Segítség!! Ezzel mi a teendő? [azta]
Tisztelt Kollégák! Tisztelt Felhasználók! Tisztelt Szolgáltatók!
A tegnapi nap folyamán lecserélésre került az OEP központi *.oep.hu tanúsítványa, a közelgő lejárata miatt.
A tanúsítványváltás érinti:
A jogviszony ellenőrzés (OJOTE)
Jelentési rendszer (E-Jelentés)
Szárny rendszer
Ügyfélkapu rendszer
És minden egyéb https-en elérhető szolgáltatást.
Előzetesen ezen rendszerek tesztelése megtörtént MS Windows (pl:Win7) és LINUX (Pl.:SUSE) alól, mivel hibamentesen működtek a szolgáltatásokat az új tanúsítvánnyal kiajánlottuk.
Ezek után több hibajelentés érkezett, hogy nem megfelelő a tanúsítvány, ezért a problémák kivizsgálásra kerültek.
Megoldási javaslat:
A problémák nem „up to date” gépeken és böngészőkön jelentkeztek.
Amennyiben az OEP tanúsítványát kiállító NetLock tanúsítványszolgáltató root CA-ja nincs a gépen előzetesen telepítve, a hibaüzenet az, hogy az SSL kapcsolat nem hiteles.
A hiba legegyszerűbb kezeléseként ideiglenesen visszaállítottuk a régi *.oep.hu tanúsítványt, mely csak korlátozott ideig használható (legkésőbb jövő hét közepéig).
Ezek után a csere mindenképpen meg fog történni.
Kérnénk minden kollégát, hogy végezzék el a frissítéseket, és ha kell manuálisan adják hozzá a NetLock root CA-jat a tanúsítványtárukhoz, mert a tanúsítványcsere hamarosan véglegesen megtörténik!
Segítségként az alábbi dokumentumokat és ajánlásokat megküldjük.
https://vb.nive.hu/docs/mozilla_firefox_tanusitvanyelem_telepites.pdf
(Gold) Arany főtanúsítvány:
http://www.netlock.hu/index.cgi?ca=gold
(Class 😎 NetLock Üzleti:
https://www.netlock.hu/index.cgi?ca=cbca
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754841.aspx
Üdvözlettel:
OEP informatika