Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, October 5, 2017 6:03:54 PM
Originally Posted by: Casus 

Megkaptam a jelszót is SMS-ben ez után az e-mail után:

"Örömmel értesítjük, hogy az Ön által adminisztrált intézmény részére elkészült a műszaki csatlakozáshoz szükséges WAF-SSL tanúsítvány, melyet letölthet az EESZT Ágazati portálról"

Megvan az e-személyim is, megvan a leolvasónk feltelepítve, működik az e-Kliens is. Hogyan tovább?

Kamocsay Gabriella körzeti ápoló [zavar]

És megkapta sms-ben a jelszót is, és e-mail-ben a további teendőket? Ha igen, akkor ez azt jelenti, hogy Ön már mindennel rendelkezik, ami a műszaki csatlakozáshoz szükséges. A tegnapi napon kiküldtük a hírlevelünket, amiben részleteztük a teendőket, itt megtalálja : http://www.ixnet.hu/news/news_171004.html#1 

Várjuk hívását, ha bármilyen segítségre van szüksége!

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, October 5, 2017 7:39:31 PM
Kedves Partnereink,

Köszönjük a megtisztelő érdeklődést rendezvényünkön annak a 104 orvos és asszisztens partnerünknek, akikkel a mai napon sikerült Budapesten az EESZT bevezetésével kapcsolatban párbeszédet folytatni! A nagy érdeklődés azt mutatja, hogy ki-ki vérmérséklete szerint, de készül az EESZT bevezetésére. Remélem sikerült megmutatnunk, hogy hosszútávon mennyi pozitív hozadéka lehet az EESZT napi használatának.

Közben beindult a műszaki csatlakozás folyamata, nagyon örülünk, hogy már vannak akik sikeresen túl vannak rajta. Irodáinkban teljes gőzzel folynak az EESZT-vel kapcsolatos teendők,s a helyszínen dolgozó kollégáink már előkészítik az éles indulást, hogy minél kevesebb teendő maradjon felhasználóinkra. Külső partnereink is csatasorba álltak, hogy támogassák a területükhöz tartozó partnereinket. Ha Önöknek van saját rendszergazdájuk vagy informatikus támogatójuk, kérem adják meg elérhetőségeinket, hogy nekik is tudjunk segíteni, ha arra lenne szükségük. Folyamatosan várjuk hívásaikat, s igyekszünk mindenkinek a legtöbb segítséget megadni, de türelmüket kell kérjük mert kicsit túl zsúfoltak a vonalaink.

Mind a tegnapi kecskeméti, mind a mai budapesti partnereink közül már többen sikeresen letették a kötelező vizsgát, s ahogyan személyesen is beszámoltak róla, nagyobb erőfeszítés nélkül sikerült teljesíteni. Ezek alapján mindenkit arra buzdítok, vágjon bele bátran, ismerje meg azokat a fontos információkat amik szükségesek a tér használatához ( ezt tartalmazza a letölthető tananyag) - és könnyedén válaszolja meg a kapott 10 kérdést ( min. 7 jó válasz elegendő).

Mellékelem az online képzés elérhetőségét: https://eeszt.aeek.hu/login.php?target=&client_id=eeszt&auth_stat= 

TomposG
Thursday, October 5, 2017 10:27:22 PM
Elvileg minden szüksége adatom megvan ezért ma este nekigyürkőztem a beállításoknak.

Visual felhasználó vagyok. A hírlevél alapján próbálkoztam de már a Regisztráció-EESzT kattintás után a következő üzenetet kapom: "Nem fut az ETÉR kommunikációs program." Ok-ra kattintva továbbenged a program. A szükséges adatokat ki tudtam tölteni el is tudtam menteni de a "Manuális indítás"-nál ismét az előző üzenet jön, nem tudok továbblépni.

Mi volna a teendőm?

Üdvözlettel:

Tompos Gábor

Varga Sándor
Friday, October 6, 2017 7:05:29 AM
Originally Posted by: TomposG 

Elvileg minden szüksége adatom megvan ezért ma este nekigyürkőztem a beállításoknak.

Visual felhasználó vagyok. A hírlevél alapján próbálkoztam de már a Regisztráció-EESzT kattintás után a következő üzenetet kapom: "Nem fut az ETÉR kommunikációs program." Ok-ra kattintva továbbenged a program. A szükséges adatokat ki tudtam tölteni el is tudtam menteni de a "Manuális indítás"-nál ismét az előző üzenet jön, nem tudok továbblépni.

Mi volna a teendőm?

Üdvözlettel:

Tompos Gábor

Ahhoz, hogy az EESZT-vel tudjon dolgozni, a teljes műszaki csatlakozás szükséges, vagyis az AEEK által biztosított ellenőrző program futtatása, az eredmény fájl visszaküldése. Ez alapján az AEEK igazolása, hogy az Ön által használt informatikai háttér (gép, internet, a számítógépre telepített alkalmazások, AEEK által adott WAF-SSL tanusítvány) megfelelő a tér használatához. Ezt is sikerült teljesítenie?

A műszaki csatlakozás teljes menetéről legutóbbi hírlevelünkben  írtunk, ha valami ezek közül még nincs kész, abban talál információkat. Ha esetleg az abban leírtakból nem sikerül valami kérem jelezze, szívesen segítünk.


Varga Sándor
TomposG
Friday, October 6, 2017 8:07:16 AM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: TomposG 

Elvileg minden szüksége adatom megvan ezért ma este nekigyürkőztem a beállításoknak.

Visual felhasználó vagyok. A hírlevél alapján próbálkoztam de már a Regisztráció-EESzT kattintás után a következő üzenetet kapom: "Nem fut az ETÉR kommunikációs program." Ok-ra kattintva továbbenged a program. A szükséges adatokat ki tudtam tölteni el is tudtam menteni de a "Manuális indítás"-nál ismét az előző üzenet jön, nem tudok továbblépni.

Mi volna a teendőm?

Üdvözlettel:

Tompos Gábor

Ahhoz, hogy az EESZT-vel tudjon dolgozni, a teljes műszaki csatlakozás szükséges, vagyis az AEEK által biztosított ellenőrző program futtatása, az eredmény fájl visszaküldése. Ez alapján az AEEK igazolása, hogy az Ön által használt informatikai háttér (gép, internet, a számítógépre telepített alkalmazások, AEEK által adott WAF-SSL tanusítvány) megfelelő a tér használatához. Ezt is sikerült teljesítenie?

A műszaki csatlakozás teljes menetéről legutóbbi hírlevelünkben  írtunk, ha valami ezek közül még nincs kész, abban talál információkat. Ha esetleg az abban leírtakból nem sikerül valami kérem jelezze, szívesen segítünk.

Minden adatot kitöltöttem, ellenőrző programot lefutattam, hiba nélkül ment. Eredmény file-t feltöltöttem. Erre visszajelzést még nem kaptam.

Ezek szerint ha visszejeleznek ez az ablak nem fog megjelenni (nincs vele teendőm) vagy valamit még utána rögzítenem kell a programban?

T.G.

Varga Sándor
Friday, October 6, 2017 8:48:30 AM
Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: TomposG 

Elvileg minden szüksége adatom megvan ezért ma este nekigyürkőztem a beállításoknak.

Visual felhasználó vagyok. A hírlevél alapján próbálkoztam de már a Regisztráció-EESzT kattintás után a következő üzenetet kapom: "Nem fut az ETÉR kommunikációs program." Ok-ra kattintva továbbenged a program. A szükséges adatokat ki tudtam tölteni el is tudtam menteni de a "Manuális indítás"-nál ismét az előző üzenet jön, nem tudok továbblépni.

Mi volna a teendőm?

Üdvözlettel:

Tompos Gábor

Ahhoz, hogy az EESZT-vel tudjon dolgozni, a teljes műszaki csatlakozás szükséges, vagyis az AEEK által biztosított ellenőrző program futtatása, az eredmény fájl visszaküldése. Ez alapján az AEEK igazolása, hogy az Ön által használt informatikai háttér (gép, internet, a számítógépre telepített alkalmazások, AEEK által adott WAF-SSL tanusítvány) megfelelő a tér használatához. Ezt is sikerült teljesítenie?

A műszaki csatlakozás teljes menetéről legutóbbi hírlevelünkben  írtunk, ha valami ezek közül még nincs kész, abban talál információkat. Ha esetleg az abban leírtakból nem sikerül valami kérem jelezze, szívesen segítünk.

Minden adatot kitöltöttem, ellenőrző programot lefutattam, hiba nélkül ment. Eredmény file-t feltöltöttem. Erre visszajelzést még nem kaptam.

Ezek szerint ha visszejeleznek ez az ablak nem fog megjelenni (nincs vele teendőm) vagy valamit még utána rögzítenem kell a programban?

T.G.

Ez igazán jó hír, hogy mindez megvan, sikerült.

Jó olvasni, hogy a rendelkezésre álló információk alapján mindent sikerült telepítenie, beállítania.

Még meg kell várnia, amíg az eredmény fájlt feldolgozza az AEEK, és remélhetőleg mindent rendben talál. Ezt követően lesz még egy apró teendő, amiben szeretnénk segíteni/tapasztalatot gyűjteni, mivel a próba időszak alatt ilyen módú éles csatlakozás nem történt. Kérem, amikor megérkezett az AEEK válasza jelezze nekünk, hogy a lehető legrövidebb idő alatt el tudja kezdeni a visualban az EESZT éles használatát.


Varga Sándor
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, October 6, 2017 8:59:27 AM
Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: TomposG 

Elvileg minden szüksége adatom megvan ezért ma este nekigyürkőztem a beállításoknak.

Visual felhasználó vagyok. A hírlevél alapján próbálkoztam de már a Regisztráció-EESzT kattintás után a következő üzenetet kapom: "Nem fut az ETÉR kommunikációs program." Ok-ra kattintva továbbenged a program. A szükséges adatokat ki tudtam tölteni el is tudtam menteni de a "Manuális indítás"-nál ismét az előző üzenet jön, nem tudok továbblépni.

Mi volna a teendőm?

Üdvözlettel:

Tompos Gábor

Ahhoz, hogy az EESZT-vel tudjon dolgozni, a teljes műszaki csatlakozás szükséges, vagyis az AEEK által biztosított ellenőrző program futtatása, az eredmény fájl visszaküldése. Ez alapján az AEEK igazolása, hogy az Ön által használt informatikai háttér (gép, internet, a számítógépre telepített alkalmazások, AEEK által adott WAF-SSL tanusítvány) megfelelő a tér használatához. Ezt is sikerült teljesítenie?

A műszaki csatlakozás teljes menetéről legutóbbi hírlevelünkben  írtunk, ha valami ezek közül még nincs kész, abban talál információkat. Ha esetleg az abban leírtakból nem sikerül valami kérem jelezze, szívesen segítünk.

Minden adatot kitöltöttem, ellenőrző programot lefutattam, hiba nélkül ment. Eredmény file-t feltöltöttem. Erre visszajelzést még nem kaptam.

Ezek szerint ha visszejeleznek ez az ablak nem fog megjelenni (nincs vele teendőm) vagy valamit még utána rögzítenem kell a programban?

T.G.

Szuper!!! 😎

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, October 6, 2017 1:39:44 PM
Tisztelt Partnereink,

Az október 18.-ára, Győrbe meghirdetett oktatás már betelt, így sajnos már nem tudunk jelentkezést elfogadni erre a helyszínre. Megpróbálunk nagyobb férőhelyes termet találni a további érdeklődőknek. Amint sikerül, azonnal tájékoztatjuk Önöket!

Megértésüket nagyon köszönjük!

Egyre több partnerünknek sikerül meglépni a műszaki csatlakozást. Sokan már a visualIxdoki és az Ixnet verzióváltóban kiküldött útmutató alapján használatba is szeretnék venni a rendszert (ennek nagyon örülünk). Az eredmény feltöltése után azonban még meg kell várjuk hogy az ÁEEK ellenőrizze a felküldött fájlt, s visszaigazolja immár a végleges alkalmasságot a csatlakozáshoz. Ennek az e-mail-nek a birtokában, már valóban csak a visualIxdoki és az Ixnet rendszer EESZT indítása következik- amihez, mint korábban említettem, már kiküldtük Önöknek a tudnivalókat az legutóbbi verzióváltó levelünkben!

Minden kedves Partnerünk megértését és türelmét kérjük, mindent megteszünk hogy a hozzánk forduló partnereinknek minél több segítséget tudjunk adni! Mivel égnek a telefonok, arra biztatnék mindenkit, hogy kérdésével bátran keressen bennünket email-ben, vagy itt a fórumon -ahol igyekszünk a lehetőségeinkhez képest minél hamarabb válaszolni.

dr. Szemerédi László
Saturday, October 7, 2017 11:18:05 AM
IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Családorvos arnót
Sunday, October 8, 2017 11:36:42 AM
Szeretném kérdezni, hogyan kell beállítanom a Fórum bejegyzéseit, hogy legelől a legfrissebb hozzászólás legyen.

Köszönettel

dr.Kovács József
Sunday, October 8, 2017 6:41:32 PM
Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Visualt használok. Két kérdésem lenne, az első csatlakozik e fenti kérdéshez.

2 gépes minihálózatban dolgozom. Mindkét gépre le kell tölteni a tanúsítványt és le kell futtatni az ellenőrző programot?

A másik: hogyan kerül a rendszerbe az ápolónő és az asszisztens? Őket én fogom regisztrálni, mint adminisztrátor?


dr.Kovács József
Varga Sándor
Monday, October 9, 2017 8:44:53 AM
Originally Posted by: Családorvos arnót 

Szeretném kérdezni, hogyan kell beállítanom a Fórum bejegyzéseit, hogy legelől a legfrissebb hozzászólás legyen.

Köszönettel

A fórum felépítése és a hozzászólások megjelenítése automatikus.

A fórum listában fentről lefelé szerepelnek azok a témák, amihez valaki hozzászólt, ezek időrendben csökkenő sorrendben szerepelnek, tehát a lista tetején azok, amihez legutóbb hozzászóltak. Egy-egy témán belül viszont időrendben olvashatóak a hozzászólások, fentről lefelé haladva az időrendben, vagyis az újabb hozzászólások olvashatók a lista alján.

Az olvasást segítik lehetőségek, melyek a listában a sor végén látható két ikonnal érhetők el gyorsan.

UserPostedImage

A sor végén látható utolsó ikonnal (2. számmal jelölve) az adott témán belül található első, Ön által olvasatlan hozzászólásra ugorhat, vagyis onnan folytathatja az olvasást, ahol legutóbb tartott.

Az utolsó előtti ikonnal (1. számú a képen) az adott téma utolsó hozzászólására léphet arra kattintva.

Azoknál a témáknál, amit szeretne nyomon követni, érdemes beállítani a fórum figyelést, így az ide érkező hozzászólásokról emailben küld tájékoztatást Önnek a fórum.

A témát megnyitva a "Beállítások" pontban a "Téma figyelése" opciót kiválasztva van erre lehetősége.

UserPostedImage

A hozzászólásról érkező email tartalmaz egy linket, erre kattintva az emailben szereplő hozzászólásnál nyílik ki a fórum.


Varga Sándor
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 8:48:34 AM
Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Kedves Doktor Úr,

Nem, a másik gépen ezt nem kell végigcsinálnia, a műszaki csatlakozás sikeréhez elég amit eddig csinált. Ezután a feltöltött fájl tartalmát ellenőrzi az AEEK, s ha mindent rendjén talált, egy e-mail-t küld Önnek erről, s kiállít egy Igazolást s a sikeres csatlakozásról amit Ön a szokásos bejelentkezést követően letölthet (PDF formátumban) és kinyomtathat.

Kicsit összefoglalnám mi az amivel Ön jelenleg már rendelkezik a csatlakozáshoz:

1., Ön és asszisztense rendelkezik e-szig olvasóval, a hozzátartozó 6 jegyű pin kódokkal

2., Minden számítógéphez telepítve van egy e-szig olvasó, megfelelő módon üzembe helyezve, működőképes állapotban

3., Ön és asszisztense már aktiválva van a Térbe (EESZT) az e-személyi használatával

4., Önnek van egy letöltött SSL tanúsítványa a gépére mentve, s egy hozzá tartozó jelszava a mobil telefonján

5., Az Ön háziorvosi rendszere (Ixnet) már tartalmazza az EESZT teljes funkcionalitását

6., Az október 1.-i verzióváltó levél tartalmazza, hogyan kell beállítania az Ixnet rendszerben az EESZT paramétereket (1-4 pontban megadott adatokról van szó)

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 8:49:45 AM
T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 9:02:27 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Visualt használok. Két kérdésem lenne, az első csatlakozik e fenti kérdéshez.

2 gépes minihálózatban dolgozom. Mindkét gépre le kell tölteni a tanúsítványt és le kell futtatni az ellenőrző programot?

A másik: hogyan kerül a rendszerbe az ápolónő és az asszisztens? Őket én fogom regisztrálni, mint adminisztrátor?

Az ellenőrző programot elég egy gépen lefuttatni ahhoz, hogy a műszaki csatlakozás sikeres legyen. Az ápolónő, asszisztens helyettes orvos felvételét és "jogosultságát" az EESZT-be is, és a visual Ixdoki rendszerbe is (és az Ixnet rendszerünkbe is) Ön fogja regisztrálni. Erről most próbálunk egy részletes leírást készíteni, amit terveink szerint október 16.-i soron kívüli verzióváltó levélben juttatnánk el minden felhasználó részére. Igyekszünk lépésenként haladni, s azt szeretnénk ha november 1.-re felhasználóink már sikeresen használnák az EESZT-t. Ehhez még megpróbáljuk kicsit módosítani is a rendszereinket, hogy Önök egyszerűen, könnyedén tudják ezeket a szerepköröket beállítani. Addig mindenkitől szeretnénk egy kis türelmet kérni. Köszönjük türelmüket!

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 9:16:15 AM
Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Varga Sándor
Monday, October 9, 2017 9:31:12 AM
EESZT oktatás új időpontokban!

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy újabb időpontban lesz lehetőség részletesen megismerkedni az Ixnet és a visual Ixdoki EESZT moduljával.

Kéréseiknek eleget téve, október 30-án hétfő 10 órától Debrecenben, november 3-án pénteken 13 órától Siklóson tartunk oktatásokat.

Tekintettel a nagyfokú érdeklődésre, a részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, és kizárólag felhasználóink részére tudjuk biztosítani.

Amennyiben Ön is szeretne részt venni, kérjük regisztráljon itt. 

A program részeinek bemutatását, részletes ismertetését a hírleveleinkben  találja meg.

Régebbi hírleveleinket a képernyő bal oldalán korábbi hírlevelek gomb alatt találja.


Varga Sándor
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 10:11:09 AM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Köszönöm a gyors választ. A mini gomb eddig nem tünt fel, így már nem zavaró az ablak.

Amit még meg kellene oldani, az az, hogy nálunk a nyomtató néha hibázik és elrontja a receptet. Hogy lehetne az egyszer már "kinyomtatott" receptet újra kinyomtatni? Most ugyanis kétszer kerül fel az EESZt-be, ha újra nyomtatom.

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 10:23:46 AM
Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Köszönöm a gyors választ. A mini gomb eddig nem tünt fel, így már nem zavaró az ablak.

Amit még meg kellene oldani, az az, hogy nálunk a nyomtató néha hibázik és elrontja a receptet. Hogy lehetne az egyszer már "kinyomtatott" receptet újra kinyomtatni? Most ugyanis kétszer kerül fel az EESZt-be, ha újra nyomtatom.

Ilyenkor nincs más megoldás, mint törli a receptet a szokásos módon ( s ekkor törlődik a térben is), majd újra felírja. Mindenképpen szinkronban kell mozogjon a kinyomtatott és a Térben eltárolt vény, ami ténylegesen ugyanannak a felírásnak két "fizikai" verziója - az egyik egy központilag tárolt elektronikus formában, míg a másik a kinyomtatott papír alapú formában létezik. Bármilyen vény nyomtatást meg kell előzzön a Térbe való felküldés, mert a nyomtatványra rákerül a térbeli azonosítója (összepárosítva ezzel a két formában lévő, de egy felírásra vonatkozó vényt). Remélem érthetően sikerült fogalmazni. Ön tökéletesen jól látja, hogy ez a kulcsa a dolognak, s ezt kell pontosan látni hogy érthető legyen az e-vény léte.

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 12:20:02 PM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Köszönöm a gyors választ. A mini gomb eddig nem tünt fel, így már nem zavaró az ablak.

Amit még meg kellene oldani, az az, hogy nálunk a nyomtató néha hibázik és elrontja a receptet. Hogy lehetne az egyszer már "kinyomtatott" receptet újra kinyomtatni? Most ugyanis kétszer kerül fel az EESZt-be, ha újra nyomtatom.

Ilyenkor nincs más megoldás, mint törli a receptet a szokásos módon ( s ekkor törlődik a térben is), majd újra felírja. Mindenképpen szinkronban kell mozogjon a kinyomtatott és a Térben eltárolt vény, ami ténylegesen ugyanannak a felírásnak két "fizikai" verziója - az egyik egy központilag tárolt elektronikus formában, míg a másik a kinyomtatott papír alapú formában létezik. Bármilyen vény nyomtatást meg kell előzzön a Térbe való felküldés, mert a nyomtatványra rákerül a térbeli azonosítója (összepárosítva ezzel a két formában lévő, de egy felírásra vonatkozó vényt). Remélem érthetően sikerült fogalmazni. Ön tökéletesen jól látja, hogy ez a kulcsa a dolognak, s ezt kell pontosan látni hogy érthető legyen az e-vény léte.

Kedves Doktor Úr,

Elmúlt dél, s ha jól gondolom, véget ért az első EESZT-vel "töltött" rendelés !? Mik voltak az első tapasztalatai? Ha van pár perc ideje, megosztaná velünk? Esetleg valamilyen javaslata? Előre is köszönöm!

dr.Kovács József
Monday, October 9, 2017 1:02:02 PM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Visualt használok. Két kérdésem lenne, az első csatlakozik e fenti kérdéshez.

2 gépes minihálózatban dolgozom. Mindkét gépre le kell tölteni a tanúsítványt és le kell futtatni az ellenőrző programot?

A másik: hogyan kerül a rendszerbe az ápolónő és az asszisztens? Őket én fogom regisztrálni, mint adminisztrátor?

Az ellenőrző programot elég egy gépen lefuttatni ahhoz, hogy a műszaki csatlakozás sikeres legyen. Az ápolónő, asszisztens helyettes orvos felvételét és "jogosultságát" az EESZT-be is, és a visual Ixdoki rendszerbe is (és az Ixnet rendszerünkbe is) Ön fogja regisztrálni. Erről most próbálunk egy részletes leírást készíteni, amit terveink szerint október 16.-i soron kívüli verzióváltó levélben juttatnánk el minden felhasználó részére. Igyekszünk lépésenként haladni, s azt szeretnénk ha november 1.-re felhasználóink már sikeresen használnák az EESZT-t. Ehhez még megpróbáljuk kicsit módosítani is a rendszereinket, hogy Önök egyszerűen, könnyedén tudják ezeket a szerepköröket beállítani. Addig mindenkitől szeretnénk egy kis türelmet kérni. Köszönjük türelmüket!

Köszönöm a választ. Egy kérdésre nem kaptam választ: a tanusítványt mindkét gépre le kell tölteni?


dr.Kovács József
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 1:10:16 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

IxNet-es felhasználó vagyok, hálózatos két géppel. Az általam "főgépnek" nevezett számítógépen végigszenvedtem magam a folyamaton egészen addig, hogy az ellenőrző file feltöltése után "Sikeres feltöltés" jelent meg a weblap felületén. Kérdésem: a másik gépen is végig kell ezt játszanom? Honnan kell kezdenem? belépek a kódommal és letöltöm a másik gépre is a tanúsítványt, majd az ellenőrző alkalmazást és feltöltöm onnan is a generált ellenőrző file-t?

Válaszukat köszönöm!

Üdvözlettel: dr. Szemerédi László

Visualt használok. Két kérdésem lenne, az első csatlakozik e fenti kérdéshez.

2 gépes minihálózatban dolgozom. Mindkét gépre le kell tölteni a tanúsítványt és le kell futtatni az ellenőrző programot?

A másik: hogyan kerül a rendszerbe az ápolónő és az asszisztens? Őket én fogom regisztrálni, mint adminisztrátor?

Az ellenőrző programot elég egy gépen lefuttatni ahhoz, hogy a műszaki csatlakozás sikeres legyen. Az ápolónő, asszisztens helyettes orvos felvételét és "jogosultságát" az EESZT-be is, és a visual Ixdoki rendszerbe is (és az Ixnet rendszerünkbe is) Ön fogja regisztrálni. Erről most próbálunk egy részletes leírást készíteni, amit terveink szerint október 16.-i soron kívüli verzióváltó levélben juttatnánk el minden felhasználó részére. Igyekszünk lépésenként haladni, s azt szeretnénk ha november 1.-re felhasználóink már sikeresen használnák az EESZT-t. Ehhez még megpróbáljuk kicsit módosítani is a rendszereinket, hogy Önök egyszerűen, könnyedén tudják ezeket a szerepköröket beállítani. Addig mindenkitől szeretnénk egy kis türelmet kérni. Köszönjük türelmüket!

Köszönöm a választ. Egy kérdésre nem kaptam választ: a tanusítványt mindkét gépre le kell tölteni?

Kedves Doktor Úr,

Elnézést, elkerülte a figyelmemet! A lényeg: Nem kell mindkét (vagy mindhárom) gépre letölteni, elég ha egy helyen megtalálható! A visualIxdoki, vagy Ixnet már kezeli, fontos az, hogy meglegyen!

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 2:55:42 PM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Köszönöm a gyors választ. A mini gomb eddig nem tünt fel, így már nem zavaró az ablak.

Amit még meg kellene oldani, az az, hogy nálunk a nyomtató néha hibázik és elrontja a receptet. Hogy lehetne az egyszer már "kinyomtatott" receptet újra kinyomtatni? Most ugyanis kétszer kerül fel az EESZt-be, ha újra nyomtatom.

Ilyenkor nincs más megoldás, mint törli a receptet a szokásos módon ( s ekkor törlődik a térben is), majd újra felírja. Mindenképpen szinkronban kell mozogjon a kinyomtatott és a Térben eltárolt vény, ami ténylegesen ugyanannak a felírásnak két "fizikai" verziója - az egyik egy központilag tárolt elektronikus formában, míg a másik a kinyomtatott papír alapú formában létezik. Bármilyen vény nyomtatást meg kell előzzön a Térbe való felküldés, mert a nyomtatványra rákerül a térbeli azonosítója (összepárosítva ezzel a két formában lévő, de egy felírásra vonatkozó vényt). Remélem érthetően sikerült fogalmazni. Ön tökéletesen jól látja, hogy ez a kulcsa a dolognak, s ezt kell pontosan látni hogy érthető legyen az e-vény léte.

Kedves Doktor Úr,

Elmúlt dél, s ha jól gondolom, véget ért az első EESZT-vel "töltött" rendelés !? Mik voltak az első tapasztalatai? Ha van pár perc ideje, megosztaná velünk? Esetleg valamilyen javaslata? Előre is köszönöm!

Köszönöm kérdését, egyenlőre nem sok hasznát látjuk az egésznek. Ami zavaró, hogy hiába küldjük el sorozatnyomtatásra a recepteket, mivel egyesével kéri le az EESZT recept kódokat, így egyesével nyomtatja ki. Ez szörnyen lassú. Lemértem, 13 receptet 2 perc alatt nyomtattunk ki. Ráadásul eddig az OK gombbal is ki tudtunk lépni az üres receptírás modulból, most csak a mégse gombbal. (mondjuk ez megszokható) A beutaló modul jól működik, a megjelenés is gördülékenyen jelentődik. Lekérdezni még nincs mit.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 3:15:21 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

T Infomix!

Visual felhasználó vagyok, ma kezdtünk először dolgozni az EESZT-vel. Van néhány gondunk. Az EESZT nálunk külön ablakban fut, ugye bezárni nem kellene. Viszont munka közben állandóan felugrik, illetve hát előtérbe kerül az ablak, akkor is ha nincs rá szükség. Jó lenne, ha le lehetne csukni a tálcára, mint minden más windowsos programot. Átméretezni sem lehet, hogy kisebbre tudnánk méretezni.

Nem tudom feltétel-e, hogy a nyomtató addig nem kezd nyomtatni, míg fel nem töltötte a receptet a térbe. Ez rendesen lassítja a rendelést, mert a nyomtatás megkezdésére kell várni.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Szép napot Doktor Úr,

Magát az EESZT ablakot az ablak felső sorában lévő "mini" gombbal tudja összehúzni, s a szokásos módon bárhova elhelyezheti a képernyőn. Az üzenő ablak ( ami tájékoztatja a felhasználót a háttérben zajló tevékenységről) jelenleg nem tüntethető el- mert szeretnénk ha folyamatosan látható lenne, mi is zajlik a háttérbe (s ha esetleg hiba van , akkor az okát is megnézheti) . Informatikailag persze megoldható, hogy tiltva legyen a megjelenítése - kérdés, hogy praktikus -e, rögtön az elején így indulni?

A második kérdése: Igen, ez egy nagyon szigorú feltétel, hogy a vény nyomtatása csak a tér visszajelzése után kezdhető! A sikeresen felküldött vényekre ugyanis kinyomtatódik (vonalkód és szám formájában) az EESZT által visszaadott azonosító!

Köszönöm a gyors választ. A mini gomb eddig nem tünt fel, így már nem zavaró az ablak.

Amit még meg kellene oldani, az az, hogy nálunk a nyomtató néha hibázik és elrontja a receptet. Hogy lehetne az egyszer már "kinyomtatott" receptet újra kinyomtatni? Most ugyanis kétszer kerül fel az EESZt-be, ha újra nyomtatom.

Ilyenkor nincs más megoldás, mint törli a receptet a szokásos módon ( s ekkor törlődik a térben is), majd újra felírja. Mindenképpen szinkronban kell mozogjon a kinyomtatott és a Térben eltárolt vény, ami ténylegesen ugyanannak a felírásnak két "fizikai" verziója - az egyik egy központilag tárolt elektronikus formában, míg a másik a kinyomtatott papír alapú formában létezik. Bármilyen vény nyomtatást meg kell előzzön a Térbe való felküldés, mert a nyomtatványra rákerül a térbeli azonosítója (összepárosítva ezzel a két formában lévő, de egy felírásra vonatkozó vényt). Remélem érthetően sikerült fogalmazni. Ön tökéletesen jól látja, hogy ez a kulcsa a dolognak, s ezt kell pontosan látni hogy érthető legyen az e-vény léte.

Kedves Doktor Úr,

Elmúlt dél, s ha jól gondolom, véget ért az első EESZT-vel "töltött" rendelés !? Mik voltak az első tapasztalatai? Ha van pár perc ideje, megosztaná velünk? Esetleg valamilyen javaslata? Előre is köszönöm!

Köszönöm kérdését, egyenlőre nem sok hasznát látjuk az egésznek. Ami zavaró, hogy hiába küldjük el sorozatnyomtatásra a recepteket, mivel egyesével kéri le az EESZT recept kódokat, így egyesével nyomtatja ki. Ez szörnyen lassú. Lemértem, 13 receptet 2 perc alatt nyomtattunk ki. Ráadásul eddig az OK gombbal is ki tudtunk lépni az üres receptírás modulból, most csak a mégse gombbal. (mondjuk ez megszokható) A beutaló modul jól működik, a megjelenés is gördülékenyen jelentődik. Lekérdezni még nincs mit.

Üdvözlettel: Dr Bakos

Köszönöm szépen Doktor Úr!

Ugyanezt a 13 receptet mennyi idő alatt nyomtatja ki ha az EESZT modul nincs bekapcsolva (most még kikapcsolható, hiszen önkéntes csatlakozás van)? Meg tudná nézni? Igazából azzal kellene összehasonlítani ezt a 2 percet amit Ön mond, mert így önmagában ez a 2 perc nem sokat árul el, bár kétségtelen soknak tűnik 13 vény esetében!

Tehát azt kellene kiszűrnünk, hogy mennyit lassít maga az EESZT. Ehhez ugyanazt a 13 receptet kellene EESZT nélkül, illetve EESZT-vel kinyomtatni - miközben minden ugyanaz marad. Sokat segítene, ha meg tudná mérni nekünk!

Kár, hogy nem lehet lekérdezni, mert talán az a leghasznosabb a háziorvosnak. Nincs olyan Intézmény a közelében ahol már elindultak ?

Géczi Gabriella

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, October 9, 2017 5:37:30 PM

Köszönöm szépen Doktor Úr!

Ugyanezt a 13 receptet mennyi idő alatt nyomtatja ki ha az EESZT modul nincs bekapcsolva (most még kikapcsolható, hiszen önkéntes csatlakozás van)? Meg tudná nézni? Igazából azzal kellene összehasonlítani ezt a 2 percet amit Ön mond, mert így önmagában ez a 2 perc nem sokat árul el, bár kétségtelen soknak tűnik 13 vény esetében!

Tehát azt kellene kiszűrnünk, hogy mennyit lassít maga az EESZT. Ehhez ugyanazt a 13 receptet kellene EESZT nélkül, illetve EESZT-vel kinyomtatni - miközben minden ugyanaz marad. Sokat segítene, ha meg tudná mérni nekünk!

Kár, hogy nem lehet lekérdezni, mert talán az a leghasznosabb a háziorvosnak. Nincs olyan Intézmény a közelében ahol már elindultak ?

Géczi Gabriella

Kedves Gabriella!

Ugyanaz a beteg ugyanazon receptjei EESZT nélkül 37 másodperc alatt kijöttek. Hozzátartozik persze, hogy így egy vonlkód minusz, ami gyorsít rajta, de szerintem azzal együt is 1 perc alatt lenne.

Holnap megnézem újra, ha lesz egy kis időm egy másik betegnél is élesben.

Dr Bakos

dr.Kovács József
Monday, October 9, 2017 6:41:56 PM
Ma sikerült eljutnom az EESZT csatlakozás következő lépcsőjére: letöltöttem a tanúsítványt, lefuttattam az ellenőrző programot és a kapott eredmény file-t feltöltöttem az e-kapu portálra.

Leírnám a tapasztalataimat, mert szerintem nem olyan egyértelmű és egyszerű, mint a leírásban olvasható. (https://e-egeszsegugy.gov.hu/web/ekapu-portal/letoltesek menüpontban a Műszaki csatlakozás leírásban lévő pontokra fogok hivatkozni).

4.1 EESZT felhasználó aktiválása e-személyi igazolvánnyal: a felhasználónév minden orvosnak "O" betű + pecsétszám, szakdolgozónak "S" betű+ működési regisztrációs szám (5 jegyű). Ellenőrző kód beírása után aktiválás. A következő lépések leírása szerintem fontos lenne, de kimaradt. Az ugye alap, hogy a kártyaolvasó be van dugva a gépbe és fut az e-személyi kliens és az e-személyi benne van az olvasóban. A következő lépések a kártyaolvasó képernyőjén láthatóak: először az látható, hogy ki szeretne adatokat kapni az e-személyiről, OK gombbal tudomásul vesszük. Utána, hogy milyen adatokat szeretne az illető megkapni. Először vezetéknév, utána keresztnév stb. Ezeket át kell lapozni a kártyaolvasó lefelé nyilával, majd a legvégén ismét OK. Utána kell a kártyaolvasó billentyűzetén megadni az e-személyi 6 jegyű PiN kódját, és OK. Elvileg ennyi. Érdemes többször megpróbálni, nekem 4x-re sikerült, mindig valamilyen hiba miatt megakadt.

5.1 Tanúsítvány letöltése. Felhasználónév ugyanaz, az e-személyiről kevesebb adat kell, de a PIN kód kell a végén, majd OK. Az intézmény kiválasztásnál én háromféleképpen voltam benne a rendszerben, mint intézmény és nem volt mindegy, hogy mit választottam, mert csak egy esetben vált láthatóvá az SSL tanúsítvány letöltése menűpont, az is csak másodszorra, tehát érdemes ezt is többször megpróbálni. Ha rosszat választottam, kijelentkezés, majd kezdeni elölről és másik intézményt választani.

Ez a két buktatója volt igazán a számomra. Így kb. másfél óra alatt sikerült.

Elnézést, ha valakinek ezek természetes dolgok voltak, de remélem van, akinek sikerült segítenem.


dr.Kovács József
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, October 10, 2017 8:10:56 AM
Originally Posted by: Bakos J 

Köszönöm szépen Doktor Úr!

Ugyanezt a 13 receptet mennyi idő alatt nyomtatja ki ha az EESZT modul nincs bekapcsolva (most még kikapcsolható, hiszen önkéntes csatlakozás van)? Meg tudná nézni? Igazából azzal kellene összehasonlítani ezt a 2 percet amit Ön mond, mert így önmagában ez a 2 perc nem sokat árul el, bár kétségtelen soknak tűnik 13 vény esetében!

Tehát azt kellene kiszűrnünk, hogy mennyit lassít maga az EESZT. Ehhez ugyanazt a 13 receptet kellene EESZT nélkül, illetve EESZT-vel kinyomtatni - miközben minden ugyanaz marad. Sokat segítene, ha meg tudná mérni nekünk!

Kár, hogy nem lehet lekérdezni, mert talán az a leghasznosabb a háziorvosnak. Nincs olyan Intézmény a közelében ahol már elindultak ?

Géczi Gabriella

Kedves Gabriella!

Ugyanaz a beteg ugyanazon receptjei EESZT nélkül 37 másodperc alatt kijöttek. Hozzátartozik persze, hogy így egy vonlkód minusz, ami gyorsít rajta, de szerintem azzal együt is 1 perc alatt lenne.

Holnap megnézem újra, ha lesz egy kis időm egy másik betegnél is élesben.

Dr Bakos

Kedves Doktor Úr,

Kollégáimmal mi is megmértük, hogy visualIxdoki esetén hogyan alakulnak a számok 13 vény nyomtatása esetén EESZT nélkül, illetve EESZT-be való beküldés (e-vény) esetén. EESZT nélkül nekünk kicsit jobb adatunk van, mert itt 26,16 másodpercet vett igénybe (mi hálózatos nyomtatóra nyomtattunk, OKIB431dn). Ugyanez a 13 vény, ugyanannál a betegnél EESZT használattal tehát plusz vonalkóddal nyomtatva pedig 38 másodperc volt. A különbség 11,84 másodperc 13 vény esetén (ami azt jelenti, hogy vényenként 0,91 másodperccel több időre volt szükség).

Megnéztük a számokat 26 vény felírás esetén. Összesítve az alábbi adatokat mértük:

13 recept esetén:

EESZT nélkül: 26,16 mp EESZT-vel 38 mp ( időtöbblet: 0,91mp/vény)

26 recept esetén:

EESZT nélkül: 47 mp EESZT-vel 62,23 mp ( időtöbblet: 0,59mp/vény)

Mindenki más számítógép konfigurációt, különböző típusú nyomtatót használ, ezért nem lehet egymáshoz hasonlítani a számokat. De önmagához képest érdemes megnézni - s itt a viszonyszámok nem nagyon térhetnek el egymástól normál esetben. Sokat, sokszor figyeltük a vényíró modul használatát a pilot alatt, s többször is átszerveztük a háttér-folyamatokat, mert tudtuk, hogy a vényírás idejének minimalizálása az egyik legfontosabb elvárás az Önök részéről. Persze valós, statisztikailag hiteles számokkal csak akkor rendelkezünk ha a közel 3200 partnerünk mind élesben fogja használni a rendszert. De addig is örömmel veszünk minden jelzést, tapasztalat-megosztást arra vonatkozóan, hogy a program melyik részénél tapasztalnak lassulást, változást.

Nem mondom, néha az elismerés is jól esik [mindenok] .

Kedves Doktor Úr,

Ha van még ideje, energiája és türelme akkor számítanánk segítségére abban, hogy kiderítsük hogy valójában mi játszik szerepet az Ön által jelzett nyomtatási idő megnövekedésében. Együttműködését előre is köszönjük!

Géczi Gabriella

kleh
  • kleh
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, October 10, 2017 9:15:40 AM
Kovács Dr. hozzászólása nagyon hasznos és nem utolsó sorban igen részletes. Sokat segít majd a csatlakozás folyamán. Én csak annyit tennék hozzá (saját tapasztalatomból) hogy ott ahol valami összeférhetetlenség van a személyi és a EEKH nyilvántartása között az aktiváció nem fog működni. Az ÁEEK nyitott egy ügyfélfogadó irodát Budapesten a Horánszky utca 24 alatt és oda személyesen belehet fáradni és tisztázni az esetleges elírásokat (személyi alapján). Pillanatok alatt átnézik az adatokat és frissítik is, viszont az ÁEEK és az EEKH közötti adatok akár több nap után fognak frissülni (ezt sajnos ki kell várni).De ez az út is járható ha szükséges.

Más. Igen, a teszt verzióban tapasztaltam én is, hogy a receptek nyomtatása több időt vesz igénybe. Nem is ez a baj, hanem az hogy addig míg ezek nem töltődnek fel a térbe, ki se lehet a betegből lépni (korábban én rég kiléptem míg a nyomtatóba feltöltött receptek nyomtatódtak). Próbáltuk 5 darabosra állítani a feltöltést de érdemi javulást nem adott. Sajnos az információ oda meg vissza töltögetése idő...Én már ezt elfogadtam, mondhatom hogy nem zavar. És ez csak 1-1 beteg esete. De az is igaz, hogy nem egy utolsó generációs nyomtatót használok ami ugye eleve picit lassabb. Valaki felvette azt is, hogy vegyek egy gyorsabb hálózati kártyát - nem tudom, hogy ez segytene vagy a net forgalmát kéne növelni. Én pár hónap teszt után azt mondom (saját vélemény), hogy felesleges ebbe pénzt fektetni. Kovács-Kléh, Ecser.

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, October 10, 2017 9:58:55 AM
Originally Posted by: kleh 

Kovács Dr. hozzászólása nagyon hasznos és nem utolsó sorban igen részletes. Sokat segít majd a csatlakozás folyamán. Én csak annyit tennék hozzá (saját tapasztalatomból) hogy ott ahol valami összeférhetetlenség van a személyi és a EEKH nyilvántartása között az aktiváció nem fog működni. Az ÁEEK nyitott egy ügyfélfogadó irodát Budapesten a Horánszky utca 24 alatt és oda személyesen belehet fáradni és tisztázni az esetleges elírásokat (személyi alapján). Pillanatok alatt átnézik az adatokat és frissítik is, viszont az ÁEEK és az EEKH közötti adatok akár több nap után fognak frissülni (ezt sajnos ki kell várni).De ez az út is járható ha szükséges.

Más. Igen, a teszt verzióban tapasztaltam én is, hogy a receptek nyomtatása több időt vesz igénybe. Nem is ez a baj, hanem az hogy addig míg ezek nem töltődnek fel a térbe, ki se lehet a betegből lépni (korábban én rég kiléptem míg a nyomtatóba feltöltött receptek nyomtatódtak). Próbáltuk 5 darabosra állítani a feltöltést de érdemi javulást nem adott. Sajnos az információ oda meg vissza töltögetése idő...Én már ezt elfogadtam, mondhatom hogy nem zavar. És ez csak 1-1 beteg esete. De az is igaz, hogy nem egy utolsó generációs nyomtatót használok ami ugye eleve picit lassabb. Valaki felvette azt is, hogy vegyek egy gyorsabb hálózati kártyát - nem tudom, hogy ez segytene vagy a net forgalmát kéne növelni. Én pár hónap teszt után azt mondom (saját vélemény), hogy felesleges ebbe pénzt fektetni. Kovács-Kléh, Ecser.

Köszönöm dr Úr hozzászólását, ami nagyon hasznos az EESZT-vel most kapcsolatba kerülő kollegáknak. Teljes mértékben egyetértek doktor Úr azon véleményével, hogy első nekifutásra semmit ne változtassanak: használják azon a számítógépen, azzal a nyomtatóval amivel eddig, olyan internet előfizetéssel amivel jelenleg is rendelkeznek, azzal a programmal mit eddig is használtak. Próbálják ki bátran,ismerkedjenek vele, teszteljék. A mindennapi használat fogja megmutatni, hogy van-e s mi a gyenge láncszem a jelenlegi felállásban.Mi az Infomix kollegái mind a visualIxdoki, mind az Ixnet esetében arra törekedtünk, hogy Önök mindebből a legkevesebb változást észleljék a munkájuk során. Kivételesen akkor teljesítettünk jól, ha a fejlesztéseinkből semmit nem vesznek észre.

Varga Sándor
Tuesday, October 10, 2017 11:00:54 AM
Originally Posted by: vargas 

EESZT oktatás új időpontokban!

Örömmel tájékoztatunk mindenkit, hogy újabb időpontban lesz lehetőség részletesen megismerkedni az Ixnet és a visual Ixdoki EESZT moduljával.

Kéréseiknek eleget téve, október 30-án hétfő 10 órától Debrecenben, november 3-án pénteken 13 órától Siklóson tartunk oktatásokat.

Tekintettel a nagyfokú érdeklődésre, a részvétel előzetes regisztrációhoz kötött, és kizárólag felhasználóink részére tudjuk biztosítani.

Amennyiben Ön is szeretne részt venni, kérjük regisztráljon itt. 

A program részeinek bemutatását, részletes ismertetését a hírleveleinkben  találja meg.

Régebbi hírleveleinket a képernyő bal oldalán korábbi hírlevelek gomb alatt találja.

Újabb időpontban, új helyszínen vehetnek részt az EESZT-s oktatáson felhasználóink!

Békéscsabán a Réthy Pál kórházban november 7-én kedden 13 órára várunk minden érdeklődőt.

Amennyiben Ön is szeretne részt venni, kérjük regisztráljon itt. 


Varga Sándor
Users browsing this topic