rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, May 15, 2009 11:41:26 AM
Dr. Kovács József írta:

Quote:

Az 1.27.3-as verzió lekérdező functiója egyáltalán nem működik, így a progam szinte használhatatlan (legalább is nálam). Már a beteg elővetelekor több hibaüzenet jelenik meg (be van állítva az automatikus lekérdezés megjelenítése), ezeket átugorva sem végezhető semmilyen lekérdezés (csak több 5-10 hibaüzenet után). Az első hibaüzenet mindíg: "Q is not an object". Lehet, hogy csak az én példányom nem működik, de nagyon bosszantó. Arra gondolni sem merek, hogy tesztelés nélkül lett kiküldve.

Az 1.27.3-as verzióváltás után jelentkező hibát valószínűleg az okozhatta, hogy a helyi példány frissítés nem futott le megfelelően. Telefonos egyeztetés után kiderült, hogy azóta vissza állította a verziót 1.27.2-re. A kérdésem az lenne, hogy a Lekérdezés beállításánál a Napitevékenység megnyitása elött milyen lekérdezhető adatok vannak bepipálva illetve az automatikusan bejelölt esetszám mekkora.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Friday, May 15, 2009 11:49:49 AM
hosi wrote:

Kaprinai dr.úrnak:

A rendszer működését tekintve mindig is a lehető legegyszerűbben, de mindig az Önök munkáját segítve igyekszünk kialakítani az egyes funkciókat. Egyfelől igény a jól átlátható, csoportosított nézet, amiben lehetőleg ne legyenek felesleges adatok, másfelől a gyorsaság. Azon képernyők esetében, amik nem méretezhetőek mi a 800x600-as ablakméretet használjuk (tudom, hogy vannak már ennél jóval nagyobb képernyők is, de sokan még ezt a felbontást használják). Ennél fogva nem marad más, mint a lapfülek használata.

Éppen ezt mondom én is. Úgy egyszerűbb lenne, ahogy írtam. A fülek rendben vannak, csak egy ablakban kellene a jelenleg három különböző helyen lévő adatoknak szerepelnie, természetesen, hogy beférjen az ablakba, füleken. Azt, hogy minden rendszeren egyformán fusson, nehezen tudom elhinni, hogy most teljesíti a program, mert nálam a servergép már szinte erőgép, a kliensen mégis mint a tetű, úgy fut a visualix. El se tudom képzelni, hogy gyengébb gépeken, hogyan boldogulnak vele.

Köszönöm a választ. Ne vegyék kötekedésnek, de azért az elvárom, ha felteszek egy kérdést, akkor záros határidőn belül választ kapjak rá- És tudom a többi kérdésem nem volt nyílvános, de azért arra is mihamarabb választ várnék, mert a webes előjegyzéssel pl. nem tudom mit tegyek, ugyanis ma lejár, és jövő hétre is jó lenne, ha be lehetne jelentkezni. És akkor még nem beszéltem a másik kérdésről, amit Papp Károlynak írtam (de választ nem kaptam).

Megértésüket köszönöm.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Friday, May 15, 2009 11:58:01 AM
kaprinai wrote:

Köszönöm a választ. Ne vegyék kötekedésnek, de azért az elvárom, ha felteszek egy kérdést, akkor záros határidőn belül választ kapjak rá- És tudom a többi kérdésem nem volt nyílvános, de azért arra is mihamarabb választ várnék, mert a webes előjegyzéssel pl. nem tudom mit tegyek, ugyanis ma lejár, és jövő hétre is jó lenne, ha be lehetne jelentkezni. És akkor még nem beszéltem a másik kérdésről, amit Papp Károlynak írtam (de választ nem kaptam).

A webes előjegyzéssel kapcsolatos kérdéséről nem tudtam, de most válaszolnék rá:

Az Előjegyzési Központban be kell jelentkezni az orvosoknak fenntartott felületre, és ott az Előfizetéseim opcióra kattintva lehet meghosszabítani az előjegyzését (meg kell adni a dátumot, hogy mikortól kéri, illetve az időszakot, amennyi időre kéri a webes előjegyzés meghosszabbítását. Kérem, hogy a számlázási címet pontosan nézze át, hogy jó cím szerepel-e ott)

A fekve nyomtatásra azt mondta, hogy sikerült megoldani, azért nem válaszoltunk rá, azonban a másik kérdésére - mint azt privát üzenetben meg is írtam - ebben a pillanatban nem tudok mit mondani, ugyanis a kollegák dolgoznak még rajta. Amint megvan a megoldás, jelentkezünk.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Friday, May 15, 2009 12:39:14 PM
Ok, rendben, akkor megrendelem a hosszabbítást. Nem a fekve nyomtatásra gondoltam, hanem a scannelt leletekre, amire valóban mondta, hogy majd jelentkeznek. Ezt várjuk egy ideje. A webes előjegyzéssel kapcsolatban sem csak ez volt a kérdésem, hanem az is, hogy mi a helyzet azokkal a hetekkel, amikor nem működött? Ezt a választ úgy látom kerülik, úgyhogy hagyjuk. A magam részéről nincs több kérdésem. Véleményem van, de azt inkább megtartom magamnak.
Varga Sándor
Friday, May 15, 2009 5:12:32 PM
kaprinai wrote:

Ok, rendben, akkor megrendelem a hosszabbítást. Nem a fekve nyomtatásra gondoltam, hanem a scannelt leletekre, amire valóban mondta, hogy majd jelentkeznek. Ezt várjuk egy ideje. A webes előjegyzéssel kapcsolatban sem csak ez volt a kérdésem, hanem az is, hogy mi a helyzet azokkal a hetekkel, amikor nem működött? Ezt a választ úgy látom kerülik, úgyhogy hagyjuk. A magam részéről nincs több kérdésem. Véleményem van, de azt inkább megtartom magamnak.

Elnézést kérek, de kollégáim nem kompetensek a WEB előjegyzés meghosszabbításával kapcsolatban feltett kérdésére, én pedig csak most értem gépközelbe, ezért nem kapott eddig érdemi választ.

Az elmúlt több mint egy év alatt a WEB-es előjegyzés szolgáltatásunk rengeteg módosításon és fejlesztésen ment keresztül többek között az Ön fáradhatatlan tesztelésének, használatának és nem utolsó sorban kitartásának köszönhetően. Természetesen tudjuk, hogy minden egyes új termék vagy szolgáltatás bevezetése zökkenőkkel jár, ezért is kerestünk vállalkozó kedvű felhasználókat, akik segítenek nekünk. Ezúton is szeretnénk Önnek és minden, a tesztelésben, majd a továbbfejlesztésben bennünket segítő felhasználónknak megköszönni.

Az egy éves ingyenes használatot, a 3 hónapos próbaüzemen felül, a tesztelésért cserébe ajánlottuk fel Önnek, ennek a használati ideje járt le a mai nappal. Reméljük a szolgáltatás nyújtott és nyújtani fog annyi pluszt a munkájában, amiért cserébe a jövőben is számíthatunk hasonló segítségre.

És arra kérem, hogy ha a válaszaink nem is érkeznek meg minden esetben a kellő időben, továbbra is jelezze felénk az észrevételeit.


Varga Sándor
Sooky Barna dr.
Wednesday, May 20, 2009 12:08:38 AM
elnézést az ismétlésért: tudom , hogy avalahol bennt van a forumban már, de nem találom !

Tehát :

-Hogyan tudom emailben elküldeni aPrevenar jelentést azonnal a programból? , mivel a jelentésnél még a "jobb click" -s copy/paste sem megy!

dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, May 20, 2009 9:28:18 AM
Sooky Barna dr. wrote:

elnézést az ismétlésért: tudom , hogy avalahol bennt van a forumban már, de nem találom !

Tehát :

-Hogyan tudom emailben elküldeni aPrevenar jelentést azonnal a programból? , mivel a jelentésnél még a "jobb click" -s copy/paste sem megy!

Minden olyan "jelentést - lekérdezést" ahol működik a "Fájlba" ( felső sor , j oldalon ) ikon tetszőleges könyvtárba menthető az adott " jelentés - lekérdezés " és csatolt fájlként továbbítható emailben. ( tehát nem "Nyomtat " vagy +Megtekint" alkalmazása hanem a "Fájlba" menüt használni )

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Thursday, May 21, 2009 1:06:09 PM
hosi wrote:

Kaprinai dr.úrnak:

A munkahely megnevezése már az 1.27.0 óta 50 karakter hosszú lehet

Mai napon 30! karaktert enged beírni.

Kiegészítés: a személyes adatoknál valóban 50 karakter, de a törzskarton megújításánál csak 30! Talán emiatt is érdemes lenne elgondolkodni a javaslatomon, hogy jobb lenne minden 1 nagy ablakban fülezve, 1 helyen. ?!

1.27.2 verzió.

Más: Be lehet állítani a gondozásnál a BNO tartományokat, hogy automatice vegye gondozásba. Csak akkor veszi gondozásba automatikusan, ha 1-es krónikus kóddal van kódolva. Ha 3-as GONDOZÁS kóddal akkor nem, és ha mellette van 1-es azokat sem. Így a napi tevékenységben át kell írni 1-re, hogy felvegye őket. KÉrem, hogy a 3-as gondozás kóddal megjelölt BNO-kat is vegye automatice gondozásba (ill. kérdezzen rá), hiszen az a gondozás kódja.

dr.Kovács József
Tuesday, May 26, 2009 2:31:21 PM
1.27.3-as verzió. Megkaptam az új típusú vényeket. Egyenlőre vonalkód nélkül próbáltam a nyomtatást mindhárom lehetőséggel (Canon BJC-250 nyomtató). A fekvő formátum kicsit lassabb, mint az álló formátum, de működik. Egy hibát vettem észre: a szakorvosi javaslat kelte és a naplószám mező utolsó karaktere lemarad mindhárom nyomtatási lehetőség esetén.
dr.Kovács József
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, May 26, 2009 3:06:15 PM
DR. Kovács József wrote:

1.27.3-as verzió. Megkaptam az új típusú vényeket. Egyenlőre vonalkód nélkül próbáltam a nyomtatást mindhárom lehetőséggel (Canon BJC-250 nyomtató). A fekvő formátum kicsit lassabb, mint az álló formátum, de működik. Egy hibát vettem észre: a szakorvosi javaslat kelte és a naplószám mező utolsó karaktere lemarad mindhárom nyomtatási lehetőség esetén.

Jeleztük a fejlesztők felé.

hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, May 26, 2009 3:18:47 PM
A hamarosan felkerülő 1.27.4-es teszt verzióban ez már javítva lesz
Hostyánszki László
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, May 26, 2009 4:21:16 PM
T. Infomix!

A következő problémában kérem a hibajavítást: Nagyon jó, hogy mentőpapírnál (illetve más űrlapnál is) lehet "másol" funkcióval áttőlteni a korábbi adatokból, de jó lenne, ha mindezt az aktuális napi dátummal tenné a program és nem venné át a régebbi papír dátumát is.

Ugyanezen menüpontban merül fel az is, hogy jó lenne, ha a korábbi mentőpapíroknak nem csak a dátumát sorolná fel a program, hanem azt is, hogy hová küldtem egykor a beteget, mert akkor tudnám, hogy melyik ürlapból kell "másol" funkcióval feltölteni a készülő papírt. Nem tudom világosan fogalmaztam-e, tehát ha a beteg már járt mentővel 5 különböző szakvizsgálaton és az egyik helyre vissza kell küldenem, akkor nem kellene mind az 5 régi mentőpapírt megnyitni, hogy lássam melyikből tudok másolni.

Köszönettel: Dr Bakos János

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, May 28, 2009 7:51:30 PM
Tisztelt Felhasználóink!

Felkerült portálunkra  a visual Ixdoki 1.27.xx frissítése amely tartalmazza a 2009.06.01-től érvényes gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz törzset.

dr.Kovács József
Thursday, May 28, 2009 11:07:35 PM
rpetra wrote:

DR. Kovács József wrote:

1.27.3-as verzió. Megkaptam az új típusú vényeket. Egyenlőre vonalkód nélkül próbáltam a nyomtatást mindhárom lehetőséggel (Canon BJC-250 nyomtató). A fekvő formátum kicsit lassabb, mint az álló formátum, de működik. Egy hibát vettem észre: a szakorvosi javaslat kelte és a naplószám mező utolsó karaktere lemarad mindhárom nyomtatási lehetőség esetén.

Jeleztük a fejlesztők felé.

Álló A4-es új vény és Canon BJC nyomtató esetén a szakorvosi javaslat keltének és a naplósorszámnak is megvan az összes karaktere. Nem értem ??? 🤔


dr.Kovács József
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, May 29, 2009 10:30:49 AM
Ezt a jelenséget nekünk is sikerült előidézni. A tintasugaras nyomtatók picivel vastagabb betűket nyomtatnak ezért egész egyszerűen kilóg az előre beállított méretből. Megnöveltük és a következő verzióváltással fel is kerül a portálra. Ebben benne lesz Kaprinai dr. észrevétele alapján a vonalkódfeljebb helyezése is.

A program egyéb fejlesztéseinek tesztje folyik, ha ez kész akkor tesszük fel az 1.27.4-et.


Hostyánszki László
dr.Kovács József
Friday, May 29, 2009 4:03:54 PM
hosi wrote:

Ezt a jelenséget nekünk is sikerült előidézni. A tintasugaras nyomtatók picivel vastagabb betűket nyomtatnak ezért egész egyszerűen kilóg az előre beállított méretből. Megnöveltük és a következő verzióváltással fel is kerül a portálra. Ebben benne lesz Kaprinai dr. észrevétele alapján a vonalkódfeljebb helyezése is.

A program egyéb fejlesztéseinek tesztje folyik, ha ez kész akkor tesszük fel az 1.27.4-et.

Azt csak ma vettem észre, hogy a TAJ szám utolsó karakatere is lemarad (ez nagyobb hiba). Amit nem értek: Brother HL2030-as lézernyomtató A4 fekvő formátum: lemarad a TAJ szám, a szakorvosi javaslat kelte és a naplósorszám mező utolsó karaktere. Álló A4 formátumnál a naplószám utolsó karaktere kinyomtatódik, a TAJ számé nem !!! (ha állóban kinyomtatja, fekvőben miért nem - ugyanazon a nyomtatón)

Canon BJ 200 tintasugaras nyomtató: A4 álló formátum: minden kinyomtatódik rendesen. Canon BJC-250ex tintasugaras: A4 álló és fekvő esetében sem nyomtatja az említett három mező utolsó karakterét. (NEM ÉRTEM....:-k 🤔 🤔 )


dr.Kovács József
dr.mile.gyula@gmail.com
Wednesday, June 3, 2009 11:12:36 AM
Szakvizsga kód rögzítése helyesen : RENDSZER - ORVOS ADATOK KARBANTARTÁSA - SZAKVIZSGÁK fül.
misidoki
Wednesday, June 3, 2009 8:14:01 PM
Ma délután letöltöttem először a 1.27.5-ös verziót, utána akartam a gyógyszerfrissítést, azonban ezt nem engedi,azt írja, csak az 1.27.3-ig lehet. Mi a teendőm?](*,)
hosi
  • hosi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, June 3, 2009 8:16:56 PM
misidoki wrote:

Ma délután letöltöttem először a 1.27.5-ös verziót, utána akartam a gyógyszerfrissítést, azonban ezt nem engedi,azt írja, csak az 1.27.3-ig lehet. Mi a teendőm?](*,)

Az 1.27.5-ös verzió tartalmazza a frissítést. A gyógyszer verzió kizárólag azon felhasználóinknak szól akik -mivel teszt verzió- nem tették fel az 1.27.4 vagy 1.27.5 verziókat.


Hostyánszki László
Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Wednesday, June 3, 2009 9:51:00 PM
Én is belefutottam ebbe néhány napja a 27.4-el. javasoltam is, hogy valahogy jelezzék ezt, hogy ne tegyük fel a gyógyszertörzset, de ezek szerint ez nem történt meg.
misidoki
Thursday, June 4, 2009 2:13:44 PM
hosi wrote:

misidoki wrote:

Ma délután letöltöttem először a 1.27.5-ös verziót, utána akartam a gyógyszerfrissítést, azonban ezt nem engedi,azt írja, csak az 1.27.3-ig lehet. Mi a teendőm?](*,)

Az 1.27.5-ös verzió tartalmazza a frissítést. A gyógyszer verzió kizárólag azon felhasználóinknak szól akik -mivel teszt verzió- nem tették fel az 1.27.4 vagy 1.27.5 verziókat.

Köszönöm szépen.

drgallaranka
Saturday, June 6, 2009 3:40:46 PM
Olvasgatva a fórumot és a problémákat, egy nagyon fontos kérdésem van.

Mikor lesz biztonságosan működő vonalkódot nyomtatni képes, nagyobb hibáktól mentes verzió?

Ugyanis időt kell szánni arra, hogy fel legyen telepítve, sok körzetben új nyomtatóval, nyomtató formátum létre legyen hozva, ki legyen próbálva. Esetenként több nyomtatóval is.

Tesztverzió ugyebár nem biztonságos, benne van a változtatás, esetleg a nagy változtatás lehetősége is, megértem.

A tesztverzió az én olvasatomban ezt jelenti: az Infomix nem vállal érte felelősséget. Éles adatbázisra tesztverziót telepíteni nem célszerű, mindenki saját felelősségére teszi.

Az egészet mai nap délelőtti esemény mondatja velem, mikor is az ügyeleti telefon túloldaláról igen arrogáns kioktatásban volt része rendszergazda foglalkozású férjemnek. Szó szerint a július 1-i dátumot kapta válaszul.

(én pl. előző nap késő estig rendelek, elsején korán reggel kezdek, lesz egy éjszakánk?)

Megjegyzem, hogy konkurens cég vonalkódot nyomtatni képes verziója már kint van a rendelőkben, előre beállítva, kipróbálva, félretolva, július 1-én csak egy-két kattintás lesz és átáll.

Az Infomixtől talán több szerénységet és nem arroganciát várok. Régóta figyelem már az olyan hozzászólásokat is, hogy köszönjük, milyen jó lett, stb. stb...

Mit is köszönünk meg?

Nem megköszönjük. Megfizetjük!!!

Ezt az egy család vagyunk feelinget nem értem.

Mi fizetünk ezért, ráadásul nem keveset, hogy Önök szolgáltassanak. Természetesen köszönjük a jól sikerült dolgokat, a figyelembe vett véleményeinket, de tudatosítsuk, hogy ezt mi fizetjük meg, és ezért lehet elvárás, hogy életszerű helyzetekben gondolkodjanak. Mint ez is: idő kell a rendelőknek az átálláshoz, most talán több is, mint máskor! Ez most nem egy egyszerű verzióváltás. Jogszabály még végrehajtásra ilyen sok időt nem hagyott az elmúlt 10 évben sem!!! Előzőleg csak 1 vagy 2 hónap volt a programozásra és jól megoldották. Akkor most miért az utolsó pillanatra ígérik?

Ha pedig azt akarják, hogy teszteljünk mi itt idekint élesben (Önöknek ezzel spórolva, időt rövidítve) akkor jöhet, küldjenek ki egy telepítő készletet, feltesszük egy nem éles gépre és tesztelgetünk nyomtatókat. Ez is megoldás. Egyet nem kérünk: tesztverziókat éles adatbázisokra. Ingyen elvégzett teszteléseket, amiből végül Önök profitálnak. (erre még az öreg Kohn is azt mondaná: ügyes)

Közben nekünk gyógyítani kellene elsősorban, nekem napi 80-100-as forgalom mellett. Kisagyam hátsó szegletében sincs, hogy az Ixdoki rejtelmeit nézegessem, csak működjön jogszabályoknak megfelelően amiért fizetek. Az pedig nem tesztverzió.

Bár lehet csak a délelőtti telefon hozott ki a béketűrésemből, mikor is az évtizedes rendszergazdai gyakorlattal rendelkező férjemet próbálták hülyének nézni, ...mégis azt hiszem jogos a kérdésem: mikor? Ismétlem idő kell itt kint is!

Dr. Gáll Aranka (őselőfizető)

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Saturday, June 6, 2009 9:18:54 PM
Csatlakoznom kell az előttem szólóhoz. Szintén a tesztverzió és gyógyszertörzs telepítése kapcsán kellett beszélnem az informatikusokkal. Nevet nem említenék, mert korábban soha nem tapasztaltam vele kapcsolatban ilyen problémát, de ebben az esetben úgy közölte velem, hogy "Ja, hát, mert az 1.27.4.-re nem kellett volna a gyógyszertörzset telepíteni, mivel az már benne van", mintha az a világ legtermészetesebb dolga lenne. Ugyanakkor a honlapon sem jelezték, hogy arra ne tegyük fel, és a program is felhozta lehetséges frissítésként. Nem vagyok teljesen informatikailag analfabéta, nem tudom, hogyan boldogulnak azok, akik nem értenek még ennyire sem hozzá.

Mindemellett, próbáltam skypon jelezni a hibát, mivel telefonon kb. 3 órán keresztül nem tudtam elérni az infomixet. Mikor végre sikerült felhívni, és megemlítettem, hogy miért mutatja a skype, hogy online vannak, ha nem válaszolnak az ott küldött üzenetre. Erre az volt a válasz, hogy "hát arra nem is fogunk válaszolni, az előtt a gép előtt nincs senki, csak hívni lehet" Na most kérdezném, hogy mindenkinek van-e hangszórója, mikrofonja a rendelőben? Mert nekem nincs(mikrofonom). Én úgy érzem, egyszerűen nem akartak velem kommunikálni ezen a csatornán, ugyanis mikor hosszasan csörgettem, felvette valaki, és mivel nem volt mikrofonom írtam üzenetet, amit feltételezek, ha ott hallózott a gép előtt, láthatott. Ezután sem érkezett válasz, viszont az infomix állapota átment "nem elérhető" be. Ugyanakkor a honlapon a skype ikon "I'm online" maradt. Innentől mindekire rábízom, ezt hogyan értékeli.

Valóban rendszeresen fordulnak elő hibák egy-egy újabb verzió kikerülésekor, ezek megoldása általában gyorsan megszületik, de azért rendszeres előfordulásuk sokszor elég bosszantó. Itt van most a 27.5-s verzió amit fel sem mertem tenni, hallva, hogy állandóan rákérdezget a szakorvosi javaslatokra, akkor is, ha már ki volt töltve rendesen.

Én úgy érzem, elég rendszeresen hozzászólok, jelzem az esetleges hibákat, volt néhány felvetésem is. Mostanában azt veszem észre, az én hozzászólásaimra, kérdéseimre egyszerűen nem válaszolnak, legfeljebb többszöri rákérdezésre. Higgyék el, nem provokálni szeretnék senkit, de én is úgy érzem rendesen megfizetem a program árát (mindezért mégis fizetni kell, ha újratelepítés szükséges, stb...), akkor elvárhatom, hogy ha kérdésem, problémám van, akkor arra időben és megfelelő választ, és hogy messzire menjek, megoldást is kapjak.

Itt tennék fel még egy kérdést. tudom nem teljesen publikus, de mikor legutóbb beszéltünk, kértek egy újabb mentést, hogy a javítást tesztelni tudják és azt ígérték, jelentkeznek, mikor végeznék el a javítást. Én úgy érzem, türelmes ember vagyok (6. hónapja várjuk a javítást), de nem tudom meddig várjam a jelentkezést? Ismét nem lett teljesen jó a javítás? Elhiszem, hogy más problémája is van az infomixnek is, de nekünk is kellene a munkánkhoz, és a számlák sosem késnek.

És akkor még nem beszéltünk a rendkívüli nyomtató akcióról...

drgallaranka
Saturday, June 6, 2009 10:16:07 PM
.........és akkor még sorolhatnánk: nem a távfelügyelettel kellene most foglalkozni, ami nem más mint egy újabb lehúzása az amúgy is csőd szélére juttatott finanszírozásnak, hanem a program alapvető funkcióinak hibátlan működésével, időben sőt idő előtt megtörténő biztonságos frissítéssel, többre értékelnénk!

Vegyék már észre, hogy a program funkciói egy rangsort alkotnak:

1. Jelentés elkészítése (ebből van a pénze az orvosnak és az infomixnek)

2. recept nyomtatása (könnyedén, nem izzadva!!!)

3. jogszabályban előírt egyéb adatok rögzítése (sorszámok, szakorvosok....stb, legyen meg az úr akarata)

4. futottak még, szóval a többi csak ezután jöhet, itt jöhet az ötletelés meg a süketelés tetszőleges sorrendben!!!!

(és nehogy kioktassanak: mentés, karbantartás funkciók is, hiszen ez minden valamire való adatbázis kezelés velejárója, tehát ez természetes, nem kiemelendő funkció, nem cél)

Dr. Gáll Aranka

Ui.: arról nem is beszélve, hogy a pénzünkért nem kapjuk meg az újratelepítés jogát csak ismét vaskos zsetonokért, de ez már messzire vezet, majd egy másik topicban, de ideje lenne már üzletpolitikát változtatni a témában, lásd még windows, vírusvédelmi szoftverek... van példa bőven egyéb megoldásra a gőgös lenyúlás helyett...

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Sunday, June 7, 2009 9:01:24 AM
Csak, hogy objektív maradjak: A távfelügyelet nem jelent tudtommal újabb lenyúlást, azt jó dolognak tartom, ha már vannak hibák, legalább kiszállás nélkül tudják javítani.
dr.mile.gyula@gmail.com
Sunday, June 7, 2009 9:34:35 AM
drgallaranka wrote:

Olvasgatva a fórumot és a problémákat, egy nagyon fontos kérdésem van.

Mikor lesz biztonságosan működő vonalkódot nyomtatni képes, nagyobb hibáktól mentes verzió?

A tényszerűség kedvéért ( amennyire én is értek hozzá ) : A biztonságos vonalkód nyomtatás nem informatikai probléma ( "gyerekjáték" egy informatikusnak a progit megírni ehhez ) hanem VÉNYMÉRET és NYOMTATÓ kérdése. A sajátos vényméret miatt a nyomtatók nem tudják a szabvány méret szerint kezelni a behelyezett papírt, ezáltal részben az ÁLLÓ / FEKVŐ nyomtatás megválasztása már eleve akadályba ütközik , másrészt a lapadagoló használata is kérdésessé válhat a különböző típusú nyomtatóknál. A nyomtatás minősége megszabja a vonalkód olvashatóságát , azaz nem képes minden típusú nyomtató a kívánt minőségben elkészíteni a vonalkódot ( kit érdekel- olvashatod a Webdokin ) , bonyolítva ezáltal, a fentieken túl , "a biztonságosan működő vonalkód nyomtatást" . Ezen problémák nem informatikai , azaz nem az Infomix hibái és ennek megértéséhez és megoldásához ( szerintem ) kellő információt és segítséget adtak ( L. előző ide vonatkozó fórumbeli hozzászólásokat mind a vonalkódra mind a nyomtatókra vonatkozóan !! ) Ha a vényméret A5-lenne, és ez megint nem az informatikusokon múlott hanem a minisztérium és OEP illetékesein, simán megoldódott volna minden vonalkód gondunk.

Az objektivitás mellett maradva : sokan használjuk a programot más-más igényekkel és más-más "informatikai" előképzettséggel. A verzió váltásokban megjelenő változások, túl az előírt ( netán értelmetlen !! ) újításokon kívül, tartalmazzák az egyedi kéréseket is melyek bármelyikünk munkáját megkönnyíthetik ha élünk az alkalmazása lehetőségével. Lehetnek tetsző és nem tetsző dolgok aszerint hogy értem vagy sem az adott módosítást :a távfelügyelet például kifejezetten előny és szerintem nem jelent "lenyúlást". Némi informatikai jártassággal nem jelenthet gondot "kettőzni" a visual dokit és a duplikált próba dokin elvégezni a verzió váltást, próbálgatni a menüpontokat stb. és megelégedettség estén majd élesben az eredeti dokit frissíteni.

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Sunday, June 7, 2009 11:56:23 AM
Ezt a kettőzést kifejtenéd részletesebben? Mert én úgy tudom sajátkezűleg nem lehet telepíteni, kell hozzá az infomix (vagy legalábbis nekem nem árulták el).

A vénymérettel kapcsolatban korábban már kérdeztem, hogy az infomix jelezte-e a minisztériumnak a vény problémát?! Mert tudom, orvosok jelezték, de talán a tudtommal cca. 6000 felhasználót maga mögött tudó informatikai cég (Infomix), talán kicsit nagyobb befolyással és szakmai kérdésekben nagyobb meggyőzőerővel bír. Lehet, hogy próbálkoztak a minisztériumnál, de erre a kérdésemre is csak azt hiszem tőled kaptam választ, az infomixtől nem. Lehet, hogy ebbe kellett volna nagyobb energiát fektetni, nem a rendkívüli akcióba, amihez közeli áron cca. 3 helyen be lehet szerezni a kérdéses nyomtatót, aminek az üzemeltetési költsége még mindig nem mérhető össze a mátrixxal, nem beszélve arról, hogyan fogják bírni ezek a lézerek a spec. nyomtatási feladatot. Félreértés ne essék, alapvetően meg vagyok elégedve a visualixdokival és a közelmúltig a supporttal is meg voltam. Az utóbbi időben veszem észre, hogy egyszerűen nem nagyon vesznek tudomást a problémákról (imról), persze lehet, hogy ezt hibásan érzem. Mindenesetre remélem, hogy időben és jó megoldás születik erre a problémára. Én még nagyon bízom a bevezetés elhalasztásában, és ha valami nagy csoda történik, visszavonásában. Nem szeretném elkapkodni a nyomtatóvásárlást, különösen addig nem, amíg nem forrja ki magát az egész, rendesen.

dr.Kovács József
Sunday, June 7, 2009 9:05:57 PM
drgallaranka wrote:

Olvasgatva a fórumot és a problémákat, egy nagyon fontos kérdésem van.

Mikor lesz biztonságosan működő vonalkódot nyomtatni képes, nagyobb hibáktól mentes verzió?

Ugyanis időt kell szánni arra, hogy fel legyen telepítve, sok körzetben új nyomtatóval, nyomtató formátum létre legyen hozva, ki legyen próbálva. Esetenként több nyomtatóval is.

Tesztverzió ugyebár nem biztonságos, benne van a változtatás, esetleg a nagy változtatás lehetősége is, megértem.

A tesztverzió az én olvasatomban ezt jelenti: az Infomix nem vállal érte felelősséget. Éles adatbázisra tesztverziót telepíteni nem célszerű, mindenki saját felelősségére teszi.

Az egészet mai nap délelőtti esemény mondatja velem, mikor is az ügyeleti telefon túloldaláról igen arrogáns kioktatásban volt része rendszergazda foglalkozású férjemnek. Szó szerint a július 1-i dátumot kapta válaszul.

(én pl. előző nap késő estig rendelek, elsején korán reggel kezdek, lesz egy éjszakánk?)

Megjegyzem, hogy konkurens cég vonalkódot nyomtatni képes verziója már kint van a rendelőkben, előre beállítva, kipróbálva, félretolva, július 1-én csak egy-két kattintás lesz és átáll.

Az Infomixtől talán több szerénységet és nem arroganciát várok. Régóta figyelem már az olyan hozzászólásokat is, hogy köszönjük, milyen jó lett, stb. stb...

Mit is köszönünk meg?

Nem megköszönjük. Megfizetjük!!!

Ezt az egy család vagyunk feelinget nem értem.

Dr. Gáll Aranka (őselőfizető)

Előrebocsátom, hogy nem tisztem megvédeni az Infomix-t, de ...

A program kintlévő, bármelyik verziójával (a tesztverzióval is!) el lehet látni az alapfunctiokat. A teszt mindíg egy még nem érvényben lévő változtatásról szól, aki nem akar vele bajlódni, ne használja. Aki kipróbálja és hibát talál vagy jelzi, vagy nem. Sajnos az is előfordul, hogy a program tesztverziójában olyan functió is elromlik, ami addig kiválóan működött. Szerintem a teszt lényege éppen az, hogy ezek a gondok kiderüljenek az "élesítés" előtt. Gondolom a kihelyezés előtt az infomix is teszteli, de az életben több hibára derülhet fény. A konkurens cégek programjaiban is vannak hibák. Velem is beszéltek már úgy, ahogyan én nem szerettem volna, rosszul is esett, de az esetek többségében segítőkészek voltak. Oké, ezért nem jár köszönet, mert megfizetjük a program karbantartását. Azonban, ha úgy érzem, hogy valami jól sikerült, esetleg azért, mert az én gondolataim is benne vannak, nyugodtan köszönetet mondhatok. Nekem is jól esik, ha egy betegem köszönetet mond, pedig nem lenne rá oka, mert befizeti a tb. járulékot és ezen keresztül megfizet engem. A fórum lényege éppen a családias hangulat, ennek kifogásolásán végképp csodálkozom. Remélem csak az első haragos reakciót olvashattuk.


dr.Kovács József
dr.mile.gyula@gmail.com
Sunday, June 7, 2009 9:26:52 PM
kaprinai wrote:

Ezt a kettőzést kifejtenéd részletesebben?

Két Visualix könyvtáram van, az eredeti Visualixet egyszerűen átmásolom Visualoxpróba könyvtárba . A DATA könyvtárból is kettő van . ( Visualixek C meghajtóra telepítve, DATA könyvtár E maghajtóra telepítve ) Ha csak a DATA könyvtárbeli adatokkal akarok "próbálgatni" akkor átnevezem a könyvtárakat DATA ->DATAEREDETI illetve DATAPRÓBA -> DATA ( ha kell frissítem az adatokat egy átmásolással ) és teszek-veszek-próbálgatok ezzel a könyvtár adatokkal. Ha végeztem visszanevezem őket. Ha program módosítás ( verzió váltás van ) átnevezem a Visulix és Data könyvtárakat majd ha végeztem vissza és használom az eredetit. Még eddig mindig működött és nem keveredtem bele az átnevezésekbe.Ezt persze csak megfelelő jártassággal rendelkezőnek merem ajánlani.

Az Infomix jelezte a vénymérettel kapcsolatosan a minisztérium felé tett észrevételüket javaslatokat , valószínűleg elkerülte a figyelmedet, a forumba válaszoltak is az észrevételedre.

A nyomtató akció részletei számomra már érdektelenek voltak ( előtte már vettem nyomtatókat ) részleteibe nem mentem bele , de én is keresgéltem a web-üzletekbe és emlékezetem szerint OKI nem igazán volt olcsóbb,és garancia meg egyebek amit az Infomix felajánlott egyáltalán nem szerepeltek a WEB vásárlásnál. És még valami az OKI szaküzlet drágábban árulja a nyomtatót - a többi webüzlet nem is értem honnan szerzi be, hogy azon az áron tudja adni ??!!

A kérdésinkre valóban késnek a válaszok, vagy legalábbis úgy tűnik. Én annak tudom be,hogy van mit csináljanak egyebet is, bár ha már FÓRUM és KÉRDÉS elhangzik valószínű arra nem csak a kérdést feltevő hanem más felhasználó is választ vár !!

Kharon
  • Kharon
  • Vendég Topic Starter
Sunday, June 7, 2009 10:18:25 PM
dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

Az Infomix jelezte a vénymérettel kapcsolatosan a minisztérium felé tett észrevételüket javaslatokat , valószínűleg elkerülte a figyelmedet, a forumba válaszoltak is az észrevételedre.

Valóban, erre most nem emlékeztem, akkor ezt a részét visszavonom a hozzászólásomnak, és elnézést kérek.

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

...de én is keresgéltem a web-üzletekbe és emlékezetem szerint OKI nem igazán volt olcsóbb,és garancia meg egyebek amit az Infomix felajánlott egyáltalán nem szerepeltek a WEB vásárlásnál.

A garancia bárki számára 3 éves, ha regisztrál az okihu.hu-n, és a webáruházakban az első három helyen 360-684 Ft-al drágább. Az jó, hogy lehetőség van az infomixtől is beszerezni, ha már kell, csak kicsit eltúlzottnak éreztem, ezt a szuper akció feelinget.

dr.mile.gyula@gmail.com wrote:

A kérdésinkre valóban késnek a válaszok, vagy legalábbis úgy tűnik. Én annak tudom be,hogy van mit csináljanak egyebet is, bár ha már FÓRUM és KÉRDÉS elhangzik valószínű arra nem csak a kérdést feltevő hanem más felhasználó is választ vár !!

Nem csak úgy tűnik, ha megnézed, nekem az utóbbi időben vagy sokára, vagy egyáltalán nem válaszoltak, csak ha többedszer jeleztem. Ez adódhat persze a fórum szerkezetéből is, mert előfordulhat, hogy újabb hozzászólás elé kerül és így elhanyagolódik. Remélem csak erről van szó és nem durcáról amiatt, hogy jelzem, ha valami nem tetszik. Mondjuk azt is jelzem, ha valami tetszik. 🤔