Varga Sándor
Tuesday, December 31, 2013 11:51:36 AM
Minden kedves felhasználónkak!

UserPostedImage


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, January 2, 2014 9:33:50 AM
Új infomIx szerviz partner!

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy 2014 január 1-től az infomix minősített szerviz partner hálózata bővült.

„Új” kollégánk dr. Baán Attila  dióskáli háziorvos, aki 1991 óta dolgozik háziorvosként infomix rendszerrel. Az Ixdoki 2 és a visual Ixdoki rendszerek fejlesztését tesztelő orvosként segítette. Ezúton is köszöntjük a csapatban!


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, January 9, 2014 10:31:35 AM
2014 első heti jelentések

Többen is jelezték, hogy a 2014 első hetéről leadott táppénzes jelentésük, annak ellenére, hogy minden adminisztrációt megfelelően végeztek el, az OEP válasz üzenete szerint hibás.

A problémát azok az esetek okozzák, amelyeknél az első héten, 2013 táppénz kezdete dátummal, de már 2014-es naplószámra történt a felvétel.

A várható problémát még december közepén jeleztük az OEP-nek, de akkor azt a választ kaptuk, hogy a fogadó program megfelelően kezeli majd ezeket az eseteket.

A jelezett hibalisták alapján a konkrét eseteket megvizsgálva egyeztettünk az OEP-el. Tegnap délután azt a tájékoztatást kaptuk, hogy az ő oldalukon kezelik le ezeket az eseteket. Az ilyen okból hibás jelentéseket nem kell újra leadni.


Varga Sándor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, January 14, 2014 1:30:18 PM
Minden Kedves Felhasználónknak!

Örömmel értesítjük Önöket, hogy fórumunk elérte a 900. regisztrált tagot,melyet ez úton is szeretnénk megköszönni!

UserPostedImage

Varga Sándor
Wednesday, January 22, 2014 11:18:46 AM
Ixphone védőnői rendszer okos telefonra!

Decemberben befejeződött a visual Ixvédőnő rendszerünk Ixphone moduljának éles tesztje. Az internet képes okostelefonokon, táblagépeken használható rendszer lehetővé teszi a látogatások során a paciensünk kórelőzményeinek (ellátások, gondozási és alapadatok, státuszok, oltások) lekérdezését, valamint új gondozások, látogatási adatok rögzítését. A rögzített adatok tárolása közvetlenül a visual Ixvédőnői szoftverbe történik, nincs szükség adat szinkronizálásra, másolásra.

A nagy érdeklődésre tekintettel az új Ixphone védőnői modulunk fél éves használatát ajánljuk minden érdeklődőnek mindössze 39.400Ft+ÁFA áron. Az összeg tartalmazza a telepítési költséget is!

Amennyiben úgy gondolja ez a fejlesztés segítené Önt a rendelőn kívül végzett munkájában, keresse kollégáinkat, egyeztesse a technikai feltételeket, és élvezze a modul nyújtotta lehetőségeket.

Ha kíváncsi tesztelő védőnőink véleményére, azt ide kattintva  olvashatja.


Varga Sándor
Varga Sándor
Tuesday, January 28, 2014 2:23:49 PM
A visual Ixszocgond – szociális gondozó - rendszerünkben 2013-ban több, a napi használatot segítő fejlesztés készült el.

Szeretnénk röviden összefoglalni azokat az új funkciókat, melyeket ezek közül mi fontosnak találunk.

Ezúton is szeretnénk megköszönni azoknak a felhasználóinknak a segítségét, akik javaslataikkal segítették munkánkat.

Új funkciók

Foglaltsági lista

A Személyi adatok Törzskarton Gond fülén megadható adatok alapján nyilvántartja a bentlakókat.

Ezen figyelembe vett adatok a következők:

• A beköltözés és kiköltözés dátuma között az ’Á’ általános besorolásba kerül.

• Átmenet elhelyezés tól-ig időpont között ’I’ ideiglenes besorolásba kerül.

• Demens igazolvány dátumától a ’D’ demens besorolás jelenik meg.

Ha az ápolt 2013.05.10 és 05.25 között volt az intézetben, ezen 15 napra ’Á’ jelet kap.

Ha 05.20-tól demens igazolványt is kap, 10-től 19-ig ’Á’, utána 25-ig ’D’ besorolás jelenik meg a beteg neve mellet.

A lista személyenként napi bontásban listázza a besorolásokat. A lista kérhető excel be is. Fontos, hogy a listázási időszak nem lehet több egy évnél!

Egyszerűsített gyógyszer nyilvántartás

Ezzel a funkcióval az ápoltak gyógyszerfogyasztását tarthatjuk nyilván. Azért nevezzük egyszerűsítetnek, mert csak a készítményt és a napi felhasználást kell megadni, valamint azt, hogy azt mióta szedi az ápolt. A program amíg le nem zárjuk az adott tételt, minden napra az így megadott mennyiséget számolja az ápoltnak, így nem kell mindennap a gyógyszer felhasználást rögzíteni.

Ha megszüntetjük a gyógyszer adását, csak megadjuk a vége dátumot.

Ha csak az adagolást szeretnénk módosítani az adott készítményre állva a csere gombot kell megnyomnunk, ekkor a program a tegnapi nappal lezárja az adott sort és a mai nappal egy ugyanazon gyógyszer adatokat tartalmazó sort nyit, ahol módosíthatjuk az adagolást.

A képernyőn két lista látható, fölül az aktuálisan szedett készítmények. Alul a már lezárt, vagy törölt készítmények (régebben szedett gyógyszerek) és adataik látszanak időrendben.

A lista gombbal az adott ápolt aktuálisan szedett készítményei listázhatjuk ki.

A rögzített gyógyszerfelhasználást az Egyszerűsített gyógyszer lista menüpontban listázhatjuk az aktuális ápoltunknak.

Az összes ápolt adott időszakban rögzített gyógyszer felhasználását az Egyszerűsített gyógyszer lista intézet menüpontban készíthetjük el.

Ápolási folyamat lap

Ezzel a menüponttal az ápoltak napi vérnyomás és vércukor adatait rögzíthetjük. Az így rögzített adatokról havi kimutatást készíthetünk.

Gondozási folyamat lap

Ezzel az új funkcióval az ápoltaknak nyújtott napi tevékenységeket rögzíthetjük. Elég csak bepipálni az adott tevékenységet a megfelelő nap rubrikájában, pl. forgatás, decubi kezelés, infúzió, stb. Az így rögzített adatokról havi kimutatást készíthetünk.

Folyadéklap és Folyadéklap és heti lista

Ezzel az új menüponttal az ápoltaknak napi folyadék bevitelét és ürítését tarthatjuk nyílván.

A listázóval a heti összesítő kimutatást készíthetjük el.

Seblap

Ezzel az új funkcióval az ápoltak sebeinek állapotát tarthatjuk nyilván. Az így rögzített adatokról havi kimutatást készíthetünk.

Használatot segítő módosítások

Az ellátás igénylők ablakról kitölthető a gondozási szükséglet értékelő lap

A felnyíló ablakban megadhatjuk a szükséges adatokat, a program kiszámolja az értékeléshez szükséges pontszámot és nyomtathatjuk a kitöltött adatokat is.

Az ablakon, lehet név és születési dátum szerint is keresni.

Ápolási anamnézis

Új ápolási anamnézis esetén lehetőség van az előző anamnesis adataival feltölteni a program rákérdez, hogy kívánja-e az utolsó anamnézis adatival feltölteni a mezőket.

Új előgondozási lap rögzíthető a rendszerben

A beköltözésre várók ablakon található, új nyomógombbal „Egysz.Elő.” készíthetjük az összevont, előgondozási adatlapot.


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, January 31, 2014 3:36:13 PM
Ösztönzésre költené a tárca a háziorvosok 10 milliárdját

Az indikátorrendszer jutalmazási keretének növelésével két legyet ütne a szaktárca: erősítenék a háziorvosok kapuőr szerepét, növelve egyúttal a doktorok teljesítményfinanszírozásának részarányát.

A háziorvosi tevékenység egyes elemeit monitorozó, azok eredményeit kedvezőbb irányba eltolni szándékozó indikátorrendszer alkalmazása a 2009-ben kezdődött tesztidőszak után 2011 tavaszától működik „élesben”. A rendszer azóta több kisebb módosításon – egyes indikátorokat kiemeltek, másokat beépítettek – eset át, és ez a tervek szerint a jövőben is folytatódna.

A MedicalOnline úgy értesült, hogy a megadott célértékeket teljesítő orvosok premizálására szolgáló 3 milliárd forintos keretet 1,5 milliárddal szeretnék megemelni. Igaz, ez azzal is járna, hogy két új indikátort iktatnának a meglévők mellé. Az elképzelések szerint ezek egyike az alkoholproblémákkal küzdők kérdőíves szűrése lenne. Célcsoportként az e szenvedéllyel leginkább érintett 14-55 év közötti férfiakat szeretnék górcső alá venni. Mint az életkor meghatározásából is kitűnik, e szűrést nem csak a felnőtteket ellátó háziorvosok indikátorai közé iktatnák be, feladatot kapnának – tekintettel a növekvő fiatalkori alkoholizmusra – a gyermekorvosok is. Új elemként kerülne a rendszerbe az obstruktív tüdőbetegek (COPD) gondozása is.

Az indikátort utoljára 2012 végén módosították. Azóta a felnőtt és a vegyes háziorvosi praxisokat 15, míg a gyermekeket ellátókat 8 mutató alapján rangsorolják és premizálják.

Az indikátor rendszer finanszírozására éves szinten 3 milliárd forint állt rendelkezésre az elmúlt években, ebből havi elszámolásra 250 millió forint jut. Ezt a keretet szeretné növelni a szaktárca abból a 10 milliárd forintból , ami az alapellátás javadalmazásának javítására szolgál.

Forrás: www.medicalonline.hu - 2014. január 31.


Varga Sándor
Varga Sándor
Wednesday, February 5, 2014 8:34:18 AM
A német elektronikus egészségügyi kártya egyes funkciói, illetve azok bevezetésének várható menetrendje

Az orvosi ellátás minősége egyre nagyobb mértékben függ attól, hogy az orvos a beteg kezelésének megkezdésekor az ellátásához szükséges összes információ birtokában van-e. Az elektronikus egészségügyi kártya és egy az Internettől leválasztott biztonságos elektronikus hálózat révén a kezeléshez szükséges egészségügyi adatok gyorsan elérhetővé vállnak, amennyiben azt a beteg is úgy kívánja. A kártya bevezetésének céljai az orvosi ellátás minőségének javítása, a betegek szerepének erősítése és nem utolsó sorban az ellátás költségeinek csökkentése.

A Kötelező Egészségbiztosítás Csúcsszövetségének tájékoztatása szerint 2014. január 1-től kötelezővé vált mindazok számára az új elektronikus egészségügyi kártya használata, akik azokat az említett dátumig kézhez kaptak, és az értesülések szerint ez a legtöbb német lakosra igaz. Az átállással kapcsolatos problémák csökkentése érdekében azonban a rendelőkben az orvosok átmenetileg még a régi biztosítási kártyákat is elfogadják.

Az új rendszerre való átállás során a biztosítottak számára a korábbiakhoz képest az új kártya használatán kívül eleinte semmi nem változik. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az orvosi és fogorvosi praxisok, kórházak betegpénztárak által finanszírozott modern kártyaleolvasó készülékékkel történő ellátása sikeres volt és az új elektronikus egészségügyi kártyák leolvasása a korábbi kártyákéhoz hasonlóan problémamentesen zajlik.

A kártyához kapcsolódó alkalmazások bevezetésére azonban csak fokozatosan kerül majd sor. A kártyán első körben a biztosítottak adminisztratív adatai – név, születési dátum, lakcím, betegbiztosítási szám, biztosítási státusz – kerülnek tárolásra. Az új elektronikus egészségügyi kártya már a tulajdonosa fényképét is tartalmazza, kivételt ez alól azok a 15 év alatti fiatalok és olyan személyek képeznek csak, akiktől akadályoztatásuk miatt (pl. ápolásra szoruló mobilizálhatatlan betegek) a fénykép elkészítése nem volt elvárható. Az új kártyákon szereplő fénykép a biztosítottak beazonosítását és a szolgáltatások jogosulatlan igénybevételének csökkentését szolgálja. A kártyákon szereplő információk között új még a biztosítottak nemének feltüntetése is, ami szintén a pontosabb beazonosítását könnyíti meg. A kártyák hátoldalán az európai betegbiztosítási kártya kapott helyet.

Az új kártyák bevezetése során a tervek szerinti következő lépés az egészségügyi kártyákon tárolt biztosítási törzsadatok és a biztosítók rendszereiben tárolt aktuális adatok online összehasonlítása lesz, aminek köszönhetően az aktualitásukat vesztett adatok – pl. lakcímváltozás - a következő orvos-beteg találkozás alkalmával egy gombnyomással frissíthetővé vállnak. A betegpénztárak ezzel is költséget takarítanak meg, illetve az érvénytelen vagy elveszett, ellopott kártyák könnyebben kiszűrhetővé válnak a rendszerből, amivel csökkenthetőek a biztosítási közösség terhére elkövetett visszaélések.

Az orvosok közötti kommunikáció ma még leginkább postai úton történik, ami gyakran ahhoz vezet, hogy a kezelési folyamat során fontos információk nem állnak kellő időben az aktuálisan kezelést végző orvos rendelkezésére. Amikor hagyományos módon például egy epikrízis a másik orvos praxisába eljut, azt költséges módon külön digitalizálni szükséges ahhoz, hogy a beteg adatai bekerülhessenek a praxis számítógépes rendszerébe, ezért is követelik az orvosok már régóta például a leletek orvosok közötti gyors és biztonságos elektronikus továbbítási feltételeinek megteremtését.

Vészhelyzetben az elektronikus egészségügyi kártya a jövőben életeket is menthet azáltal, hogy a kezelést megkezdő orvos a meglévő betegségekkel vagy allergiával kapcsolatos információkhoz időben hozzáférést szerez. A kártya bevezetésének menetrendje során a következő lépés – természetesen a beteg beleegyezése esetén - a sürgősségi ellátáshoz szükséges adatok kártyán történő tárolása lesz. Az említett információkat a telematikai rendszer az orvosok részére a betegek közreműködése nélkül is hozzáférhetővé teszi, azaz ilyen esetekben a betegek PIN kódjának megadása nem lesz szükséges az adatokba való betekintéshez.

A kártyával kapcsolatban minden biztosított maga döntheti el, hogy mikor és milyen mértékben, illetve hogy egyáltalán használni kívánja-e az általa kínált új lehetőségeket. Mindenki maga dönthet arról, hogy használni akarja-e a kártyát például a sürgősségi adatainak tárolására, a szervadományozással kapcsolatos állásfoglalásának dokumentálása céljából vagy az elektronikus betegakta vezetése esetén.

A legfontosabb fejlesztési szempontok között az adatvédelem és a kártya gyakorlati alkalmazhatóság szerepeltek, ezért az érzékeny egészségügyi információk kommunikációja egy külön erre a célra kialakított biztonságos egészségügyi hálózaton valósul meg, ami nem hasonlítható össze a nyilvános internettel. Az egészségügyi adatokhoz való hozzáférés a rendszerben kétkulcsos hitelesítés szerint történik. A hitelesítéshez szükség van egy kártyaleolvasó készülékre, illetve a két kulcs egyidejű használatára, melyek a beteg elektronikus egészségügyi kártyája és az ellátást végző személy elektronikus orvosi kártyája. Ezen túlmenően a betegnek az egészségügyi adataikhoz való hozzáférést PIN kódja megadásával is nyugtáznia kell, ami alól az egyedüli kivételt csak a már korábban tárgyalt sürgősségi esetek jelentik.

Forrás: Bundesministerium für Gesundheit: Allgemeine Informationen zur eGK


Varga Sándor
Varga Sándor
Monday, February 17, 2014 10:01:11 AM
eJelentés – OEP válaszok

Folyamatosan érkeznek hozzánk kérdések, hogy a leadott jelentésekre küldött OEP válaszok, feldolgozás, visszaigazolás, hibalista, elszámolás hogyan tekinthető meg legkönnyebben.

Habár az OEP a webes felületén lehetőséget biztosít ezek megtekintésére, de az infomix rendszereiben használhatóbb egy egyszerűbb, és ami fontos gyorsabb megoldás is.

Ott, ahol a jelentés beküldése is történik megtekinthetőek a már beküldött jelentések, és ez a felület szolgál arra is, hogy az ezekhez tartozó OEP üzeneteket megnézzék, vagy akár ki is nyomtassák. Az összes beküldött jelentést választva egy hasonló kép jelenik meg.

UserPostedImage

A jelentések közötti könnyebb keresés érdekében beépítettünk egy szűrőt, ez a tölcsér ikon. Erre kattintva a jelentés típusát és az időszakot is állíthatják, így csak egy pár jelentésből kell választani, könnyen, gyorsan megtalálható a keresett jelentés.

UserPostedImage

Ha megvan a keresett jelentés, csak a sor elején a megfelelő négyzetet kell bejelölni, a csatolmány megtekintése gombra kattintani, és máris megjelenik minden válasz üzenet, amit az OEP az adott jelentéshez küldött. Az egyes dokumentumok (kísérőjegyzék, elszámolás stb.), a csatolmány lista megfelelő során a megtekint gombra kattintva megnézhető, vagy kinyomtatható.

UserPostedImage

Azok az OEP értesítések, melyek nem egy konkrét jelentéshez tartoznak szintén megtekinthetőek. Ehhez nem az összes beküldött jelentést, hanem az OEP Válasz Üzenetek opciót kell kiválasztani.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, February 20, 2014 2:29:48 PM
Kihelyezett infomix szakmai konzultációk

Januári hírlevelünkben megkérdeztük felhasználóinkat részt vennének-e olyan összejövetelen, ahol a program nyújtotta lehetőségeket rendelési időn kívül tudjuk átnézni. Megkérdeztük azt is, ez mikor, hol a legmegfelelőbb. Sokan örültek a lehetőségnek, tettek javaslatot, mondták el a véleményüket.

Ennek megfelelően olyan kis csoportos szakmai konzultációkat szervezünk, ahol 5-10 praxis bevonásával közvetlen hangulatban tudjuk megnézni mit is tud a rendelőben használt háziorvosi szoftver.

Mit hogyan érdemes használni,

- hogy igazodjunk a rendelés kialakult rendjéhez?

- hogy jobb értékeket érjenek el az indikátor rendszerben, növelve ezzel a praxis finanszírozását?

- hogy egyszerűbbé, vagy kényelmesebbé tegyük az adminisztrációt?

Az első találkozókat már megszerveztük. Ezúton is köszönjük a megkeresést és a segítséget az érdi Bajcsy-Zsilinszky úti és a budapesti Lotz Károly utcai rendelő orvosainak és dolgozóinak, akiknél a jövő hét szerdán és csütörtökön találkozunk.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

UserPostedImage


Varga Sándor
Varga Sándor
Monday, February 24, 2014 8:12:44 AM
Márciustól több tízezer forinttal emelkedik a praxispénz

Meg van a kormánydöntés az alapellátás számára félretett tízmilliárd forint elosztásáról – értesült a Népszabadság . Az összeget a háziorvosok, házi gyermekorvosok, a körzetekben dolgozó szakdolgozók, a védőnők és az alapellátó fogorvosok között osztják szét.

A tízmilliárdból 2,8 milliárdot az alapellátás minőségének javítására szánnak. Ebből 500 millióra olyan orvosok pályázhatnak, akik a tartósan betöltetlen körzetekben vállalnak munkát. A sikeres pályázóknak a szabadon fölhasználható egy-hárommilliós összegért legalább négy évig az adott helyen kell majd gyógyítaniuk.

A többi háziorvosnak márciustól 12-13 forinttal emelkedik az úgynevezett kártyapénze, melyet a kormány az elmúlt másfél évben két alkalommal is emelt. Így annak összege az Orbán-kormány négy éve alatt 164 forintról 200 forintra nőtt. Most erre jön márciusban további 12-13 forint, ami havonta 36 ezer forinttal növeli az átlagos praxisok bevételét.

Címkézve, „szinte névre szólóan” juttatja el a tervek szerint a kormányzat körzetekben dolgozó orvos-írnokoknak, ápolóknak szánt béremelést. Ők attól függően, hogy ki hány órát dolgozik hetente, 5500 és 11000 forint közötti emelésre számíthatnak havonta.

További és differenciált bevételhez juthatnak a több orvost vagy egyéb szakdolgozót alkalmazó praxisok. Ez 19 ezer forinttal jelenthet a mostaninál nagyobb összeget. A védőnőknek 30 ezerrel, az iskolai védőnőknek 37 ezer forinttal emelik márciustól a jövedelmüket. A hátrányos helyzetű településeken működő fogorvosi praxisok OEP-bevétele százezer forinttal emelkedik, ez kiegészülhet további 30 ezer forinttal, ha a fogorvosok elvégzik a szájüregi daganatok szűrését.


Varga Sándor
Varga Sándor
Tuesday, February 25, 2014 10:27:59 AM
Emelik a kártyapénzt, több jut az indikátorokra

A praxisok egészségügyi szakdolgozói és a védőnők béremelést kapnak – a pénz célzottan érkezik.

A kórházi ellátás fejlesztésével párhuzamosan az alapellátás gyógyító és megelőző tevékenységének megerősítését is fontosnak tartja a szaktárca, ezért az Egészségbiztosítási Alapból tízmilliárd forint többletforrást biztosít erre a célra – fogalmazott Balog Zoltán, az EMMI vezetője az alapellátás fejlesztéséről szóló sajtótájékoztatón, amelyet Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkárral közösen tartott. Kiderült, a múlt negatív tapasztalatain okulva idén címkézett pénzként kapják az önkormányzatok a védőnők bérfejlesztésére szánt összeget, így másra nem fordíthatják, míg a fogorvosi ellátásban azokat a praxisokat juttatják többletforráshoz, amelyek hátrányos térségekben működnek.

Az egyik legnagyobb tétel a háziorvosi indikátorrendszer fejlesztését célozza: 1,8 milliárd forint jut erre a célra. Indikátorokkal mérik például azt, hogy a háziorvosok miként végzik a cukorbetegek gondozását, vagy milyen az idősek influenza elleni átoltottsága egy-egy praxisban. Szócska Miklós megjegyezte, hogy az indikátorokra jutó forrást az elmúlt négy év alatt megtízszerezték, míg Balog Zoltán havi összegekre számítva közölte: praxisonként havonta 22 ezer forint plusz bevételt eredményezhet az emelés.

A másik nagy tétel a kártyapénz emelése, amelyre 2,15 milliárd forintot fordítanak. A kártyapénzt immár harmadszor emelik ebben a kormányzati ciklusban, a mostani lépéssel havonta átlagosan 26 ezer forinttal emelkedhet egy-egy praxis bevétele.

A tartósan betöltetlen praxisokat vállaló háziorvosok félmilliárd forintos támogatásra számíthatnak: mintegy százötven ilyen körzetet tartanak számon az egészségügyi államtitkárságon. Az orvosok letelepedését pályázattal segítik, amelynek lebonyolítója az OEP lesz.

Egy praxis maximum ötmillió forintot nyerhet, a háziorvosnak pedig vállalnia kell, hogy legalább öt évig ellátja a körzetet.

Támogatni kívánja a tárca a háziorvosok együttműködését a gyógyítás érdekében, erre a célra 250 millió forintos támogatást adnak.

Nem feledkeztek meg a praxisokban alkalmazott egészségügyi szakdolgozókról: 1,8 milliárd forint bérfejlesztésben részesülnek: a borítékba havonta nettó tízezer forinttal több kerülhet a negyven órában foglalkoztatottak esetében.

A területi ellátást végző védőnők átlagosan havi nettó 30 ezer, míg az iskolai védőnők havi 34 ezer forintos bérfejlesztésre számíthatnak. Mint fentebb írtuk, a pénz címkézetten érkezik a helyhatóságokhoz – összesen 1,75 milliárd forint jut erre a célra.

A hátrányos térségekben dolgozó fogorvosi praxisok finanszírozását 1,5 milliárd forinttal megemelik. Ebből 816 millió forintot a fix díjak emelésére fordítanak – ez havonta 100 000 forint többletbevételt hoz, míg 684 millió forintot a szájüregi rák szűrésére és a gyermekkori prevenciós tevékenység fejlesztésére adnak a költségvetésből.

A 20 éve közfinanszírozott alapellátásban dolgozó orvosok jogosultak lesznek a főorvos titulus használatára, jelentette be Balog Zoltán, jelezve, hogy készül az erre vonatkozó miniszteri rendelet.

Szócska Miklós az elmúlt négy év alapellátási fejlesztéseit összefoglalva elmondta, hogy az induláshoz képest 30 milliárd forinttal több jut az alapellátásra, ami 25 százalékos mértékű emelkedés. A háziorvosi ügyeletre 29 százalékkal, az iskolaorvosi ellátásra 19 százalékkal, a védőnői ellátásra 22 százalékkal, a fogászati ellátásra 14,5 százalékkal jut több, mint 2009-ben.

Forrás: Weborvos


Varga Sándor
Varga Sándor
Friday, March 7, 2014 3:59:28 PM
Minden kedves doktornőnek, asszisztensnek, védőnőnek és hölgy partnerünknek

UserPostedImage


Varga Sándor
Varga Sándor
Wednesday, March 12, 2014 8:15:14 AM
Publikus gyógyszertörzset érintő változás

Felhasználóink jelezték, hogy a március 1-től érvényes PUPHA törzs adatai alapján az INEGY készítmény szakorvosi javaslatra történő felírása nem lehetséges. Az ok, hogy a javaslat szerinti EÜ 90 1/d pont helyett az 1/f szerepel a törzsben.

Megkeresésünkre ma reggel az alábbi tájékoztatást kaptuk:

„Tisztelt Felhasználók!

A hóközi gyógyszertörzs kiadására az Inegy nevű gyógyszer felírhatóságának pontosítása miatt került sor (a gyógyszerek ár- és támogatási adatai változatlanok maradtak). A változások a gyógyszertári elszámolásokat nem érintik. Kérjük a vényíró szoftverek üzemeltetőit, hogy minél hamarabb frissítsék a felíró szoftverek adatbázisát.

köszönettel:

Országos Egészségbiztosítási Pénztár

Ártámogatási Főosztály”

A hóközi gyógyszertörzs feldolgozását kollégáink megkezdték, rendszerinkben a lehető legrövidebb időn belül elérhetővé tesszük. Ennek használatával a szakorvosi javaslaton szereplő adatok alapján már újra felírható lesz a készítmény.

Az elkészült frissítésről a megszokott módon emailben tájékoztatunk mindenkit.

Köszönjük azoknak a felhasználóinknak, akik jelezték felénk, ezzel is segítve a többi felhasználó munkáját.


Varga Sándor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, March 18, 2014 8:47:37 AM
Kedves Felhasználónk!

Szeretnénk tájékoztatni, hogy A SZTE ÁOK Családorvosi Intézet Foglalkozás-egészségügyi és Háziorvosi Kötelező szintentartó, és szakvizsga előkészítő tanfolyamán

(2014. március 19-20-21-22, Helyszín: Helyszín: Szent-Györgyi Albert Agóra, Szeged 6722 Szeged Kálvária sugárút 23.) valamint

a PTE KK Gyermekgyógyászati Klinika Egészséges Nemzedékért Alapítvány tanfolyamán

(2014. március 20-21-22, Helyszín: Győr, Leier City Kongresszusi Központ, Hunyadi u. 14/b.)

kiállítóként mi is részt veszünk.

Amennyiben ideje engedi, kérjük keresse fel standunkat, találkozzon személyesen is kollégáinkkal. Várjuk kérdéseit, tapasztalatait, észrevételeit. Nézze meg a legújabb fejlesztéseinket!

Várjuk Önt standunkon!

infomIx csapata

UserPostedImage

Varga Sándor
Tuesday, March 18, 2014 2:25:22 PM
Egy kis kedvcsináló azoknak akik ott lesznek, és azoknak is, akik még csak tervezik, hogy eljönnek.

A hírlevelekből már ismert funkciók, modulok működés közben is megtekinthetőek.

Külön szeretnénk kiemelni az összetett naptár funkciót, aminek segítségével minden teendő, egy helyen, együtt látható. Legyen szó előjegyzésről, visszarendelésről, szakmai vagy magán eseményekről.

Fontos lehet az indikátorok megfelelő nyomon követése. A program figyel Ön helyett, szól ha teendő van, így segítve Önt a lehető legmagasabb finanszírozásban.

Megnézheti milyen is az igazi párhuzamos munka! Valós időben láthatja, a másik gépen éppen milyen panaszt, therápiát ír az asszisztens. Nem kell várni tárolásra, átküldésre. Minden az Ön szeme előtt zajlik.

Úgy érzi érdemes mindezt megnézni? Keressen minket!

Szegeden Farkas Milán és Szabó Viktor kollégáink várják önöket. Győrben Bagin Csaba mellett Rábai Petra, Hostyánszki László és én is ott leszünk.

A minket felkeresőknek a hasznos információk mellett ajándékkal is kedveskedünk.

Jöjjön, találkozzunk, beszélgessünk. Mi azért leszünk ott, hogy a napi rohanásból kicsit kilépve személyesen hallgathassuk meg véleményét, javaslatait.

UserPostedImage


Varga Sándor
Varga Sándor
Wednesday, March 19, 2014 1:42:21 PM
Tájékoztatás érkezett az OEP-től az elmúlt napok TAJ ellenőrzés hibáival kapcsolatban:

A levél az OEP fejlesztői hírlevelére érkezett, Az OEP HTTPS-en kereszül elérendő oldalainak hibáiról címmel.

Többek között az alábbiakat is tartalmazza:

„Tisztelt Fejlesztők!

Március 12-én előjött egy hiba egyes felhasználók gépén (függően az operációs rendszertől és a feltelepített frissítésektől), ami az OEP HTTPS elérésű oldalait érinti: OJOTE, Ejelentés, Várólista.

Akár API-ból (tehát saját programból), akár böngészőből (Firefoxból elvileg jó) nem tudtak kapcsolódni a fenti oldalakhoz.

Pl. ilyen hibát kaptak: „Nem lehet kapcsolódni az igazi ….. webhelyhez”

A problémát ez okozza:

Van a [2014. március] (KB931125) windows frissítés. Ha ez felkerül, akkor nem mennek az OEP https-es oldalai. Ennek az az oka, hogy a jelenlegi oep tanúsítvány a frissítés szerint már csak időbélyegzésre használható, hitelesítésre nem.

...

...

Globális megoldás lesz:

Már folyamatban van egy új oep tanúsítvány igénylése, ami ha felkerül, akkor minden megoldódik.

Az infomix kollégái, mint ahogyan azt már az elmúlt napokban sok helyen megtették, időszakosan át tudják állítani a programjainkból történő TAJ ellenőrzést, hogy az OEP által ígért globális megoldásig is a megszokott módon működjön. Ha önnél is szükséges a módosítás elvégzése, kérjük keresse kollégáinkat.


Varga Sándor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, March 20, 2014 11:17:19 AM
Kiállítási hírek

Kollégáink már Szegeden vannak a SZTE ÁOK Család orvosi Intézet Foglalkozás-egészségügyi és Háziorvosi Kötelező szinten tartó, és szakvizsga előkészítő tanfolyamán, illetve a Győri PTE KK Gyermekgyógyászati Klinika Egészséges Nemzedékért Alapítvány tanfolyamán.

Az őket felkeresők nem csak rendszereinkkel ismerkedhetnek, a minket felkeresőknek a hasznos információk mellett ajándékkal is kedveskedünk.

Látogasson meg minket, érdemes

Szeged:

UserPostedImage UserPostedImage

Győr:

UserPostedImage UserPostedImage

UserPostedImage

Kharon
Friday, March 21, 2014 1:28:18 PM
Újabb értesítést az OEP-től:

„Tájékoztatjuk, hogy az OEP Ügyfélkapu alá tartozó rendszerek elérésében,

2014.03.21.-én 18-21 óráig tartó időszakban, karbantartási munkák miatt, rövid szolgáltatás kiesés várható.

Szíves megértését és türelmét köszönjük.

Tisztelettel:

OEP Informatikai Üzemeltetési Főosztály”

szviktor
Monday, March 24, 2014 10:08:47 AM
Szegedi beszámoló!

A múlthéten szerdán, csütörtökön, pénteken és szombaton Szegeden jártunk a SZTE ÁOK Családorvosi Intézet Foglalkozás-egészségügyi és Háziorvosi Kötelező szintentartó, és szakvizsga előkészítő tanfolyamon. Itt sok kérdés sikerült meg válaszolni és sok érdeklődőt sikerült lázbahozni az IxNet program bemutatásával. Az egyik kedves regisztráló ajándékot kapott Dr. Schwob Anna volt a szerencsés aki egy lépésszámlálót kapott. A szervezőknek köszönjük a remek kiállító helyet. Mindenkinek további jó munkát kívánunk.


Üdv: Szabó Viktor
Kharon
Monday, March 24, 2014 10:39:16 AM
Győrben Jártunk!

A múlt héten csütörtökön,pénteken és szombaton a Győri PTE KK Gyermekgyógyászati Klinika Egészséges Nemzedékért Alapítvány tanfolyamán kiállítóként részt vettünk. A szép számban megjelent látogatók között ajándékot adtunk át. Ismét sokan érdeklődtek az Ixnet program iránt, többek közt a szűrésekből indítható automatikus beutaló készítés és a párhuzamos munka két munkaállomáson egyszerre történő megjelenítése valamint az esedékes teendőkre való figyelmeztetés aratott nagy sikert.

Az irodai szettet Dr. Nagy Katalin Tárnokról kapja, gratulálunk.

Sok hasznos információt kaptunk, a kötetlen beszélgetésekből és javaslatokból építkezve továbbra is azon vagyunk, hogy tovább tökéletesítsük rendszereinket.

Hamarosan újabb továbbképzéseken találkozhat velünk, legújabb fejlesztéseinkkel és ajándékainkkal.

Figyelje a fórumunkat, és keresse az Ixnet standot a továbbképzéseken!

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, March 24, 2014 5:33:48 PM
Kihelyezett infomix szakmai konzultációk

Januári hírlevelünkben megkérdeztük felhasználóinkat részt vennének-e olyan összejövetelen, ahol a program nyújtotta lehetőségeket rendelési időn kívül tudjuk átnézni. Megkérdeztük azt is, ez mikor, hol a legmegfelelőbb. Sokan örültek a lehetőségnek, tettek javaslatot, mondták el a véleményüket.

Ennek megfelelően olyan kis csoportos szakmai konzultációkat szervezünk, ahol 5-10 praxis bevonásával közvetlen hangulatban tudjuk megnézni mit is tud a rendelőben használt háziorvosi szoftver.

Mit hogyan érdemes használni,

- hogy igazodjunk a rendelés kialakult rendjéhez?

- hogy jobb értékeket érjenek el az indikátor rendszerben, növelve ezzel a praxis finanszírozását?

- hogy egyszerűbbé, vagy kényelmesebbé tegyük az adminisztrációt?

A következő helyszínen találkozhat velünk:

03.26-án 12:00-tól Barcs Bajcsy Zs. utca 72. (Orvosi rendelő)

Ezúton is szeretnék megköszönni mindazoknak akik a szervezésben segítettek.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

UserPostedImage

K Bálint
Thursday, March 27, 2014 1:21:18 PM
Barcsi bemutató!

Tegnap szerdán, Barcson jártunk a Bajcsy Zs. utca 72. szám alatt található rendelőben ahol egy kisebb számú orvos csoportnak tudtuk bemutatni az IxNet programot amellett, hogy a visual ixdokiban felmerült kérdésekre is választ kaphattak. Reméljük sikerült mindent meg válaszolni és felkelteni az érdeklődést az IxNet program bemutatásával az újdonságokra.

Szó esett a hálózatos működésről a párhuzamos munkáról egy illetve több pacienssel egy időben, bemutatásra került a napi munkát segítő esedékes teendők panel amiről automatikusan beutalókat generálhatunk. Ezen kívül szó esett a szűréseknél beépített előre meghatározott protokollok működéséről ami a szűrések elvégzését segíti és meg lett mutatva miként lehet a program segítségével minél jobb indikátor eredményt elérni.

Akikkel találkoztunk köszönjük, hogy ott voltak.

Ezúton is szeretnék megköszönni mindazoknak akik a szervezésben segítettek.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

szviktor
Friday, March 28, 2014 7:56:52 AM
Originally Posted by: bagincs 

Győrben Jártunk!

A múlt héten csütörtökön,pénteken és szombaton a Győri PTE KK Gyermekgyógyászati Klinika Egészséges Nemzedékért Alapítvány tanfolyamán kiállítóként részt vettünk. A szép számban megjelent látogatók között ajándékot adtunk át. Ismét sokan érdeklődtek az Ixnet program iránt, többek közt a szűrésekből indítható automatikus beutaló készítés és a párhuzamos munka két munkaállomáson egyszerre történő megjelenítése valamint az esedékes teendőkre való figyelmeztetés aratott nagy sikert.

Az irodai szettet Dr. Nagy Katalin Tárnokról kapja, gratulálunk.

Sok hasznos információt kaptunk, a kötetlen beszélgetésekből és javaslatokból építkezve továbbra is azon vagyunk, hogy tovább tökéletesítsük rendszereinket.

Hamarosan újabb továbbképzéseken találkozhat velünk, legújabb fejlesztéseinkkel és ajándékainkkal.

Figyelje a fórumunkat, és keresse az Ixnet standot a továbbképzéseken!

Az ajándék átadása Dr. Nagy Katalinnak!

UserPostedImage


Üdv: Szabó Viktor
rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, March 31, 2014 1:08:58 PM
Folytatódnak a kihelyezett infomix szakmai konzultációk

A múlt héten Barcson jártunk, ahol nagy sikerrel mutattuk meg nem csak a visual Ixdoki rejtelmeit de a megjelentek bepillantást nyerhettek az új rendszerünk funkcióiba is mint a hálózatos működés a párhuzamos munka egy illetve több pacienssel egy időben, bemutatásra került a napi munkát segítő esedékes teendők panel amiről automatikusan beutalókat generálhatunk. Ezen kívül szó esett a szűréseknél beépített előre meghatározott protokollok működéséről ami a szűrések elvégzését segíti és meg lett mutatva miként lehet a program segítségével minél jobb indikátor eredményt elérni.

Ezen a héten újabb helyszínen találkozhatunk:

04.02-án 16:00 Nyírbátor Szentvér u. 28 (Orvosi rendelő)

Ezúton is szeretnék megköszönni mindazoknak akik a szervezésben segítettek.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

UserPostedImage

Kharon
Thursday, April 3, 2014 10:06:50 AM
Nyírbátori orvostalálkozó.

Tegnap Nyírbátorban jártunk, Dr. Mile Gyula rendelőjében tartottunk egy orvostalálkozót, melyen szép számmal vettek részt felhasználóink. Szó volt a visual Ixdoki olyan funkcióiról, melyek talán nem annyira ismertek, de nagyon hasznosak a mindennapi munka során, pácienseink minél teljesebb ellátására, valamint a hó végi jelentésünk is jobb lehet ezen funkciók használatával. Bemutattuk az Ixnetet is, az érdeklődők láthatták, hogy miben nyújt többet a visual Ixdokinál.

Beszéltünk a visual Ixdoki programon belül arról, hogyan segíti az orvost a program, hogy minél jobb pontszámokat érjen el az indikátoroknál. Népszerű volt még a típusellátások és típusbeutalások készítése, amely gyorsítja a mindennapi munkát; a háziorvosi ellátás ablakhoz kapcsolt panelek, valamint a receptírás gyűjtő, ahol egyszerre látjuk az összes receptírásra kiválasztott gyógyszert.

Az Ixnet kapcsán bemutattuk a program nagyfokú testreszabhatóságát, a párhuzamos működést, melynek segítségével azonnal látszódnak mind az orvos, mind az asszisztens által beírt adatok. Szó esett a munkát nagyban segítő esedékes panelről, melyen a pácienssel (pl. gondozás, szűrés), jelentésekkel, indikátorokkal kapcsolatos információk jelennek meg.A pácienst érintő gondozások és szűrések kapcsán a program automatikusan kigyűjti, hogy hová kell beutalni a pácienst, ahhoz, hogy a kontrollok el legyenek végezve. A labor beutalás esetén még a kért vizsgálatokra is ajánlást tesz a program az előre meghatározott protokollok alapján.

Akikkel találkoztunk köszönjük, hogy ott voltak.

Ezúton is szeretnék megköszönni Dr. Mile Gyulának, hogy rendelkezésünkre bocsájtotta rendelőjét a találkozó megtartására.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, April 4, 2014 8:54:23 AM
Kedves Felhasználónk!

Szeretnénk tájékoztatni, hogy a Euro Medica által megrendezésre kerülő "Szív- és érrendszeri betegségek sürgősségi ellátása az alapellátásban. A háziorvos és a nővér feladatai" kreditpontos továbbképzésén (2014. április 05.) Budapesten a Tulip Inn Hotel, 1089 Budapest Üllői út 94, kiállítóként mi is részt veszünk.

Amennyiben ideje engedi, kérjük keresse fel standunkat, találkozzon személyesen is kollégáinkkal. Várjuk kérdéseit, tapasztalatait, észrevételeit. Nézze meg a legújabb fejlesztéseinket!

Amennyiben standunknál regisztrál egy értékes ajándékkal lehet gazdagabb!

Várjuk Önt standunkon!

infomIx csapata

UserPostedImage

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, April 7, 2014 8:55:50 AM
A múlt héten szombaton az Euro Medica által megrendezésre kerülő "Szív- és érrendszeri betegségek sürgősségi ellátása az alapellátásban. A háziorvos és a nővér feladatai" kreditpontos továbbképzésén kiállítóként részt vettünk. A szép számban megjelent látogatók között ajándékot adtunk át. Ismét sokan érdeklődtek az Ixnet program iránt, többek közt a szűrésekből indítható automatikus beutaló készítés és a párhuzamos munka két munkaállomáson egyszerre történő megjelenítése valamint az esedékes teendőkre való figyelmeztetés aratott nagy sikert.

UserPostedImage

Az irodai szettet Dr. Szecsődi Zsuzsa Budapestről kapja, gratulálunk.

Sok hasznos információt kaptunk, a kötetlen beszélgetésekből és javaslatokból építkezve továbbra is azon vagyunk, hogy tovább tökéletesítsük rendszereinket.

Hamarosan újabb továbbképzéseken találkozhat velünk, legújabb fejlesztéseinkkel és ajándékainkkal.

Figyelje a fórumunkat, és keresse az Ixnet standot a továbbképzéseken!

UserPostedImage

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, April 8, 2014 8:50:25 AM
Folytatódnak a kihelyezett infomix szakmai konzultációk

A múlt héten Nyírbátorban jártunk, ahol ismét sikerült egy nagyon jó hangulatú konzultáción részt vennünk. Az elhangzott témák közül többek közt nagy érdeklődés volt az indikátorokkal és a szűrésekkel kapcsolatos lehetőségek használatáról.

A múlt heti találkozóról készült összefoglalóról bővebben itt  olvashat.

Ezen a héten újabb helyszínen találkozhatunk:

04.09-én 14:00 Békés Kőrösi Csoma Sándor utca 6-14.

Ezúton is szeretnék megköszönni mindazoknak akik a szervezésben segítettek.

Kollégáink folyamatosan egyeztetnek azokkal, akik már jelezték felénk kérésüket, hamarosan velük is találkozunk.

Ha még nem jelezte felénk, de úgy gondolja az önök területén is érdemes lenne találkoznunk, hívja kollégáinkat , vagy küldjön egy emailt. 

Ha szeretne Ön is naprakész információt kapni a rendszereinkről, szolgáltatásainkról, olvassa hírlevelünket. Ha nem kapja meg itt feliratkozhat. 

Ha szeretne beleolvasni az előző hírlevelekbe itt megteheti. 

UserPostedImage

rpetra
  • rpetra
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, April 10, 2014 9:11:12 AM
Békési orvos találkozó

Tegnap a Békési Szakrendelő fürdő épülete volt a soron következő helyszín, ahova orvos találkozóra invitáltuk a környező felhasználókat.

Általános beszélgetés során megkerestük a kapcsolatot és kötögettük a szálakat az orvos munkájának fontossága és az ehhez szükséges eszköz, a munkát és orvoslást segítő számítógépes szoftver között.

Így, miután megvolt az irányadó téma, volt szerencsénk bemutatni az IxNet rendszer újdonságait, fejlesztéseit, melyek pontosan ezt a célt szolgálják, azt tartják szem előtt, hogy az orvosi adminisztráció fontos, de lehet egyszerű is.

Ennek megfelelően szó esett az Indikátor rendszerről, amit vizsgáltunk a Visual IxDoki és az IxNet rendszer szemszögéből. Bemutattuk, hogy melyek azok a funkciók, amik követik és mutatják számunkra az esedékes teendőket a paciensek kapcsán, így maximalizálhatjuk az orvosi

adminisztrációt olyan irányba, hogy azt az indikációs számítások is megfelelően tükrözzenek.

Kitértünk a hálózatos működésre, annak újdonságaira. A beszélgetés során érintettük az IxNet rendszer moduljainak lehetőségeit, 'szabadságát', miszerint csak azért adjunk ki pénzt, amit használunk is.

Pozitív visszajelzést kaptunk arról, hogy egy mostani áttérés egy jelenlegi rendszerről (mely legyen akár Visual IxDoki akár más szoftver) az új IxNet rendszerre mennyire egyszerű. Az átlátható felületre tekintettel a program használata könnyű, és az áttérés előtt használt rendszerből az adatok átemelhetőek az Ixnetbe.

Aktualitását tekintve beszéltünk még a Windows XP támogatottságáról, annak megszűnéséről, és hogy miért érdemes váltani.

Az összefoglaló végére szeretnénk megköszönni az érdeklődést!

Similar Topics
Users browsing this topic