Tisztelt felhasználóink!
A háziorvosok az alábbi levelet kapták az OEP-től az e-jelentéssel kapcsolatban:
Tisztelt Háziorvos Asszony/Úr!
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár 2011. január 1-je után a háziorvosi szolgálatokra is kiterjeszti az Elektronikus Jelentésbeküldő Rendszer (eJelentés) használatát.
Az eJelentés a rendszer 2009. óta már sikeresen működik több egészségügyi szolgáltató szektorban, így a gyógyszertárak, GYSE forgalmazók, és a gyógyfürdők területén is.
A rendszer célja, hogy egyszerűsítse a jelentésbeküldés folyamatát, adatátviteli vonalon (interneten) keresztül tegye lehetővé a heti/havi jelentések elektronikus úton történő beküldését közvetlenül az OEP részére.
Adatátviteli vonalon történő jelentések beküldése esetén az adott ellátási forma szerinti kísérőjegyzéknek megfelelő adattartalmú visszaigazolást (kísérőjegyzék) az OEP készíti el és küldi vissza szintén az adatátviteli vonalon a háziorvosi szolgáltatók részére.
Az eJelentés rendszer fejlesztéséről az Önök által használt szoftverek üzemeltetőit, fejlesztőit is tájékoztattuk, így háziorvosi szoftvereik fejlesztésével támogatni tudják a jelentésbeküldés folyamatát is.
http://www.oep.hu/ejelentes
A rendszer használatához regisztráció szükséges, amelyet minden eJelentés jogosultsággal nem rendelkező felhasználóknak el kell végeznie.
A korábban eJelentés jogosultságot szerzett felhasználók e folyamattól eltekinthetnek!
Bejelentkezés
https://jogviszony.oep.hu/ejelentesreg/ lehet.
Az adatok megtekintése és módosítás
A bejelentkezés után a nyitóképernyőn, lehetősége van e-mail címének megadására vagy módosítására.
Az adatok mentése az „eJelentés hozzáférés igénylése” funkciógombbal történik.
A rendszer tárolja a felhasználó által megadott adatokat, és egy ellenőrző levelet küld ki a felhasználó által megadott e-mail címre.
Aktivációs levél
Az „eJelentés hozzáférés igénylése” gombra kattintó felhasználóknak, amennyiben helyesen adták meg e-mail címüket, egy levelet küldünk e-mail-ben.
A küldött levél egy érvényesítő hivatkozást (linket) tartalmaz, mely 60 percig él.
A levélben található hivatkozásra történő rákattintás hatására a felhasználó megkapja az e-Jelentés jogosultságot.
Ha a 60 perc elteltével a rákattintás (meghívás) nem történik meg, akkor a felhasználó - az eJelentés regisztrációjára vonatkozó - korábban megadott adatai elavulnak, és a felhasználónak elölről kell kezdenie a regisztráció folyamatát.
A saját e-mail címüket hibásan megadó felhasználók 60 perc elteltével megismételhetik a hozzáférés igénylésének folyamatát.
Aktivációs felület
Az érvényesítő hivatkozásra kattintás után megnyílik egy ablak, ahol tájékoztatjuk arról, hogy regisztrációja sikerült-e, és pár perc múlva megkezdheti az e-Jelentés rendszer használatát.
http://www.oep.hu/ejelentes információs oldalt, ahol további információkat talál a rendszer használatával kapcsolatban.
Az első elektronikus jelentések fogadására 2011. évi január havi jelentési kötelezettségének teljesítésekor, 2011. február 1-5. közötti időszakban kerül sor.
A keresőképtelenségi heti jelentések 1. hete 2011. január 3-án kezdődik, amelynek a jelentését még floppyn kell megtenni.
A 2. hét jelentését - a megfelelő regisztrációs feladatok elvégzése után – 2011. január 17-től az eJelentés rendszeren keresztül is elküldheti.
Reményeink szerint elégedett lesz az e-Jelentés rendszer használatával, melynek elsődleges célja a háziorvosok munkájának megkönnyítése, az adminisztrációjuk csökkentése.
Budapest, 2010. december 21.
Tisztelettel:
Országos Egészségbiztosítási Pénztár