T. Infomix,
Az EESZT műszaki csatlakozást végigcsináltuk, eredményt sikeresen feltöltöttük egy hete. Erről visszaigazolást nem kaptunk. Ágazati portálra be tudunk lépni, tehát úgy gondoljuk, hogy a csatlakozás műszaki része kész van.
Az EESZT tájékoztatót végignéztük, vizsgakérdéseket megválaszoltuk az ILIAS képzési portálon.
Visual ixdokit használunk. Itt mit kell csinálni / beállítani ?
A regisztráció, EESZT menüpont indításakor egy "Nem fut az ETÉR kommunikációs program" hibaüzenetet kapunk. Mit kell ezzel csinálni ?
Tudnak mutatni egy rövid leírást az EESZT használatáról a Visual ixdokin belül ?
A verzió váltó levelek már egy ideje csak egy üres ablakot mutatnak.
Nem biztos, hogy a napi munka mellett eljutunk a bemutatóik valamelyikére.
Mindenképpen szükségünk van egy felhasználói útmutatóra ami a Visual ixdoki - EESZT használatot bemutatja.
Köszönettel
Kedves dr. Balogh Annamária,
Nagyon örülök hogy minden sikerült! A visual Ixdoki október 1. verzióváltó levelében van leírva részletesen, hogy mit kell beállítani a működéshez. Mai napon a megadott elérhetőségein keresni fogjuk, hogy segítsünk!
Köszönjük türelmét,
Géczi Gabriella
Kedves Géczi Gabriella,
Időközben kollégái segítségével sikerült az ETÉR kommunikációs problémát megoldani, továbbá a fórum bejegyzések alapján az EESZT-től visszakapott jogosultsági hibákat is kiküszöbölni.
Köszönjük.
Ma néhány tesztet csináltunk. Sikerült egy receptet beküldeni az EESZT-be, vonalkód megjelent a recept közepén. Lekérdeztük az előzőleg felírt receptet. Feltöltöttünk profil adatokat is.
Ezekkel kapcsolatban merült fel néhány kérdés, észrevétel:
Recept lekérdezés a térből: ha az EESZT azonosító alapján kérdeztünk le, kaptunk eredményt ha csak dátum alapján, akkor nem kaptunk eredményt amíg az 'Aktív' jelölést be nem pipáltuk (nem ez az alapértelmezett). Meddig 'Aktív' a recept ? A kiváltásig ? Vagy ?
Lekérdezések során lehet használni a 'Sürgős' és az ID gombot, jelölést. Ezek után egy ablakban további adatokat kér be a program. Ha ezt üresen hagyjuk a program mindig (akár 'OK'-t, akár 'Mégse'-t nyomunk) hibaüzenetet ad ('Nem lehet üres...'). Ez így nem logikus ha 'Mégse' gombot nyomok azt azért teszem mert nem akarok tovább menni, tehát itt zavaró a hibaüzenet.
Feltöltöttünk egy profilt, csak a vércsoportot adtuk meg. Kiválasztottuk a listáról a '0 Rh negatív' tételt, ezt az EESZT hibával visszadobta. A hiba oka sem a visual ix üzenetéből, sem az EESZT üzenetéből nem derült ki.
Ezek után ha a listáról a 0 vércsoportot választottuk és az egyéb rovatba beírtuk kézzel az Rh negatívot azt simán elfogadta az EESZT.
Lehet-e használhatóbb hibaüzeneteket adni ? (ez gondolom az EESZT üzeneteinek a minőségén is múlik)
Tervezik-e valamiféle használati leírás összeállítását az ilyen jellegű tapasztalatokra alapozva, vagy nekünk kell ezeket apránként összegyűjteni ?
Köszönettel
Kedves dr. Balogh Annamária,
Nagyon örülök, hogy az indulás nehézségein szerencsésen túljutottak.
A térben tárolt vények 3 "státuszban" létezhetnek: "aktív" - amelyeket felírtak, de még nem váltottak ki, "kiadott"- amelyeket már kiváltottak, "foglalt"- ezek azok a vények, melyeket a patikus megrendelt, mert nem volt éppen raktáron, így a beteg még nem kapta meg,de másik patika nem adhatja ki, amíg ebben a státuszban van. Amikor lekérdezi a Térből a recepteket, akkor azoknak a státuszát is mindig látni fogja.
A "Sürgős" gomb arra az esetre szolgál, amikor a beteg letiltotta az adatait (DÖR- Digitális ÖnRendelkezés keretében). Ha ilyen letiltás létezik, akkor az orvos nem láthatja ezeket az adatokat. Orvos-szakmai szempontból viszont előfordulhat olyan eset, amikor indokolt valamennyi (a Térben tárolt) beteg-információ elérése. Erre az estre biztosítja a jogszabály a sürgős elérést azzal, hogy ebben az esetben a kezelőorvosnak meg kell indokolnia, hogy a beteg tiltása ellenére milyen szakmai indokok alapján kért hozzáférést ezekhez az adatokhoz. Ezt az indokot kell a szöveges mezőben megadni.( A mégse gombot megnézzük holnap, miért nem enged kiszállni, mert ez így hibás működés)
Az e-PROFIL-al kapcsolatban nem tudok segíteni, annak tartalma szigorúan (és kissé rigiden) az EESZT által szabályozott. A hibaüzenetet is a Tértől kapjuk, egyelőre változtatás nélkül továbbítjuk, de a gyakorlat alapján megpróbáljuk folyamatosan kiegészíteni valamiféle útmutatóval ha lesz rá módunk és lehetőségünk (pld... ez leggyakrabban arra utal, hogy... vagy: javasoljuk , hogy ellenőrizze... stb).
https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/eeszt-informacios-portal/agazati-portal-es-modulok
Igen, mindenképpen szeretnénk valamilyen használati útmutatót készíteni partnereink részére,de jelenleg arra koncentrálunk, hogy a november 1.-től köteles adatszolgáltatáshoz szükséges támogatást valamennyi felhasználónknak megadjuk. Ez jelenleg minden szabad kapacitásunkat leköti, ezért megértő türelmét kell kérjük!
Addig is javaslom Önnek a fent megadott weboldal-t, ahol megtalálja az EESZT szolgáltatásainak részletes ismertetését.
További szép napot kívánok!
Géczi Gabriella