Patpintmed kft.
Monday, July 6, 2020 5:03:23 PM
Tisztelt Infomix !

Praxisba felvett betegnek hogy lehet Taj számot javítani ?

Varga Sándor
Tuesday, July 7, 2020 7:54:39 AM
Originally Posted by: TomposG 

A verzióváltás óta nem működik laborbeutalásnál típus laborkérések. Hiába jelöljük be a csoporton belül típus laborkérést attól függetlenül be kell egyesével pipálni a kért vizsgálatokat.

Tompos G.

Hamarosan elérhető lesz a 2.92.1-es frissítés, ebben a laborkérésnél automatikusan bepipálásra kerül laborkérésnél a komponens vizsgálatokat is kiválaszt opció a képernyő közepén.


Varga Sándor
Varga Sándor
Tuesday, July 7, 2020 7:57:32 AM
Originally Posted by: Patpintmed kft. 

Tisztelt Infomix !

Praxisba felvett betegnek hogy lehet Taj számot javítani ?

Ahogy érdemes.

Ki kell jelenteni a praxisból, és ilyenkor a kartonon átírható. A praxisbeli beteg a TB változás jelentésbe a kartonon felvett TAJ számmal kerül a jelentésbe. Átírás esetén a TB nem értesül a változásról, és az addigi TAJ számon tartja nyilván a pacienst.


Varga Sándor
Hajnalné
Tuesday, July 7, 2020 11:05:49 AM
Originally Posted by: Hajnalné 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Hajnalné 

Tisztelt Infomix!

Számlázó moduljuk támogatja az e-számlát vagy csak papír alapon működik?

Köszönöm

Hajnalné

Kedves Hajnalné,

Az Ixnet számlázó modulja papír alapú számlát nyomtat.

A kiállított számlák az érvényes jogszabályoknak megfelelően online beküldésre kerülnek a NAV rendszerébe.

Elnézést, hogy tovább feszegetem a témát. Várható-e, hogy e-számlát is lehet majd készíteni a programból? Nem szeretnénk másik cégnek is fizetni a számlázó programért ez e-számla lehetőség miatt.

Köszönöm

Hajnalné

Varga Sándor
Tuesday, July 7, 2020 12:02:27 PM
Originally Posted by: Hajnalné 

Originally Posted by: Hajnalné 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Hajnalné 

Tisztelt Infomix!

Számlázó moduljuk támogatja az e-számlát vagy csak papír alapon működik?

Köszönöm

Hajnalné

Kedves Hajnalné,

Az Ixnet számlázó modulja papír alapú számlát nyomtat.

A kiállított számlák az érvényes jogszabályoknak megfelelően online beküldésre kerülnek a NAV rendszerébe.

Elnézést, hogy tovább feszegetem a témát. Várható-e, hogy e-számlát is lehet majd készíteni a programból? Nem szeretnénk másik cégnek is fizetni a számlázó programért ez e-számla lehetőség miatt.

Köszönöm

Hajnalné

Igen tervezzük, de konkrét időt, hogy mikorra készülhet el, még nem tudok mondani.


Varga Sándor
dr.Kovács József
Wednesday, July 8, 2020 8:51:01 PM
IxNet 2.92.1:

Július 1 után használtam a számlázó modult. A számla írásakor értesített a program, hogy a számla beküldésre kerül a NAV-hoz a rendeletnek megfelelően (zöld betűk). Azonban a számlák valamilyen ok miatt nem kerültek elküldésre. Természetesen regisztráltam a NAV-hoz, van technikai azonosítóm, aláíró kulcsom, minden stb., beírva a program megfelelő helyére. A számla elkészítésekor valamilyen kommunikációs hibára hivatkozott a felugró ablak. A be nem küldött számlák bekerültek a megfelelő menüpont alatt található táblázatba, de a hiba oka nem derül ki. A programból történő kilépéskor értesít a program, hogy vannak be nem küldött számláim. Az értesítő ablakban a NEM-re kattintva a program lefagy, nem reagál semmire, nem lehet kilépni csak a feladatkezelővel.

Másnap a NAV webes felületén sikeresen beküldtem mindkét számlát és ma a táblázatból kitöröltem őket. El is tűntek. Viszont a nap végén, mikor ki szerettem volna lépni a programból ismét figyelmeztetett, hogy van két be nem küldött számlám. NEM-re kattintva ismét lefagyás, feladatkezelő. Ez így nem lesz jó.

Gondolom távoli elérés lesz, de kérem előtte beszéljük meg az időpontot (már elég sokan vannak a rendelőben).


dr.Kovács József
Varga Sándor
Thursday, July 9, 2020 12:02:19 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

IxNet 2.92.1:

Július 1 után használtam a számlázó modult. A számla írásakor értesített a program, hogy a számla beküldésre kerül a NAV-hoz a rendeletnek megfelelően (zöld betűk). Azonban a számlák valamilyen ok miatt nem kerültek elküldésre. Természetesen regisztráltam a NAV-hoz, van technikai azonosítóm, aláíró kulcsom, minden stb., beírva a program megfelelő helyére. A számla elkészítésekor valamilyen kommunikációs hibára hivatkozott a felugró ablak. A be nem küldött számlák bekerültek a megfelelő menüpont alatt található táblázatba, de a hiba oka nem derül ki. A programból történő kilépéskor értesít a program, hogy vannak be nem küldött számláim. Az értesítő ablakban a NEM-re kattintva a program lefagy, nem reagál semmire, nem lehet kilépni csak a feladatkezelővel.

Másnap a NAV webes felületén sikeresen beküldtem mindkét számlát és ma a táblázatból kitöröltem őket. El is tűntek. Viszont a nap végén, mikor ki szerettem volna lépni a programból ismét figyelmeztetett, hogy van két be nem küldött számlám. NEM-re kattintva ismét lefagyás, feladatkezelő. Ez így nem lesz jó.

Gondolom távoli elérés lesz, de kérem előtte beszéljük meg az időpontot (már elég sokan vannak a rendelőben).

Kedves doktorúr,

kérem ellenőrizze az online számla adatoknál megadott aláíró kulcs és cserekulcs helyességét. A NAV teszt rendszerén akkor tudunk ilyen kommunikációs hibát reprodukálni, amikor ezek valamelyike nem jól van megadva.


Varga Sándor
dr.Kovács József
Friday, July 10, 2020 8:08:59 AM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

IxNet 2.92.1:

Július 1 után használtam a számlázó modult. A számla írásakor értesített a program, hogy a számla beküldésre kerül a NAV-hoz a rendeletnek megfelelően (zöld betűk). Azonban a számlák valamilyen ok miatt nem kerültek elküldésre. Természetesen regisztráltam a NAV-hoz, van technikai azonosítóm, aláíró kulcsom, minden stb., beírva a program megfelelő helyére. A számla elkészítésekor valamilyen kommunikációs hibára hivatkozott a felugró ablak. A be nem küldött számlák bekerültek a megfelelő menüpont alatt található táblázatba, de a hiba oka nem derül ki. A programból történő kilépéskor értesít a program, hogy vannak be nem küldött számláim. Az értesítő ablakban a NEM-re kattintva a program lefagy, nem reagál semmire, nem lehet kilépni csak a feladatkezelővel.

Másnap a NAV webes felületén sikeresen beküldtem mindkét számlát és ma a táblázatból kitöröltem őket. El is tűntek. Viszont a nap végén, mikor ki szerettem volna lépni a programból ismét figyelmeztetett, hogy van két be nem küldött számlám. NEM-re kattintva ismét lefagyás, feladatkezelő. Ez így nem lesz jó.

Gondolom távoli elérés lesz, de kérem előtte beszéljük meg az időpontot (már elég sokan vannak a rendelőben).

Kedves doktorúr,

kérem ellenőrizze az online számla adatoknál megadott aláíró kulcs és cserekulcs helyességét. A NAV teszt rendszerén akkor tudunk ilyen kommunikációs hibát reprodukálni, amikor ezek valamelyike nem jól van megadva.

Windows másolás funkcióval ismét beírtam. Azóta nem volt a új számla, de a két régi az beragadt és nem tudom törölni.


dr.Kovács József
dr.Kovács József
Monday, July 13, 2020 11:34:16 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

IxNet 2.92.1:

Július 1 után használtam a számlázó modult. A számla írásakor értesített a program, hogy a számla beküldésre kerül a NAV-hoz a rendeletnek megfelelően (zöld betűk). Azonban a számlák valamilyen ok miatt nem kerültek elküldésre. Természetesen regisztráltam a NAV-hoz, van technikai azonosítóm, aláíró kulcsom, minden stb., beírva a program megfelelő helyére. A számla elkészítésekor valamilyen kommunikációs hibára hivatkozott a felugró ablak. A be nem küldött számlák bekerültek a megfelelő menüpont alatt található táblázatba, de a hiba oka nem derül ki. A programból történő kilépéskor értesít a program, hogy vannak be nem küldött számláim. Az értesítő ablakban a NEM-re kattintva a program lefagy, nem reagál semmire, nem lehet kilépni csak a feladatkezelővel.

Másnap a NAV webes felületén sikeresen beküldtem mindkét számlát és ma a táblázatból kitöröltem őket. El is tűntek. Viszont a nap végén, mikor ki szerettem volna lépni a programból ismét figyelmeztetett, hogy van két be nem küldött számlám. NEM-re kattintva ismét lefagyás, feladatkezelő. Ez így nem lesz jó.

Gondolom távoli elérés lesz, de kérem előtte beszéljük meg az időpontot (már elég sokan vannak a rendelőben).

Kedves doktorúr,

kérem ellenőrizze az online számla adatoknál megadott aláíró kulcs és cserekulcs helyességét. A NAV teszt rendszerén akkor tudunk ilyen kommunikációs hibát reprodukálni, amikor ezek valamelyike nem jól van megadva.

Windows másolás funkcióval ismét beírtam. Azóta nem volt a új számla, de a két régi az beragadt és nem tudom törölni.

A beragadt számlákat Sári László táveléréssel 07.10-én megoldotta (köszönöm).

Viszont ma újra kellett számláznom és sajnos nem sikerült a beküldés. A hibaüzenetet lefotóztam, küldöm e-mailben.


dr.Kovács József
dr.Kovács József
Monday, July 13, 2020 3:31:55 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

IxNet 2.92.1:

Július 1 után használtam a számlázó modult. A számla írásakor értesített a program, hogy a számla beküldésre kerül a NAV-hoz a rendeletnek megfelelően (zöld betűk). Azonban a számlák valamilyen ok miatt nem kerültek elküldésre. Természetesen regisztráltam a NAV-hoz, van technikai azonosítóm, aláíró kulcsom, minden stb., beírva a program megfelelő helyére. A számla elkészítésekor valamilyen kommunikációs hibára hivatkozott a felugró ablak. A be nem küldött számlák bekerültek a megfelelő menüpont alatt található táblázatba, de a hiba oka nem derül ki. A programból történő kilépéskor értesít a program, hogy vannak be nem küldött számláim. Az értesítő ablakban a NEM-re kattintva a program lefagy, nem reagál semmire, nem lehet kilépni csak a feladatkezelővel.

Másnap a NAV webes felületén sikeresen beküldtem mindkét számlát és ma a táblázatból kitöröltem őket. El is tűntek. Viszont a nap végén, mikor ki szerettem volna lépni a programból ismét figyelmeztetett, hogy van két be nem küldött számlám. NEM-re kattintva ismét lefagyás, feladatkezelő. Ez így nem lesz jó.

Gondolom távoli elérés lesz, de kérem előtte beszéljük meg az időpontot (már elég sokan vannak a rendelőben).

Kedves doktorúr,

kérem ellenőrizze az online számla adatoknál megadott aláíró kulcs és cserekulcs helyességét. A NAV teszt rendszerén akkor tudunk ilyen kommunikációs hibát reprodukálni, amikor ezek valamelyike nem jól van megadva.

Windows másolás funkcióval ismét beírtam. Azóta nem volt a új számla, de a két régi az beragadt és nem tudom törölni.

A beragadt számlákat Sári László táveléréssel 07.10-én megoldotta (köszönöm).

Viszont ma újra kellett számláznom és sajnos nem sikerült a beküldés. A hibaüzenetet lefotóztam, küldöm e-mailben.

Köszönöm a gyors segítséget, a számla sikeresen beküldésre került a programból.


dr.Kovács József
misidoki
Tuesday, July 14, 2020 9:42:06 AM
Tisztelt Infomix!

IxNetre váltottunk,azóta a beutalóinkra nem nyomtatja rá a beküldő kódunkat, amit hiányolnak, és nem nyomtatja rá a aszakrendelő helyét /Paks,Szekszárd,stb,/ és a szakrendelő kódját sem ,hiába választja ki az asszisztencia, nem nyomtatja rá automatikusan.

Nagy Tamás
Tuesday, July 14, 2020 10:23:26 AM
Originally Posted by: misidoki 

Tisztelt Infomix!

IxNetre váltottunk,azóta a beutalóinkra nem nyomtatja rá a beküldő kódunkat, amit hiányolnak, és nem nyomtatja rá a aszakrendelő helyét /Paks,Szekszárd,stb,/ és a szakrendelő kódját sem ,hiába választja ki az asszisztencia, nem nyomtatja rá automatikusan.

Tisztelt Doktor Úr!

Beutaló nyomtatásához valószínűleg egy régebbi formátumot használ, amin nincsnek rajta ezek az adatok. Kérem próbálja meg a beutaló ablak jobb oldalán átállítani egy másikra. Az Ixnet beépített formátumai (pl. ALAP A4, ALAP A5, stb.) tartalmazzák az Ön által kért adatokat.

UserPostedImage

misidoki
Tuesday, July 14, 2020 12:35:27 PM
Sajnos nekem ez az ablak nem jön elő
misidoki
Tuesday, July 14, 2020 12:38:57 PM
Ja, mégis megvan,megpróbálom az átállítást,köszönöm
misidoki
Tuesday, July 14, 2020 12:44:38 PM
Alap A4-en áll, mégsem javult meg a probléma.
dr.Kovács József
Tuesday, July 21, 2020 8:48:38 AM
A NEAK küldött nekem (háziorvosknak) egy levelet, mint csatolmány, de nem tudom megnyitni. Elvileg valamilyen kérdőívet kellene kitölteni technikai útmutató segítségével. Tud erről valaki valamit?
dr.Kovács József
dr. Szemerédi László
Tuesday, July 21, 2020 9:00:40 AM
2020. 07.23-31-ig van lehetőség kitölteni, az e-jelentés oldalára (https://ejelentes.neak.gov.hu/) küldtek egy excel táblát, benne a belépési kóddal (asszisztensnek is) és egy tájékoztató levelet, benne a felmérés linkjével és a tudnivalókkal. Üdv!
kleh
  • kleh
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, July 21, 2020 9:34:55 AM
Tisztelt Infomix !

azt a hibát észleljük, hogy a korábban kialakított labor csoportok nem emelődnek be a kérőlapra, ill csak akkor kerülnek rá ha a csoportba tartozó vizsgálatok egyenként kerülnek megjelölésre. Köszönöm.

Varga Sándor
Tuesday, July 21, 2020 9:40:51 AM
Originally Posted by: kleh 

Tisztelt Infomix !

azt a hibát észleljük, hogy a korábban kialakított labor csoportok nem emelődnek be a kérőlapra, ill csak akkor kerülnek rá ha a csoportba tartozó vizsgálatok egyenként kerülnek megjelölésre. Köszönöm.

Kedves doktorúr,

kérem telepítse a 2.92.2-es frissítést, és megoldódik a probléma.

köszönöm


Varga Sándor
Balazsp
Tuesday, July 21, 2020 10:28:56 AM
T. Infomix KFT!

A IXNet programban tegnap este a rendelés végén sikerült belépni ESZTbe. Internet probléma miatt gyakran előfordul. A feltöltések közben a rendszerüzenetek között volt több hiba, Hiba: EHR dokumentum feltöltés A diagnose kitöltése kötelező! illetve KAT bej. hozz.: a beteg azonosító nem érvényes. A rendelésen nem voltam végig jelen, csak a végén. Egy betegnél lemaradt a dg., azt pótoltam, ez ilyenkor javításra kerül az ESZT-ben? Illetve hogy tudom megnézni, hogy milyen hibát ír a feltöltésnél, kinél van a hiba? A rendszerüzenetnél nem lehet kattintani, csak egy azonosító van. Az alapján valahogy?

Problémát okoz az utólagos ESZT belépés a rendelés végén?

Köszönöm!

P. Balázs assz.

Sári László
Tuesday, July 21, 2020 11:41:27 AM
Originally Posted by: Balazsp 

T. Infomix KFT!

A IXNet programban tegnap este a rendelés végén sikerült belépni. Internet probléma miatt gyakran előfordul. A feltöltések közben a rendszerüzenetek között volt több hiba, Hiba: EHR dokumentum feltöltés A diagnose kitöltése kötelező! illetve KAT bej. hozz.: a beteg azonosító nem érvényes. A rendelésen nem voltam végig jelen, csak a végén. Egy betegnél lemaradt a dg., azt pótoltam, ez ilyenkor javításra kerül az ESZT-ben? Illetve hogy tudom megnézni, hogy milyen hibát ír a feltöltésnél, kinél van a hiba? A rendszerüzenetnél nem lehet kattintani, csak egy azonosító van. Az alapján valahogy?

Problémát okoz az utólagos ESZT belépés a rendelés végén?

Köszönöm!

P. Balázs assz.

Ha a leletről lemaradt BNO-t pótolta, akkor a javított leletet újra ki kell nyomtatni és akkor felkerül az EESZT-be. A hibákat a bal alsó sarokban lévő Rendszerüzenet gombra kattintva tudja megnézni és a hibát mindig annál a betegnél írja ki aki elő van véve és nem sikerült az EESZT-be feltölteni az adatot, sajnos ezt utólag visszanézni nem tudja. Az nem okoz gondot, hogy a rendelés végén lép be az EESZT-be, de ahhoz, hogy az adatokat utólag feltöltse a program legalább fél percig nem szabad az EESZT-be adatokat küldeni, fél perc üresjárat után a program elkezdi az elmaradt adatokat feltölteni az EESZT-be.

dr. Szemerédi László
Monday, July 27, 2020 8:32:51 AM
Szabadságon vagyok, nővérkém konfliktusba keveredett gyógyászati segédeszköz bolttal:

A bolt azt kéri, "Ne legyen extra vonalkód nyomtatva, mert akkor azt nekik nem számolja el a TB" - ???

Tidomásom szerint a felírt pl. tesztcsík vonalkódot kap, "felmegy a térbe". Azt lehet eldönteni, nyomtatok-e receptet (akkor gyógyászatiban is kiválthatja) vagy csak felhőbe küldöm (akkor csak patikában válthatja ki). Jól tudom?

Varga Sándor
Monday, July 27, 2020 9:00:42 AM
Originally Posted by: dr. Szemerédi László 

Szabadságon vagyok, nővérkém konfliktusba keveredett gyógyászati segédeszköz bolttal:

A bolt azt kéri, "Ne legyen extra vonalkód nyomtatva, mert akkor azt nekik nem számolja el a TB" - ???

Tidomásom szerint a felírt pl. tesztcsík vonalkódot kap, "felmegy a térbe". Azt lehet eldönteni, nyomtatok-e receptet (akkor gyógyászatiban is kiválthatja) vagy csak felhőbe küldöm (akkor csak patikában válthatja ki). Jól tudom?

Kedves doktorúr,

A segédeszközök közül vannak olyanok, amelyeket a veszélyhelyzet óta eReceptre is felírhatnak. Ezeket kereséskor külön jelöljük.

Ami eRecept, azt valószínűleg csak patikában tudják kiváltani, mivel a segédeszköz forgalmazók még nem csatlakoztak a térhez. Vagyis az ilyen receptek esetén a kiváltás tényét, a GYSE forgalmazó nem tudja az EESZT-ben jelezni, így ezek a receptek a kiadás ellenére a patikában továbbra is kiválthatók maradhatnak.

Ezért azt javaslom, hogy ha a paciense a felírt segédeszközt nem patikában szeretné kiváltani, a beállítások egyéb részében található "Rendelet alapján GYSE küldése térbe gyógyszerként" opciót kapcsolja ki.


Varga Sándor
Böjtösné Judit
Wednesday, July 29, 2020 7:12:08 PM
Tisztelt Infomix!

Van az Ixnetben egy Gyógyszer igazolás utazóknak menüpont, ezzel kapcsolatban lenne kérésem/kérdésem.

Nyomtatásnál minden gyógyszerhez külön-külön kinyomtatja a beteg adatait, úticélját, stb.

Nekünk lényegesen egyszerűbb volna (és a betegnek sem kellene külön táska a papíroknak), ha több készítmény esetén költséghatékonyabban, felsorolással működne a nyomtatás, ha megoldható.

Köszönettel: Böjtösné Judit asszisztens

kleh
  • kleh
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, July 29, 2020 8:21:22 PM
Tisztelt Infomix !

Egy két apró észrevételem lenne:

az első a heti tp-s jelentéssel kapcsolatban - jó lenne ha a elküldendő jelentés dátuma valahol láthatóbb helyen lenne ill ha kimarad egy hét akkor figyelmeztetne a gép - van hogy pl szabi miatt csúszunk és mire az ember észbe kap hogy az utolsó hetet küldi a gép és az előtte lévő kimaradt már rég késő javítani...

második:

Pár napja kaptunk a Neaktól egy tájékoztatót a vények kiadásának rendjéről.Itt említik hogy listát is ki lehet adni fehér papíron. Lesz erre is valami megoldás az IXnetben ? (segítség lenne ha elkészülne). Előre is köszönöm. Lehet, hogy már olvasták, de mellékelem a levél lényegét. Köszönettel, Kovács-Kléh, Ecser.

""" A kialakult jogi helyzetben az eRecept alkalmazásával kapcsolatban az alábbi tájékoztatást nyújtjuk:

A 44/2004 ESzCsM-rendelet alábbi rendelkezései 2020. július 1-jét követően is érvényesek:

A felírási igazolást (FIG) továbbra is papír alapon lehet kiadni.

Nem kötelező, de nem is tilos a FIG-et a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) formavényére kiállítani, így akár egy fehér színű, A4-es papírra is ki lehet nyomtatni.

Csak akkor kell az orvosnak FIG-et kiállítania, ha a beteg azt külön kéri.

14 év alatti személynek történő gyógyszerrendelés esetén mindig kötelező az orvosnak FIG-et papíralapon kiállítani.

Az orvosnak nem kell a kinyomtatott FIG-et aláírnia és lebélyegeznie, kivéve, ha a TAJ-szám helyett egy személyazonosító okmány számát használja a vény rendelésénél.

Érdemes ugyanakkor aláírni és bélyegezni, hiszen ha az EESZT elérhetetlen, akkor csak a szignóval és bélyegzővel ellátott FIG-re adható ki gyógyszer.

Bár a FIG-en csak egy terméket lehet feltüntetni, de például egy közös fejléccel (beteg, intézmény, és orvos adataival), egy A4-es papírlapon több termék felírási igazolását is el lehet helyezni a fent említett rendelet mellékletében szereplő kötelező adattartalommal.

A gyógyszertári kiadásnál a papíralapú FIG-et minden esetben vissza kell adni a betegnek/kiváltónak és jelölni kell rajta a termék kiadását, akkor is, ha a FIG NEAK-vényen van.

A más személy részére történő, egyszerűsített TAJ-alapú receptkiváltás megmarad, nem vonatkozik rá a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napos moratórium.

A patikákban a következő időszakban többféle felírási igazolással lehet találkozni. A július elseje előtt kiállított eReceptek felírási igazolásai a vények lejáratának végéig továbbra is érvényesek maradnak. Ezeket idővel felválthatják azok a felírási igazolások, amelyeket nem a NEAK formavényére állítottak ki, vagyis például sima fehér, A4-es papírra nyomtattak.

Az egyszerűsített receptkiváltás megmarad, erre nem vonatkozik a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napos moratórium, vagyis TAJ-szám megadásával, továbbra is ki lehet váltani a gyógyszereket a patikában. A moratórium a telemedicina szolgáltatásokra vonatkozik, így például az orvosok nem írhatnak fel gyógyszert a telefonon vagy emailben jelentkező pácienseknek 2020. szeptember 17-e után.

A jelenlegi szabályok alapján a patika a gyógyszer kiadását követően már nem tarthatja meg a kinyomtatott felírási igazolást. Ezt a gyógyszerkiadás (expediálás) tényének rögzítését követően vissza kell adni a betegnek, vagy a kiváltó személynek. Javasolt a jelölést olyan formában megtenni, hogy a felírási igazoláson egyértelműen látható legyen az, hogy a beteg már kiváltotta a gyógyszert. A rendelet ugyan nem részletezi, hogy pontosan mit kell a felírási igazoláson jelezni, célszerű a „KIADVA” feliratot, a kiadás dátumával együtt feltüntetni.

A tájékoztatást a 2020. évi LVIII. törvény és a 2020. július 1-én automatikusan érvénybe lépett rendeleti változások alapján állítottuk össze. Amennyiben újabb vonatkozó jogszabályi változások jelennek meg, új tájékoztatót fogunk küldeni.

Üdvözlettel,

EESZT Üzemeltetés

Varga Sándor
Thursday, July 30, 2020 7:32:38 AM
Originally Posted by: kleh 

Tisztelt Infomix !

Egy két apró észrevételem lenne:

az első a heti tp-s jelentéssel kapcsolatban - jó lenne ha a elküldendő jelentés dátuma valahol láthatóbb helyen lenne ill ha kimarad egy hét akkor figyelmeztetne a gép - van hogy pl szabi miatt csúszunk és mire az ember észbe kap hogy az utolsó hetet küldi a gép és az előtte lévő kimaradt már rég késő javítani...

második:

Pár napja kaptunk a Neaktól egy tájékoztatót a vények kiadásának rendjéről.Itt említik hogy listát is ki lehet adni fehér papíron. Lesz erre is valami megoldás az IXnetben ? (segítség lenne ha elkészülne). Előre is köszönöm. Lehet, hogy már olvasták, de mellékelem a levél lényegét. Köszönettel, Kovács-Kléh, Ecser.

""" A kialakult jogi helyzetben az eRecept alkalmazásával kapcsolatban az alábbi tájékoztatást nyújtjuk:

A 44/2004 ESzCsM-rendelet alábbi rendelkezései 2020. július 1-jét követően is érvényesek:

A felírási igazolást (FIG) továbbra is papír alapon lehet kiadni.

Nem kötelező, de nem is tilos a FIG-et a Nemzeti Egészségbiztosítási Alapkezelő (NEAK) formavényére kiállítani, így akár egy fehér színű, A4-es papírra is ki lehet nyomtatni.

Csak akkor kell az orvosnak FIG-et kiállítania, ha a beteg azt külön kéri.

14 év alatti személynek történő gyógyszerrendelés esetén mindig kötelező az orvosnak FIG-et papíralapon kiállítani.

Az orvosnak nem kell a kinyomtatott FIG-et aláírnia és lebélyegeznie, kivéve, ha a TAJ-szám helyett egy személyazonosító okmány számát használja a vény rendelésénél.

Érdemes ugyanakkor aláírni és bélyegezni, hiszen ha az EESZT elérhetetlen, akkor csak a szignóval és bélyegzővel ellátott FIG-re adható ki gyógyszer.

Bár a FIG-en csak egy terméket lehet feltüntetni, de például egy közös fejléccel (beteg, intézmény, és orvos adataival), egy A4-es papírlapon több termék felírási igazolását is el lehet helyezni a fent említett rendelet mellékletében szereplő kötelező adattartalommal.

A gyógyszertári kiadásnál a papíralapú FIG-et minden esetben vissza kell adni a betegnek/kiváltónak és jelölni kell rajta a termék kiadását, akkor is, ha a FIG NEAK-vényen van.

A más személy részére történő, egyszerűsített TAJ-alapú receptkiváltás megmarad, nem vonatkozik rá a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napos moratórium.

A patikákban a következő időszakban többféle felírási igazolással lehet találkozni. A július elseje előtt kiállított eReceptek felírási igazolásai a vények lejáratának végéig továbbra is érvényesek maradnak. Ezeket idővel felválthatják azok a felírási igazolások, amelyeket nem a NEAK formavényére állítottak ki, vagyis például sima fehér, A4-es papírra nyomtattak.

Az egyszerűsített receptkiváltás megmarad, erre nem vonatkozik a veszélyhelyzet megszűnését követő 90 napos moratórium, vagyis TAJ-szám megadásával, továbbra is ki lehet váltani a gyógyszereket a patikában. A moratórium a telemedicina szolgáltatásokra vonatkozik, így például az orvosok nem írhatnak fel gyógyszert a telefonon vagy emailben jelentkező pácienseknek 2020. szeptember 17-e után.

A jelenlegi szabályok alapján a patika a gyógyszer kiadását követően már nem tarthatja meg a kinyomtatott felírási igazolást. Ezt a gyógyszerkiadás (expediálás) tényének rögzítését követően vissza kell adni a betegnek, vagy a kiváltó személynek. Javasolt a jelölést olyan formában megtenni, hogy a felírási igazoláson egyértelműen látható legyen az, hogy a beteg már kiváltotta a gyógyszert. A rendelet ugyan nem részletezi, hogy pontosan mit kell a felírási igazoláson jelezni, célszerű a „KIADVA” feliratot, a kiadás dátumával együtt feltüntetni.

A tájékoztatást a 2020. évi LVIII. törvény és a 2020. július 1-én automatikusan érvénybe lépett rendeleti változások alapján állítottuk össze. Amennyiben újabb vonatkozó jogszabályi változások jelennek meg, új tájékoztatót fogunk küldeni.

Üdvözlettel,

EESZT Üzemeltetés

Kedves doktorúr,

Az a lehetetlen állapot van jelenleg 14 év alattiak esetén, hogy a vény felírásához elvileg nem kell bemenni a rendelőbe, az e-recept kiváltásához nincs szükség a kinyomtatott igazolásra (TAJ szám bemondásával kiadja a patika) – ezzel szemben köteles kinyomtatni a felírási igazolást az orvos.

A táppénzes jelentés esetén bekapcsolható az esedékes teendőkben külön egy tápénzes jelentés leadás ellenőrzés. A panel beállítások fülén a Háziorvos-Jelentés-Táppénz opciót kell ehhez bekapcsolni. Ilyen esetben minden program belépéskor ellenőrzi az Ixnet a leadott heti jelentéseket, és figyelmeztet azokra a hetekre, amelyeket még nem küldtek be a programból.


Varga Sándor
Varga Sándor
Thursday, July 30, 2020 7:49:40 AM
Originally Posted by: Böjtösné Judit 

Tisztelt Infomix!

Van az Ixnetben egy Gyógyszer igazolás utazóknak menüpont, ezzel kapcsolatban lenne kérésem/kérdésem.

Nyomtatásnál minden gyógyszerhez külön-külön kinyomtatja a beteg adatait, úticélját, stb.

Nekünk lényegesen egyszerűbb volna (és a betegnek sem kellene külön táska a papíroknak), ha több készítmény esetén költséghatékonyabban, felsorolással működne a nyomtatás, ha megoldható.

Köszönettel: Böjtösné Judit asszisztens

Kedves Judit,

Az erre használt nyomtatványon szereplő adatokból az utazás célja, a vényt kiállító orvos és a beteg adatai minden oldalra szükségesek, az orvos is ezeknél írja alá, pecsételi le. Emellett egy oldalra két készítmény már sajnos nem fér el biztonsággal, ezért nyomtatunk gyógyszerenként külön oldalra.


Varga Sándor
dr.Kovács József
Thursday, July 30, 2020 11:32:52 AM
Azt szeretném kérdezni, hogy a sikeres online számla beküldés tényéről küld-e a program (IxNet) értesítést?
dr.Kovács József
Varga Sándor
Thursday, July 30, 2020 11:51:07 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Azt szeretném kérdezni, hogy a sikeres online számla beküldés tényéről küld-e a program (IxNet) értesítést?

Kedves doktorúr,

Ixnet belépéskor és kilépéskor ellenőrzi az online tételeket, és azok beküldésének sikerességét. Amennyiben nincs figyelmeztetés, akkor mindent sikerült beküldeni.

Ezt a listát a programon belül az Online számlák - teljesítetlen tételek menüpontban is bármikor ellenőrizheti.

A beküldés ténye ezen felül a lekérdezésben a számláknál, illetve a számlakönyv listázásban is megjelenik.


Varga Sándor
Dr.Ghanem Niyaz
Monday, August 3, 2020 9:15:31 AM
Jó napot !

Verzió váltó nem jött !

mIkor várható?