Vmátrix kezelési tájékoztatóAz alábbi tájékoztatást kaptuk az EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály -tól, melyet szívesen osztunk meg mindenkivel.
"Tisztelt Intézményvezető!
Minden egészségügyi intézménynek, az EESZT-hez történő csatlakozásakor ki kell alakítania a saját intézményi jogosultságkezelő (Vmátrix) tábláját, amelyben valamennyi egészségügyi adattal foglalkozó, az adott egészségügyi intézmény munkavállalóját - végzettségüknek megfelelő szerepkörrel és szervezeti egységgel - rögzíteni szükséges.
Az EESZT rendszerinformációi alapján azt tapasztaltuk, hogy a VMátrix kezelése - mint pl. az új munkatársak beléptetése, távozás esetén kiléptetése, illetve egyéb olyan módosítások, melyeket a VMátrixban nyomon kell tudni követni - sok esetben nem megfelelő.
A naprakész jogosultságkezelés hiányának következménye, hogy az intézményből a jogosultságkezelési hibával küldött adatok nem kerülnek feltöltésre az EESZT-be, így az intézmény adatszolgáltatási kötelezettségének nem tesz eleget.
Az intézményi jogosultságkezelés támogatására az EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztálya készített egy segédanyagot, amelyet csatoltan, levelünk mellékleteként megküldünk.
Amennyiben a csatlakozási dokumentumok papír alapú benyújtását követően a jogosultság adminisztrátor személyében változás következett be azt, kérjük, vezessék fel az EESZT Információs Portál felületen (https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/ekapu-portal/bejelentkezes linken keresztül) a bejelentkezés gombra történő kattintást követően az adatmódosítás menüpontban.
Együttműködését és megértését köszönjük!
Tisztelettel:
EESZT Fenntartási és Üzemeltetési Főosztály"
A tájékoztatóhoz csatolt pdf formátumú leírást megtekinthetik ide kattintva.