Bódi Márk
Wednesday, November 21, 2018 8:44:42 AM
Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Somogyi László
Wednesday, November 21, 2018 4:28:10 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Lehet, hogy ezt már korábban kérdeztem de nem emlékszem a válaszra és nem is találtam.

Azt kérdezném, hogy van-e olyan fejlesztés folyamatban mely időben elkülöníti egy mástól a recept felírásának előkészítését asszisztens által és felírását orvos által. Mire gondolok pontosan. Asszisztens korábban kezd dolgozni pl. mert a doktor az ügyeletből később jön, vagy helyettesítés lesz. Recepteket "ír" de nem nyomtat, nem küld semmit a térbe. A receptek egy ideiglenes tárba kerülnek. Miután a doktor megérkezik, bejelentkezik a térbe, megnézi az előkészített recepteket egy táblázatban és amennyiben minden rendben talál "felírja", kinyomtatja és térbe küldi x betege x gyógyszerét. Én ezt a fejlesztés nem kényelmi extrának érzem, hanem a napi munka szükséges kényszerű velejárójának. Az ötlet onnan van, hogy van olyan háziorvosi program ahol ez minden további nélkül jelenleg is használható funkció.

Tompos G.

Kedves Tompos G.,

Igen, Ixnet rendszerünkben már működik az a modul, amelyik alkalmas az orvos-beteg találkozás előkészítésére, a szükséges egészségügyi adatok rögzítésére az orvos számára. Az így előkészített páciensek a várakozók listájában megjelennek, s innen kiválasztva lehet a tényleges orvosi ellátást véglegesíteni, dokumentálni, s ekkor kerülnek nyomtatásra a vények, beutalók illetve elküldésre az EESZT-be az orvos által jóváhagyott ellátási adatok is. Ha több praxis egy hálózatban dolgozik, akár egy kiemelt asszisztens készítheti elő ezeket az adatokat valamennyi orvos számára, ilyenkor ezek az adatok mindig a megfelelő háziorvos listájába kerülnek továbbításra természetesen.

Remélem sikerült kielégítő választ adnom kérdésére! Ha bővebb információra van szüksége örömmel keressük telefonon!

További szép hetet,

Géczi Gabriella

Ez szuper csak én visual felhasználó vagyok.[felnez] Gondolom vagyunk még egy néhányan ilyen elmaradottak, földhöz ragadtak...

A visual lehetőségei sajnos korlátozottak. Az EESZtori célzott keresései, az Antikoaguláns therápiás folyamat követése vagy a labor-eredmények grafikai megjelenítése azt gondolom ma már elvárható igény a háziorvosaink részéről, hiszen a korszerű technológia támogatja ezeket a nagyon hasznos megoldásokat, s szerencsére ez ma már mindenki számára elérhető nálunk is.

Természetesen igyekszünk a visualIxdoki-ban is mindent a lehetőségekhez képest megvalósítani amit lehet, s ami még nem megy a rendszer gyors használhatóságának rovására.

Azt kell, hogy mondjam Önben egy politikus veszett el, vagy a mesebeli okos lány aki hozott is ajándékot meg nem is, jött is meg nem is.[nmosoly] Válaszolni is tetszett meg nem is. Nem tesztett azt írni, hogy megnézzük és kitalálunk valamit de azt sem, hogy nem foglakozunk vele.

Értem én, hogy az Ixnet a fontos a cég számára, és az erőforrások oda csoportosulnak, macerás két programot fejleszteni egymással párhuzamosan de azt kell, hogy mondjam mostohagyereknek érzem a Visual-t. [szomoru] Saját és mások ötleteivel kapcsolatban is gyakorlatilag az a típus válasz már vagy egy éve, hogy egyrészről milyen jól meg tudtuk ezt oldani az Ixnet-ben másrészről szegény Visual-ban korlátozottak a lehetőségeink...

Ami váltást illeti a legpuritánabb egygépes rendszer esetén,a javasolt minimális hardver-el, jogtiszta Windows Professional-al, az Önöknek fizetendő díjjal együtt alsó hangon is minimálisan 350.000 ft-os tételről beszélünk, ami legyünk őszinték azért nem kevés pénz.

Másrészről bárki lehet olyan élethelyzetben (pl. nyugdíj előtt álló újat megtanulni nem akaró asszisztens/doktor stb.) ami miatt aktuálisan nem opció a váltás.

Nekem és valószínűleg még néhány Visual felhasználónak még a Visual-ból kellene kihozni a legtöbbet...

Tompos G.

Kedves Tompos G!

Nagyon jól látod a helyzetet. Bár nem tisztem, de had tegyek hozzá 1-2 gondolatot a fentiekhez. Kb 8 hónapja váltottunk IxNetre, pont azokért a dolgokért, amiket te leírtál (nem fejlesztik). Az Ixnet a beharangozott haleluja helyett nagy csalódás. 1-2 dologban kétségtelen jobb, de sok dologban visszalépés a Visualhoz képest (szigorúan szerintem). Ami a legfájóbb rész, hogy az elmúlt 8 hónapban kismillió kéréssel fordultunk az Infomixhoz, kisebb nagyobb javítási kérelmekkel a program használhatóbbá tételéhez, gyakorlatilag zéró eredménnyel. Pl a scannelés után 6 kattintás mire bezárom és eltárolom a leletet, ez a Visualban egy gombnyomás volt, de sorolhatnám...

Kezdő Visualos koromban a javasolt fejlesztéseimet többnyire meghallgatták, javították, kaptam is egy köszönő levelet az Infomixtól, a fejlesztések miatt. Sokáig ki volt téve a falra. Ennek ma már nyoma sincs. Mostanra belefásultam, csinálom, csináljuk ahogy tudjuk. Ami elcseszett, ott elnyomok egy káromkodást és csinálom tovább. Nincs mit tenni. Újabb programra váltani már nincs energiám. Ha újra dönthetnék, ezzel az ésszel, nem váltanék programot. A Visual, ha nem is egy fáklyás menet, de a rutint gyorsan pontosan egyszerűen csinálta. És ez a kulcs! A rutin munkából van a legtöbb, annak kell flottul gyorsan menni, mert ott tudsz időt spórolni.

Még egy: i5-ös processzorral a Visual hasított. (legalább is az EESZT-ig) váltottam i7-es processzorra és az iXnet akad!! (Többi hardver változatlan)

Üdvözlettel: Dr Bakos

Nade kedves Bakos doktor úr!

Ha átültetik egy beteg szívét attól még ne várja, hogy a beteg félmaratont fog rögvest futni! [kigunyol]

Ennyit a processzor cseréről.

NÁLUNK i3-mas processzorral hasítanak a programok, mert a TELJES GÉP rendben van. A processzor-alaplap-memória szentháromság együtt cserélendő, de legalábbis egyeztetni kell! Vajon mi lehet az oka, hogy ugyanazon kereskedőnél lehet kapni i3-mas processzort 25 ezerért és 65 ezerért is??? [beeee] Az i3 (i5 i7) csak egyetlen megjelölés.

Nem lovalom bele magam, de már 15 éve kínlódok orvosokkal, hogy majd a szomszéd gyerek, aki tud fészbukozni, vagy egy praxisbeli suttyó csinálja meg a rendelői gépeket, hozzáértő, helyi rendszergazda helyett. Ócsón, ingyér, táppénzé, okosba. Még egy egygépes rendszert is tervezni kell. Nem a programozókat szidni. Az Infomix ajánl ugyan paramétereket, de ez csak annyit ér, hogy "ha fáj, vegyen be fájdalomcsillapítót"! Az Infomix csinál ugyan távelérést, de a helyi RENDSZERgazdát nem tudja pótolni. Nem beszélek haza, nem ebből élek, de mindenesetre Gyöngyöshalász vegyes praxisának orvosa (feleségem) szerencsés helyzetben van! 😕

Nem lehet minden helyi problémát az Infomix nyakába varrni!

Tessék visszakeresni csak az itteni hozzászólásaimat, én vagyok a legfőbb kritikus akkor, amikor az Infomix nem a valós igényeket veszi célba. Gabi és vargas a tanúm.

Én kritizálom őket legjobban, ha nem értik meg az orvosi rendelést, vagy túltolják a törvényi megfelelést! Ha használhatatlanná programoznak valamit...

Most nincs erről szó. A Visualix cserére érett, ne vitatkozzunk ezen. Nem gyorsabb, nem lehet rajta gyorsítani. Kimaxolni lehet, jól megválasztott gépekkel, de ennyi. Legjobb lenne, ha az egész fejlesztői csapat végre az újabb rendszernek feküdhetne neki. Jól megválasztott, karbantartott gépekkel viszont az Ixnet sem hasal el. Ilyet kár bemondani. 😕

Üdv.: Somogyi László, rendszertervező, rendszergazda, fizikus, tanár, 30+ év gyakorlat, ja és nem fizet ezért semmit az Infomix [duhos]

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, November 21, 2018 9:10:26 PM
Originally Posted by: Somogyi László 

Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Lehet, hogy ezt már korábban kérdeztem de nem emlékszem a válaszra és nem is találtam.

Azt kérdezném, hogy van-e olyan fejlesztés folyamatban mely időben elkülöníti egy mástól a recept felírásának előkészítését asszisztens által és felírását orvos által. Mire gondolok pontosan. Asszisztens korábban kezd dolgozni pl. mert a doktor az ügyeletből később jön, vagy helyettesítés lesz. Recepteket "ír" de nem nyomtat, nem küld semmit a térbe. A receptek egy ideiglenes tárba kerülnek. Miután a doktor megérkezik, bejelentkezik a térbe, megnézi az előkészített recepteket egy táblázatban és amennyiben minden rendben talál "felírja", kinyomtatja és térbe küldi x betege x gyógyszerét. Én ezt a fejlesztés nem kényelmi extrának érzem, hanem a napi munka szükséges kényszerű velejárójának. Az ötlet onnan van, hogy van olyan háziorvosi program ahol ez minden további nélkül jelenleg is használható funkció.

Tompos G.

Kedves Tompos G.,

Igen, Ixnet rendszerünkben már működik az a modul, amelyik alkalmas az orvos-beteg találkozás előkészítésére, a szükséges egészségügyi adatok rögzítésére az orvos számára. Az így előkészített páciensek a várakozók listájában megjelennek, s innen kiválasztva lehet a tényleges orvosi ellátást véglegesíteni, dokumentálni, s ekkor kerülnek nyomtatásra a vények, beutalók illetve elküldésre az EESZT-be az orvos által jóváhagyott ellátási adatok is. Ha több praxis egy hálózatban dolgozik, akár egy kiemelt asszisztens készítheti elő ezeket az adatokat valamennyi orvos számára, ilyenkor ezek az adatok mindig a megfelelő háziorvos listájába kerülnek továbbításra természetesen.

Remélem sikerült kielégítő választ adnom kérdésére! Ha bővebb információra van szüksége örömmel keressük telefonon!

További szép hetet,

Géczi Gabriella

Ez szuper csak én visual felhasználó vagyok.[felnez] Gondolom vagyunk még egy néhányan ilyen elmaradottak, földhöz ragadtak...

A visual lehetőségei sajnos korlátozottak. Az EESZtori célzott keresései, az Antikoaguláns therápiás folyamat követése vagy a labor-eredmények grafikai megjelenítése azt gondolom ma már elvárható igény a háziorvosaink részéről, hiszen a korszerű technológia támogatja ezeket a nagyon hasznos megoldásokat, s szerencsére ez ma már mindenki számára elérhető nálunk is.

Természetesen igyekszünk a visualIxdoki-ban is mindent a lehetőségekhez képest megvalósítani amit lehet, s ami még nem megy a rendszer gyors használhatóságának rovására.

Azt kell, hogy mondjam Önben egy politikus veszett el, vagy a mesebeli okos lány aki hozott is ajándékot meg nem is, jött is meg nem is.[nmosoly] Válaszolni is tetszett meg nem is. Nem tesztett azt írni, hogy megnézzük és kitalálunk valamit de azt sem, hogy nem foglakozunk vele.

Értem én, hogy az Ixnet a fontos a cég számára, és az erőforrások oda csoportosulnak, macerás két programot fejleszteni egymással párhuzamosan de azt kell, hogy mondjam mostohagyereknek érzem a Visual-t. [szomoru] Saját és mások ötleteivel kapcsolatban is gyakorlatilag az a típus válasz már vagy egy éve, hogy egyrészről milyen jól meg tudtuk ezt oldani az Ixnet-ben másrészről szegény Visual-ban korlátozottak a lehetőségeink...

Ami váltást illeti a legpuritánabb egygépes rendszer esetén,a javasolt minimális hardver-el, jogtiszta Windows Professional-al, az Önöknek fizetendő díjjal együtt alsó hangon is minimálisan 350.000 ft-os tételről beszélünk, ami legyünk őszinték azért nem kevés pénz.

Másrészről bárki lehet olyan élethelyzetben (pl. nyugdíj előtt álló újat megtanulni nem akaró asszisztens/doktor stb.) ami miatt aktuálisan nem opció a váltás.

Nekem és valószínűleg még néhány Visual felhasználónak még a Visual-ból kellene kihozni a legtöbbet...

Tompos G.

Kedves Tompos G!

Nagyon jól látod a helyzetet. Bár nem tisztem, de had tegyek hozzá 1-2 gondolatot a fentiekhez. Kb 8 hónapja váltottunk IxNetre, pont azokért a dolgokért, amiket te leírtál (nem fejlesztik). Az Ixnet a beharangozott haleluja helyett nagy csalódás. 1-2 dologban kétségtelen jobb, de sok dologban visszalépés a Visualhoz képest (szigorúan szerintem). Ami a legfájóbb rész, hogy az elmúlt 8 hónapban kismillió kéréssel fordultunk az Infomixhoz, kisebb nagyobb javítási kérelmekkel a program használhatóbbá tételéhez, gyakorlatilag zéró eredménnyel. Pl a scannelés után 6 kattintás mire bezárom és eltárolom a leletet, ez a Visualban egy gombnyomás volt, de sorolhatnám...

Kezdő Visualos koromban a javasolt fejlesztéseimet többnyire meghallgatták, javították, kaptam is egy köszönő levelet az Infomixtól, a fejlesztések miatt. Sokáig ki volt téve a falra. Ennek ma már nyoma sincs. Mostanra belefásultam, csinálom, csináljuk ahogy tudjuk. Ami elcseszett, ott elnyomok egy káromkodást és csinálom tovább. Nincs mit tenni. Újabb programra váltani már nincs energiám. Ha újra dönthetnék, ezzel az ésszel, nem váltanék programot. A Visual, ha nem is egy fáklyás menet, de a rutint gyorsan pontosan egyszerűen csinálta. És ez a kulcs! A rutin munkából van a legtöbb, annak kell flottul gyorsan menni, mert ott tudsz időt spórolni.

Még egy: i5-ös processzorral a Visual hasított. (legalább is az EESZT-ig) váltottam i7-es processzorra és az iXnet akad!! (Többi hardver változatlan)

Üdvözlettel: Dr Bakos

Nade kedves Bakos doktor úr!

Ha átültetik egy beteg szívét attól még ne várja, hogy a beteg félmaratont fog rögvest futni! [kigunyol]

Ennyit a processzor cseréről.

NÁLUNK i3-mas processzorral hasítanak a programok, mert a TELJES GÉP rendben van. A processzor-alaplap-memória szentháromság együtt cserélendő, de legalábbis egyeztetni kell! Vajon mi lehet az oka, hogy ugyanazon kereskedőnél lehet kapni i3-mas processzort 25 ezerért és 65 ezerért is??? [beeee] Az i3 (i5 i7) csak egyetlen megjelölés.

Nem lovalom bele magam, de már 15 éve kínlódok orvosokkal, hogy majd a szomszéd gyerek, aki tud fészbukozni, vagy egy praxisbeli suttyó csinálja meg a rendelői gépeket, hozzáértő, helyi rendszergazda helyett. Ócsón, ingyér, táppénzé, okosba. Még egy egygépes rendszert is tervezni kell. Nem a programozókat szidni. Az Infomix ajánl ugyan paramétereket, de ez csak annyit ér, hogy "ha fáj, vegyen be fájdalomcsillapítót"! Az Infomix csinál ugyan távelérést, de a helyi RENDSZERgazdát nem tudja pótolni. Nem beszélek haza, nem ebből élek, de mindenesetre Gyöngyöshalász vegyes praxisának orvosa (feleségem) szerencsés helyzetben van! 😕

Nem lehet minden helyi problémát az Infomix nyakába varrni!

Tessék visszakeresni csak az itteni hozzászólásaimat, én vagyok a legfőbb kritikus akkor, amikor az Infomix nem a valós igényeket veszi célba. Gabi és vargas a tanúm.

Én kritizálom őket legjobban, ha nem értik meg az orvosi rendelést, vagy túltolják a törvényi megfelelést! Ha használhatatlanná programoznak valamit...

Most nincs erről szó. A Visualix cserére érett, ne vitatkozzunk ezen. Nem gyorsabb, nem lehet rajta gyorsítani. Kimaxolni lehet, jól megválasztott gépekkel, de ennyi. Legjobb lenne, ha az egész fejlesztői csapat végre az újabb rendszernek feküdhetne neki. Jól megválasztott, karbantartott gépekkel viszont az Ixnet sem hasal el. Ilyet kár bemondani. 😕

Üdv.: Somogyi László, rendszertervező, rendszergazda, fizikus, tanár, 30+ év gyakorlat, ja és nem fizet ezért semmit az Infomix [duhos]

Tisztelt Somogyi László, rendszertervező, rendszergazda, fizikus, tanár, 30+ év gyakorlat!

Igen szomorú, ha egy hozzászólásból csak az utolsó mondatot képes elolvasni, abba kapaszkodik bele. Senki nem állította, hogy a Visualt tovább lehet gyorsítani (nem is kell).

Nagyon kérem, ha nem dolgozik egy programmal nap mint nap, akkor ne oktasson ki felhasználókat, akik minden nap ezt teszik. Nagyon kérem, ha nincs tisztában valaki számítástechnikai tudásával, akkor nagyon kérem ne sajnálja le, mert olyanról mond véleményt, amiről vagy akiről fogalma sincs. Ez nagyfokú tiszteletlenség, hovatovább sértés!

Praxisbeli suttyó????? Magát honnan szalajtották, hogy ilyeneket ír? Itt orvosok és egymást tiszteletben tartó művelt emberek mondják el a véleményüket!! Nagyon kérem ehhez tartsa magát!

Dr Bakos János csak egy "egyszerű" háziorvos

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Thursday, November 22, 2018 8:34:21 AM
Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: TomposG 

Lehet, hogy ezt már korábban kérdeztem de nem emlékszem a válaszra és nem is találtam.

Azt kérdezném, hogy van-e olyan fejlesztés folyamatban mely időben elkülöníti egy mástól a recept felírásának előkészítését asszisztens által és felírását orvos által. Mire gondolok pontosan. Asszisztens korábban kezd dolgozni pl. mert a doktor az ügyeletből később jön, vagy helyettesítés lesz. Recepteket "ír" de nem nyomtat, nem küld semmit a térbe. A receptek egy ideiglenes tárba kerülnek. Miután a doktor megérkezik, bejelentkezik a térbe, megnézi az előkészített recepteket egy táblázatban és amennyiben minden rendben talál "felírja", kinyomtatja és térbe küldi x betege x gyógyszerét. Én ezt a fejlesztés nem kényelmi extrának érzem, hanem a napi munka szükséges kényszerű velejárójának. Az ötlet onnan van, hogy van olyan háziorvosi program ahol ez minden további nélkül jelenleg is használható funkció.

Tompos G.

Kedves Tompos G.,

Igen, Ixnet rendszerünkben már működik az a modul, amelyik alkalmas az orvos-beteg találkozás előkészítésére, a szükséges egészségügyi adatok rögzítésére az orvos számára. Az így előkészített páciensek a várakozók listájában megjelennek, s innen kiválasztva lehet a tényleges orvosi ellátást véglegesíteni, dokumentálni, s ekkor kerülnek nyomtatásra a vények, beutalók illetve elküldésre az EESZT-be az orvos által jóváhagyott ellátási adatok is. Ha több praxis egy hálózatban dolgozik, akár egy kiemelt asszisztens készítheti elő ezeket az adatokat valamennyi orvos számára, ilyenkor ezek az adatok mindig a megfelelő háziorvos listájába kerülnek továbbításra természetesen.

Remélem sikerült kielégítő választ adnom kérdésére! Ha bővebb információra van szüksége örömmel keressük telefonon!

További szép hetet,

Géczi Gabriella

Ez szuper csak én visual felhasználó vagyok.[felnez] Gondolom vagyunk még egy néhányan ilyen elmaradottak, földhöz ragadtak...

A visual lehetőségei sajnos korlátozottak. Az EESZtori célzott keresései, az Antikoaguláns therápiás folyamat követése vagy a labor-eredmények grafikai megjelenítése azt gondolom ma már elvárható igény a háziorvosaink részéről, hiszen a korszerű technológia támogatja ezeket a nagyon hasznos megoldásokat, s szerencsére ez ma már mindenki számára elérhető nálunk is.

Természetesen igyekszünk a visualIxdoki-ban is mindent a lehetőségekhez képest megvalósítani amit lehet, s ami még nem megy a rendszer gyors használhatóságának rovására.

Azt kell, hogy mondjam Önben egy politikus veszett el, vagy a mesebeli okos lány aki hozott is ajándékot meg nem is, jött is meg nem is.[nmosoly] Válaszolni is tetszett meg nem is. Nem tesztett azt írni, hogy megnézzük és kitalálunk valamit de azt sem, hogy nem foglakozunk vele.

Értem én, hogy az Ixnet a fontos a cég számára, és az erőforrások oda csoportosulnak, macerás két programot fejleszteni egymással párhuzamosan de azt kell, hogy mondjam mostohagyereknek érzem a Visual-t. [szomoru] Saját és mások ötleteivel kapcsolatban is gyakorlatilag az a típus válasz már vagy egy éve, hogy egyrészről milyen jól meg tudtuk ezt oldani az Ixnet-ben másrészről szegény Visual-ban korlátozottak a lehetőségeink...

Ami váltást illeti a legpuritánabb egygépes rendszer esetén,a javasolt minimális hardver-el, jogtiszta Windows Professional-al, az Önöknek fizetendő díjjal együtt alsó hangon is minimálisan 350.000 ft-os tételről beszélünk, ami legyünk őszinték azért nem kevés pénz.

Másrészről bárki lehet olyan élethelyzetben (pl. nyugdíj előtt álló újat megtanulni nem akaró asszisztens/doktor stb.) ami miatt aktuálisan nem opció a váltás.

Nekem és valószínűleg még néhány Visual felhasználónak még a Visual-ból kellene kihozni a legtöbbet...

Tompos G.

Kedves TomposG,

Emlékszik?

MicDOKI - MicDOKI+ - IxDOKI - IxDOKI2 - visualIxDOKI - Ixnet

Ezek az Infomix Kft. 28 év alatt különböző technológián megvalósított háziorvosi rendszerei. Szerencsére vannak olyan felhasználóink, akik a MicDOKI-val indultak s ma már Ixnet-et használtak.

Őszintén kérdezem:

Jobb lett volna a MicDOKI-nál maradni, ami abban a korban a legkedveltebb program volt? Érdemes-e az Infomix-nak két programot fejleszteni és üzemeltetni párhuzamosan, megosztani fejlesztői kapacitásunkat? Megéri-e üzletileg saját magunk konkurenciáját létrehozni, és saját felhasználóinkat meggyőzni arról, hogy a régi verzió már nem a „csúcsot” képviseli – amikor ők úgy érzik, hogy tökéletes számukra( csak azt a keveset még ha lehetne, amit már az új tud nyújtani). Érdemes megkérdezni azokat az orvos-felhasználókat akiknek a rendszerfejlesztő cége nem lépett az újabb fejlesztések irányába, hanem mindig a meglévőt toldozta-foldozta. Ők hogyan élik meg?

De közelítsünk a másik oldalról:

Megengedhető-e hogy ne használjuk a legmodernebb technológia nyújtotta lehetőségeket? A magyar háziorvosok miért ne éljenek a korszerű technológiai megoldások nyújtotta előnyökkel? A páciensek egy része már elvárja kezelő-orvosától , hogy informatikailag is magas szintű szolgáltatást nyújtson, mert ma ez a mindennapunk része – miért is ne biztosítaná ezt a lehetőséget a háziorvosi szoftver is?

Csak azt szerettem volna jelezni, hogy egy ilyen váltás számtalan kérdést vet fel nem csak a felhasználó oldaláról, hanem a fejlesztő cég oldaláról is. A váltás, az átmenet nekünk sem könnyű .De a tapasztalat azt mutatja, hogy közösen mindig sikerül előbbre lépnünk, s valami jobbat alkotnunk. Én azt tudom mondani így 28 év , és 6 technológia váltás után, hogy megéri- pontosabban én abban hiszek, hogy csak így szabad csinálni.

Köszönöm, hogy elmondta őszinte véleményét s örülök hogy a mi is megoszthattuk gondoltainkat Önnel ezzel kapcsolatban.

Üdvözlettel,

Géczi Gabriella

Somogyi László
Thursday, November 22, 2018 11:34:26 AM
Originally Posted by: Bakos J 

Dr Bakos János csak egy "egyszerű" háziorvos

Nem nekem van problémám az informatikai környezetemmel. Nem szóltam bele az Ön munkájába. Nem írok orvosi témákról. Ön se csodálkozzon, ha informatikából felvilágosítja valaki, egy nem helyénvaló hozzászólása miatt. Ön az, aki abba szól bele, amihez nem ért, ráadásul BECSMÉRLŐ szándékkal. Ön az, aki nem tudja értelmezni, amit írtam.

Amit írtam, tartom. Én ezt tapasztalom doktor úr, a legtöbb rendelőben, ahová már kétségbeesve hívnak a szemetet takarítani, ezt legtöbbször szívességből, ingyen teszem meg. Pedig. Lehet, hogy Ön látja a saját rendelőjét, de nem biztos, hogy annyit lát, mint én. Én nem fogok most itt fél Magyarországról példákat hozni, hogy kik és mit csinálnak informatika címén a rendelőkben, de még most is tudok olyan példát mondani a kötelező EESZT csatlakozás után több mint egy évvel, hogy a "doktor úr" a saját páciensével próbálja megvalósítani, pedig mindkettőjüknek felajánlottam, hogy segítek. Ingyen. Azóta se csatlakoznak.

Ön az, aki a saját hibáját másnak rója fel, azután sérteget.

Fogja vissza magát!

Elnézést, ha valakit bánt a hozzászólásom.

Nyugi van, nem jövök többet.

Somogyi László
Thursday, November 22, 2018 12:02:53 PM
Originally Posted by: Gabi 

MicDOKI - MicDOKI+ - IxDOKI - IxDOKI2 - visualIxDOKI - Ixnet

Ezek az Infomix Kft. 28 év alatt különböző technológián megvalósított háziorvosi rendszerei. Szerencsére vannak olyan felhasználóink, akik a MicDOKI-val indultak s ma már Ixnet-et használtak.

Őszintén kérdezem:

Jobb lett volna a MicDOKI-nál maradni, ami abban a korban a legkedveltebb program volt? Érdemes-e az Infomix-nak két programot fejleszteni és üzemeltetni párhuzamosan, megosztani fejlesztői kapacitásunkat? Megéri-e üzletileg saját magunk konkurenciáját létrehozni, és saját felhasználóinkat meggyőzni arról, hogy a régi verzió már nem a „csúcsot” képviseli – amikor ők úgy érzik, hogy tökéletes számukra( csak azt a keveset még ha lehetne, amit már az új tud nyújtani). Érdemes megkérdezni azokat az orvos-felhasználókat akiknek a rendszerfejlesztő cége nem lépett az újabb fejlesztések irányába, hanem mindig a meglévőt toldozta-foldozta. Ők hogyan élik meg?

De közelítsünk a másik oldalról:

Megengedhető-e hogy ne használjuk a legmodernebb technológia nyújtotta lehetőségeket? A magyar háziorvosok miért ne éljenek a korszerű technológiai megoldások nyújtotta előnyökkel? A páciensek egy része már elvárja kezelő-orvosától , hogy informatikailag is magas szintű szolgáltatást nyújtson, mert ma ez a mindennapunk része – miért is ne biztosítaná ezt a lehetőséget a háziorvosi szoftver is?

Csak azt szerettem volna jelezni, hogy egy ilyen váltás számtalan kérdést vet fel nem csak a felhasználó oldaláról, hanem a fejlesztő cég oldaláról is. A váltás, az átmenet nekünk sem könnyű .De a tapasztalat azt mutatja, hogy közösen mindig sikerül előbbre lépnünk, s valami jobbat alkotnunk. Én azt tudom mondani így 28 év , és 6 technológia váltás után, hogy megéri- pontosabban én abban hiszek, hogy csak így szabad csinálni.

Köszönöm, hogy elmondta őszinte véleményét s örülök hogy a mi is megoszthattuk gondoltainkat Önnel ezzel kapcsolatban.

Üdvözlettel,

Géczi Gabriella

Nagyon pontos.

Én kb. 20 éve ismerem a céget és használjuk az aktuális programokat.

Én is azt szeretném kiemelni, hogy külön megköszönhetjük az Infomixnek, hogy életben tartja a Visual IxDokit, ahogy régen még életben tartotta az IxDoki2-őt a Visual mellett is egy jó darabig.

Mindig azt mondom, hogy akkor jó nekünk, ha az üzleti szempont, a jól felismert üzleti szempont és a felhasználói igény egyezik. Én azt látom, hogy az Infomix ehhez tartja magát és nagyon jól teszi. Volt idő mindig az átmenetre.

Volt idő gépet cserélni, értsd, számítógépre spórolgatni, adott esetben önkormányzati fenntartókat megpuhítani, megtanulni az újat és átállni. (egy kicsit hiányolom, régebben volt néha szervezett oktatás az Infomixnél, asszisztenst elküldtük, igen a nyugdíj előtt állót! most is jó lenne a helyettesítők, új munkaerő képzése, én kifizetném)

20 év. Gépcserék, informatikai rendszerek.

Csak nehogy azt higgye valaki, hogy Géczi Gabriella és az Infomix fejlesztette az informatikát világméretekben, hogy minél több pénzt nyúlhasson le a háziorvosoktól! Mert amikor ezt a fórumot és a Webdokit olvasom, ez az érzésem. :(

20 év. Ezalatt az informatika kicserélődött, többször is, de kérdezem doktorok, az orvostudomány nem?

Nem csak kényelmi szempontból ragaszkodom az Infomixhez. Más gondolhat mást.

Drágák a gépek? Nos, igen, a Magyarországi csúcsáfa, amit legtöbbünk nem tud visszaigényelni, azután az Euro árfolyam elszállása. Ezeket nem okoljátok?

Drágán dolgozik az Infomix? Nem tán Magyarországon a legdrágább a munkaerő, a legtöbb közteher a munkahelyeken? Ti is tudjátok, akik körzeti ápolót foglalkoztattok! Tudom, hogy az orvosok ingyen dolgoznak, de ezért nem az Infomix a hibás.

Köszönöm, aki elolvasta.

dr.oremus
Thursday, November 22, 2018 6:11:56 PM
Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Bocsánat, csak most érek rá. A bejelentkezés rendben megy, recepten is van EESZT kód, leleteket le tudunk kérdezni, de nem működik a másik két lekérdezés. Az üzenet mindig "Nincs lekérdezhető tétel" vagy valami hasonló.

Bódi Márk
Friday, November 23, 2018 11:01:11 AM
Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Bocsánat, csak most érek rá. A bejelentkezés rendben megy, recepten is van EESZT kód, leleteket le tudunk kérdezni, de nem működik a másik két lekérdezés. Az üzenet mindig "Nincs lekérdezhető tétel" vagy valami hasonló.

Csak az a két lekérdezés nem ad ki tétel? Próbálta, esetleg állítani a receptnél, hogy kiváltott vagy nem kiváltott?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

dr.oremus
Friday, November 23, 2018 6:58:28 PM
Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Bocsánat, csak most érek rá. A bejelentkezés rendben megy, recepten is van EESZT kód, leleteket le tudunk kérdezni, de nem működik a másik két lekérdezés. Az üzenet mindig "Nincs lekérdezhető tétel" vagy valami hasonló.

Csak az a két lekérdezés nem ad ki tétel? Próbálta, esetleg állítani a receptnél, hogy kiváltott vagy nem kiváltott?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Sajnos egyiket sem listázza#-o

Bódi Márk
Monday, November 26, 2018 9:29:58 AM
Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Bocsánat, csak most érek rá. A bejelentkezés rendben megy, recepten is van EESZT kód, leleteket le tudunk kérdezni, de nem működik a másik két lekérdezés. Az üzenet mindig "Nincs lekérdezhető tétel" vagy valami hasonló.

Csak az a két lekérdezés nem ad ki tétel? Próbálta, esetleg állítani a receptnél, hogy kiváltott vagy nem kiváltott?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Sajnos egyiket sem listázza#-o

Keresni fogjuk Önt a lehető leghamarabb egy távoli segítségnyújtás időpont egyeztetésére.

Tisztelettel: Bódi Márk, Infomix Kft.

Zsolticicaja
Thursday, November 29, 2018 9:42:43 AM
Üdvözletem! Lejárt törzskartonokkal kapcsolatban lenne kérdésem.Hogy is kell ezt csinálni, hogy hivatalos,szabályos legyen? Adott pl egy beteg,aki nem jelent meg a rendelésen 8 éve de nem jött róla értesítés, hogy bejelentkezett volna másik körzetbe. Nyílván nálam a rendszer jelzi a lejárt törzskartonját. Korábbi években az elődöm minden évben írt neki egy megjelenést,amiben csak a szűrés szerepel. Nem gondolnám szabályosnak, hogy saccolt szűrés adatokkal megjelenést írunk. De akkor mi a teendő? Köszönöm!
misidoki
Thursday, November 29, 2018 9:49:16 AM
Süksé törényt bont!
misidoki
Thursday, November 29, 2018 9:51:21 AM
Szükség-bont törvényt-persze!
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, November 30, 2018 10:32:50 AM
Originally Posted by: Zsolticicaja 

Üdvözletem! Lejárt törzskartonokkal kapcsolatban lenne kérdésem.Hogy is kell ezt csinálni, hogy hivatalos,szabályos legyen? Adott pl egy beteg,aki nem jelent meg a rendelésen 8 éve de nem jött róla értesítés, hogy bejelentkezett volna másik körzetbe. Nyílván nálam a rendszer jelzi a lejárt törzskartonját. Korábbi években az elődöm minden évben írt neki egy megjelenést,amiben csak a szűrés szerepel. Nem gondolnám szabályosnak, hogy saccolt szűrés adatokkal megjelenést írunk. De akkor mi a teendő? Köszönöm!

Szép napot,

4/2000. (II. 25.) EüM rendelet a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről

"(7) A törzskarton adattartalmát lehetőség szerint, a biztosított orvosi vizsgálaton történő megjelenéseit is figyelembe véve, 3 évente felül kell vizsgálni, azzal, hogy be-, illetve átjelentkezéskor, valamint egészségi alkalmassági vizsgálat elvégzésekor a szükséges változások rögzítése szükséges. Ez a rendelkezés nem érinti a jogszabály által kötelezően elvégzendő vizsgálatok gyakoriságát, illetve az ezzel összefüggésben szükségessé váló adatfelvételt"

érv. 2019 01.01.-től

Somogyi László
Friday, November 30, 2018 6:58:06 PM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Zsolticicaja 

Üdvözletem! Lejárt törzskartonokkal kapcsolatban lenne kérdésem.Hogy is kell ezt csinálni, hogy hivatalos,szabályos legyen? Adott pl egy beteg,aki nem jelent meg a rendelésen 8 éve de nem jött róla értesítés, hogy bejelentkezett volna másik körzetbe. Nyílván nálam a rendszer jelzi a lejárt törzskartonját. Korábbi években az elődöm minden évben írt neki egy megjelenést,amiben csak a szűrés szerepel. Nem gondolnám szabályosnak, hogy saccolt szűrés adatokkal megjelenést írunk. De akkor mi a teendő? Köszönöm!

Szép napot,

4/2000. (II. 25.) EüM rendelet a háziorvosi, házi gyermekorvosi és fogorvosi tevékenységről

"(7) A törzskarton adattartalmát lehetőség szerint, a biztosított orvosi vizsgálaton történő megjelenéseit is figyelembe véve, 3 évente felül kell vizsgálni, azzal, hogy be-, illetve átjelentkezéskor, valamint egészségi alkalmassági vizsgálat elvégzésekor a szükséges változások rögzítése szükséges. Ez a rendelkezés nem érinti a jogszabály által kötelezően elvégzendő vizsgálatok gyakoriságát, illetve az ezzel összefüggésben szükségessé váló adatfelvételt"

érv. 2019 01.01.-től

Nesze semmi, fogd meg jól!

Csak azzal tudod védeni a fenekedet, hogy levélben, gyalogpostai úton, ajánlottan, tértivevénnyel kiértesíted a lejárt törzskartonokat. Dátum, időpont.

Ez egy borzasztó szr helyzet, amire rákérdeztél. A hivatalos az, hogy kijelented a praxisból. Régen K4 kód volt, ha jól emlékszem, amivel kijelented, de ha igazolni tudod a tértivevényes postai úton történő kiértesítést, TALÁN nem bsz meg a TB helyszíni ellenőrzéskor. Nagyon. Ez a jogszerű. Nem védi az orvost semmi, a beteg azt csinál, amit akar.

Misidoki rulez, ő tudja a módszert!

Sári László
Monday, December 3, 2018 3:47:37 PM
Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Originally Posted by: Bódi Márk 

Originally Posted by: dr.oremus 

Tisztelt Infomix!

Az utóbbi napokban nem tudok lekérdezni sem katalógust, sem recepteket. Más is jelzett ilyen problémát, vagy csak nálunk jelentkezik?

Tisztelettel Orémus Marina

Tisztelt Orémus Marina!

Egyenlőre más nem jelzett hasonló hibát. Az EESZTbe a belépés sikeresen megtörténik? Vagy már ott is hiba történik?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Bocsánat, csak most érek rá. A bejelentkezés rendben megy, recepten is van EESZT kód, leleteket le tudunk kérdezni, de nem működik a másik két lekérdezés. Az üzenet mindig "Nincs lekérdezhető tétel" vagy valami hasonló.

Csak az a két lekérdezés nem ad ki tétel? Próbálta, esetleg állítani a receptnél, hogy kiváltott vagy nem kiváltott?

Tisztelettel Bódi Márk, Infomix Kft.

Sajnos egyiket sem listázza#-o

Keresni fogjuk Önt a lehető leghamarabb egy távoli segítségnyújtás időpont egyeztetésére.

Tisztelettel: Bódi Márk, Infomix Kft.

Távolival megnéztük és most működik a lekérdezés.

misidoki
Friday, December 7, 2018 9:29:39 AM
Két napja nem tudunk belépni az E-térbe, eljutunk az e-személyi beolvasásig, de egy idő után azt írja ki,hogy "Sikertelen ESZIG adatlekérés." HELP!:-"
Sári László
Friday, December 7, 2018 9:51:12 AM
Originally Posted by: misidoki 

Két napja nem tudunk belépni az E-térbe, eljutunk az e-személyi beolvasásig, de egy idő után azt írja ki,hogy "Sikertelen ESZIG adatlekérés." HELP!:-"

Első lépésként a Visual Ixdoki programban az EESZT panelen a Beállítások fülön az Ellenőrzés gombra kattintva meg kell nézni, hogy mindenre azt jelzi a program, hogy rendben van-e, ha minden rendben van akkor az Ixintéző programban az Adatbázis menüben az EESZT takarítás-t kell elindítani.

TomposG
Tuesday, December 18, 2018 6:08:41 AM
Azt szeretném kérdezni, hogy lehet már tudni valamit arról, hogyan fogjuk nyomtatni a felírási igazolást január 1-től? Korábban volt szó jogszabály módosításról de én ennek jelenleg nem látom nyomát. Január 1 már nincsen olyan messze főleg ha a munkanapok számát nézem.

Tompos G.

Varga Sándor
Tuesday, December 18, 2018 7:53:37 AM
Originally Posted by: TomposG 

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet már tudni valamit arról, hogyan fogjuk nyomtatni a felírási igazolást január 1-től? Korábban volt szó jogszabály módosításról de én ennek jelenleg nem látom nyomát. Január 1 már nincsen olyan messze főleg ha a munkanapok számát nézem.

Tompos G.

Kedves doktorúr,

Egyenlőre mi sem tudjuk. Több féle változatról is olvastunk, hallottunk, de jogszabályban még nem jelent meg egyik sem. Csak reméljük, hogy nem egy eddig nem ismert változat lesz január 1-től.

Lehetséges, hogy minden változatlan marad, vagyis a most is működő módon kell dolgozni tovább. Az is lehet, hogy marad a felírási igazolás nyomtatása a vényekre, csak az adattartalom lesz más (az alsó vonalkódot nem kell nyomtatni), és lehet hogy elég lesz egy felírási igazolás nyomtatása (ha kéri a paciens), amin az összes felírt készítmény (recept) szerepel.


Varga Sándor
TomposG
Tuesday, December 18, 2018 10:53:50 PM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: TomposG 

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet már tudni valamit arról, hogyan fogjuk nyomtatni a felírási igazolást január 1-től? Korábban volt szó jogszabály módosításról de én ennek jelenleg nem látom nyomát. Január 1 már nincsen olyan messze főleg ha a munkanapok számát nézem.

Tompos G.

Kedves doktorúr,

Egyenlőre mi sem tudjuk. Több féle változatról is olvastunk, hallottunk, de jogszabályban még nem jelent meg egyik sem. Csak reméljük, hogy nem egy eddig nem ismert változat lesz január 1-től.

Lehetséges, hogy minden változatlan marad, vagyis a most is működő módon kell dolgozni tovább. Az is lehet, hogy marad a felírási igazolás nyomtatása a vényekre, csak az adattartalom lesz más (az alsó vonalkódot nem kell nyomtatni), és lehet hogy elég lesz egy felírási igazolás nyomtatása (ha kéri a paciens), amin az összes felírt készítmény (recept) szerepel.

Ez alapján a rendelet tervezet alapján úgy tűnik nem változik semmi. Két dátumot átírnak jövő év végére és ennyi.

http://www.kormany.hu/download/c/c6/81000/elektronikus%20v%C3%A9nyek.pdf# !DocumentBrowse

Úgynevezett extra vonalkódot nyomtani felírási igazolásra eddig sem volt kötelező. Nem kötelező tartalmi eleme jogszabály szerint a NEAK vényre nyomtatott felírási igazolásnak.

Az EESzT Ügyfélszolgálat válasza a kérdéssel kapcsolatban:

"Tisztelt dr. Tompos Gábor!

Jogszabály nem írja elő kötelezően az extra vonalkódot a felírási igazoláson, azonban ha nyomtatják, akkor a jogcímet a következőképpen kell megadni:

Amennyiben eRecept felírásakor teljes kitöltöttségű felírási igazolás készül, és a felírási igazoláson nyomtatásra kerül az extra vonalkód – azaz nyomtatott vényen egyszerre szerepel az eRecept azonosító és az extra vonalkód –, úgy az extra vonalkód 19. pozíciójában a jogcímet tartalmazó karakter „0” (nulla) kell, hogy legyen.

Az EESZT vonalkódot az alábbi fejlesztői utasítás szerint kell nyomtatni:

Elektronikus recept azonosítójának nyomtatása mérete specifikációja

Az elektronikus recept azonosítója egy 18 szám-karaktert tartalmazó, 22-vel kezdődő azonosító.

Ezt a kódot kell a NEAK vényen feltüntetni, az alábbiak szerint:

Elhelyezés: Az Rp. terület jobb felső sarkában (a naplósorszám alatti területen)

védőtávolság a kerettől: 5 mm mindkét irányban

kódolás: Code128C

ajánlott méret: szélesség 50 mm, magasság 8-12 mm,

A kód értékét alfanumerikusan is fel kell tüntetni, szabad szemmel jól olvasható karaktermérettel és karaktertípussal.

Üdvözlettel,

EESZT Üzemeltetés"

Kérdés: módosítható-e a program úgy, hogy amennyiben sikerült e-receptként elküldeni a receptet ne nyomtasson extra vonalkódot a NEAK vényre nyomatott felírási igazolásra, illetve ha nem sikerült felküldeni az e-receptet akkor pedig nyomtasson extra vonalkódot az eddigieknek megfelelően.

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, December 19, 2018 8:08:00 AM
Originally Posted by: TomposG 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: TomposG 

Azt szeretném kérdezni, hogy lehet már tudni valamit arról, hogyan fogjuk nyomtatni a felírási igazolást január 1-től? Korábban volt szó jogszabály módosításról de én ennek jelenleg nem látom nyomát. Január 1 már nincsen olyan messze főleg ha a munkanapok számát nézem.

Tompos G.

Kedves doktorúr,

Egyenlőre mi sem tudjuk. Több féle változatról is olvastunk, hallottunk, de jogszabályban még nem jelent meg egyik sem. Csak reméljük, hogy nem egy eddig nem ismert változat lesz január 1-től.

Lehetséges, hogy minden változatlan marad, vagyis a most is működő módon kell dolgozni tovább. Az is lehet, hogy marad a felírási igazolás nyomtatása a vényekre, csak az adattartalom lesz más (az alsó vonalkódot nem kell nyomtatni), és lehet hogy elég lesz egy felírási igazolás nyomtatása (ha kéri a paciens), amin az összes felírt készítmény (recept) szerepel.

Ez alapján a rendelet tervezet alapján úgy tűnik nem változik semmi. Két dátumot átírnak jövő év végére és ennyi.

http://www.kormany.hu/download/c/c6/81000/elektronikus%20v%C3%A9nyek.pdf# !DocumentBrowse

Úgynevezett extra vonalkódot nyomtani felírási igazolásra eddig sem volt kötelező. Nem kötelező tartalmi eleme jogszabály szerint a NEAK vényre nyomtatott felírási igazolásnak.

Az EESzT Ügyfélszolgálat válasza a kérdéssel kapcsolatban:

"Tisztelt dr. Tompos Gábor!

Jogszabály nem írja elő kötelezően az extra vonalkódot a felírási igazoláson, azonban ha nyomtatják, akkor a jogcímet a következőképpen kell megadni:

Amennyiben eRecept felírásakor teljes kitöltöttségű felírási igazolás készül, és a felírási igazoláson nyomtatásra kerül az extra vonalkód – azaz nyomtatott vényen egyszerre szerepel az eRecept azonosító és az extra vonalkód –, úgy az extra vonalkód 19. pozíciójában a jogcímet tartalmazó karakter „0” (nulla) kell, hogy legyen.

Az EESZT vonalkódot az alábbi fejlesztői utasítás szerint kell nyomtatni:

Elektronikus recept azonosítójának nyomtatása mérete specifikációja

Az elektronikus recept azonosítója egy 18 szám-karaktert tartalmazó, 22-vel kezdődő azonosító.

Ezt a kódot kell a NEAK vényen feltüntetni, az alábbiak szerint:

Elhelyezés: Az Rp. terület jobb felső sarkában (a naplósorszám alatti területen)

védőtávolság a kerettől: 5 mm mindkét irányban

kódolás: Code128C

ajánlott méret: szélesség 50 mm, magasság 8-12 mm,

A kód értékét alfanumerikusan is fel kell tüntetni, szabad szemmel jól olvasható karaktermérettel és karaktertípussal.

Üdvözlettel,

EESZT Üzemeltetés"

Kérdés: módosítható-e a program úgy, hogy amennyiben sikerült e-receptként elküldeni a receptet ne nyomtasson extra vonalkódot a NEAK vényre nyomatott felírási igazolásra, illetve ha nem sikerült felküldeni az e-receptet akkor pedig nyomtasson extra vonalkódot az eddigieknek megfelelően.

Kedves Doktor Úr,

Köszönjük az információt, ezek szerint ha elfogadják a javaslatot minden marad az eddigiek szerint. Az extra vonalkód nyomtatása a felírási igazolásra ha jól emlékszem a patika részéről megfogalmazott kérés volt felénk az EESZT bevezetése során. Természetesen megoldható, hogy egyéni felhasználó döntése legyen, hogy rákerüljön-e a felírási igazolásra. Felvesszük a listánkra ! [nmosoly]

Üdvözlettel,

Géczi Gabriella

TomposG
Friday, December 28, 2018 7:12:25 AM
Nem tudom feltűnt-e az a valószínűleg a programot is érintő jogszabály változás de azért elküldöm:

"1. A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló

102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet módosítása

1. § A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995. (VIII. 25.)

Korm. rendelet (a továbbiakban: 102/1995. Korm. rendelet) 10. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az Ebtv. 43. § (2) bekezdése alapján a kezelőorvos minden egyes jogviszonyban külön-külön elbírálja

a keresőképtelenséget, és minden jogviszony esetében külön naplószámon rögzíti az Orvosi Naplóba, kiállítja

az 5. számú mellékletnek vagy a 6. számú mellékletnek megfelelő igazolást, valamint rögzíti a nyomtatványon

a biztosított munkakörét. A kezelőorvosnak a biztosított munkaköreinek ismeretében kell elbírálnia

jogviszonyonként a keresőképtelenséget.”

2. § A 102/1995. Korm. rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a biztosított a táppénzre való jogosultság időtartamát kimerítette, az orvos a keresőképtelenségét „L” kóddal

lezárja, és a lezárás tényét a beteg egészségügyi dokumentációjában rögzíti. A továbbra is fennálló, folyamatos

keresőképtelenség esetén a biztosított kérésére kiadja a 6. számú melléklet szerinti igazolást, az Orvosi Naplóban új

sorszámon, „L” kóddal szerepelteti az esetet mint „Felvétel módja” „L” kóddal jelöli a keresőképtelenség felvételének

módját a 8. számú melléklet szerinti heti jelentésben.”

Tompos G.

Varga Sándor
Friday, December 28, 2018 7:25:38 AM
Originally Posted by: TomposG 

Nem tudom feltűnt-e az a valószínűleg a programot is érintő jogszabály változás de azért elküldöm:

"1. A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló

102/1995. (VIII. 25.) Korm. rendelet módosítása

1. § A keresőképtelenség és keresőképesség orvosi elbírálásáról és annak ellenőrzéséről szóló 102/1995. (VIII. 25.)

Korm. rendelet (a továbbiakban: 102/1995. Korm. rendelet) 10. §-a a következő (5) bekezdéssel egészül ki:

„(5) Az Ebtv. 43. § (2) bekezdése alapján a kezelőorvos minden egyes jogviszonyban külön-külön elbírálja

a keresőképtelenséget, és minden jogviszony esetében külön naplószámon rögzíti az Orvosi Naplóba, kiállítja

az 5. számú mellékletnek vagy a 6. számú mellékletnek megfelelő igazolást, valamint rögzíti a nyomtatványon

a biztosított munkakörét. A kezelőorvosnak a biztosított munkaköreinek ismeretében kell elbírálnia

jogviszonyonként a keresőképtelenséget.”

2. § A 102/1995. Korm. rendelet 13. § (1) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

„(1) Ha a biztosított a táppénzre való jogosultság időtartamát kimerítette, az orvos a keresőképtelenségét „L” kóddal

lezárja, és a lezárás tényét a beteg egészségügyi dokumentációjában rögzíti. A továbbra is fennálló, folyamatos

keresőképtelenség esetén a biztosított kérésére kiadja a 6. számú melléklet szerinti igazolást, az Orvosi Naplóban új

sorszámon, „L” kóddal szerepelteti az esetet mint „Felvétel módja” „L” kóddal jelöli a keresőképtelenség felvételének

módját a 8. számú melléklet szerinti heti jelentésben.”

Tompos G.

Kedves doktorúr,

Jól gondolja, ez a rendszereink működését is érinteni fogja, már elkezdtük a szükséges módosításokat.

Köszönjük a segítségét, és ezzel együtt szeretnék Boldog új évet is kívánni Önnek a kollégáim nevében is.


Varga Sándor
Zsolt50
Wednesday, January 2, 2019 7:54:14 AM
Boldog új évet kívánok minden fórumozónak!

Az IxNet rendszerben hol és hogyan lehet átállítani a számla évét (gondolom új számlatömb kell)?

Bódi Márk
Wednesday, January 2, 2019 8:28:35 AM
Originally Posted by: Zsolt50 

Boldog új évet kívánok minden fórumozónak!

Az IxNet rendszerben hol és hogyan lehet átállítani a számla évét (gondolom új számlatömb kell)?

Boldog Új Évet kívánunk viszont!

A következő menüpontban állítható be az új számlatömb: Menü\Egyéb\Számla-Nyugta készítés\Számla-Nyugta profil karbantartás

Ha volt már előző évben profil, akkor a Profil másolása gomb megnyomásával átmásolja az adatokat az új évre.

UserPostedImage

Zsolt50
Wednesday, January 2, 2019 8:54:25 AM
Dr. Hanyecz Vince
Wednesday, January 2, 2019 11:18:23 AM
Azt szeretném, ha a VisualIx Adatlap Igazolás_IX -nél a legfrissebb igazolások felül (is) legyenek láthatók, ne alul (már eldugva).

Vagy alapértelmezett legyen, vagy így is beállítható. (Más máskor is kértem, érdemi választ nem kaptam)

A lógósok jobban szem elé kerülnének. [kigunyol]

BÚÉK!

MCsaba
Wednesday, January 2, 2019 1:59:06 PM
Originally Posted by: Dr. Hanyecz Vince 

Azt szeretném, ha a VisualIx Adatlap Igazolás_IX -nél a legfrissebb igazolások felül (is) legyenek láthatók, ne alul (már eldugva).

Vagy alapértelmezett legyen, vagy így is beállítható. (Más máskor is kértem, érdemi választ nem kaptam)

A lógósok jobban szem elé kerülnének. [kigunyol]

BÚÉK!

Tisztelt Doktor Úr!

Kérését továbbítottam fejlesztő kollégáim felé. A hónap végi verzióba belekerül a módosítás.

Rittling Ferenc
Thursday, January 17, 2019 3:15:02 PM
T. Infomix !

Ma megpróbáltam a KSH jelentések feltöltését, és azt írja ki:

A kitölteni próbálta adatok nem ehhez a kérdőívhez tartoznak.

Nem készült még el ez a része a Visualnak, vagy más a hiba ?

Similar Topics
Users browsing this topic