eSZIG IntegrációAz eSzemélyi kliens fejlesztője az Idomsoft Zrt. az alábbi tájékoztatást tette közzé a Windows 10 biztonsági frissítéscsomag telepítését követő bejelentkezési hibával kapcsolatosan:
Kedves Partnerünk/Felhasználónk!
Ezúton értesítjük Önöket a Reiner SCT olvasókat érintő Windows frissítésből eredő hibáról és annak megoldásáról.
Kérjük további esetleges intézkedésüket, valamint érintett ügyfélkörük szíves tájékoztatását a hiba megelőzése/elhárítása érdekében.
Azt az információt kaptuk a gyártótól, hogy vannak egyes Reiner SCT kártyaolvasók, ahol az eszközhöz tartozó újabb verziójú frissítések problémát okoznak. A probléma a közelmúltban megjelent Windows biztonsági frissítés miatt jelentkeznek.
Jó hír, hogy a 7.5.4-es verzióban már megoldották ezt, tehát a jövőben az erről a verzióról történő frissítés már nem fog problémát jelenteni! A korábbi (7.5.2 és annál régebbi) verzióknál viszont ez a hiba továbbra is fenn áll, mivel visszamenőlegesen az nem orvosolható.
A partner a hibáról kitesz majd egy tájékoztatást az oldalukra, ígéretük szerint, hogy a régi verziót az alkalmazásból frissítő felhasználók tudják, hogy mit kell tenni ebben az esetben.
A problémát az is nehezíti, hogy a korábbi verziók (legnagyobb részt a 7.4.7-es) futnak jelenleg a felhasználók számítógépein. Ezért nagy eséllyel lesz köztük olyan, aki „kipróbálja” a frissítés gombot és a lenti hibát tapasztalja majd, nekik kell megoldást nyújtani a beérkező megkeresések során a javasolt hibakezelésnél leírtak szerint.
További információk a hibáról:
A frissítés hatására először a régi verzió eltávolításra kerül (eltávolítja a CJPCSC szolgáltatást is). A frissítéskor megfelelő jogosultság hiányában nem tudja telepíteni a kártyaolvasó működéséhez elengedhetetlen szolgáltatást. Ezért a felhasználó nem fogja tudni használni a kártyaolvasót, mert az így a cyberJack Eszközkezelő és az eSzemélyi Kliens számára is láthatatlan, így a tesztek sem futnak le.
A hiba könnyen felismerhető, ugyanis:
• a számítógép eszközkezelőjében látható az olvasó
• a bc_install logban látszik, hogy a CJPCSC szolgáltatás többszöri próbálkozás után sem tud elindulni
• szolgáltatások közt egyáltalán nincs cyberJack PC/SC Com service
Érintett kártyaolvasók listája:
BM támogatott
• Reiner cyberJack® RFID standard HUN
Az alábbiak nincsenek benne a BM által támogatott listába eszemelyi.hu oldalon, de lehet, hogy van partner, végfelhasználó, akinél ilyenek vannak
• Reiner cyberJack® RFID wave
• Reiner cyberJack® RFID komfort
Érintett szolgáltatások, amely kapcsán érkezhetnek bejelentések:
• eSzig, eID szerver
Javasolt hibakezelés:
A régebbi verziók frissítése két módszerrel megoldható:
1. a gyártó oldaláról legújabb telepítő csomag letöltésével és telepítésével (https://www.kartyaolvaso.hu/informaciok/termektamogatas)
2. régi verziót rendszergazdai joggal indítva (jobb klikk, futtatás rendszergazdaként) majd a frissítés menüpontban, új verzió keresése
Javasolt a legbiztosabb módszer a „clean install” minden esetben. Valamint a kevésbé rutinos felhasználók inkább kövessék az „ami jól működik, azt nem kell megjavítani” elvét, így esetükben nem fog problémát okozni a frissítés."
Támogató segítségüket ezúton is előre köszönjük!
Üdvözlettel,
Idomsoft Helpdesk
A 7.5.4-es Reiner SCT kártyaolvasó meghajtóprogram az alábbi helyről tölthet le:
https://www.reiner-sct.com/lang/en/support/support-anfrage/?productGroup=77304735&product=77304820&q=driver&os=Windows#choice5