Tisztelt Infomix!
Nagy örömmel üdvözöltem annak idején, hogy a program különbözö moduljaiban egységes kezelőgombok lettek kialakítva.
Nagyon örülnék, ha ennek analógiájaként a kinyomtatott dokumentumok fejléce egységesen nézne ki. Jelenleg ugyanis kicsit zűrzavaros a helyzet.
Ehez tartozik még, hogy a programban 5 helyen lehet e-mail címet beállítani, nekünk történetesen 2 használatos e-mail címünk van, ezt a program felváltva nyomtatja rá a különböző dokumentumokra.
e-mail cím beállítása:
Ixnet gomb/szervezet menüpontban
központi beállítások/alap itt SMTP beállítás is megadható (gondolom itt intézi a program a kiküldött leveleket)
központi beállítások/rendszer
Ixnet gomb/felhasználó/ orvos karbantartása főlap
Ixnet gomb/felhasználó/orvos karbantartása/e-mail itt is megadható SMTP beállítás (ezt használja a program a jelentéseknél)
Ez az 5 hely agyrém, össze kellene vonni őket, és átgondolni melyik e-mail mikor használatos és hová nyomtatandó!
Nekünk a nyomtatási beállítások/fejléc lapon be van állítva, hogy mi legyen a fejlécben, de ez gyakorlatilag sehol nem jelenik meg teljesen.
Amit egységesíteni kellene:
- A beutalón, laborbeutalón a bal oldalon fent láthatók a szolgáltató adatai, de e-mail itt nincs, viszont van engedély szám, amit nem tudom, hogy került ide. Jobb oldalon fent az orvos neve szerepel az orvos adatoknál megadott e-mail címmel.
- A Jogosítvány nyomtatványon szerepel egyedül az amit a beállítás/fejléc lapon megadtam itt a változatosság kedvéért a "szervezet" menüben megadott e-mail látható.
- Igazolásokon hasonlóan szerepel mint a beutalón
- betegszállítási utalványon semmilyen fejléc nincs (pedig a program alapértelmezett utalványát használjuk)
- fegyvertartási nyomtatványon valamilyen 2 soros fejléc van, se telefonszám, se e-mail cím. Az is alul.
Amennyiben lehetséges valamikor jó lenne ezeket egységesíteni,
1,lehetőleg e-mail címet 1 vagy max 2 helyen megadni
2, minden nyomtatvány fejlécben lehetőleg ugyanaz jelenjen meg, e-mail cím pedig az, amelyiket én kiválasztom a fent megadottak közül.
Remélem nem voltam túl bonyolult, azért örülnék ha legalább a hosszú távú fejlesztések közé bekerülne ez a javaslat.
Üdvözlettel: Dr Bakos
Tisztelt Dr. Bakos!
Végigolvasva az email beállításokkal és fejlécekkel kapcsolatos észrevételeit, valóban első, de talán második nekifutásra is a rendszer bonyolultságát és átgondolatlanságát feltételezné az ember.
Az IxNet rendszereket igyekezték felhasználóbarát módon lefejleszteni, ami leginkább a napi rutinban használt menüpontokat célozza meg (természetesen itt is adódnak, a rengeteg megjelenő információ és a program segíteni próbáló funkciói miatt első ránézésre ijesztő nehézségek, de ha az ember szeme megszokja a látványt, leszűri a lényeget, a megjelenő dolgok máris hasznossá válnak).
Nézőpont kérdése, mi a felhasználóbarát: valaki azt várja, hogy letisztult egyszerű átlátható menük legyenek, viszont ilyen feltételek mellett elmaradnak a segítő lehetőségek és információk, ami az informatika előnye - hogy kiszolgáljon és ha nem is helyettünk dolgozzon, de le vegye az adminisztrációs terheket.
Nehéz ezt a 2 szemléletet összehozni - legyen egyszerű de hasznos, informatív de átlátható, a végtelenségig finomhangolható de ugyanakkor könnyen kezelhető.
-Email cím és SMTP:
Sajnos az email beállításokkal kapcsolatos lehetőségek már nem igazán ide tartoznak (fent említett felhasználóbarát gondolatok). Összetettségének oka, hogy sok szempontot kellett figyelembe venni, amikor email címet rögzítünk, vagy email küldést állítunk be, amik időről időre bővültek, igazodtak az elvárásokhoz.
Az email küldés beállításánál különböző prioritási okok vezettek oda, hogy nem egy, hanem legalább 3 helyen lehet beállítani smtp/email küldés adatokat (és ez valóban máris sokkal több, mint 1 olyan beállítás, ami lefedi a napi munka részét email küldés terén):
Lehetőség van felhasználó - szervezet - rendszer szinten beállítani és ilyenkor, ha a belépő felhasználó mailt szeretne küldeni, a program végignézni, hogy hol van kitöltve SMTP beállítás és azt fogja használni, ahol azok meg vannak adva (pl.: ha a praxishoz be van állítva és a praxis orvosához is fel van véve SMTP beállítás, de pl.: felveszünk egy helyettes orvost akinél ez elmarad, akkor a helyettes orvosnál a praxis nevében fog történni a mail küldés, így Nála nem kell ezt külön elvégezni, szélsőséges eset, de a lehetőség adott és fel van rá készítve a program, nem beszélve egy-egy nagyobb, összetettebb struktúrájú szakrendelésről).
Email címeknél is hasonló a helyzet. Van, ahova az orvos email címe kell (legyen az egy nyomtatvány, vagy bármilyen beemelés), de bizonyos, akár technikai okokból kell egy szervezet email cím is, amikor pl.: valahogy az IxNet adatot küld és szükséges az email cím is, ami eltérhet az orvos mail címétől, nem beszélve egy szakrendelésről - és mivel Minden IxNet fő modulnak (Háziorvos, Üzemorvos, Szakorvos...) ugyan az az alapja, így vannak közös beállítási lehetőségek.
Fejlécek:
Vannak riportok és richtext nyomtatványok (?).
Riportok a fix, fejléccel (néhol fejléc nélküli) ellátott nyomtatványok, mint pl.: beutalás, laborkérés, stb... Ezek tartalma nem módosítható, különböző megkötések, esetleg előírások határozzák meg, hogy mit kell tartalmaznia (és mivel nem karbantartható, de ha jön egy módosítás, hogy + adat kell rá, akkor azt a fejlesztők központilag megoldják és verzió váltóval eljut Önökhöz, így nem kell időt szánniuk a módosításra). Ilyen esetekben a menüponthoz tartozó jobb felső beállítások gombon érhető el minden esetleges átemelési lehetőség, de ami előírt, arra nem vonatkozik beállítás.
Vannak viszont a richtext nyomtatványok, más a felépítésük, máshogy jönnek létre, lényege, hogy eltér a fent említett riportoktól (és nincs megkötés a fejléc tartalmát illetően), ilyen a lekérdezésből indított nyomtatás (ennek is a fejléce), vagy a jogosítvány alkalmassági (ennél bal lent láthatjuk) - ezek tartalma módosítható az Ön által is említett Nyomtatási beállítások - Fejléc menüben.
A fejléc tartalom módosítása Visual rendszerekben is megvolt, ott még ennyire sem volt lehetőség az egységesítésre, fejlesztő kollégával egyeztetve sajnos IxNetben sem lehet ezt 100%-osan megoldani, minden létező okot nem tudtam kideríteni, de közrejátszanak a kötelező tartalmak, az egyedi felhasználói igények és a megszokások.
Következő sorokban az Ön által felsoroltak mellé igyekeztem röviden beszúrni a válaszokat/indokokat:
-E-mail cím beállítása:
„Ixnet gomb/szervezet menüpontban”: itt a szervezet/praxis email címe adható meg,ha nem is jelenik meg nyomtatványokon, de szükség van rá bizonyos adatküldéseknél.
„Ixnet gomb/felhasználó/ orvos karbantartása főlap”: orvos mail címe. Ez emelődik be pl a beutaló, laborkérő, Therápiás lap jobb felső sarkában.
„központi beállítások/alap itt SMTP beállítás is megadható (gondolom itt intézi a program a kiküldött leveleket)”: Praxisra vonatkozó email küldés beállítás (ha ez ki van töltve, ezt használja, ha az orvosnál nincs beállítva SMTP).
„központi beállítások/rendszer”: Rendszer szintű email küldési beállítás, ez áll mindenek felett :)
„Ixnet gomb/felhasználó/orvos karbantartása/e-mail itt is megadható SMTP beállítás (ezt használja a program a jelentéseknél)”: itt az orvoshoz, mint felhasználóhoz állíthatjuk be az email küldést (ha ez ki van töltve, nem a szervezet vagy rendszer szinten beállított mail küldést használja).
-Fejléc:
„Nekünk a nyomtatási beállítások/fejléc lapon be van állítva, hogy mi legyen a fejlécben, de ez gyakorlatilag sehol nem jelenik meg teljesen”: jogosítvány alkalmassági bal alsó része, lekérdezésből indított nyomtatás fejléce, páciens karton nyomtatás, igazából azok a nyomtatványok (és 1 2 kivétel), ahol a szöveg formázható, kiegészíthető, akár mint a lekérdezésnél, szabadon beleírhatunk.
„Amit egységesíteni kellene: - A beutalón, laborbeutalón a bal oldalon fent láthatók a szolgáltató adatai, de e-mail itt nincs, viszont van engedély szám, amit nem tudom, hogy került ide”: engedély számot az IxNet gomb - Szervezetek/praxisok - Működtető/Számla kiállító/bank fül részből veszi, ha ki van töltve, ha nincs, akkor nem kerül a sor átemelésre.
Talán nem tudtam mindenre és tökéletes pontossággal kitérni, de igyekeztem néhol általánosságban, néhol részletességgel információt adni a jelenlegi működés miértjéről.
Ígéretet nem tudok sajnos tenni a 100%-os egységesítésre, tekintettel arra, hogy a válaszok gyűjtése közben többször megerősítést kaptam abban, hogy a jelenlegi működés okkal van így és nehezen mozdítható ki más, esetleg Ön által szimpatikusabb irányba, de összegyűjtöm az érintett menüket és képernyőképekkel kérdésekkel megpróbálom kideríteni, hogy van-e lehetőség némi módosításra.