Olvasgatva a fórumot és a problémákat, egy nagyon fontos kérdésem van.
Mikor lesz biztonságosan működő vonalkódot nyomtatni képes, nagyobb hibáktól mentes verzió?
Ugyanis időt kell szánni arra, hogy fel legyen telepítve, sok körzetben új nyomtatóval, nyomtató formátum létre legyen hozva, ki legyen próbálva. Esetenként több nyomtatóval is.
Tesztverzió ugyebár nem biztonságos, benne van a változtatás, esetleg a nagy változtatás lehetősége is, megértem.
A tesztverzió az én olvasatomban ezt jelenti: az Infomix nem vállal érte felelősséget. Éles adatbázisra tesztverziót telepíteni nem célszerű, mindenki saját felelősségére teszi...
Dr. Gáll Aranka (őselőfizető)
Az utóbbi napok észrevételeihez:
A szoftvergyártók közül elsőként 2008 június végén az összes rendszerünkhöz elkészült az a verzió, amivel a vényekre az extra vonalkódot ki lehet nyomtatni (lásd Egészségbiztosítási Felügyelet: ebf.hu). Maga a vonalkód és a hozzá tartozó vény formátum azóta változott, természetesen ez is elkészült, az 1.27.2 frissítéssel került fel a portálunkra 2009. május 4-én, közel két hónappal az éles használat előtt. Ezzel beállítható a vonalkódos vény nyomtatása, majd a kéréseknek észrevételeknek megfelelően kikapcsolható, megvárva a július 1-i napot. Addig mindenki kipróbálhatja az általa használt nyomtatót. És ha jók az információink, egyenlőre csak az infomix programjai tudják a régi vényre is kinyomtatni az új vonalkódot (amelyek egyébként korlátlan ideig használhatóak!). Sajnos, a mátrix nyomtatók támogatása az új vényformátummal megszűnt, pedig mi is mátrix pártiak voltunk (vagyunk), hiszen fenntartási költségben és sebességben verhetetlenek. Azt hogy ki és miért döntött így nem tudjuk. Hiába vagyunk mi a legnagyobbak az ilyen jellegű döntésekbe semmilyen beleszólásunk nincs. Természetesen ahol van lehetőségünk és módunk szakmai véleményünk kifejtésére ott mindig meg is tesszük! (Így történt ez ebben az esetben is. Talán sokan emlékeznek az országjáró túránk alkalmából a személyes találkozásokra, ahol már akkor beszéltünk erről a problémakörről azoknak, akik személyes jelenlétükkel megtiszteltek).
A hétvégén problémát okozó, általunk teszt verziónak nevezett frissítés nem a vonalkód nyomtatásban, hanem a receptírás egy másik funkciójában jelent tesztet. A problémát az okozta, hogy ez a funkció, a vonalkód nyomtatással ellentétben NEM kikapcsolható! Valószínűleg ennek az információnak- illetve annak, hogy nem tudunk olyan verziót adni, amivel ez a funkció kipróbálható, majd kikapcsolható- a közlése történt meg úgy, hogy a vonal túlsó oldalán a doktornő férje kioktatónak érezte. Ha kollegánk szóbeli segítségnyújtásának minősége sértőnek tűnt, akkor ezúton is elnézést kérünk érte- kérem higgyék el nem szándékosan történt!
Amiért ez a funkció teszt, és amiért nem kikapcsolható:
Július 1-től a receptírásra használható programok, a szoftver minősítésről szóló rendelet értelmében, csak az összes szükséges adat megléte esetén engedhetik meg az adott készítmény felírását. Mivel ez, a rendszereinkben eddig általunk kötelezően használt elvünktől teljesen eltér - ugyanis mi eddig mindig mindenhol csak figyelmeztettünk, de soha semmilyen körülmények között nem tiltottunk : hivatkozva az orvos szabad döntési jogára - úgy gondoltuk az éles használat előtt azok számára, akik vállalják a próbát, lehetővé tesszük a használatot. Ezzel ők is, mi is tapasztalatokat gyűjtünk, megkönnyítve a közel 6000 orvos számára az egyszerre történő igencsak szigorú, és az OEP által a jövőben ellenőrzendő, az eddigi gyakorlattól teljesen eltérő változás bevezetését ( Itt jegyezzük meg, hogy mint minden esetben a jogszabály értelmezése itt sem egységes. Még a mai napon is egyeztetünk az OEP és Minisztériumi – mellesleg egymástól eltérő - jogszabályi értelmezései között). Természetesen, akik nem szeretnék a napi munkájuk közben az új funkciókat használni, azok számára nem kötelező a frissítés.
Ugyanakkor nem minden zökkenőmentes és egyszerű. A telefonközpontunk, mint ahogy azt egy másik topicban már jeleztük, hibásan működik (a telefontársaság „korszerűsítés” során néhány vonalat elvágott a házban, ami zavart okozott a mi telefonközpontunknál), ezért jelenleg csak 3 bejövő vonalat tudunk fogadni egy időben. A központ folyamatos szervizelése zajlik, de ezt viszont csak munkaidőn kívül tudjuk végeztetni, hogy legalább az a 3 vonalon munkaidőben elérhetőek legyünk! Arra biztatnánk Önöket, hogy hívják vidéki kirendeltségeinket és területi képviseleteinket, akik megpróbálják pótolni a kiesett 4 telefonvonalunkat!
A letöltést választó felhasználók számában elértük azt a szintet, amikor kinőttük az eddig használt szervert és letöltési módszert. Az emiatt várakozó felhasználóink szintén telefonon próbáltak minket elérni. Ezzel természetesen elértük azt az állapotot, amikor már „művészet” az irodát telefonon elérni. Mind a telefon központ javítás, mind a letöltések módosítása folyamatban. Reméljük pár napon belül normalizálódik az állapot- addig is megértő türelmüket kérjük,
És a végére még egy információ. Kérdésként, észrevételként merült fel, szeretnénk idejében jelezni a várható problémát. A vényre nyomtatott extra vonalkód csak a felírt mennyiséget tartalmazza, a kiszerelést nem. Ha az orvos az adott készítményt megbontva pl. egy tíz ampullát tartalmazó doboz helyett 4 ampullát ír fel, az a vonalkódot leolvasva 4 db felírását jelenti. A patika ezt a készítményhez rendelt kiszerelés miatt 4 dobozként fogja leolvasni.
Természetesen továbbra is várjuk az észrevételek, kritikákat, hiszen ez is javítja a minőséget.