dr.Kovács József
Tuesday, September 11, 2018 4:48:57 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: FMilan 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: vargas 

2. Az indikátor asszisztens modul pont erre jó. Letölthető a részletes indikátor visszaigazoló lista, amit az Ixnet fel tud dolgozni, majd ebből egy tájékoztató kimutatást készíteni. Mivel önnél Maestro szintű Ixnet van, ez plusz modul bekapcsolás nélkül is működik.

Segítség! Nem találom! A modul be van kapcsolva.

Elérheti a Listák - Jelentések / Szakmai indikátor listák / Indikátor asszisztens menüpontban.

Megnéztem. Jó, de nem erre gondoltam. Nem összesítő kellene, meg eltérés.

Próbálom egy példán leírni.

Bejön egy beteg, hypertoniás, cukorbeteg. Megvizsgálom, kikérdezem a panaszait, megkapja a gyógyszereit. Megnézem az indikátor fülön, hogy szükséges-e neki valamilyen vizsgálat (labor, szemészet, stb.), ha igen megkapja a beutalóit. Eddig nagyon jó. Na itt szeretném látni, az adott betegnél, hogy szerepel-e a NEAK indikátorlistájában és hogyan (belefér a feltételekebe, de teljesítette, nem teljesítette, mikor teljesítette?). Ezt úgy is lehetne megjeleníteni, hogy az indikátor fülön szereplő sorok elején lévő zöld vagy piros ikonra kattintva megkapnám a fenti információt. Jelenleg ugye attól zöld vagy piros, hogy a program mit talál a saját adataiban. Nem tudom érthető volt-e?

Be kéne építeni a továbbküldés és antibiotikum sort is, akár csak a NEAK listából kiszedve.


dr.Kovács József
pheni
  • pheni
  • Haladó (Szint 10)
Tuesday, September 11, 2018 5:06:36 PM
Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: pheni 

Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: pheni 

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy egy Pentaxim oltóanyagszám "beragadt" az oltások memóriájába, és nem írja felül.

Új beteg érkezett a praxisba, akinek beírtuk az oltásai, egy régebbi Pentaxim M4030-1 sorszámmal.

Azóta az új sorozatszámot nem jegyzi meg, mindig ugyanezt az M4030-1 -et írja be automatukisan, és ezt kell javítani.

Ugyanez az Encepur Juniornál, ott is egy régebbi oltóanyag-számot ír be.

A többi oltásnál rendesen működik, mindig a legfrissebb számot írja be.

Ezt hol tudom javítani?

Előre is köszönöm a választ.

A működés a következő: az üres értékadás az utolsó dátumú oltás alapján történik, s közben a jobb gombos menüválasztékba bekerülnek az utolsó 12 hónap összes (azonos) oltóanyagai.

Tehát eleve, ha régebbi oltást visznek fel, helyesen régebbi dátummal, akkor annak száma egyszer sem fog játszani új oltásnál, mert lesz annál későbbi, s azt veszi alapul. De még ha a régebbi oltást új dátummal írták is be, akkor is, amikor először bevisznek egy újat a mai dátummal, attól kezdve már nem a régi rosszra fog beállni, hanem az újra. A jobb gombos menüben pedig 12 hónapig maradnak benne a gyári számok az adott oltóanyagnál, utána "automatikusan" kiesnek, mivel mindig csak az utolsó 12 hónap oltásait vesszük figyelembe.

Igen, ezt tudom, így kellene működnie, de sajnos nem így működik, mert egy régebbi oltóanyagszámot hoz fel továbbra is, kb 3 hete.

Ezért kérem a segítségüket.

Akkor csak arra tudok gondolni, hogy esetleg véletlenül téves, pl. 2028-as dátummal lett felvéve az az oltás, s ezért lesz az mindig a legutóbbi. Mindenesetre ezt csak távolival tudnánk megnézni, kérnénk emailben egy elérhetőséget, vagy regszámot, s akkor jelentkezünk.

Köszönöm, küldtem PÜ-ben

medicinke
Tuesday, September 11, 2018 7:53:14 PM
Originally Posted by: K.Gábor 

Originally Posted by: medicinke 

Az EESZT dokumentumok megnyitásakor az esetek kb felében az ÁNTSZ kód hiányzik a lelet beviteli ablakból, bár sokszor az ellátó osztály típusa (pl Endokrin szakrendelés) megjelenik. A dátum és ellátó orvos legtöbbször rendben van.

Ez a felvivők hibája, nálunk van gond, vagy a dokiban?

Ezeknél az intézményeknél megtörtént már az OEP-OTH kód összerendelés?

Változó.

Van ennek jelentősége, ebből a szempontból, hogy nem emelődik át a kód?

Ha kézzel bemásolom, akkor nincs semmi gond.

pozsi
  • pozsi
  • Veterán (Szint 19)
Wednesday, September 12, 2018 9:26:23 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: FMilan 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: vargas 

2. Az indikátor asszisztens modul pont erre jó. Letölthető a részletes indikátor visszaigazoló lista, amit az Ixnet fel tud dolgozni, majd ebből egy tájékoztató kimutatást készíteni. Mivel önnél Maestro szintű Ixnet van, ez plusz modul bekapcsolás nélkül is működik.

Segítség! Nem találom! A modul be van kapcsolva.

Elérheti a Listák - Jelentések / Szakmai indikátor listák / Indikátor asszisztens menüpontban.

Megnéztem. Jó, de nem erre gondoltam. Nem összesítő kellene, meg eltérés.

Próbálom egy példán leírni.

Bejön egy beteg, hypertoniás, cukorbeteg. Megvizsgálom, kikérdezem a panaszait, megkapja a gyógyszereit. Megnézem az indikátor fülön, hogy szükséges-e neki valamilyen vizsgálat (labor, szemészet, stb.), ha igen megkapja a beutalóit. Eddig nagyon jó. Na itt szeretném látni, az adott betegnél, hogy szerepel-e a NEAK indikátorlistájában és hogyan (belefér a feltételekebe, de teljesítette, nem teljesítette, mikor teljesítette?). Ezt úgy is lehetne megjeleníteni, hogy az indikátor fülön szereplő sorok elején lévő zöld vagy piros ikonra kattintva megkapnám a fenti információt. Jelenleg ugye attól zöld vagy piros, hogy a program mit talál a saját adataiban. Nem tudom érthető volt-e?

Be kéne építeni a továbbküldés és antibiotikum sort is, akár csak a NEAK listából kiszedve.

Igen, az indikátor asszisztenst azzal a céllal fejlesztettük, hogy praxis szinten lehessen összehasonlítani a NEAK és a program értékeit. A következő fejlesztések között meg fogjuk vizsgálni, hogy az egyéni értékelésbe is bevonjuk a NEAK-os adatokat, de itt több lehetőség is van. A NEAK indikátor értékelés csak késve jut el az orvoshoz, viszont ma már több minden az EESZT jóvoltából elérhető (recept-kiváltások, szakorvosi leletek). Ezért ez egy alaposabb átgondolást igényel.

Ami a továbbküldést és az antibiotikumokat illeti, az nem véletlenül lett kihagyva az egyszemélyi értékelésből. Ezek "fordított" indikátorok, azaz az számít jónak, ha kevesebb pont van belőlük: kevesebb továbbküldés, kevesebb antibiotikum felírás. Az egyszemélyi indikátor panelt azzal a gondolattal állítottuk össze, hogy azt mutassa, az adott páciensnél mivel lehetne javítani az indikátor értékelést, pl. hypertoniás beteget labor ill. szakorvosi vizsgálatra küldeni, stb. A fenti kettőnél ilyen lehetőség nincs, a felírt antibiotikumot nem lehet visszavonni, de az sem lenne helyes, ha arra ösztönözné az orvost, hogy ne írjon fel antibiotikumot, akinek szükséges. Ugyanez a helyzet egyébként gyermekorvosoknál a tápszer felírással. Ezen is lehet változtatni, ha van rá elképzelés.

pheni
  • pheni
  • Haladó (Szint 10)
Wednesday, September 12, 2018 11:04:26 AM
Originally Posted by: pheni 

Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: pheni 

Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: pheni 

Abban szeretnék segítséget kérni, hogy egy Pentaxim oltóanyagszám "beragadt" az oltások memóriájába, és nem írja felül.

Új beteg érkezett a praxisba, akinek beírtuk az oltásai, egy régebbi Pentaxim M4030-1 sorszámmal.

Azóta az új sorozatszámot nem jegyzi meg, mindig ugyanezt az M4030-1 -et írja be automatukisan, és ezt kell javítani.

Ugyanez az Encepur Juniornál, ott is egy régebbi oltóanyag-számot ír be.

A többi oltásnál rendesen működik, mindig a legfrissebb számot írja be.

Ezt hol tudom javítani?

Előre is köszönöm a választ.

A működés a következő: az üres értékadás az utolsó dátumú oltás alapján történik, s közben a jobb gombos menüválasztékba bekerülnek az utolsó 12 hónap összes (azonos) oltóanyagai.

Tehát eleve, ha régebbi oltást visznek fel, helyesen régebbi dátummal, akkor annak száma egyszer sem fog játszani új oltásnál, mert lesz annál későbbi, s azt veszi alapul. De még ha a régebbi oltást új dátummal írták is be, akkor is, amikor először bevisznek egy újat a mai dátummal, attól kezdve már nem a régi rosszra fog beállni, hanem az újra. A jobb gombos menüben pedig 12 hónapig maradnak benne a gyári számok az adott oltóanyagnál, utána "automatikusan" kiesnek, mivel mindig csak az utolsó 12 hónap oltásait vesszük figyelembe.

Igen, ezt tudom, így kellene működnie, de sajnos nem így működik, mert egy régebbi oltóanyagszámot hoz fel továbbra is, kb 3 hete.

Ezért kérem a segítségüket.

Akkor csak arra tudok gondolni, hogy esetleg véletlenül téves, pl. 2028-as dátummal lett felvéve az az oltás, s ezért lesz az mindig a legutóbbi. Mindenesetre ezt csak távolival tudnánk megnézni, kérnénk emailben egy elérhetőséget, vagy regszámot, s akkor jelentkezünk.

Köszönöm, küldtem PÜ-ben

Nagyon köszönöm a segítséget a hiba megoldásában

dr.Kovács József
Wednesday, September 12, 2018 3:30:58 PM
Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: FMilan 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: vargas 

2. Az indikátor asszisztens modul pont erre jó. Letölthető a részletes indikátor visszaigazoló lista, amit az Ixnet fel tud dolgozni, majd ebből egy tájékoztató kimutatást készíteni. Mivel önnél Maestro szintű Ixnet van, ez plusz modul bekapcsolás nélkül is működik.

Segítség! Nem találom! A modul be van kapcsolva.

Elérheti a Listák - Jelentések / Szakmai indikátor listák / Indikátor asszisztens menüpontban.

Megnéztem. Jó, de nem erre gondoltam. Nem összesítő kellene, meg eltérés.

Próbálom egy példán leírni.

Bejön egy beteg, hypertoniás, cukorbeteg. Megvizsgálom, kikérdezem a panaszait, megkapja a gyógyszereit. Megnézem az indikátor fülön, hogy szükséges-e neki valamilyen vizsgálat (labor, szemészet, stb.), ha igen megkapja a beutalóit. Eddig nagyon jó. Na itt szeretném látni, az adott betegnél, hogy szerepel-e a NEAK indikátorlistájában és hogyan (belefér a feltételekebe, de teljesítette, nem teljesítette, mikor teljesítette?). Ezt úgy is lehetne megjeleníteni, hogy az indikátor fülön szereplő sorok elején lévő zöld vagy piros ikonra kattintva megkapnám a fenti információt. Jelenleg ugye attól zöld vagy piros, hogy a program mit talál a saját adataiban. Nem tudom érthető volt-e?

Be kéne építeni a továbbküldés és antibiotikum sort is, akár csak a NEAK listából kiszedve.

Igen, az indikátor asszisztenst azzal a céllal fejlesztettük, hogy praxis szinten lehessen összehasonlítani a NEAK és a program értékeit. A következő fejlesztések között meg fogjuk vizsgálni, hogy az egyéni értékelésbe is bevonjuk a NEAK-os adatokat, de itt több lehetőség is van. A NEAK indikátor értékelés csak késve jut el az orvoshoz, viszont ma már több minden az EESZT jóvoltából elérhető (recept-kiváltások, szakorvosi leletek). Ezért ez egy alaposabb átgondolást igényel.

Ami a továbbküldést és az antibiotikumokat illeti, az nem véletlenül lett kihagyva az egyszemélyi értékelésből. Ezek "fordított" indikátorok, azaz az számít jónak, ha kevesebb pont van belőlük: kevesebb továbbküldés, kevesebb antibiotikum felírás. Az egyszemélyi indikátor panelt azzal a gondolattal állítottuk össze, hogy azt mutassa, az adott páciensnél mivel lehetne javítani az indikátor értékelést, pl. hypertoniás beteget labor ill. szakorvosi vizsgálatra küldeni, stb. A fenti kettőnél ilyen lehetőség nincs, a felírt antibiotikumot nem lehet visszavonni, de az sem lenne helyes, ha arra ösztönözné az orvost, hogy ne írjon fel antibiotikumot, akinek szükséges. Ugyanez a helyzet egyébként gyermekorvosoknál a tápszer felírással. Ezen is lehet változtatni, ha van rá elképzelés.

Köszönöm, az utóbbi két indikátornál elfogadom az érvelést, hagyjuk ki.


dr.Kovács József
dr.Kovács József
Thursday, September 13, 2018 2:30:19 PM
Nagyon jó lenne egy függőben lévő beutalások panel.

És kérném már javítani a visszarendelési naptárban az ellátva dátumot. Mindig vissza kell nyitni a receptírást, hogy lássam meddig van ellátva a beteg gyógyszerrel.

Köszönöm.


dr.Kovács József
dr.Kovács József
Friday, September 14, 2018 11:57:32 AM
Speciális lekérdezés - csatolt dokumentumok esetén a listában nem azonosíthatók leletek (milyen lelet, honnan, stb.?), ehhez ki kell nyitni. Ez így nem jó.

Receptírásnál, a részletes adatoknál, a BNO ablakon jó lenne egy jobb egérgombos lehetőség az aznapi BNO-kal (mint a Visualban).


dr.Kovács József
medicinke
Friday, September 14, 2018 12:56:04 PM
Az INR napló nagyon hasznos. Ha a kapacitásból futja akkor, még lenne pár ötletem.

1, A dózist nem egész értékekkel változtassa a léptető, sokan szednek fél tablettákat.

2, A következő labor idejét mi mindig tisztázzuk (1 hó, 2 hét stb.), de azt most a napi ellátáshoz kell írni. Esetleg ehhez valami rögzítési lehetőséget.

3, Ez már csak álom, de ha lenne egy gomb, amit a gyógyszertől vett, vagy előre beállított BNO-val minden cifrázás nélkül nyomtatna egy INR-es laborkérőt, az egyenesen csodálatos lenne.

(Tehát nem a laborkérés ablakot indítaná, hanem egyből nyomtatna.)

dr.Kovács József
Monday, September 17, 2018 10:51:20 AM
Fonyódi kommunikáción érkezett leleteket nem tudja a program a helyére tenni, mert nem tudja azonosítani a rendelést, ugyanis a kód helyén mindig ez szerepel: 143920000. A 14392 a Fonyódi Egészségügyi Kht.
dr.Kovács József
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, September 17, 2018 12:47:57 PM
T.Infomix!

Örömmel olvasom, hogy az Ixnetet milyen sokan kedvelik és örömmel állnak fel a nap végén, mert rendben van az adminisztráció. Azt kell mondjam, mi is kezdjük megszokni, hogy egy sereg dolgot bonyolultabb módon kell intézni, mint korábban (visualban). Néha azonban, mint most is, kezd az az érzésem támadni, hogy nem az Ixnet van értünk, hanem mi, háziorvosok vagyunk az Ixnet, néha általunk nem is ismert szabályainak kiszolgálói.

A konkrétum:

Szerettem volna, ha a heti jelentésben az egyik jelentési rekord jelentési dátumát 1 nappal korábbra átjavítjuk. A visualban ezt két mozdulattal megcsináltam a változásjelentés javítása modulban. Ez az ixnetben egy "kiherélt" opció lett, nem is értem miért van, mert semmit nem lehet benne átírni. A programozókat telefonon megkeresve azt az információt kaptam, hogy írjam le e-mailben, amit akarok, majd valamikor ez alapján távelérnek, mert vannak bizonyos szabályok, amiket az Ixnetben be kell tartani. Tessék??? Milyen szabályok??? Miért is vannak ezek??? Hát nem azért van ez a program, hogy nekem könnyebb legyen a munkám?

No, köszöntem szépen a segítséget, elmentettem a heti jelentést, kézzel fél perc alatt átjavítottam, és feladtam én magam. De akkor miért is fizetek borsos jogdíjat ezért a programért, ha általam nem ismert, nekem kényelmetlenséget és plusz munkát okozó szabályokat kell betartsak????

Fel vagyok háborodva.

Tisztelettel: Dr Bakos János

csgyula
Monday, September 17, 2018 1:17:51 PM
Originally Posted by: medicinke 

Az INR napló nagyon hasznos. Ha a kapacitásból futja akkor, még lenne pár ötletem.

1, A dózist nem egész értékekkel változtassa a léptető, sokan szednek fél tablettákat.

2, A következő labor idejét mi mindig tisztázzuk (1 hó, 2 hét stb.), de azt most a napi ellátáshoz kell írni. Esetleg ehhez valami rögzítési lehetőséget.

3, Ez már csak álom, de ha lenne egy gomb, amit a gyógyszertől vett, vagy előre beállított BNO-val minden cifrázás nélkül nyomtatna egy INR-es laborkérőt, az egyenesen csodálatos lenne.

(Tehát nem a laborkérés ablakot indítaná, hanem egyből nyomtatna.)

Köszönjük a javaslatokat, kéréseit továbbítom a fejlesztőknek.

Varga Sándor
Monday, September 17, 2018 1:38:55 PM
Originally Posted by: Bakos J 

T.Infomix!

Örömmel olvasom, hogy az Ixnetet milyen sokan kedvelik és örömmel állnak fel a nap végén, mert rendben van az adminisztráció. Azt kell mondjam, mi is kezdjük megszokni, hogy egy sereg dolgot bonyolultabb módon kell intézni, mint korábban (visualban). Néha azonban, mint most is, kezd az az érzésem támadni, hogy nem az Ixnet van értünk, hanem mi, háziorvosok vagyunk az Ixnet, néha általunk nem is ismert szabályainak kiszolgálói.

A konkrétum:

Szerettem volna, ha a heti jelentésben az egyik jelentési rekord jelentési dátumát 1 nappal korábbra átjavítjuk. A visualban ezt két mozdulattal megcsináltam a változásjelentés javítása modulban. Ez az ixnetben egy "kiherélt" opció lett, nem is értem miért van, mert semmit nem lehet benne átírni. A programozókat telefonon megkeresve azt az információt kaptam, hogy írjam le e-mailben, amit akarok, majd valamikor ez alapján távelérnek, mert vannak bizonyos szabályok, amiket az Ixnetben be kell tartani. Tessék??? Milyen szabályok??? Miért is vannak ezek??? Hát nem azért van ez a program, hogy nekem könnyebb legyen a munkám?

No, köszöntem szépen a segítséget, elmentettem a heti jelentést, kézzel fél perc alatt átjavítottam, és feladtam én magam. De akkor miért is fizetek borsos jogdíjat ezért a programért, ha általam nem ismert, nekem kényelmetlenséget és plusz munkát okozó szabályokat kell betartsak????

Fel vagyok háborodva.

Tisztelettel: Dr Bakos János

Kedves doktorúr,

Sajnálom, hogy a heti jelentés elkészítése bosszúságot okozott.

Egyetlen alapvető szabály van, amit ilyen esetben az Ixnet szigorúan vesz, az a táppénzes adatokban történt változás ideje. Ami ezek közül jelentést érint, az arról a hétről szóló jelentésbe kerül, amikor azt beírták. Tehát ha ma zárok le egy táppénzt, akkor ezt bármilyen vége dátummal teszem meg, az erről a hétről készített jelentésbe fog bekerülni.

Ha nem haragszik meg, itt a fórumon nem írnék részletes magyarázatot, miért ez a működés. A legfontosabb, hogy így minden adat jelentésre kerül. Nem kell az orvosnak/asszisztensnek erre külön figyelnie.


Varga Sándor
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, September 17, 2018 1:57:28 PM
Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Bakos J 

T.Infomix!

Örömmel olvasom, hogy az Ixnetet milyen sokan kedvelik és örömmel állnak fel a nap végén, mert rendben van az adminisztráció. Azt kell mondjam, mi is kezdjük megszokni, hogy egy sereg dolgot bonyolultabb módon kell intézni, mint korábban (visualban). Néha azonban, mint most is, kezd az az érzésem támadni, hogy nem az Ixnet van értünk, hanem mi, háziorvosok vagyunk az Ixnet, néha általunk nem is ismert szabályainak kiszolgálói.

A konkrétum:

Szerettem volna, ha a heti jelentésben az egyik jelentési rekord jelentési dátumát 1 nappal korábbra átjavítjuk. A visualban ezt két mozdulattal megcsináltam a változásjelentés javítása modulban. Ez az ixnetben egy "kiherélt" opció lett, nem is értem miért van, mert semmit nem lehet benne átírni. A programozókat telefonon megkeresve azt az információt kaptam, hogy írjam le e-mailben, amit akarok, majd valamikor ez alapján távelérnek, mert vannak bizonyos szabályok, amiket az Ixnetben be kell tartani. Tessék??? Milyen szabályok??? Miért is vannak ezek??? Hát nem azért van ez a program, hogy nekem könnyebb legyen a munkám?

No, köszöntem szépen a segítséget, elmentettem a heti jelentést, kézzel fél perc alatt átjavítottam, és feladtam én magam. De akkor miért is fizetek borsos jogdíjat ezért a programért, ha általam nem ismert, nekem kényelmetlenséget és plusz munkát okozó szabályokat kell betartsak????

Fel vagyok háborodva.

Tisztelettel: Dr Bakos János

Kedves doktorúr,

Sajnálom, hogy a heti jelentés elkészítése bosszúságot okozott.

Egyetlen alapvető szabály van, amit ilyen esetben az Ixnet szigorúan vesz, az a táppénzes adatokban történt változás ideje. Ami ezek közül jelentést érint, az arról a hétről szóló jelentésbe kerül, amikor azt beírták. Tehát ha ma zárok le egy táppénzt, akkor ezt bármilyen vége dátummal teszem meg, az erről a hétről készített jelentésbe fog bekerülni.

Ha nem haragszik meg, itt a fórumon nem írnék részletes magyarázatot, miért ez a működés. A legfontosabb, hogy így minden adat jelentésre kerül. Nem kell az orvosnak/asszisztensnek erre külön figyelnie.

Kedves Varga Sándor!

Erre csak két dolgot tudok írni,

1, Az életet nem lehet felülírhatatlan szabályok közé szorítani, mert ez nem működik. Mint esetemben is, ahol a tb-vel már megoldottuk a problémát, a programnak csak ezt kellett volna lekövetni, de nem tudta, mert túlságosan merevre, bolondbiztosra lett megírva.

2, A visualban miért lehetett volna ezt könnyedén megoldani? Az rosszabb program? Ebből a szempontból jobb. Miért van a mai napig a visualban a táppénzes heti jelentés javítása menüpont? Mert azzal lehet ezt a fajta problémát megoldani. Tovább megyek, ez a menüpont miért lett az Ixnetbe átemelve? Nyilván azért, hogy használjuk. De akkor miért nem működik????

De ne magyarázzuk a bizonyítványt, mert felesleges. A baj, hogy én felhasználói oldalról közelítek a kérdéshez, ön pedig programozói oldalról. A baj az, hogy én nem tudom önt meggyőzni. Nagy kár.

Varga Sándor
Monday, September 17, 2018 2:22:40 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: vargas 

Originally Posted by: Bakos J 

T.Infomix!

Örömmel olvasom, hogy az Ixnetet milyen sokan kedvelik és örömmel állnak fel a nap végén, mert rendben van az adminisztráció. Azt kell mondjam, mi is kezdjük megszokni, hogy egy sereg dolgot bonyolultabb módon kell intézni, mint korábban (visualban). Néha azonban, mint most is, kezd az az érzésem támadni, hogy nem az Ixnet van értünk, hanem mi, háziorvosok vagyunk az Ixnet, néha általunk nem is ismert szabályainak kiszolgálói.

A konkrétum:

Szerettem volna, ha a heti jelentésben az egyik jelentési rekord jelentési dátumát 1 nappal korábbra átjavítjuk. A visualban ezt két mozdulattal megcsináltam a változásjelentés javítása modulban. Ez az ixnetben egy "kiherélt" opció lett, nem is értem miért van, mert semmit nem lehet benne átírni. A programozókat telefonon megkeresve azt az információt kaptam, hogy írjam le e-mailben, amit akarok, majd valamikor ez alapján távelérnek, mert vannak bizonyos szabályok, amiket az Ixnetben be kell tartani. Tessék??? Milyen szabályok??? Miért is vannak ezek??? Hát nem azért van ez a program, hogy nekem könnyebb legyen a munkám?

No, köszöntem szépen a segítséget, elmentettem a heti jelentést, kézzel fél perc alatt átjavítottam, és feladtam én magam. De akkor miért is fizetek borsos jogdíjat ezért a programért, ha általam nem ismert, nekem kényelmetlenséget és plusz munkát okozó szabályokat kell betartsak????

Fel vagyok háborodva.

Tisztelettel: Dr Bakos János

Kedves doktorúr,

Sajnálom, hogy a heti jelentés elkészítése bosszúságot okozott.

Egyetlen alapvető szabály van, amit ilyen esetben az Ixnet szigorúan vesz, az a táppénzes adatokban történt változás ideje. Ami ezek közül jelentést érint, az arról a hétről szóló jelentésbe kerül, amikor azt beírták. Tehát ha ma zárok le egy táppénzt, akkor ezt bármilyen vége dátummal teszem meg, az erről a hétről készített jelentésbe fog bekerülni.

Ha nem haragszik meg, itt a fórumon nem írnék részletes magyarázatot, miért ez a működés. A legfontosabb, hogy így minden adat jelentésre kerül. Nem kell az orvosnak/asszisztensnek erre külön figyelnie.

Kedves Varga Sándor!

Erre csak két dolgot tudok írni,

1, Az életet nem lehet felülírhatatlan szabályok közé szorítani, mert ez nem működik. Mint esetemben is, ahol a tb-vel már megoldottuk a problémát, a programnak csak ezt kellett volna lekövetni, de nem tudta, mert túlságosan merevre, bolondbiztosra lett megírva.

2, A visualban miért lehetett volna ezt könnyedén megoldani? Az rosszabb program? Ebből a szempontból jobb. Miért van a mai napig a visualban a táppénzes heti jelentés javítása menüpont? Mert azzal lehet ezt a fajta problémát megoldani. Tovább megyek, ez a menüpont miért lett az Ixnetbe átemelve? Nyilván azért, hogy használjuk. De akkor miért nem működik????

De ne magyarázzuk a bizonyítványt, mert felesleges. A baj, hogy én felhasználói oldalról közelítek a kérdéshez, ön pedig programozói oldalról. A baj az, hogy én nem tudom önt meggyőzni. Nagy kár.

Kedves doktorúr,

Valóban két különböző oldalról nézünk egy ilyen esetet, de szerintem ez a jó. Visualban valóban használható ez a funkció, de ha nem kellő körültekintéssel nyúlnak hozzá, az így módosított tételek nem kerülnek be a jelentésbe. Az ilyen esetekben szintén lehet a program nem megfelelőségét hangoztatni, mivel enged egy ilyen módosítást.

Természetesen azt nem tudom, hogy ebben az esetben, ami kapcsán a fórum hozzászólás született, miért volt szükség arra, hogy az eset még az előző heti jelentésbe kerüljön. Ezt ha gondolja megbeszélhetjük akár telefonon is. Nem az a célunk, hogy bizonyos funkciók használhatóságát túlbonyolítsuk, hanem csupán az, hogy a lehetséges elírások számát a jelentések adataiban minimalizáljuk.


Varga Sándor
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, September 17, 2018 2:41:03 PM
Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Értem én, hogy aki nem ért hozzá, az ne nyúljon bele, mert hibákat generál, de aki ért hozzá, az miért nem javíthat bele, ha tudja mit csinál?

Miért kell nekem e-maileket írogatni, távelérésekre várni egy egyszerű művelet miatt? Ráadásul telefonban 3x kellett elmagyarázni a problémát, mert az önök munkatársa sem értette, hogy mi a gond, és harmadjára kapta kézbe olyan ember a telefont, aki megértette, hogy mit szeretnék! És erre az a válasz: írjam le e-mailban! Negyedszer! Ugyan már!

dr.Kovács József
Tuesday, September 18, 2018 9:10:17 AM
Originally Posted by: Bakos J 

Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Értem én, hogy aki nem ért hozzá, az ne nyúljon bele, mert hibákat generál, de aki ért hozzá, az miért nem javíthat bele, ha tudja mit csinál?

Miért kell nekem e-maileket írogatni, távelérésekre várni egy egyszerű művelet miatt? Ráadásul telefonban 3x kellett elmagyarázni a problémát, mert az önök munkatársa sem értette, hogy mi a gond, és harmadjára kapta kézbe olyan ember a telefont, aki megértette, hogy mit szeretnék! És erre az a válasz: írjam le e-mailban! Negyedszer! Ugyan már!

Kedves Bakos dr.

Sajnos nem ért minden orvos felhasználó olyan mélységig a heti jelentések elkészítéséhez, mint Te (bocs a tegezésért, de én is 2000 óta gyártom a heti jelentéseket). Meg kell védjem az Infomixet ebben a vitában. (Meg talán ez első bejegyzésben meg is lettem szólítva). Tp. felülvizsgáló vagyok, tudnék mesélni a heti jelentésekről. Igenis olyan program kell, hogy ne lehessen akárhogyan belejavítani.

Te tudod hogyan működik, javíts bele a txt file-be és kész.


dr.Kovács József
Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, September 18, 2018 11:29:21 AM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: Bakos J 

Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Értem én, hogy aki nem ért hozzá, az ne nyúljon bele, mert hibákat generál, de aki ért hozzá, az miért nem javíthat bele, ha tudja mit csinál?

Miért kell nekem e-maileket írogatni, távelérésekre várni egy egyszerű művelet miatt? Ráadásul telefonban 3x kellett elmagyarázni a problémát, mert az önök munkatársa sem értette, hogy mi a gond, és harmadjára kapta kézbe olyan ember a telefont, aki megértette, hogy mit szeretnék! És erre az a válasz: írjam le e-mailban! Negyedszer! Ugyan már!

Kedves Bakos dr.

Sajnos nem ért minden orvos felhasználó olyan mélységig a heti jelentések elkészítéséhez, mint Te (bocs a tegezésért, de én is 2000 óta gyártom a heti jelentéseket). Meg kell védjem az Infomixet ebben a vitában. (Meg talán ez első bejegyzésben meg is lettem szólítva). Tp. felülvizsgáló vagyok, tudnék mesélni a heti jelentésekről. Igenis olyan program kell, hogy ne lehessen akárhogyan belejavítani.

Te tudod hogyan működik, javíts bele a txt file-be és kész.

Kedves Kovács Dr!

Elnézést az idézetért, nem sértőnek szántam, én csak örülök, ha valaki elégedett a programmal. A baj az, hogy van egy funkció a menüben (táppénzes heti jelentés javítása) ami ott van, mert visualból megörökölte az Ixnet, de nem működik. Az firtattam, hogy miért? Vagy ha nem működik, akkor miért van ott? De ha te nem akarod (ha maradhatok a tegezésnél) ne használd.

Amúgy pontosan ezt csináltam, kijavítottam a .txt file-t. Csak bosszant, hogy a visual ezt tudta, az Ixnet többe kerül és nem tudja.

Tisztelt Infomix!

Augusztus 29.-én kérdeztem itt a fórumon, hogy miért nem lehet az EESZT-be feltöltött gyógyszer felírási igazolását újra kinyomtatni, pl ha a nyomtató rosszul nyomtatta ki, vagy a beteg kéri? Azt ígérték, hogy utána néznek, hogy van-e ennek jogi akadálya? Szerintem nincs, mivel az eredeti recept az elektronikus, a felírási igazolás "csak" egy másolata. Mi az infomix álláspontja ebben a kérdésben?

Köszönettel: Dr Bakos

Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, September 18, 2018 12:12:40 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Originally Posted by: dr.Kovács József 

Originally Posted by: Bakos J 

Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Értem én, hogy aki nem ért hozzá, az ne nyúljon bele, mert hibákat generál, de aki ért hozzá, az miért nem javíthat bele, ha tudja mit csinál?

Miért kell nekem e-maileket írogatni, távelérésekre várni egy egyszerű művelet miatt? Ráadásul telefonban 3x kellett elmagyarázni a problémát, mert az önök munkatársa sem értette, hogy mi a gond, és harmadjára kapta kézbe olyan ember a telefont, aki megértette, hogy mit szeretnék! És erre az a válasz: írjam le e-mailban! Negyedszer! Ugyan már!

Kedves Bakos dr.

Sajnos nem ért minden orvos felhasználó olyan mélységig a heti jelentések elkészítéséhez, mint Te (bocs a tegezésért, de én is 2000 óta gyártom a heti jelentéseket). Meg kell védjem az Infomixet ebben a vitában. (Meg talán ez első bejegyzésben meg is lettem szólítva). Tp. felülvizsgáló vagyok, tudnék mesélni a heti jelentésekről. Igenis olyan program kell, hogy ne lehessen akárhogyan belejavítani.

Te tudod hogyan működik, javíts bele a txt file-be és kész.

Kedves Kovács Dr!

Elnézést az idézetért, nem sértőnek szántam, én csak örülök, ha valaki elégedett a programmal. A baj az, hogy van egy funkció a menüben (táppénzes heti jelentés javítása) ami ott van, mert visualból megörökölte az Ixnet, de nem működik. Az firtattam, hogy miért? Vagy ha nem működik, akkor miért van ott? De ha te nem akarod (ha maradhatok a tegezésnél) ne használd.

Amúgy pontosan ezt csináltam, kijavítottam a .txt file-t. Csak bosszant, hogy a visual ezt tudta, az Ixnet többe kerül és nem tudja.

Tisztelt Infomix!

Augusztus 29.-én kérdeztem itt a fórumon, hogy miért nem lehet az EESZT-be feltöltött gyógyszer felírási igazolását újra kinyomtatni, pl ha a nyomtató rosszul nyomtatta ki, vagy a beteg kéri? Azt ígérték, hogy utána néznek, hogy van-e ennek jogi akadálya? Szerintem nincs, mivel az eredeti recept az elektronikus, a felírási igazolás "csak" egy másolata. Mi az infomix álláspontja ebben a kérdésben?

Köszönettel: Dr Bakos

Tisztelt Bakos Doktor Úr,

A felírási igazolás egy e-recepthez tartozó nyomtatvány. A felírási igazolás nyomtatása 2018 december 31.-ig kötelező (meghatározott formátumban és tartalommal). Az e-recept kiváltásához ma sem kötelező a felírási igazolás. Úgy gondoljuk, hogy ezek az átmeneti szabályok a biztonságos betegellátás érdekében kerültek így szabályozásra - elsősorban a beteg érdekeit szem előtt tartva, de természetesen a patikusok illetve a vényírók szempontjait is figyelembe véve. Ezt a biztonságot szolgálja az is, hogy egy e-recepthez egy igazolás kerül kinyomtatásra ebben az időszakban. Az ideális az lesz, ha majd egyáltalán nem lesz kötelező a felírási igazolás nyomtatása. Azt hiszem ma már eléggé stabilan és megbízhatóan működik az EESZT ahhoz, hogy januártól valóban kivezethető legyen.

Géczi Gabriella

kleh
  • kleh
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, September 18, 2018 2:38:18 PM
jelentést utólag is fel lehet tölteni a neak e-jelentés felületén keresztül. Amit persze előre a programban el kell készíteni. el nem küldött jelentést már oldottam meg így utólag, javítani persze nem tudom ha lehet ily módon.
Gabi
  • Gabi
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, September 18, 2018 3:26:45 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Kedves Bakos Doktor Úr,

Önnek igaza van , valóban nem szeretnénk támogatni a jelentések utólagos kézi módosításának a lehetőségét, s ez elsősorban éppen a felhasználóink érdekében tesszük. S nem azért, mintha nem bíznánk bennük. Csupán arról van szó, hogy az összes jelentés, kimutatás, listázás, statisztika stb. a rendszerben tárolt adatokból készül. Ha az eredeti adatokat változtatjuk (azon túl, hogy az Ixnet tárolja hogy ezt az adatot ki, mikor, miről mire változtatta v.ö. GDPR elvárások) akkor az összes kimutatás a későbbiek során (pld. egy tételes hatósági ellenőrzéskor) is ugyanazt fogja mutatni, mint ami az eredeti kimutatásban is szerepelt. Ellentétben azzal, amikor egy már elkészített listában változtatjuk meg "csupán" az adatot- egy későbbi időpontban készített ugyanazon lista (kimutatás, jelentés) természetesen nem fog egyezni vele.

Ez persze nem zárja ki, hogy ezek a jelentések nem módosíthatóak kézzel, utólag a felhasználó által, aki esetleg ezzel párhuzamosan a rendszerben is átvezeti a változásokat- csak tisztában kell lenni a következményekkel.

Csupán azért szerettem volna kiegészíteni hozzászólását, mert bízom abban, hogy sokan olvassák- s azt gondolom ez egy fontos szabály, amivel mindenkinek tisztába kell lenni. Az elvet szerettem volna megosztani , ami mentén fejlesztettük az Ixnet rendszerünket.

Üdvözlettel,

Géczi Gabriella

pharmacybt
Wednesday, September 19, 2018 6:06:12 AM
Tisztelt Infomix!

Hétfő óta használjuk az Ixnetet. Sajnos az eddigi 10 perces mentésünk több ,mint 1 órás lett.

A kérdésem ,kérésem az hogy megoldható lenne -e beállítani(mint az ixdokinál ) hogy mentés után kikapcsoljon a gép?

Nagyon laikus kérdés , ha a pendriv a gépben marad akkor pl. egy esetleges villámcsapásnál sérül az is a géppel együtt a rámentett adatokkal?

kleh
  • kleh
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, September 19, 2018 8:38:26 AM
akkor valami nincs jól beállítva....pár perc a mentés. nálunk az volt a gond hogy a scannelt dokumentumok mérete volt túl nagy - helytelen formátum volt megadva. Az ixnetben sokkal gyorsabb a mentés.
kantorm
Wednesday, September 19, 2018 9:06:38 AM
Originally Posted by: pharmacybt 

Tisztelt Infomix!

Hétfő óta használjuk az Ixnetet. Sajnos az eddigi 10 perces mentésünk több ,mint 1 órás lett.

A kérdésem ,kérésem az hogy megoldható lenne -e beállítani(mint az ixdokinál ) hogy mentés után kikapcsoljon a gép?

Nagyon laikus kérdés , ha a pendriv a gépben marad akkor pl. egy esetleges villámcsapásnál sérül az is a géppel együtt a rámentett adatokkal?

A mentés lassúságát a pendrive adatátviteli sebessége vagy a menteni kívánt adatállomány nagysága okozhatja.

Érdemes kipróbálni, hogy arra a merevlemezre mentünk, amin a program is van.

Közben figyeljünk, hogy ne mentsük az egész csatolt (scannelt) állományt minden alkalommal, mert az túl nagy.

Amennyiben akkor is lassú ha csak az adatbázist mentjük ugyanarra a merevlemezre, mint amin a program van akkor keressen fel minket a programon belüli a Web menüpont - Infomix támogatás bejelentőn.

Ha a probléma ilyen esetben nem áll fenn, vagy csak a pendrivera mentéskor akkor érdemes egy gyorsabb eszköz beszerzése.

Az automatikus kikapcsolásra Ixnet Központból nincs opció.

Illetve sajnos a pendrive-ot is érintheti egy esetleges villámcsapás.

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, September 19, 2018 1:53:53 PM
Originally Posted by: Gabi 

Originally Posted by: Bakos J 

Nézze én 2000 óta gyártom a heti jelentéseket. Nem dicsekvésképpen mondom, de alaposan tisztában vagyok a működésével. Az utóbbi 10 évben gyakorlatilag nem volt hibás rekordunk. Most is azt dobta ki a tb számítógépe, hogy a BNO nem megy az adott nemhez. A BNO: K2100: Gastrooesophagealis reflux volt. Felhívtam a tb-t, az ügyintéző hölgy is értetlenül állt a hiba előtt, de azt mondta mostanában néha vannak hasonló érthetetlen hibakódok. Mindegy...

Kedves Bakos Doktor Úr,

Önnek igaza van , valóban nem szeretnénk támogatni a jelentések utólagos kézi módosításának a lehetőségét, s ez elsősorban éppen a felhasználóink érdekében tesszük. S nem azért, mintha nem bíznánk bennük. Csupán arról van szó, hogy az összes jelentés, kimutatás, listázás, statisztika stb. a rendszerben tárolt adatokból készül. Ha az eredeti adatokat változtatjuk (azon túl, hogy az Ixnet tárolja hogy ezt az adatot ki, mikor, miről mire változtatta v.ö. GDPR elvárások) akkor az összes kimutatás a későbbiek során (pld. egy tételes hatósági ellenőrzéskor) is ugyanazt fogja mutatni, mint ami az eredeti kimutatásban is szerepelt. Ellentétben azzal, amikor egy már elkészített listában változtatjuk meg "csupán" az adatot- egy későbbi időpontban készített ugyanazon lista (kimutatás, jelentés) természetesen nem fog egyezni vele.

Ez persze nem zárja ki, hogy ezek a jelentések nem módosíthatóak kézzel, utólag a felhasználó által, aki esetleg ezzel párhuzamosan a rendszerben is átvezeti a változásokat- csak tisztában kell lenni a következményekkel.

Csupán azért szerettem volna kiegészíteni hozzászólását, mert bízom abban, hogy sokan olvassák- s azt gondolom ez egy fontos szabály, amivel mindenkinek tisztába kell lenni. Az elvet szerettem volna megosztani , ami mentén fejlesztettük az Ixnet rendszerünket.

Üdvözlettel,

Géczi Gabriella

Kedves Gabriella!

Úgy látom leragadtak ennél a dátum átjavításnál. Rendben, értem a szabályok nem engedik, hogy a javítás dátumát módosítsuk. De a problémám továbbra is fennáll, miért nem működik az Ixnetben a táppénzes heti jelentés javítása menüpont? Esetemben azért kellett volna a javítás dátumát átjavítani, mert nem akartam, hogy egy sor bekerüljön a jelentésbe, ugyanis annak a sornak az adatait a tb ügyintéző hölgy már átjavította a tb-nél kézzel. Nem akartam, hogy az ismételten elküldött korrekciós sor újabb hibát generáljon. Ezt kellett volna megoldani egyszerűen flottul.

Másrészről én nem meghamisítani akarom a heti jelentést, csak kontroll alatt akarom tartani, hogy mi kerüljön bele a jelentésbe és mi ne! Ez a kontroll az önök programja viszonylatából semmilyen elmarasztalást nem okozhat, mivel a heti jelentés adattartamáért teljes egészében én felelek és nem önök! Egyébként is nem a betegellátás rögzítéséről volt szó, amire esetleg vonatkozhat a GDPR és egyéb adatrögzítési védelem, hanem a táppénzes adminisztrációról, amiért minden vonatkozásban az orvos felelős. Ebbe az is beletartozik, hogy ha véletlenül hibásan lett valami felvéve, akkor nekem jogomban áll azt átjavítani, történjen ez bármikor is, az az én büntetőjogi felelősségem. Nem beszélve arról, hogy mindennek a táppénzes naplóban is nyoma van, mivel azt kötelező írott formában is vezetni, azt a táppénzes felülvizsgálat ellenőrzi. Ebből kifolyólag az önök túlbiztosítása és adatvédelmi jogokra hivatkozása enyhén szólva túlzás.

Dr Bakos János

pozsi
  • pozsi
  • Veterán (Szint 19)
Wednesday, September 19, 2018 4:26:54 PM
Originally Posted by: kantorm 

Originally Posted by: pharmacybt 

Tisztelt Infomix!

Hétfő óta használjuk az Ixnetet. Sajnos az eddigi 10 perces mentésünk több ,mint 1 órás lett.

A kérdésem ,kérésem az hogy megoldható lenne -e beállítani(mint az ixdokinál ) hogy mentés után kikapcsoljon a gép?

Nagyon laikus kérdés , ha a pendriv a gépben marad akkor pl. egy esetleges villámcsapásnál sérül az is a géppel együtt a rámentett adatokkal?

A mentés lassúságát a pendrive adatátviteli sebessége vagy a menteni kívánt adatállomány nagysága okozhatja.

Érdemes kipróbálni, hogy arra a merevlemezre mentünk, amin a program is van.

Közben figyeljünk, hogy ne mentsük az egész csatolt (scannelt) állományt minden alkalommal, mert az túl nagy.

Amennyiben akkor is lassú ha csak az adatbázist mentjük ugyanarra a merevlemezre, mint amin a program van akkor keressen fel minket a programon belüli a Web menüpont - Infomix támogatás bejelentőn.

Ha a probléma ilyen esetben nem áll fenn, vagy csak a pendrivera mentéskor akkor érdemes egy gyorsabb eszköz beszerzése.

Az automatikus kikapcsolásra Ixnet Központból nincs opció.

Illetve sajnos a pendrive-ot is érintheti egy esetleges villámcsapás.

Kiegészítés: Az automatikus kikapcsolásra az Ixnet Központból jelenleg valóban nincs opció, de felvettük a megoldandó feladatok közé. Reméljük, hamarosan sikerül beépíteni a programba. Köszönjük a javaslatot.

pozsi
  • pozsi
  • Veterán (Szint 19)
Wednesday, September 19, 2018 4:44:51 PM
Originally Posted by: dr.Kovács József 

Speciális lekérdezés - csatolt dokumentumok esetén a listában nem azonosíthatók leletek (milyen lelet, honnan, stb.?), ehhez ki kell nyitni. Ez így nem jó.

Receptírásnál, a részletes adatoknál, a BNO ablakon jó lenne egy jobb egérgombos lehetőség az aznapi BNO-kal (mint a Visualban).

A csatolt dokumentumok adatait kibővítettük a listában, ez várhatóan már a következő verzióban kimegy. Köszönjük az észrevételt.

A receptírásnál akár a részletes adatoknál nyitjuk fel a BNO választás ablakot a kereső gombbal, akár a felső részen (a Felírandó receptek listájában) a recept sorában a BNO választás gombbal, a felnyíló Diagnózis választás ablakon a jobb oldalon a Leválogatás alatt az Ellátás opció a mai diagnózisokat kínálja fel.

pharmacybt
Wednesday, September 19, 2018 6:00:12 PM
Originally Posted by: pozsi 

Originally Posted by: kantorm 

Originally Posted by: pharmacybt 

Tisztelt Infomix!

Hétfő óta használjuk az Ixnetet. Sajnos az eddigi 10 perces mentésünk több ,mint 1 órás lett.

A kérdésem ,kérésem az hogy megoldható lenne -e beállítani(mint az ixdokinál ) hogy mentés után kikapcsoljon a gép?

Nagyon laikus kérdés , ha a pendriv a gépben marad akkor pl. egy esetleges villámcsapásnál sérül az is a géppel együtt a rámentett adatokkal?

A mentés lassúságát a pendrive adatátviteli sebessége vagy a menteni kívánt adatállomány nagysága okozhatja.

Érdemes kipróbálni, hogy arra a merevlemezre mentünk, amin a program is van.

Közben figyeljünk, hogy ne mentsük az egész csatolt (scannelt) állományt minden alkalommal, mert az túl nagy.

Amennyiben akkor is lassú ha csak az adatbázist mentjük ugyanarra a merevlemezre, mint amin a program van akkor keressen fel minket a programon belüli a Web menüpont - Infomix támogatás bejelentőn.

Ha a probléma ilyen esetben nem áll fenn, vagy csak a pendrivera mentéskor akkor érdemes egy gyorsabb eszköz beszerzése.

Az automatikus kikapcsolásra Ixnet Központból nincs opció.

Illetve sajnos a pendrive-ot is érintheti egy esetleges villámcsapás.

Kiegészítés: Az automatikus kikapcsolásra az Ixnet Központból jelenleg valóban nincs opció, de felvettük a megoldandó feladatok közé. Reméljük, hamarosan sikerül beépíteni a programba. Köszönjük a javaslatot.

Még egy kérdés felmerült: Megoldás -e az esetleges pl. villámcsapás okozta adatvesztés kivédésére ha minden este áramtalanítjuk a gépet?

pharmacybt
Wednesday, September 19, 2018 6:03:03 PM
Originally Posted by: kleh 

akkor valami nincs jól beállítva....pár perc a mentés. nálunk az volt a gond hogy a scannelt dokumentumok mérete volt túl nagy - helytelen formátum volt megadva. Az ixnetben sokkal gyorsabb a mentés.

Sajnos ebben a scannelt dokumentumok nincsenek is benne.

pharmacybt
Wednesday, September 19, 2018 6:08:24 PM
Ixnet mentésnél az "adatbázis visszaállítása" elé mindenképpen szükséges a pipa?