FMilan
Friday, December 19, 2014 11:23:05 AM
Originally Posted by: drbeata 

Originally Posted by: rpetra 

Originally Posted by: drbeata 

Még egy problémám van.

Nem sok nálunk a közgyógyos beteg, ezért nagyon jó lenne, ha a gyógyszerfelíráskor rákérdezne a program, hogy valóban akarunk-e általános jogcímen gyógyszert írni nekik, mert sokszor elfelejtjük, hogy van közgyógya.

Van erre valamilyen beállítási lehetőség?

Köszönettel: Mező Beáta

A receptírás ablak jobb alsó sarkában található fogaskerékre kattintva, van egy olyan beállítási lehetőség, hogy "Közgyógyjogcím mindíg beállítva".

Úgy működik, hogy ha a betegnek van érvényes közgyógya és a kiválasztott készítmény is adható közgyógyra akkor a kiválasztáskor automatikusan közgyógyot jelöl be a receptre.

Köszönöm a választ és ez tulajdonképpen rendben is van, így van beállítva nálunk is. Bizonyára rosszul fogalmaztam, mert arra az esetre gondoltam, amikor elfelejtkezünk arról, hogy van közgyógya, egy olyan gyógyszert írunk, ami nem is megy ingyenesen, de van helyette a közgyógylistán, más néven. Ilyenkor nem lehetne, hogy rákérdezzen, hogy valóban azt a gyógyszert akarom-e neki írni?

Köszönöm előre is a segítséget.

Mező Beáta

Köszönjük a javaslatot, fejlesztő kollégáink vizsgálják annak megvalósíthatóságát.

Hajnalné
Monday, December 22, 2014 4:13:04 PM
T. Infomix!

Mai napon II. kerületi egészségügyi szolgálat küldött egy e-mailt, hogy a saját laboratóriumi vizsgálatkérő lapjukon kérik a vizsgálati kéréseket.

Van-e arra mód és lehetőség, hogy ez valahogy bekerüljön a programba?

Előre is köszönjük

Hajnalné

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, December 22, 2014 4:24:28 PM
Originally Posted by: Hajnalné 

T. Infomix!

Mai napon II. kerületi egészségügyi szolgálat küldött egy e-mailt, hogy a saját laboratóriumi vizsgálatkérő lapjukon kérik a vizsgálati kéréseket.

Van-e arra mód és lehetőség, hogy ez valahogy bekerüljön a programba?

Előre is köszönjük

Hajnalné

Általában az ilyen "kötött" beutaló formátumokat úgy tudjuk beépíteni, hogy a fejlécet tudja majd nyomtatni, de a vizsgálati részt továbbra is kézzel kell majd tölteni. Ahhoz, hogy ezt a fejléces formátumot ki tudjuk alakítani szükségünk lenne egy mintára, melyet e-mailen (infomix@infomix.hu) keresztül is le tud juttatni hozzánk.

Monday, December 22, 2014 4:28:30 PM
Originally Posted by: Hajnalné 

T. Infomix!

Mai napon II. kerületi egészségügyi szolgálat küldött egy e-mailt, hogy a saját laboratóriumi vizsgálatkérő lapjukon kérik a vizsgálati kéréseket.

Van-e arra mód és lehetőség, hogy ez valahogy bekerüljön a programba?

Előre is köszönjük

Hajnalné

Én is kaptam ilyen kérést a területi illetékes labortól, de közöltem velük, hogy nem vagyok hajlandó (köteles) olyan nyomtatványt használni. Kicsit dolgozzanak meg a pénzükért. A program által készített laborbeutaló minden olyan adatot tartalmaz, amit egy beutalónak tartalmaznia kell. Keresgéljenek kicsit.[beeee]

Egyébként a laborbeutaló szerkesztésével lehet csinálni/szerkeszteni hasonló formátumot.

Hajnalné
Monday, December 22, 2014 4:37:20 PM
Originally Posted by: rpetra 

Originally Posted by: Hajnalné 

T. Infomix!

Mai napon II. kerületi egészségügyi szolgálat küldött egy e-mailt, hogy a saját laboratóriumi vizsgálatkérő lapjukon kérik a vizsgálati kéréseket.

Van-e arra mód és lehetőség, hogy ez valahogy bekerüljön a programba?

Előre is köszönjük

Hajnalné

Általában az ilyen "kötött" beutaló formátumokat úgy tudjuk beépíteni, hogy a fejlécet tudja majd nyomtatni, de a vizsgálati részt továbbra is kézzel kell majd tölteni. Ahhoz, hogy ezt a fejléces formátumot ki tudjuk alakítani szükségünk lenne egy mintára, melyet e-mailen (infomix@infomix.hu) keresztül is le tud juttatni hozzánk.

Köszönöm

Küldöm e-mail-en.

Rittling Ferenc
Tuesday, January 6, 2015 11:39:45 AM
T. Infomix !

Régi problémám az Innomed új bluetoth-os EKG-inak illesztése a Visualprogramhoz.

Nagy nehezen, de már sikerül áttölteni és megjeleníteni a felvételeket.

De: az előző program kiírta az infolapra az utolsó EKG készítésének idejét.

Az új azonban ezt nem írja felül, csak akkor jelenik meg ha még eddig nem készült felvétel.

Kharon
Tuesday, January 6, 2015 12:05:46 PM
Originally Posted by: Rittling Ferenc 

T. Infomix !

Régi problémám az Innomed új bluetoth-os EKG-inak illesztése a Visualprogramhoz.

Nagy nehezen, de már sikerül áttölteni és megjeleníteni a felvételeket.

De: az előző program kiírta az infolapra az utolsó EKG készítésének idejét.

Az új azonban ezt nem írja felül, csak akkor jelenik meg ha még eddig nem készült felvétel.

Tisztelt Felhasználónk!

Köszönjük észrevételét!

A felvetett problémát továbbítjuk a fejlesztők felé! A megoldásig kérjük szíves türelmét!

Dr.Darcy
Wednesday, January 7, 2015 8:21:42 AM
A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?
Kharon
Wednesday, January 7, 2015 8:37:48 AM
Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

Tisztelt Felhasználónk!

Kérem, hívja budapesti központunkat (06-1-214-5063), mert az adószám beírásához (megváltoztatásához) távoli elérés szükséges. A távoli elérés kb. ½ órát venne igénybe.

Dr.Darcy
Wednesday, January 7, 2015 8:55:21 AM
Originally Posted by: Zsolti 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

Tisztelt Felhasználónk!

Kérem, hívja budapesti központunkat (06-1-214-5063), mert az adószám beírásához (megváltoztatásához) távoli elérés szükséges. A távoli elérés kb. ½ órát venne igénybe.

Köszönjük!

Somogyi László
Wednesday, January 7, 2015 9:01:12 PM
Originally Posted by: Zsolti 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

Tisztelt Felhasználónk!

Kérem, hívja budapesti központunkat (06-1-214-5063), mert az adószám beírásához (megváltoztatásához) távoli elérés szükséges. A távoli elérés kb. ½ órát venne igénybe.

Most tényleg, ezt így miért???????????? Miért nem írhatom be az adószámunkat????

Nálunk is ugyanez a helyzet.

Csak rosszabb.

Kérdésem: Libre Office 3.6 van telepítve a gépen.

Eddig ezzel semmi baj nem volt az előző években.

Most befagy a képernyőre az "Excel inicializálása" című sárga üzenet. Ha el is tűnik, hosszú idő és rengeteg Alt+Tab után, de az Open Office kapcsológomb továbbra is szürke marad. Akár az influenza oltások jelentésénél, akár a KSH jelentés készítésénél. Az influenza már sürgős lenne.

Megismétlem: eddig működött. Igaz: XP-n. Eddig nem kellett Excelt feltelepítenem és nem is szándékozom megvenni.

Melyik ingyenes Office verzióval működik a jelentések elkészítése? Ha már szerencsére, és köszönet érte, van ilyen opció, csak mennie kell valamelyikkel.

Csak annyit szerkesztek ide utólag, hogy a gépen Windows 7 Pro 64 bites verzió van, Ixdokiból a legfrissebb, a szükséges XLT fájlok a helyükön, a Libre Office megnyitja őket, a gép szimplán rendelői gép, nincs mással "lestrapálva" és egy erőgép lényegében.

Kharon
Thursday, January 8, 2015 8:24:05 AM
Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: Zsolti 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

Tisztelt Felhasználónk!

Kérem, hívja budapesti központunkat (06-1-214-5063), mert az adószám beírásához (megváltoztatásához) távoli elérés szükséges. A távoli elérés kb. ½ órát venne igénybe.

Most tényleg, ezt így miért???????????? Miért nem írhatom be az adószámunkat????

Nálunk is ugyanez a helyzet.

Csak rosszabb.

Kérdésem: Libre Office 3.6 van telepítve a gépen.

Eddig ezzel semmi baj nem volt az előző években.

Most befagy a képernyőre az "Excel inicializálása" című sárga üzenet. Ha el is tűnik, hosszú idő és rengeteg Alt+Tab után, de az Open Office kapcsológomb továbbra is szürke marad. Akár az influenza oltások jelentésénél, akár a KSH jelentés készítésénél. Az influenza már sürgős lenne.

Megismétlem: eddig működött. Igaz: XP-n. Eddig nem kellett Excelt feltelepítenem és nem is szándékozom megvenni.

Melyik ingyenes Office verzióval működik a jelentések elkészítése? Ha már szerencsére, és köszönet érte, van ilyen opció, csak mennie kell valamelyikkel.

Csak annyit szerkesztek ide utólag, hogy a gépen Windows 7 Pro 64 bites verzió van, Ixdokiból a legfrissebb, a szükséges XLT fájlok a helyükön, a Libre Office megnyitja őket, a gép szimplán rendelői gép, nincs mással "lestrapálva" és egy erőgép lényegében.

Tisztelt Felhasználónk!

Az adószám a praxis működtetőjéhez tartozik, ha az megváltozik, akkor azt nekünk a 23/2014 NGM rendelet alapján

júliustól – ami a számlázó program használatának bejelentését is tartalmazza – a NAV felé be kell jelenteni az új céget az adószámával,

ezért nem szerkeszthető Felhasználóink által önállóan ez az adat.

Rendszereink a Libre Office-t a 4.0 (vagy attól újabb) verziótól képesek megfelelően kezelni.

Somogyi László
Thursday, January 8, 2015 9:07:00 AM
Originally Posted by: Tóth Péter 

Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: Zsolti 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

és egy erőgép lényegében.

Tisztelt Felhasználónk!

Az adószám a praxis működtetőjéhez tartozik, ha az megváltozik, akkor azt nekünk a 23/2014 NGM rendelet alapján

júliustól – ami a számlázó program használatának bejelentését is tartalmazza – a NAV felé be kell jelenteni az új céget az adószámával,

ezért nem szerkeszthető Felhasználóink által önállóan ez az adat.

Rendszereink a Libre Office-t a 4.0 (vagy attól újabb) verziótól képesek megfelelően kezelni.

Tisztelt Tóth Péter és Infomix csapat!

Ha hiszik, ha nem, megálmodtam a választ, így legyen ötösöm a lottón!

A válaszomat is előre megfogalmaztam, kérem olvassák el figyelmesen.

(elszámoltam előtte 4-szer 10-ig, próbálok nyugodt maradni, nehezen megy)

1. Nincs szó praxis adószámának megváltozásáról. Szó sincs számlázásról!!!! Önöknek nem keletkezik egy KSH statisztika miatt semmiféle kötelezettségük.

2. Most a KSH statisztikáját kell beküldeni.

3. A KSH rendszere úgy se fogja befogadni a beküldést, ha a náluk nyilvántartott adószámunk helyett valami mást küldenék.

4. Az Ixdokiban simán lehetne függetleníteni a KSH statisztika beküldést a praxis adatokat tartalmazó adatbázistól.

Egyszerűen bekérné a KSH-hoz és csak a KSH adatküldéshez használná (!!!!!) a program, nem a praxis adatbázisból olvasná ki, ahol ugye nem módosítható. Tehát számlázáshoz egyéb NAV-os cuccosokhoz, ha van ilyen, nem használná, az maradna változtathatatlan. Így Önöknek nem kellene távelérést csinálni sok praxisban.

5. A probléma nyilvánvalóan azokban a praxisokban jelentkezik, ahol nem használják számlázásra a programot, mert mást használnak. /mivel ezt már be is kellett jelenteni a NAV-hoz, ebből sincs Önöknek semmiféle kötelezettségük/

6. Egyszerűen a NAV-os dolog nem tartozik a KSH statisztika elkészítéséhez és beküldéséhez. Független tőle. Az adószám a program ezen részébe függetlenül bekérhető lenne!

Azt csak félve kérdezem: távelérés díját felszámítanák-e. [duhos]

Szerkesztem. Mivel nem ismerem az Ixdoki konkrét programozási trükkjeit, de rendszergazdaként láttam már sok mindent, ezért csak ötletet adok.

A felugró adószámot hiányoló hibaüzenet helyett rögtön azon ponton bekérhetné at adószámot a program. Ezt nem kell eltárolnia sem sehol. Főleg nem beleírnia a praxis adatokba. Csak a KSH küldéshez használná. Sikeres küldés után ez az adat így el is vész, legkésőbb a gép kikapcsolásakor, ha valahol átmenetileg letárolták, küldés után azonnal törölhető.

Remélem, nem az agyonhallgatás lesz a válasz. Vagy síelni ment a csapat? [bizonyt]

Varga Sándor
Thursday, January 8, 2015 10:49:17 AM
Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: Tóth Péter 

Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: Zsolti 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

A KSH jelentés elkészítéséhez a program kéri az adószámot, de a praxis adatok karbantartásánál az adószám melletti sor szürke színű, nem lehet beleírni a számot! Mit tegyünk?

és egy erőgép lényegében.

Tisztelt Felhasználónk!

Az adószám a praxis működtetőjéhez tartozik, ha az megváltozik, akkor azt nekünk a 23/2014 NGM rendelet alapján

júliustól – ami a számlázó program használatának bejelentését is tartalmazza – a NAV felé be kell jelenteni az új céget az adószámával,

ezért nem szerkeszthető Felhasználóink által önállóan ez az adat.

Rendszereink a Libre Office-t a 4.0 (vagy attól újabb) verziótól képesek megfelelően kezelni.

Tisztelt Tóth Péter és Infomix csapat!

Ha hiszik, ha nem, megálmodtam a választ, így legyen ötösöm a lottón!

A válaszomat is előre megfogalmaztam, kérem olvassák el figyelmesen.

(elszámoltam előtte 4-szer 10-ig, próbálok nyugodt maradni, nehezen megy)

1. Nincs szó praxis adószámának megváltozásáról. Szó sincs számlázásról!!!! Önöknek nem keletkezik egy KSH statisztika miatt semmiféle kötelezettségük.

2. Most a KSH statisztikáját kell beküldeni.

3. A KSH rendszere úgy se fogja befogadni a beküldést, ha a náluk nyilvántartott adószámunk helyett valami mást küldenék.

4. Az Ixdokiban simán lehetne függetleníteni a KSH statisztika beküldést a praxis adatokat tartalmazó adatbázistól.

Egyszerűen bekérné a KSH-hoz és csak a KSH adatküldéshez használná (!!!!!) a program, nem a praxis adatbázisból olvasná ki, ahol ugye nem módosítható. Tehát számlázáshoz egyéb NAV-os cuccosokhoz, ha van ilyen, nem használná, az maradna változtathatatlan. Így Önöknek nem kellene távelérést csinálni sok praxisban.

5. A probléma nyilvánvalóan azokban a praxisokban jelentkezik, ahol nem használják számlázásra a programot, mert mást használnak. /mivel ezt már be is kellett jelenteni a NAV-hoz, ebből sincs Önöknek semmiféle kötelezettségük/

6. Egyszerűen a NAV-os dolog nem tartozik a KSH statisztika elkészítéséhez és beküldéséhez. Független tőle. Az adószám a program ezen részébe függetlenül bekérhető lenne!

Azt csak félve kérdezem: távelérés díját felszámítanák-e. [duhos]

Szerkesztem. Mivel nem ismerem az Ixdoki konkrét programozási trükkjeit, de rendszergazdaként láttam már sok mindent, ezért csak ötletet adok.

A felugró adószámot hiányoló hibaüzenet helyett rögtön azon ponton bekérhetné at adószámot a program. Ezt nem kell eltárolnia sem sehol. Főleg nem beleírnia a praxis adatokba. Csak a KSH küldéshez használná. Sikeres küldés után ez az adat így el is vész, legkésőbb a gép kikapcsolásakor, ha valahol átmenetileg letárolták, küldés után azonnal törölhető.

Remélem, nem az agyonhallgatás lesz a válasz. Vagy síelni ment a csapat? [bizonyt]

Az a módosítás fejlesztőink szerint is megoldható, hogy legyen lehetőség adószám megadására, amit csak itt, és csak erre használ a program. Ez persze, mivel mindig arra törekszünk, hogy egy adatot csak egyszer, egy helyen tároljunk, nem fogja módosítani a praxis adatoknál beírt adószámot.

Így kikerülhető lesz a távelérés, ami számunkra is előnyös, az így megspórolt időt, egyéb feladatok elvégzésére tudjuk majd fordítani.

Annak, aki nem szeretné megvárni a frissítést, ami ezt a működést lehetővé teszi, továbbra is van lehetősége kérni, hogy a távelérés során a praxis adatoknál megadhassa/módosíthassa a működtető adószámát. Ez a távelérés egyébként ingyenes.


Varga Sándor
Hajnalné
Thursday, January 8, 2015 11:05:32 AM
Nem kell sietni a KSH jelentéssel, mert január 16-a után lehet majd kitölteni a statisztikát. Most beszéltem a hivatallal, mert nem látszik az elektra rendszerben semmi.

Varga Sándor
Thursday, January 8, 2015 11:17:30 AM
Originally Posted by: Somogyi László 

Tisztelt Tóth Péter és Infomix csapat!

Ha hiszik, ha nem, megálmodtam a választ, így legyen ötösöm a lottón!

A válaszomat is előre megfogalmaztam, kérem olvassák el figyelmesen.

(elszámoltam előtte 4-szer 10-ig, próbálok nyugodt maradni, nehezen megy)

1. Nincs szó praxis adószámának megváltozásáról. Szó sincs számlázásról!!!! Önöknek nem keletkezik egy KSH statisztika miatt semmiféle kötelezettségük.

2. Most a KSH statisztikáját kell beküldeni.

3. A KSH rendszere úgy se fogja befogadni a beküldést, ha a náluk nyilvántartott adószámunk helyett valami mást küldenék.

4. Az Ixdokiban simán lehetne függetleníteni a KSH statisztika beküldést a praxis adatokat tartalmazó adatbázistól.

Egyszerűen bekérné a KSH-hoz és csak a KSH adatküldéshez használná (!!!!!) a program, nem a praxis adatbázisból olvasná ki, ahol ugye nem módosítható. Tehát számlázáshoz egyéb NAV-os cuccosokhoz, ha van ilyen, nem használná, az maradna változtathatatlan. Így Önöknek nem kellene távelérést csinálni sok praxisban.

5. A probléma nyilvánvalóan azokban a praxisokban jelentkezik, ahol nem használják számlázásra a programot, mert mást használnak. /mivel ezt már be is kellett jelenteni a NAV-hoz, ebből sincs Önöknek semmiféle kötelezettségük/

6. Egyszerűen a NAV-os dolog nem tartozik a KSH statisztika elkészítéséhez és beküldéséhez. Független tőle. Az adószám a program ezen részébe függetlenül bekérhető lenne!

Azt csak félve kérdezem: távelérés díját felszámítanák-e. [duhos]

Szerkesztem. Mivel nem ismerem az Ixdoki konkrét programozási trükkjeit, de rendszergazdaként láttam már sok mindent, ezért csak ötletet adok.

A felugró adószámot hiányoló hibaüzenet helyett rögtön azon ponton bekérhetné at adószámot a program. Ezt nem kell eltárolnia sem sehol. Főleg nem beleírnia a praxis adatokba. Csak a KSH küldéshez használná. Sikeres küldés után ez az adat így el is vész, legkésőbb a gép kikapcsolásakor, ha valahol átmenetileg letárolták, küldés után azonnal törölhető.

Remélem, nem az agyonhallgatás lesz a válasz. Vagy síelni ment a csapat? [bizonyt]

Arra reagálva, ami a számozott felsorolásban leírásra került.

A visual Ixdoki alkalmas számla, nyugta kiállítására, ez a modul ingyenes, mindenki számára elérhető, aki a programot használja.

A kiállított számlára, nyugtára rákerül a kiállító adószáma. Mivel ez ellátó szervezetenként, működtetőként (vállalkozás, önkormányzat, stb.) eltérő, de ahhoz tartozó adat, ott tartjuk nyilván.

Nekünk a jogszabály azt írja elő hogy nyilvántartsuk ki rendelkezik licence joggal, ennek elengedhetetlen része az adószám. Ez az oka annak, hogy szabadon nem megváltoztatható, hiszen csak így tudunk megfelelni a törvénynek, ha tudunk a változásról, és azt nyilvántartjuk. És ugye azt nem kell megindokolnom, hogy az is változás, ha egy üres adatmezőt töltök ki.

Azt, hogy egy KSH jelentésben miért szükséges az ágazati azonosító mellett az adószámot is használni nem tudom, és nem is az én feladatom ezt véleményezni. Akkor sem, ha egy adószámmal több praxis, egészségügyi ellátó is működtethető, míg egy ANTSZ kód konkrétan egy ellátóhoz tartozik.

Sajnos nem síelünk, sőt szabadságra sem megy mostanában senki az év eleji sok feladat miatt. A fórumra felírt válaszainkat szeretjük a publikálás előtt végig gondolni, ellenőrizni, mert nagyon sokan olvassák.


Varga Sándor
Somogyi László
Thursday, January 8, 2015 11:47:25 AM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Somogyi László 

Tisztelt Tóth Péter és Infomix csapat!

Ha hiszik, ha nem, megálmodtam a választ, így legyen ötösöm a lottón!

A válaszomat is előre megfogalmaztam, kérem olvassák el figyelmesen.

(elszámoltam előtte 4-szer 10-ig, próbálok nyugodt maradni, nehezen megy)

1. Nincs szó praxis adószámának megváltozásáról. Szó sincs számlázásról!!!! Önöknek nem keletkezik egy KSH statisztika miatt semmiféle kötelezettségük.

2. Most a KSH statisztikáját kell beküldeni.

3. A KSH rendszere úgy se fogja befogadni a beküldést, ha a náluk nyilvántartott adószámunk helyett valami mást küldenék.

4. Az Ixdokiban simán lehetne függetleníteni a KSH statisztika beküldést a praxis adatokat tartalmazó adatbázistól.

Egyszerűen bekérné a KSH-hoz és csak a KSH adatküldéshez használná (!!!!!) a program, nem a praxis adatbázisból olvasná ki, ahol ugye nem módosítható. Tehát számlázáshoz egyéb NAV-os cuccosokhoz, ha van ilyen, nem használná, az maradna változtathatatlan. Így Önöknek nem kellene távelérést csinálni sok praxisban.

5. A probléma nyilvánvalóan azokban a praxisokban jelentkezik, ahol nem használják számlázásra a programot, mert mást használnak. /mivel ezt már be is kellett jelenteni a NAV-hoz, ebből sincs Önöknek semmiféle kötelezettségük/

6. Egyszerűen a NAV-os dolog nem tartozik a KSH statisztika elkészítéséhez és beküldéséhez. Független tőle. Az adószám a program ezen részébe függetlenül bekérhető lenne!

Azt csak félve kérdezem: távelérés díját felszámítanák-e. [duhos]

Szerkesztem. Mivel nem ismerem az Ixdoki konkrét programozási trükkjeit, de rendszergazdaként láttam már sok mindent, ezért csak ötletet adok.

A felugró adószámot hiányoló hibaüzenet helyett rögtön azon ponton bekérhetné at adószámot a program. Ezt nem kell eltárolnia sem sehol. Főleg nem beleírnia a praxis adatokba. Csak a KSH küldéshez használná. Sikeres küldés után ez az adat így el is vész, legkésőbb a gép kikapcsolásakor, ha valahol átmenetileg letárolták, küldés után azonnal törölhető.

Remélem, nem az agyonhallgatás lesz a válasz. Vagy síelni ment a csapat? [bizonyt]

Arra reagálva, ami a számozott felsorolásban leírásra került.

A visual Ixdoki alkalmas számla, nyugta kiállítására, ez a modul ingyenes, mindenki számára elérhető, aki a programot használja.

A kiállított számlára, nyugtára rákerül a kiállító adószáma. Mivel ez ellátó szervezetenként, működtetőként (vállalkozás, önkormányzat, stb.) eltérő, de ahhoz tartozó adat, ott tartjuk nyilván.

Nekünk a jogszabály azt írja elő hogy nyilvántartsuk ki rendelkezik licence joggal, ennek elengedhetetlen része az adószám. Ez az oka annak, hogy szabadon nem megváltoztatható, hiszen csak így tudunk megfelelni a törvénynek, ha tudunk a változásról, és azt nyilvántartjuk. És ugye azt nem kell megindokolnom, hogy az is változás, ha egy üres adatmezőt töltök ki.

Azt, hogy egy KSH jelentésben miért szükséges az ágazati azonosító mellett az adószámot is használni nem tudom, és nem is az én feladatom ezt véleményezni. Akkor sem, ha egy adószámmal több praxis, egészségügyi ellátó is működtethető, míg egy ANTSZ kód konkrétan egy ellátóhoz tartozik.

Sajnos nem síelünk, sőt szabadságra sem megy mostanában senki az év eleji sok feladat miatt. A fórumra felírt válaszainkat szeretjük a publikálás előtt végig gondolni, ellenőrizni, mert nagyon sokan olvassák.

Hahó! A síelést nem lehetne csekélyértelmű egyszerű kis ártatlan gonoszkodásként felfogni? Annak szántam, bocs. :)

Nagyon is jó, hogy megvalósíthatónak látjátok a dolgot! /bocs a tegezésért, azt hiszen telefonban ez már sok-sok éve megtörtént, 16. éve használjuk a Ixdokit/

Tehát nagyon örülök.

A pontokról szólva, próbáltam pontosan fogalmazni, de ha nem derült volna ki, nagyon is értem, nagyon is értjük, hogy miért nem nyúlhatunk az adószám mezőhöz a praxis adatoknál! Nekem teljesen tiszta volt, éppen emiatt találtam ki előre az első választ. :)

Az orvosok is gyűrik az ipart, hidd el.

Errefelé sem öröm az élet, feleségem 3 órát helyszínelt amúgy rendelési időben, tegnap is egy kihűlt hulla mellett, hiába adtunk neki ingyen tűzifát, képes volt a héten eladni a kályháját italért, nem ő a hibás, hanem aki "megvette" tőle, szóval szerintem jobb programozni, mint rendkívüli halálesetet szakérteni, fagyott hulláról ruhát levágni, rendőrségi videóra mondani a látottakat, ahogy ez itt faluhelyen márcsak népszokás. Emellett sok háziorvosnak nincs ideje a program működésén gondolkodni, ezért például nálunk ez az én feladatom.

Szóval ezen a z oldalon is időspórolásról van szó!!!

Köszönöm még egyszer és várjuk a frissítést. Pontosan ez a hozzáállás várható el a piacvezető cégtől! Most nem viccelek.

Dr.Darcy
Friday, January 9, 2015 12:01:58 PM
Originally Posted by: Hajnalné 

Nem kell sietni a KSH jelentéssel, mert január 16-a után lehet majd kitölteni a statisztikát. Most beszéltem a hivatallal, mert nem látszik az elektra rendszerben semmi.

Hoppá! Akkor lehet hogy ez a gond? Pont most akartam jelezni, hogy hiába küldtem be 2x is a jelentést, mindig azt a választ kaptam, hogy a megadott fájlhoz nem található kérdőív sablon. Kérte, hogy javítsam ki a fájlnevet, amit ugye a gép generál nekünk. Lehet, hogy azért nem működik, mert a KSH-nál még nincs mihez hozzárendelni a fájlt?

Kharon
Friday, January 9, 2015 12:28:48 PM
Originally Posted by: Dr.Darcy 

Originally Posted by: Hajnalné 

Nem kell sietni a KSH jelentéssel, mert január 16-a után lehet majd kitölteni a statisztikát. Most beszéltem a hivatallal, mert nem látszik az elektra rendszerben semmi.

Hoppá! Akkor lehet hogy ez a gond? Pont most akartam jelezni, hogy hiába küldtem be 2x is a jelentést, mindig azt a választ kaptam, hogy a megadott fájlhoz nem található kérdőív sablon. Kérte, hogy javítsam ki a fájlnevet, amit ugye a gép generál nekünk. Lehet, hogy azért nem működik, mert a KSH-nál még nincs mihez hozzárendelni a fájlt?

A KSH elektra honlapján a következő olvasható:

„Tisztelt Adatszolgáltató!

Tájékoztatjuk, hogy a 2015. február 2-áig beküldendő évenkénti jelentéseket 2015. január 15-ét követően fogjuk feltölteni az ELEKTRA rendszerbe.”

Ezek alapján 2015 január 15. után kellene megpróbálni majd a program által elkészített xml file-t feltölteni.

Somogyi László
Friday, January 9, 2015 1:02:57 PM
Originally Posted by: Dr.Darcy 

Originally Posted by: Hajnalné 

Nem kell sietni a KSH jelentéssel, mert január 16-a után lehet majd kitölteni a statisztikát. Most beszéltem a hivatallal, mert nem látszik az elektra rendszerben semmi.

Hoppá! Akkor lehet hogy ez a gond? Pont most akartam jelezni, hogy hiába küldtem be 2x is a jelentést, mindig azt a választ kaptam, hogy a megadott fájlhoz nem található kérdőív sablon. Kérte, hogy javítsam ki a fájlnevet, amit ugye a gép generál nekünk. Lehet, hogy azért nem működik, mert a KSH-nál még nincs mihez hozzárendelni a fájlt?

Tavaly is gond volt vele. Elindult, aztán hibásan működött, türelmet kértek, végén egy hónapos késéssel tudtam kitölteni az Elektra felületen, amit kellett, de nem szóltak érte.

Somogyi László
Friday, January 9, 2015 1:09:00 PM
Originally Posted by: Tóth Péter 

Originally Posted by: Somogyi László 

Kérdésem: Libre Office 3.6 van telepítve a gépen.

Eddig ezzel semmi baj nem volt az előző években.

Most befagy a képernyőre az "Excel inicializálása" című sárga üzenet.

Rendszereink a Libre Office-t a 4.0 (vagy attól újabb) verziótól képesek megfelelően kezelni.

Köszönöm. A legújabb Libre Office verzióval szépen működik.

Dr.Darcy
Wednesday, January 14, 2015 9:47:34 AM
Mi történt az e-jelentéssel? Tegnap 30 perc várakozás után feladtam a dolgot, mert nem kaptuk meg az érvényesítő kódot.(A gép már figyelmeztetést küldött, hogy ne felejtsem érvényesíteni a jelentést! Megtettem volna, ha lett volna hozzá kód.)

Ma 20 percnél tartok, de már nagyon fogy a türelmem!

Valami rémlik, hogy bizonyos idő áll rendelkezésre az érvényesítésre, de nem emlékszem, hogy mennyi, mert még soha! nem fordult elő, hogy 1 percnél többet kellett volna várni a kódra.[duhos]

K Bálint
Wednesday, January 14, 2015 9:58:02 AM
Originally Posted by: Dr.Darcy 

Mi történt az e-jelentéssel? Tegnap 30 perc várakozás után feladtam a dolgot, mert nem kaptuk meg az érvényesítő kódot.(A gép már figyelmeztetést küldött, hogy ne felejtsem érvényesíteni a jelentést! Megtettem volna, ha lett volna hozzá kód.)

Ma 20 percnél tartok, de már nagyon fogy a türelmem!

Valami rémlik, hogy bizonyos idő áll rendelkezésre az érvényesítésre, de nem emlékszem, hogy mennyi, mert még soha! nem fordult elő, hogy 1 percnél többet kellett volna várni a kódra.[duhos]

Nem tudom hogy milyen e-mail címre kapja az érvényesítő leveleket az OEP-től, de ha gmail-es akkor érdemes megnézni a gmail fiókban hogy nem e került be az érvényesítő kódot tartalmazó levél a spam mappába.

Dr.Darcy
Wednesday, January 14, 2015 10:05:09 AM
Originally Posted by: K Bálint 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

Mi történt az e-jelentéssel? Tegnap 30 perc várakozás után feladtam a dolgot, mert nem kaptuk meg az érvényesítő kódot.(A gép már figyelmeztetést küldött, hogy ne felejtsem érvényesíteni a jelentést! Megtettem volna, ha lett volna hozzá kód.)

Ma 20 percnél tartok, de már nagyon fogy a türelmem!

Valami rémlik, hogy bizonyos idő áll rendelkezésre az érvényesítésre, de nem emlékszem, hogy mennyi, mert még soha! nem fordult elő, hogy 1 percnél többet kellett volna várni a kódra.[duhos]

Nem tudom hogy milyen e-mail címre kapja az érvényesítő leveleket az OEP-től, de ha gmail-es akkor érdemes megnézni a gmail fiókban hogy nem e került be az érvényesítő kódot tartalmazó levelet a spam mappába.

[azta] Tényleg ott volt(ak)! Gondolhattam volna erre, de azért meg sem fordult a fejemben, mert amióta az e-jelentést használjuk, mindig rendesen a beérkező levelekbe kerültek ezek az e-mail-ek. A múlt héten is, pedig akkor 3 jelentést küldtünk. Úgyhogy azt továbbra sem értem, hogy most hirtelen miért került szelektálásra ez a levél? [zavar]

K Bálint
Wednesday, January 14, 2015 10:21:02 AM
Originally Posted by: Dr.Darcy 

Originally Posted by: K Bálint 

Originally Posted by: Dr.Darcy 

Mi történt az e-jelentéssel? Tegnap 30 perc várakozás után feladtam a dolgot, mert nem kaptuk meg az érvényesítő kódot.(A gép már figyelmeztetést küldött, hogy ne felejtsem érvényesíteni a jelentést! Megtettem volna, ha lett volna hozzá kód.)

Ma 20 percnél tartok, de már nagyon fogy a türelmem!

Valami rémlik, hogy bizonyos idő áll rendelkezésre az érvényesítésre, de nem emlékszem, hogy mennyi, mert még soha! nem fordult elő, hogy 1 percnél többet kellett volna várni a kódra.[duhos]

Nem tudom hogy milyen e-mail címre kapja az érvényesítő leveleket az OEP-től, de ha gmail-es akkor érdemes megnézni a gmail fiókban hogy nem e került be az érvényesítő kódot tartalmazó levelet a spam mappába.

[azta] Tényleg ott volt(ak)! Gondolhattam volna erre, de azért meg sem fordult a fejemben, mert amióta az e-jelentést használjuk, mindig rendesen a beérkező levelekbe kerültek ezek az e-mail-ek. A múlt héten is, pedig akkor 3 jelentést küldtünk. Úgyhogy azt továbbra sem értem, hogy most hirtelen miért került szelektálásra ez a levél? [zavar]

A gmail szerint több felhasználó a spam mappába helyezte a no-reply@oep.hu üzeneteket, ezért a gmail úgy döntött, hogy ez valóban spam. A spam mappában kijelöli a levelet és ott lehetőség van rá bejelölni, hogy "nem spam". Ekkor visszakerül a beérkezett levelekhez az érvényesítő kódot tartalmazó üzenet.

TomposG
Thursday, January 15, 2015 10:22:14 AM
Azzal kapcsolatban írok, hogy szerintem segítené a munkánkat, ha a Háziorvosi ellátás oldalon a Status mező mellett lenne egy kis ikon amire kattintva az előző megjelenés státusza beemelhető lenne. Lehetne még esetleg annyival cifrázni is a dolgot,hogy ha lenne mellette egy kis lenyíló háromszög, amire kattintva látnánk pl. az utolsó 3 státuszt így azok közül is lehetne választani.

Tompos Gábor

K Bálint
Thursday, January 15, 2015 10:36:44 AM
Originally Posted by: TomposG 

Azzal kapcsolatban írok, hogy szerintem segítené a munkánkat, ha a Háziorvosi ellátás oldalon a Status mező mellett lenne egy kis ikon amire kattintva az előző megjelenés státusza beemelhető lenne. Lehetne még esetleg annyival cifrázni is a dolgot,hogy ha lenne mellette egy kis lenyíló háromszög, amire kattintva látnánk pl. az utolsó 3 státuszt így azok közül is lehetne választani.

Tompos Gábor

A háziorvosi ellátás ablakon lehetőség van az ablak pipálása előtt az új napi ellátástól balra az előző nyomógomb segítségével az előző ellátáskor felvitt adatokat köztük a státuszba beírt szöveget is beemelni az új ellátásba. Ezek az adatok tetszőlegesen módosíthatók, aktualizálhatók.

Lehetőség van az háziorvosi ellátás ablak jobb alsó sarkában lévő kék fogaskeréknél beállítani, hogy a "státusz mezőbe az előző ellátás státuszát átemel". Ekkor az új ellátásnál automatikusan az előző státuszba beírt szöveg jelenik meg a státusz mezőbe. Ilyen esetben mást nem vesz át az előző ellátásból.

Gál Andi
Thursday, January 15, 2015 11:25:47 AM
Azt szeretném kérdezni,hogy tudja-e valaki,hogy a friss infarktusos eseteket hová és hogyan kell jelenteni.Ez új,nem rég óta kötelező!
TomposG
Thursday, January 15, 2015 11:36:06 AM
Originally Posted by: K Bálint 

Originally Posted by: TomposG 

Azzal kapcsolatban írok, hogy szerintem segítené a munkánkat, ha a Háziorvosi ellátás oldalon a Status mező mellett lenne egy kis ikon amire kattintva az előző megjelenés státusza beemelhető lenne. Lehetne még esetleg annyival cifrázni is a dolgot,hogy ha lenne mellette egy kis lenyíló háromszög, amire kattintva látnánk pl. az utolsó 3 státuszt így azok közül is lehetne választani.

Tompos Gábor

A háziorvosi ellátás ablakon lehetőség van az ablak pipálása előtt az új napi ellátástól balra az előző nyomógomb segítségével az előző ellátáskor felvitt adatokat köztük a státuszba beírt szöveget is beemelni az új ellátásba. Ezek az adatok tetszőlegesen módosíthatók, aktualizálhatók.

Lehetőség van az háziorvosi ellátás ablak jobb alsó sarkában lévő kék fogaskeréknél beállítani, hogy a "státusz mezőbe az előző ellátás státuszát átemel". Ekkor az új ellátásnál automatikusan az előző státuszba beírt szöveg jelenik meg a státusz mezőbe. Ilyen esetben mást nem vesz át az előző ellátásból.

Köszönöm a választ de nem igazán megoldás egyik sem.

Az első esetben megnyitom az előző megjelenést amiből feltöltésre kerül az aktuális ellátás de ebben az esetben panasz, státusz, diagnózis sőt terápia is átemelésre kerül. A felesleg törölgethető.

Második javaslat esetén viszont minden alkalommal minden státusz átemelődik azért erre nincs szükség mindig. Ebben a megoldásban meg törölgethetjük a felesleges st. adatokat.

Fenntartom a javaslatomat.

Tompos G.

TomposG
Thursday, January 15, 2015 11:46:21 AM
Originally Posted by: Törökbálint 

Azt szeretném kérdezni,hogy tudja-e valaki,hogy a friss infarktusos eseteket hová és hogyan kell jelenteni.Ez új,nem rég óta kötelező!

Én nem tudok róla, hogy jelentenünk kellene. Van valamilyen Infarctus regiszter de oda nem mi, hanem a kórházi kardiológiák jelentenek.

Tompos G.

Similar Topics
Users browsing this topic