Ojote értesítés:
"Tisztelt Egészségügyi Szolgáltatók!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy az OEP jogosultságellenőrzés lekérdezéseket kiszolgáló informatikai rendszerei (OJOTE, VIREP) számára jogosultság információkat szolgáltató belső adatbázisban, ill. informatikai rendszerben - az adatgazda főosztály tájékoztatása alapján - olyan jellegű probléma következett be, mely bizonyos esetekben tévesen "piros lámpát" jelez , egyébként jogosultsággal rendelkező állampolgár esetében is.
Az adatgazda főosztály arról is tájékoztatást adott, hogy a bekövetkezett probléma elhárítása érdekében a szükséges intézkedéseket megtette, amely hatására - várhatóan a holnapi naptól - az OJOTE és VIREP rendszereink ismét a megszokott módon szolgálják ki a lekérdezéseket. A hiba elhárításáról és a rendszer helyes működéséről értesítést fogunk elhelyezni az OEP honlapján.
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a kötelező egészségbiztosítás ellátásairól szóló 1997. évi LXXXIII. törvény végrehajtásáról szóló 217/1997. (XII. 1.) Korm. rendelet 12/B. § (8) bekezdése szerint az "ellenőrzés eredménye az egészségügyi szolgáltatás biztosításának kötelezettségét nem érinti", tehát az egészségügyi szolgáltató jogosultságellenőrzési, ill. ellátási kötelezettségét a kapott "piros lámpa" nem befolyásolja . A beteget továbbra is térítésmentesen kell ellátni, számára a támogatott gyógyszereket ki kell adni. Kérjük azonban, hogy átmenetileg - a probléma fennállásáig - a jogviszony-ellenőrzésre vonatkozó adatot ne vegyék figyelembe, és a jogviszony hiányához fűződő jogkövetkezményeket ne alkalmazzák, vagyis ne tájékoztassák a beteget a jogviszony hiányáról!
Az okozott kellemetlenségekért elnézésüket kérjük.
Budapest, 2009. január 20.
Tisztelettel: Országos Egészségbiztosítási Pénztár"