betegük

mikor és milyen jellegű, a társadalombiztosítás által támogatott egészségügyi

szolgáltatást vett igénybe.

A fenti jogszabály 2011. április 1-től hatályos 11. § (3) bekezdése az alábbiakat

írja elő:

„(3) A háziorvos a 4. § (1) bekezdése szerinti cél érdekében - amennyiben az érintett ezt

írásban nem tiltotta meg - jogosult a hozzá bejelentkezett biztosított által a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybevett egészségügyi ellátás adatairól tudomást szerezni

úgy, hogy az adatokat az egészségbiztosítási szerv elektronikus lekérdezés formájában

biztosítja számára. Az érintettet a tiltakozás lehetőségéről - az első elektronikus

lekérdezés előtt - tájékoztatni kell. A háziorvos az egészségügyi dokumentációban a

tájékoztatás és az esetleges tiltakozás tényét rögzíti, amit a beteg aláírásával

ellenjegyez.”

Mielőtt tehát Önök lekérdeznék az OEP rendszeréből a betegeikre vonatkozó

adatokat, tájékoztatni kell páciensüket a lekérdezés lehetőségéről. A

tájékoztatásnak egyértelműnek, és a beteg számára érthetőnek kell lennie. El kell

mondaniuk, hogy az adatok kezelésére az 1997. évi XLVII törvény 11.§ (3)

bekezdése ad lehetőséget, és hogy az adatkezelés ellen – rendelkezési jogával

élve – bármikor, azaz a jövőben is tiltakozhat. Tájékoztatni kell a beteget arról

is, hogy az egészségügyi és személyazonosító adatok kezelésének célja az

egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása; a betegellátó

eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése, ideértve a

szakfelügyeleti tevékenységet is; az érintett egészségi állapotának nyomon

követése, a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből

szükségessé váló intézkedések megtétele, és a betegjogok érvényesítése.

Az ezt követő adminisztratív feladatok:

-A tájékoztatás megtörténtének tényét fel kell jegyezniük a beteg

egészségügyi dokumentációjában.

-A betegnek ezt követően nyilatkoznia kell arról, hogy megértette-e

tájékoztatást és ez alapján engedélyezi-e Önöknek, hogy a rájuk vonatkozó

adatokat lekérdezzék az OEP informatikai rendszeréből.

-Mind a beteg hozzájárulását, mind az esetleges tiltás tényét rögzíteni kell

és ezt a dokumentációban alá kell íratni a beteggel.

A tájékoztatást követően Önök a havi szinten leadott tételes betegforgalmi

jelentésükben (un. „B300-as jelentés”) tudják tájékoztatni az Országos

Egészségbiztosítási Pénztárt arról, hogy melyik betegüket tájékoztatták és

közülük ki egyezett bele az adatok lekérdezésébe, esetleg ki tiltotta meg. Ennek

érdekében a jelentés adattartalmát meghatározó az egészségügyi szolgáltatások

Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól

szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 20. számú melléklete is módosult az

alábbiak szerint:

„1. A Kr. 20. számú mellékletében a „Páciens törzskarton száma” sort követően a

következő szövegrésszel egészül ki:

(Páciens törzskarton száma)

„A páciens nyilatkozata a kötelező egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi

ellátás adatainak megismerhetőségéről”

2. A Kr. 20. számú mellékletében a „Kitöltési útmutató” részében az „Az orvos

személyazonosító bélyegzőjének 5 jegyű száma” sort követően a következő

szövegrésszel egészül ki:

(Az orvos személyazonosító bélyegzőjének 5 jegyű száma)

„A páciens nyilatkozata a kötelező egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi

ellátás adatainak megismerhetőségéről

Tartalma:

1 = A háziorvos tájékoztatta a hozzá bejelentkezett biztosítottat arról, hogy a jövőben,

ha a biztosított nem tiltja meg, megismerheti az OEP adatbázisában szereplő, a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi ellátás adatait, és a biztosított nem

tiltotta meg azok megismerhetőségét.

2 = A háziorvos tájékoztatta a hozzá bejelentkezett biztosítottat arról, hogy a jövőben,

ha a biztosított nem tiltja meg, megismerheti az OEP adatbázisában szereplő, a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi ellátás adatait, de a biztosított

megtiltotta azok megismerhetőségét.

A módosított jogszabály alapján az Országos Egészségbiztosítási Pénztár

módosította a tételes betegforgalmi jelentések rekordképét. A módosított

rekordkép elérhető az alábbi helyen és linken keresztül:

Oep.hu/Szakmai kezdőlap/Informatikai szolgáltatók/Rekordképek/Háziorvosi betegforgalmi

tevékenység tételes jelentésének rekordképe és a feldolgozás során keletkezett hibaüzenetek

http://www.oep.hu/portal/page?_pageid=35,32917&_dad=portal&_schema=PORTAL 

Az Önök által használt számítógépes programok készítői – a rendszergazdák –

tudnak tájékoztatást adni arról, hogy miként lehetséges a nyilatkozat

eredményének megjelenítése a rendszerükben. A havi szinten előállított tételes

betegforgalmi jelentésekben fog szerepelni a „beleegyező és tiltó” TAJ-ok

listája, melyeket a szokásos úton juttathatnak el az OEP-hez. A jelentések

feldolgozását követően lesz lehetőségük a „beleegyező” TAJ-okra vonatkozóan

elvégezni a lekérdezéseket. Mindaddig, amíg nem küldenek olyan jelentést,

amelyben szerepeltetik a beleegyező betegek TAJ számát, nem lesz lehetőségük

az adatok lekérdezésére.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár

munkatársai helyszíni ellenőrző vizsgálatokat fognak végezni és áttekintik a

betegdokumentációkat annak megállapítására, hogy ténylegesen megtörtént-e a

betegek tájékoztatása és a beteg milyen jellegű nyilatkozatot adott.

A fentieket követően az alábbi módon tudják végrehajtani a lekérdezési

folyamatot az OEP rendszerében.

Az OJOTE rendszerbe történő bejelentkezést követően a „TAJ szerinti”

lekérdezés menüpontja alatt, a TAJ érvényességének sikeres lekérdezése után

megjelenik egy „Betegéletút” gomb. Ennek megnyomása kétféle eredménnyel

járhat:

· hibaüzenet jelenik meg, amennyiben a TAJ nem az adott háziorvoshoz

tartozik vagy a beteg nem nyilatkozott pozitívan a lekérdezhetőségről;

· ellenkező esetben egy kezdő és záró dátumokra való szűrési feltétel

jelenik meg (alapértelmezetten az elmúlt fél évre vonatkozóan kitöltve),

valamint egy „Lekérdezés” feliratú gomb, melynek megnyomásával a két

időpont közötti betegéletút rövid időn belül megtekinthető lesz.

Ez a szolgáltatás kezdetben csak WEB felületen keresztül lesz elérhető

(https://jogviszony.oep.hu), de később a háziorvosi rendszerükbe integrálható

API-n keresztüli elérés is biztosított lesz.

Budapest, 2011. május 2.

Tisztelettel:

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Hajnalné
Monday, May 9, 2011 9:28:40 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Valamennyi háziorvosi szolgáltató

részére

Tisztelt Doktornő,

Tisztelt Doktor Úr!

Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és

védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény (továbbiakban Eüak.) 2011. április

1-től hatályos rendelkezései lehetővé teszik, hogy a háziorvosok az Országos

Egészségbiztosítási Pénztár informatikai rendszeréből lekérdezzék, betegük

mikor és milyen jellegű, a társadalombiztosítás által támogatott egészségügyi

szolgáltatást vett igénybe.

A fenti jogszabály 2011. április 1-től hatályos 11. § (3) bekezdése az alábbiakat

írja elő:

„(3) A háziorvos a 4. § (1) bekezdése szerinti cél érdekében - amennyiben az érintett ezt

írásban nem tiltotta meg - jogosult a hozzá bejelentkezett biztosított által a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybevett egészségügyi ellátás adatairól tudomást szerezni

úgy, hogy az adatokat az egészségbiztosítási szerv elektronikus lekérdezés formájában

biztosítja számára. Az érintettet a tiltakozás lehetőségéről - az első elektronikus

lekérdezés előtt - tájékoztatni kell. A háziorvos az egészségügyi dokumentációban a

tájékoztatás és az esetleges tiltakozás tényét rögzíti, amit a beteg aláírásával

ellenjegyez.”

Mielőtt tehát Önök lekérdeznék az OEP rendszeréből a betegeikre vonatkozó

adatokat, tájékoztatni kell páciensüket a lekérdezés lehetőségéről. A

tájékoztatásnak egyértelműnek, és a beteg számára érthetőnek kell lennie. El kell

mondaniuk, hogy az adatok kezelésére az 1997. évi XLVII törvény 11.§ (3)

bekezdése ad lehetőséget, és hogy az adatkezelés ellen – rendelkezési jogával

élve – bármikor, azaz a jövőben is tiltakozhat. Tájékoztatni kell a beteget arról

is, hogy az egészségügyi és személyazonosító adatok kezelésének célja az

egészség megőrzésének, javításának, fenntartásának előmozdítása; a betegellátó

eredményes gyógykezelési tevékenységének elősegítése, ideértve a

szakfelügyeleti tevékenységet is; az érintett egészségi állapotának nyomon

követése, a népegészségügyi, közegészségügyi és járványügyi érdekből

szükségessé váló intézkedések megtétele, és a betegjogok érvényesítése.

Az ezt követő adminisztratív feladatok:

-A tájékoztatás megtörténtének tényét fel kell jegyezniük a beteg

egészségügyi dokumentációjában.

-A betegnek ezt követően nyilatkoznia kell arról, hogy megértette-e

tájékoztatást és ez alapján engedélyezi-e Önöknek, hogy a rájuk vonatkozó

adatokat lekérdezzék az OEP informatikai rendszeréből.

-Mind a beteg hozzájárulását, mind az esetleges tiltás tényét rögzíteni kell

és ezt a dokumentációban alá kell íratni a beteggel.

A tájékoztatást követően Önök a havi szinten leadott tételes betegforgalmi

jelentésükben (un. „B300-as jelentés”) tudják tájékoztatni az Országos

Egészségbiztosítási Pénztárt arról, hogy melyik betegüket tájékoztatták és

közülük ki egyezett bele az adatok lekérdezésébe, esetleg ki tiltotta meg. Ennek

érdekében a jelentés adattartalmát meghatározó az egészségügyi szolgáltatások

Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól

szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 20. számú melléklete is módosult az

alábbiak szerint:

„1. A Kr. 20. számú mellékletében a „Páciens törzskarton száma” sort követően a

következő szövegrésszel egészül ki:

(Páciens törzskarton száma)

„A páciens nyilatkozata a kötelező egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi

ellátás adatainak megismerhetőségéről”

2. A Kr. 20. számú mellékletében a „Kitöltési útmutató” részében az „Az orvos

személyazonosító bélyegzőjének 5 jegyű száma” sort követően a következő

szövegrésszel egészül ki:

(Az orvos személyazonosító bélyegzőjének 5 jegyű száma)

„A páciens nyilatkozata a kötelező egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi

ellátás adatainak megismerhetőségéről

Tartalma:

1 = A háziorvos tájékoztatta a hozzá bejelentkezett biztosítottat arról, hogy a jövőben,

ha a biztosított nem tiltja meg, megismerheti az OEP adatbázisában szereplő, a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi ellátás adatait, és a biztosított nem

tiltotta meg azok megismerhetőségét.

2 = A háziorvos tájékoztatta a hozzá bejelentkezett biztosítottat arról, hogy a jövőben,

ha a biztosított nem tiltja meg, megismerheti az OEP adatbázisában szereplő, a kötelező

egészségbiztosítás terhére igénybe vett egészségügyi ellátás adatait, de a biztosított

megtiltotta azok megismerhetőségét.

A módosított jogszabály alapján az Országos Egészségbiztosítási Pénztár

módosította a tételes betegforgalmi jelentések rekordképét. A módosított

rekordkép elérhető az alábbi helyen és linken keresztül:

Oep.hu/Szakmai kezdőlap/Informatikai szolgáltatók/Rekordképek/Háziorvosi betegforgalmi

tevékenység tételes jelentésének rekordképe és a feldolgozás során keletkezett hibaüzenetek

http://www.oep.hu/portal/page?_pageid=35,32917&_dad=portal&_schema=PORTAL 

Az Önök által használt számítógépes programok készítői – a rendszergazdák –

tudnak tájékoztatást adni arról, hogy miként lehetséges a nyilatkozat

eredményének megjelenítése a rendszerükben. A havi szinten előállított tételes

betegforgalmi jelentésekben fog szerepelni a „beleegyező és tiltó” TAJ-ok

listája, melyeket a szokásos úton juttathatnak el az OEP-hez. A jelentések

feldolgozását követően lesz lehetőségük a „beleegyező” TAJ-okra vonatkozóan

elvégezni a lekérdezéseket. Mindaddig, amíg nem küldenek olyan jelentést,

amelyben szerepeltetik a beleegyező betegek TAJ számát, nem lesz lehetőségük

az adatok lekérdezésére.

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy az Országos Egészségbiztosítási Pénztár

munkatársai helyszíni ellenőrző vizsgálatokat fognak végezni és áttekintik a

betegdokumentációkat annak megállapítására, hogy ténylegesen megtörtént-e a

betegek tájékoztatása és a beteg milyen jellegű nyilatkozatot adott.

A fentieket követően az alábbi módon tudják végrehajtani a lekérdezési

folyamatot az OEP rendszerében.

Az OJOTE rendszerbe történő bejelentkezést követően a „TAJ szerinti”

lekérdezés menüpontja alatt, a TAJ érvényességének sikeres lekérdezése után

megjelenik egy „Betegéletút” gomb. Ennek megnyomása kétféle eredménnyel

járhat:

· hibaüzenet jelenik meg, amennyiben a TAJ nem az adott háziorvoshoz

tartozik vagy a beteg nem nyilatkozott pozitívan a lekérdezhetőségről;

· ellenkező esetben egy kezdő és záró dátumokra való szűrési feltétel

jelenik meg (alapértelmezetten az elmúlt fél évre vonatkozóan kitöltve),

valamint egy „Lekérdezés” feliratú gomb, melynek megnyomásával a két

időpont közötti betegéletút rövid időn belül megtekinthető lesz.

Ez a szolgáltatás kezdetben csak WEB felületen keresztül lesz elérhető

(https://jogviszony.oep.hu), de később a háziorvosi rendszerükbe integrálható

API-n keresztüli elérés is biztosított lesz.

Budapest, 2011. május 2.

Tisztelettel:

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Tudnak erről tájékoztatást adni? Mikor kerül be a visualba?

Köszönöm

Varga Sándor
Tuesday, May 10, 2011 10:08:11 AM
Az első változat május 2-án került fel az OEP honlapjára, és valóban április 1-től érvényes. A rekordképet megnéztük, és jeleztük az OEP felé az észrevételeinket. Ez alapján egy újabb módosítás került fel 05.06-ám pénteken. Ennek megvalósítása folyamatban van.

A fogadóprogram módosítása után is mind az új, mind a régi rekordkép szerint le lehet adni a jelentést, de jelenleg még csak a régi rekordkép szerintit tudják fogadni. A visualban várhatóan a május végi verzióváltás tartalmazza majd ezt a módosítást.


Varga Sándor
Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Tuesday, May 10, 2011 10:29:29 PM
A fentebb idézett levélben említett beleegyező nyilatkozat-mintája van már valakinek? Ill. ennek nyomtathatóságát bele lehetne építeni a programba?
Varga Sándor
Wednesday, May 11, 2011 10:06:30 AM
Jano wrote:

A fentebb idézett levélben említett beleegyező nyilatkozat-mintája van már valakinek? Ill. ennek nyomtathatóságát bele lehetne építeni a programba?

Ez a lehetőség is készül a jelentés módosítással együtt.

Terveink szerint, ha kitöltik ezt az adatot, tehát a paciens nyilatkozik - így vagy úgy -, akkor az ellátás bezárásakor a nyilatkozatnak megfelelő tartalommal nyomtatásra kerül a nyilatkozat, az elszámolási nyilatkozathoz hasonlóan.

Megadható lesz formátum, mint a nyugtánál, számlánál, és példányszám is.


Varga Sándor
Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Thursday, May 12, 2011 3:20:21 PM
Erről jut eszembe: a beutalóimat a recept métetének kb megfelelő lapra (3 db jön ki 1 A4-ből) nyomtatom az OKI B430-asom 1-es tálcájából. Ennek megfelelő lapformátum viszont nincs. (legjobb tudomásom szerint). Lehetséges lenne ennek megfelelő lapformátum definiálása?
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, May 13, 2011 12:29:38 PM
Jano wrote:

Erről jut eszembe: a beutalóimat a recept métetének kb megfelelő lapra (3 db jön ki 1 A4-ből) nyomtatom az OKI B430-asom 1-es tálcájából. Ennek megfelelő lapformátum viszont nincs. (legjobb tudomásom szerint). Lehetséges lenne ennek megfelelő lapformátum definiálása?

A válasz ezen a fórumon  található


Hostyánszki László
dr.mile.gyula@gmail.com
Tuesday, June 28, 2011 11:17:41 AM
T. Ház elfogadta az új törvénymódosítást :

Létrejön a soron kívüli ellátás, megszűnik a passzív táppénz

Emellett kimondja, hogy a táppénzen lévőket a járóbeteg-szakellátó intézményekben kötelesek soron kívül fogadni, ha az ellátást a keresőképtelenségét okozó betegségük miatt veszik igénybe. Ennek indoka, hogy a táppénzen lévők minél előbb igénybe tudják venni az egészségügyi ellátásokat, s így hamarabb visszanyerjék munkavégzési képességüket.Az egészségügyi salátatörvényt – amelynek célja elsősorban a Széll Kálmán Tervben foglaltak végrehajtása – 269 igen szavazattal, 45 nem ellenében hagyta jóvá a Ház.

A jogszabály rendelkezik a biztosítási jogviszony megszűnését követő keresőképtelenség esetén járó, vagyis a passzív táppénz eltörléséről.

Emellett kimondja, hogy a táppénzen lévőket a járóbeteg-szakellátó intézményekben kötelesek soron kívül fogadni, ha az ellátást a keresőképtelenségét okozó betegségük miatt veszik igénybe. Ennek indoka, hogy a táppénzen lévők minél előbb igénybe tudják venni az egészségügyi ellátásokat, s így hamarabb visszanyerjék munkavégzési képességüket.

A gyógyszerellátásra vonatkozó szabályok módosításának célja a gyógyszertámogatás kiadási és bevételi oldalán a költségvetési törvényben meghatározott háromszáz milliárd forintos egyenleg tartása. Az új szabályok szerint a jelenlegi 12-ről 20 százalékra emelkednek a gyógyszergyártói befizetések, a gyártókra súlyos szabálytalanság esetén kiszabható bírság maximumát pedig 25-ről 500 millió forintra emelik.

A gyógyszergyártókra vonatkozó szigorítások ugyanakkor két ponton is enyhültek az eredeti javaslathoz képest. A gyógyszergyáraknak júliustól 5 millió helyett 10 millió forintot kell fizetniük az orvoslátogatók után évente, de a kisebb, legfeljebb 12 orvoslátogatót foglalkoztató cégek esetében ez a tétel nem emelkedik.

A jövőben teljes mértékben megszűnik a K+F kedvezmény, vagyis az már a 2011. évi fejlesztések után sem vehető igénybe. Egy módosító indítvány révén viszont a gyógyszergyártók a tavalyi kutatás-fejlesztési ráfordításaik alapján 50 százalékot visszaigényelhetnek az iparági különadójukból.

Az egészségügyi törvénymódosítás rendelkezik a közoktatási intézményekben teljes körű iskolai egészségfejlesztés bevezetéséről, valamint előírja egy népegészségügyi stratégia és a hozzá kapcsolódó akcióterv kidolgozását is.

A javaslat elfogadásával megszűnik a Nemzeti Egészségügyi Tanács, feladatait, az új szakmai kollégiumi rendszer látja el.

Az indítvány az egészségügyi dolgozók ügyeleti idejét, díjazását is rendezi, kimondva, hogy a heti munkaidő maximális időtartamába az egészségügyi ügyelet teljes időtartamát be kell számítani. Így a munkavállaló bérét a személyi alapbérére, illetve közalkalmazott esetében a garantált illetményre kell kiegészíteni abban az esetben, ha az ügyeleti feladatok, illetve az erre tekintettel kiadott kompenzáló pihenőidő alkalmazása miatt a rendes munkaidő egészét – egészségügyi ügyeleten kívül – nem dolgoztatta le a munkáltató.

Az egészségügyi tevékenység befejezése és a következő munkarend szerint megkezdett egészségügyi tevékenység között legalább 11 óra megszakítás nélküli pihenőidőt kell biztosítani. Ez a folyamatos szolgáltatást nyújtó szolgáltatók esetében a felek megállapodása alapján minimum 8 órára csökkenthető.

A kötelező kamarai tagsághoz kapcsolódó módosítás szerint április 1. és június 30. között egészségügyben működő szakmai kamarákba való belépés illetékmentes. Akik mégis fizettek ilyen eljárási illetéket – és ezt igazolni tudják – az állami adóhatóságnál visszaigényelhetik a befizetett összeget.

Még nagyon friss, de elgondolkoztató, hogy a Beutalókon hogyan jelezzük majd a TP tényét a szakellátó felé.

Varga Sándor
Tuesday, June 28, 2011 11:23:32 AM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

T. Ház elfogadta az új törvénymódosítást :

Létrejön a soron kívüli ellátás, megszűnik a passzív táppénz

Emellett kimondja, hogy a táppénzen lévőket a járóbeteg-szakellátó intézményekben kötelesek soron kívül fogadni, ha az ellátást a keresőképtelenségét okozó betegségük miatt veszik igénybe. Ennek indoka, hogy a táppénzen lévők minél előbb igénybe tudják venni az egészségügyi ellátásokat, s így hamarabb visszanyerjék munkavégzési képességüket.

...

Még nagyon friss, de elgondolkoztató, hogy a Beutalókon hogyan jelezzük majd a TP tényét a szakellátó felé.

Köszönjük az információt.

Egyenlőre egy egyszerű javaslatom lenne. A beutalás indoka, vagy a kért vizsgálatok szövegablakba lehet egy szöveg panel elemet felvenni. Ekkor egy jobb egér kattintással ez beemelhető.


Varga Sándor
dr.mile.gyula@gmail.com
Tuesday, June 28, 2011 11:39:12 AM
vargas wrote:

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

T. Ház elfogadta az új törvénymódosítást :

Létrejön a soron kívüli ellátás, megszűnik a passzív táppénz

Emellett kimondja, hogy a táppénzen lévőket a járóbeteg-szakellátó intézményekben kötelesek soron kívül fogadni, ha az ellátást a keresőképtelenségét okozó betegségük miatt veszik igénybe. Ennek indoka, hogy a táppénzen lévők minél előbb igénybe tudják venni az egészségügyi ellátásokat, s így hamarabb visszanyerjék munkavégzési képességüket.

...

Még nagyon friss, de elgondolkoztató, hogy a Beutalókon hogyan jelezzük majd a TP tényét a szakellátó felé.

Köszönjük az információt.

Egyenlőre egy egyszerű javaslatom lenne. A beutalás indoka, vagy a kért vizsgálatok szövegablakba lehet egy szöveg panel elemet felvenni. Ekkor egy jobb egér kattintással ez beemelhető.

Természetesen ez a megoldás átmenetileg magától érthető. Ennél elegánsabb megoldásra gondoltam : a TP -en lévő Beteg beutalásakor ezt a jelzést automatikusan rátenné egy erre létrehozott és szabadon elhelyezhető objektum segítségével.

Varga Sándor
Tuesday, June 28, 2011 11:55:08 AM
Igen, valami ilyen megoldás jöhet szóba. Amit szem előtt kell tartani, hogy a lehető legkevesebb plusz beavatkozással lehessen ezt a változtatást megoldani.

Ha új objektumként készül el, akkor az összes jelenleg használt (saját készítésű) beutaló formátumot módosítani kell a felhasználóknál.

Ha meglévőbe emelődik be az információ, akkor a felhasználó részéről a frissítésen kívül nincs teendő.

Ez utóbbi megoldás tűnik célszerűbbnek, de várjuk a javaslatokat.


Varga Sándor
dr.mile.gyula@gmail.com
Tuesday, June 28, 2011 2:10:30 PM
vargas wrote:

Igen, valami ilyen megoldás jöhet szóba. Amit szem előtt kell tartani, hogy a lehető legkevesebb plusz beavatkozással lehessen ezt a változtatást megoldani.

Ha új objektumként készül el, akkor az összes jelenleg használt (saját készítésű) beutaló formátumot módosítani kell a felhasználóknál.

Ha meglévőbe emelődik be az információ, akkor a felhasználó részéről a frissítésen kívül nincs teendő.

Ez utóbbi megoldás tűnik célszerűbbnek, de várjuk a javaslatokat.

Az "Új objektumot" én azért gondoltam, mert mindenki saját beutalót használ(hat) és nem biztos, hogy egy "szabványosított" elhelyezés nem fog ütközni egy már meglévő szöveggel vagy objektummal. Jöhetnek más vélemények ötletek is !!

dr. Szathmáry Zoltán
Tuesday, June 28, 2011 6:55:30 PM
Bár egyszerűbb megoldás az automatikus módosítás, de akik saját tervezésű beutalókat szerkesztettek, azoknak szerintem sem okoz különösebb gondot egy újabb objektum elhelyezése a beutaló formátumra.
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, June 29, 2011 10:39:16 AM
Sz.tem Sanyi olyan megoldásra gondolt, ami a Beutalás indoka mezőbe emelne be egy fix szöveget ha az be van állítva a jobb alsó fogaskeréken, hasonlóan pl. a vérnyomás, pulzus adatokhoz. Így a formátumon semmit sem kell módosítani, akár infomIx-es akár sajátot használ.
Hostyánszki László
dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, June 29, 2011 11:34:55 AM
hosi wrote:

Sz.tem Sanyi olyan megoldásra gondolt, ami a Beutalás indoka mezőbe emelne be egy fix szöveget ha az be van állítva a jobb alsó fogaskeréken, hasonlóan pl. a vérnyomás, pulzus adatokhoz. Így a formátumon semmit sem kell módosítani, akár infomIx-es akár sajátot használ.

Jól hangzik. De még ne siessük el, hiszen azt sem tudjuk , hogy a szakrendelők mit is fognak kérni, lesz-e egyáltalán egységes "elvárás" avagy mindenki saját feje után kéri az indoklást.

dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, December 21, 2011 6:38:44 PM

2011. évi CLXXVI. törvény az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról

Az egészségügyi és a hozzájuk kapcsolódó személyes adatok kezeléséről és védelméről szóló 1997. évi XLVII. törvény módosítása

8. § Az Eüak. 11. §-ának (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(3) A háziorvos a 4. § (1) bekezdése szerinti cél érdekében - amennyiben az érintett ezt írásban nem tiltotta meg - jogosult a hozzá bejelentkezett biztosított által a kötelező egészségbiztosítás terhére igénybevett egészségügyi ellátás adatairól tudomást szerezni úgy, hogy az adatokat az egészségbiztosítási szerv elektronikus lekérdezés formájában biztosítja számára. Az érintettet a háziorvos írásban vagy szóban tájékoztatja a tiltakozás lehetőségéről. Az érintett a tiltakozását az egészségbiztosítási szerv részére személyesen vagy postai úton juttatja el.”

Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény módosítása

64. § Az önálló orvosi tevékenységről szóló 2000. évi II. törvény (a továbbiakban: Öotv.) 1. § (2) bekezdés c) pontja helyébe a következő rendelkezés lép:

(E törvény alkalmazásában)

„c) praxisjog: az egészségügyi államigazgatási szerv által az a) pont szerinti orvos részére adott önálló orvosi tevékenység nyújtására jogosító engedélyben foglalt jog, amely alapján önálló orvosi tevékenység területi ellátási kötelezettséggel, meghatározott körzetben végezhető.”

65. § (1) Az Öotv. a következő 2/A-2/C. §-sal egészül ki:

„2/A. § (1) A praxisjog elidegenítésére vonatkozó szándékát - a praxisjogot megszerezni kívánó orvost is megjelölve - az azt elidegeníteni kívánó orvos bejelenti az adott praxisjoggal érintett települési önkormányzatnak.

(2) Amennyiben az (1) bekezdés szerinti önkormányzat

a) a praxisjogot megszerezni kívánó orvossal - a praxisjog megszerzése esetén - az adott körzetben a 2/B. § szerinti feladat-ellátási szerződést kíván kötni, erről a felek előszerződést kötnek,

b) nem kíván a praxisjogot megszerezni kívánó orvossal az adott körzetben a 2B. § szerinti feladat-ellátási szerződést kötni, erről nyilatkoznia kell.

(3) Praxisjog folytatása esetén vélelmezni kell, hogy az (1) bekezdés szerinti önkormányzat a praxisjogot folytató háziorvossal az adott körzetben a 2/B. § szerinti feladat-ellátási szerződést kíván kötni.

2/B. § (1) A praxisjoggal rendelkező háziorvos és az adott praxisjoggal érintett települési önkormányzat közötti feladat-ellátási szerződés (a továbbiakban: feladat-ellátási szerződés) legalább az alábbiakat tartalmazza:

a) a felek megnevezése, a személyes ellátásra kötelezett orvos megnevezésével,

b) a praxisjoggal érintett körzet meghatározása,

c) a felek kötelezettségeinek meghatározása, ideértve a települési önkormányzatnak a fenntartáshoz történő hozzájárulására vonatkozó szabályokat,

d) a rendelési idő meghatározása,

e) az ügyeletben történő részvételre vonatkozó rendelkezések,

f) a helyettesítésre vonatkozó rendelkezések,

g) az ellátás nyújtásában részt vevő egészségügyi szakdolgozókra vonatkozó rendelkezések,

h) a szerződés időtartama,

i) a felmondásra vonatkozó rendelkezések,

j) a kártérítésre, kártalanításra vonatkozó rendelkezések.

(2) A feladat-ellátási szerződés legrövidebb időtartama 5 év.

(3) A települési önkormányzat a feladat-ellátási szerződést - indoklással - felmondja, ha

a) a háziorvos a feladat-ellátási szerződésben vállalt kötelezettségeit írásbeli felszólítás ellenére sem teljesíti, vagy folytatólagosan megszegi a jogszabályban foglalt működésre vonatkozó előírásokat,

b) a háziorvos önálló egészségügyi tevékenység végzésére való jogosultságát bármely okból elveszti.

(4) A feladat-ellátási szerződésben hat hónapnál rövidebb felmondási idő nem határozható meg.

(5) A körzetmódosítás miatt bekövetkezett, a háziorvost ért kár esetén a települési önkormányzat kártalanítási kötelezettséggel tartozik, amelynek megállapításánál figyelembe kell venni a háziorvosi szolgáltató által a finanszírozása keretében kapott egy éves összeget.

(6) A feladat-ellátási szerződést a feladatot ellátó háziorvosi szolgáltató is megkötheti.

(7) A közalkalmazotti jogviszonyban álló, praxisjoggal rendelkező háziorvos esetében az (1) bekezdésben foglaltakat - a közalkalmazotti jogviszonyra vonatkozó szabályokkal összhangban - megfelelően alkalmazni kell.

2/C. § A kormányrendeletben meghatározott praxiskezelő

a) regisztrálja a praxisjogokat, valamint a praxisjogra vonatkozó adásvételeket,

b) közzéteszi és hirdeti a megvásárolható praxisjogokat.”

(2) Az Öotv. 2/C. §-a a következő c) ponttal egészül ki:

(A kormányrendeletben meghatározott praxiskezelő)

„c) kormányrendeletben meghatározottak szerint kamatmentes visszatérítendő támogatást nyújt a praxisjogot megszerezni kívánó háziorvosoknak.”

66. § (1) Az Öotv. 3. §-a a következő (5) és (6) bekezdéssel egészül ki:

„(5) A területi ellátási kötelezettséggel működő háziorvosok működtetési joga 2012. január 1-jével praxisjognak minősül, amely jog arra a körzetre terjed ki, ahol a háziorvos 2012. január 1-jén területi ellátási kötelezettséggel háziorvosi ellátást nyújt, ideértve a munkavégzésben akadályozott, működtetési joggal rendelkező orvost is.

(6) Azok a működtetési joggal rendelkező háziorvosok, akik 2012. január 1-jén nem rendelkeznek területi ellátási kötelezettséggel (a továbbiakban: működtetési joggal rendelkező háziorvos), tartósan betöltetlen körzetben működtetési joguk alapján területi ellátási kötelezettséget vállalhatnak 2015. december 31-éig. A tartósan betöltetlen körzetek betöltésénél a működtetési joggal rendelkező háziorvosok előnyt élveznek. A működtetési joggal rendelkező háziorvos működtetési joga a tartósan betöltetlen körzet betöltésével - illetékmentesen - praxisjognak minősül. Azon működtetési joggal rendelkező háziorvos működtetési joga, aki 2015. december 31-éig nem tölt be tartósan betöltetlen háziorvosi körzetet, 2015. december 31-i hatállyal megszűnik.”

(2) Az Öotv. 3. §-a a következő (8) és (9) bekezdéssel egészül ki:

„(8) Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról szóló 2011. évi CLXXVI. törvénnyel megállapított 2/B. §-ban foglalt követelményeknek 2013. január 1-jétől kell megfelelni.

(9) Felhatalmazást kap

a) a Kormány, hogy

aa) a praxisjog megszerzésének és visszavonásának feltételeit és eseteit, a helyettesítés eseteit, valamint a praxisjog átengedésére vonatkozó szabályokat rendeletben megállapítsa,

ab) a praxiskezelőt kijelölje,

ac) a praxiskezelő által nyújtott kamatmentes visszatérítendő támogatásra, valamint a praxiskezelő által szedett díjra vonatkozó részletes szabályokat rendeletben megállapítsa,

b) az egészségügyért felelős miniszter, hogy a praxisjog alapján végzett tevékenység gyakorlásának és ellenőrzésének részletes szakmai szabályait, továbbá a helyettesítésre, a tevékenység végzéséhez szükséges szakképesítésre és az alkalmassági vizsgálatra vonatkozó szabályokat rendeletben meghatározza.”

67. § Az Öotv.

a) 1. § (1) bekezdésében a „Magyar Köztársaság területén az” szövegrész helyébe a „Magyarország területén” szöveg,

b) 2. § (1) bekezdésében a „működtetési jogot” szövegrész helyébe a „praxisjogot” szöveg,

c) 2. § (2)-(9) bekezdésében a „működtetési jog” szövegrész helyébe a „praxisjog” szöveg,

d) 2. § (6) bekezdésében a „6 hónapon” szövegrész helyébe az „1 éven” szöveg,

e) 2. § (10) bekezdésében a „törvény” szövegrész helyébe a „jogszabály” szöveg

Magyar Közlöny 2011/151 (XII. 14.)

Similar Topics
Users browsing this topic