A jelzett probléma nem újkeletű, több helyről is érkezik folyamatosan ilyen igény. Ugyan így több helyen, többször írtunk már arról miért nem tesszük lehetővé jelenleg a telepítést. Ennek oka röviden, szigorúan csak szakmai indokok alapján a telepítés menete.
Nem ugyan azt, és nem ugyan abban a sorrendben kell telepíteni különböző operációs rendszerek, modulok, hálózat, stb. esetén.
Az egyes verziókhoz tartozó, a fentieknek megfelelően összeállított telepítő is változik minden verzióváltással. A kollégák nem is rendelkezenek teljes telepítő készlettel, csak egy gyűjtemény CD-vel, amiről a szükséges részek kerülnek telepítésre. Ezért is kötjük minden esetben oktatáshoz és vizsgához az ilyen tevékenységet. A telepített rendszer adatbázisai is módosulnak az újabb rögzítésre kerülő adatokkal.
Egy hibás telepítés nem megfelelő működést okozhat, ami nem feltétlenül jár együtt hibaüzenettel, de komoly adatvesztést okozhat.
Ettől függetlenül a kérdés és leginkább a lehetséges megoldás egyre fontosabb, hiszen már szinte minden jelentésköteles. Minden óra gép kiesés nagy fennakadás a rendelőben. Nagyon sok lehetőséget megvizsgáltunk már, többek között az itt felsoroltak is felmerültek. Egyik megoldás sem tűnik teljesen biztonságosnak, leginkább a gépek (régi – új) közötti eltérések miatt. Az alapvető problémát az okozza, hogy amikor a visualix rendszer készült (az alapprogram), még sem az idő tényező, sem az internet elterjedtsége nem indokolta az ilyen lehetőséget, ezért nincs erre felkészítve a rendszer.
Jelen állapot szerint egyenlőre a távoli elérés adhat megfelelő megoldást. Így sem a kiszállás ideje nem gátló tényező, a rendelőben pedig érdektelen, az ország mely pontján található infomix irodából végzi el valaki a feladatot.
A következő generációs rendszer fejlesztésénél már ezeket az igényeket is figyelembe vették a kollégák, jelenleg az internetes aktiválás tűnik megvalósíthatónak, de a végleges megoldás csak a piacra kerüléskor, az addig szükséges változások beépítésének függvényében alakul ki.