Dr. Szél Edit
Friday, June 2, 2023 8:16:28 AM
Csak nálunk van valami zavar az Indikátor asszisztensben? Valami 0%, valami 100%, mindenhol 10 fő alatt a célcsoport, a táblázatokban 5-6 név, stb. (2023. februári  értékek). Az Esedékes teendőknél nincs friss letölthető lista. 

Köszönöm: Kamocsay Gabriella nővér

 

Panna
  • Panna
  • Haladó (Szint 7)
Friday, June 2, 2023 9:37:22 AM
Én a jelentések között nem találom az indikátor elszámolást. Szászné P.Pálma asszisztens
palenkascs
Friday, June 2, 2023 1:53:34 PM
Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

Csak nálunk van valami zavar az Indikátor asszisztensben? Valami 0%, valami 100%, mindenhol 10 fő alatt a célcsoport, a táblázatokban 5-6 név, stb. (2023. februári  értékek). Az Esedékes teendőknél nincs friss letölthető lista. 

Köszönöm: Kamocsay Gabriella nővér

 

Köszönjük az észrevételét!

A probléma oka, hogy ilyen esetben a NEAK-tól lekérhető indikátor visszaigazoló pdf egy hónapnál régebbi, melyet a program nem dolgoz be.

Várhatóan a mai nap folyamán felkerül ennek lekezelésére egy gyors frissítés, amit hétfőn, a következő módon legyen szíves letölteni:

Lépjen ki az IxNet programból és indítsa el az IxNet központot a szokásos belépési adatok megadásával.

Belépést követően fent kattintson a 'Frissítés' fülre, azon belül pedig szintén fent jobbra kattintson a 'Gyorsfrissítés' (sárga villám) gombra, engedje, hogy a program letöltse a frissítéseket, ez után zárja be az IxNet központot és lépjen be a programba, majd ellenőrizze, hogy letölthetőek-e az indikátor visszaigazolások.

Miután a fenti lépéseket elvégezte, kérem jelezzen vissza, hogy megoldódott-e Önöknél a probléma, köszönöm!

palenkascs
Friday, June 2, 2023 2:20:53 PM
Originally Posted by: Panna 

Én a jelentések között nem találom az indikátor elszámolást. Szászné P.Pálma asszisztens

Indikátor elszámolásokat/visszaigazolásokat a következő helyen legyen szíves ellenőrizni:

IxNet programban Listák-Jelentések - OEP jelentések menü.

Itt pöttyözéssel jelölje be a 'Csatolmányok' lehetőséget, majd 'Tovább' gomb.

Következő megjelenő ablakban ellenőrizze az időszakot, lehetőség szerint legyen inkább 2 3 hónap, annak megfelelően a listában olyan bejegyzést kell keresnünk, ahol a jelentés neve 'Változás jelentés', Csatolmány típusa pedig 'indikátor elszámolás'.

Beemelek egy képernyőképet, amin a fenti sor jól látható:

85

Click to View Image

A fent leírtak szerint a legegyszerűbb ezen csatolmányok elérése, ha ennek alapján nem boldogul, esetleg semmi hasonlót nem találna, kérem hívjon minket és megpróbáljuk kideríteni a hiány okát.

Köszönöm!

 

Dr. Szél Edit
Monday, June 5, 2023 3:17:38 PM
Originally Posted by: palenkascs 

Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

Csak nálunk van valami zavar az Indikátor asszisztensben? Valami 0%, valami 100%, mindenhol 10 fő alatt a célcsoport, a táblázatokban 5-6 név, stb. (2023. februári  értékek). Az Esedékes teendőknél nincs friss letölthető lista. 

Köszönöm: Kamocsay Gabriella nővér

 

Köszönjük az észrevételét!

A probléma oka, hogy ilyen esetben a NEAK-tól lekérhető indikátor visszaigazoló pdf egy hónapnál régebbi, melyet a program nem dolgoz be.

Várhatóan a mai nap folyamán felkerül ennek lekezelésére egy gyors frissítés, amit hétfőn, a következő módon legyen szíves letölteni:

Lépjen ki az IxNet programból és indítsa el az IxNet központot a szokásos belépési adatok megadásával.

Belépést követően fent kattintson a 'Frissítés' fülre, azon belül pedig szintén fent jobbra kattintson a 'Gyorsfrissítés' (sárga villám) gombra, engedje, hogy a program letöltse a frissítéseket, ez után zárja be az IxNet központot és lépjen be a programba, majd ellenőrizze, hogy letölthetőek-e az indikátor visszaigazolások.

Miután a fenti lépéseket elvégezte, kérem jelezzen vissza, hogy megoldódott-e Önöknél a probléma, köszönöm!

Megoldódott. Szép, színes lett a táblázat :)

Köszönjük szépen! 

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, June 6, 2023 8:28:42 AM
Tisztelt Infomix!

Nem azért, mintha bármit is számítana ez az indikátor asszisztens, az egész indikátor rendszerrel van a gond egészében, de én is ránéztem, most éppen minden nullán van, a kiválasztható időszak június vagy július, így érthető, hogy miért nulla minden, mert most jött meg a március havi indikátor visszaigazolás. Tegnap magától frissített a program, ma reggel gyorsfrissítettem, semmi változás. Ez így szerintem annyira nem hasznos.

Üdvözlettel: Dr Bakos János

Paksai Bence
Tuesday, June 6, 2023 8:39:28 AM
Tisztelt Bakos János dr, 

A szimpla gyorsfrissítés nem elég az Indikátor asszisztenshez. A már meglévő adatokat újra be kell dolgozni abba, hogy tudjon számolni. Ezt az esedékes teendők panelen tudjuk megtenni, ha be van állítva hozzá a következő lehetőség: Háziorvos-Indikátor-Letöltetlen Részletes. Ez már jelezni fog Nekünk, hogy van elérhető visszajelző amit be tudunk dolgozni a programba és utána már jelezni fogja a rendes adatokat. Ha valamilyen oknál fogva nem menne, vagy nem úgy működik az asszisztens ahogy kéne neki, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot és utána járunk a dolognak. 

További szép napot és eredményes munkát kívánok, 

Üdvözlettel, 

Paksai Bence

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Tuesday, June 6, 2023 10:47:04 AM
Köszönöm a választ. A fenti beállítás az esedékes teendőkben már az elejétől fogva be van állítva, működött is egy darabig, de most nem.

Más: A betegek törzskartonjában döbbenten fedeztük fel, hogy telefonszámok és e-mail címek jelentek meg ilyen formában: NEAK... és telefonszám és NEAK...e-mail cím.

Ezen adatokat ki kérte, hogy emelje be a program? Mi biztosan nem, mivel ezek ellenőrizetlen, lehet, hogy helytelen adatok. Más gond is van velük. Amikor legutóbb betegszállítási utalványt rendeltünk a programon keresztül, tehát az OMSZ weboldalát próbáltuk kitölteni a programon belül, ott felkínálja a program, hogy beteg neve TAJ száma, telefonszáma beemelése a weblapba, és beemeltünk egy ilyen NEAK telefonszámot, a program úgy lefagyott, hogy csak teljes újraindítás segített. (Valószínűleg a weblapba csak számok beírhatóak az Ixnet pedig NEAK felíratot próbált beemelni.) Ez így nem jó. Viszont arra nincs időnk, hogy egyesével az összes páciensnél átjavítsuk ezeket!!

Üdvözlettel Dr Bakos

 

palenkascs
Thursday, June 8, 2023 11:28:18 AM
Originally Posted by: Bakos J 

Köszönöm a választ. A fenti beállítás az esedékes teendőkben már az elejétől fogva be van állítva, működött is egy darabig, de most nem.

Más: A betegek törzskartonjában döbbenten fedeztük fel, hogy telefonszámok és e-mail címek jelentek meg ilyen formában: NEAK... és telefonszám és NEAK...e-mail cím.

Ezen adatokat ki kérte, hogy emelje be a program? Mi biztosan nem, mivel ezek ellenőrizetlen, lehet, hogy helytelen adatok. Más gond is van velük. Amikor legutóbb betegszállítási utalványt rendeltünk a programon keresztül, tehát az OMSZ weboldalát próbáltuk kitölteni a programon belül, ott felkínálja a program, hogy beteg neve TAJ száma, telefonszáma beemelése a weblapba, és beemeltünk egy ilyen NEAK telefonszámot, a program úgy lefagyott, hogy csak teljes újraindítás segített. (Valószínűleg a weblapba csak számok beírhatóak az Ixnet pedig NEAK felíratot próbált beemelni.) Ez így nem jó. Viszont arra nincs időnk, hogy egyesével az összes páciensnél átjavítsuk ezeket!!

Üdvözlettel Dr Bakos

 

Telefonon megbeszéltük az észrevételeket.

A NEAK előtaggal ellátott email címek és telefonszámok egy oltás táblázat feldolgozása során került be a rendszerbe.

Ezek törlésére sajnos nincs lehetőség, de javítani olyan módon tudjuk, hogy kitöröljük a NEAK szöveget az érintett adatok elől.

Dr. Szél Edit
Monday, June 19, 2023 2:59:11 PM
Eltűntek a PK kérdőívek. Valami beállítás változott? 

 

palenkascs
Tuesday, June 20, 2023 9:48:36 AM
Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

Eltűntek a PK kérdőívek. Valami beállítás változott? 

 

Próbálja meg a következő beállítás után ellenőrizni a menük meglétét:

IxNet rendszer bal felső részén kattintson az IXNET nyomógombra (ixnet felirat, vagy X logo) és válassza a "menü karbantartás" lehetőséget.

A megjelenő menü alsó részén pipálja ki, hogy "Minden szabad menü be/ki", majd jobb fent tárolja a zöld pipa nyomógombbal.

Ezt követően ellenőrizze a hiányolt kérdőív menüket.

Dr. Szél Edit
Wednesday, June 21, 2023 11:41:30 AM
Köszönjük, részben megoldódott a kérdőívek hiánya. A Listák-Jelentése, Kérdőív menüben megvannak, de a  Napi ellátás, Praxisközösség fülnél a Tevékenységeknél csak a kipipálós táblázat van meg. 

 

Stein András
Thursday, June 22, 2023 9:58:40 AM
Tisztelt Dr. Szél Edit, 

Telefonos beszélgetésünk során megbeszéltük, hogy a problémát a Praxisközösségi modul hiánya okozta.

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Monday, June 26, 2023 10:58:58 AM
T. Infomix!

Viszonylag gyakran használjuk a PostIt ablakot. Az utóbbi időben feltünt a PostIt ablak részeként egy dokumentum csatolására szolgáló rész, amit nem is értek mire jó. Hogy lehetne ezt kikapcsolni, mert sok helyet foglal a képernyőn, és hasznát meg nem látjuk.

Üdvözlettel: dr Bakos János

 

MediAT
Monday, June 26, 2023 3:06:54 PM
Tisztelt Infomix!

Érdeklődnék, hogy jól emlékszem-e, az indikátor asszisztens e hó végéig ingyenes, július 1-től pedig meg kell hozzá rendelni a modult?

Másik kérdésem az online továbbképzéssel kapcsolatos, ami az első negyedévi fejlesztéseket tartalmaz (mostanra sikerült végignéznem). Az e-mailben küldött dokumentumokra kerülő, png.formátumú pecsét és aláírás fotóval kapcsolatban kérdezném, hogy mit szükséges beállítani még, hogy adott kép rákerüljön a kiküldött igazolásokra. Ami a videóban elhangzott, beállítottam, de honnan tudja a program, hogy milyen fajta dokumentumra tegye rá? Ha az igazolásoknál bepipálom az aláírás nélküli nyomtatványt, akkor sem teszi oda. Mit kell még csinálnom, hogy az iskolai igazolásokra rákerüljön?

Köszönöm

Sziliné Ildikó

palenkascs
Monday, June 26, 2023 3:43:00 PM
Originally Posted by: Bakos J 

T. Infomix!

Viszonylag gyakran használjuk a PostIt ablakot. Az utóbbi időben feltünt a PostIt ablak részeként egy dokumentum csatolására szolgáló rész, amit nem is értek mire jó. Hogy lehetne ezt kikapcsolni, mert sok helyet foglal a képernyőn, és hasznát meg nem látjuk.

Üdvözlettel: dr Bakos János

 

Tisztelt Dr. Bakos János!

A postit ablakon elhelyezett Dokumentum csatolás azt a célt szolgálja, hogy olyan dokumentumokat csatolhassunk a megnyitott pácienshez (scannelés, számítógépről betallózott bármilyen dokumentum), amely csatolmányok nem igazán sorolhatók be akár a hozott lelethez, akár magához az ellátáshoz, viszont szeretnénk a pácienshez eltárolni. Ez a lehetőség nem rejthető el vagy kapcsolható ki.

Dr. Szél Edit
Tuesday, June 27, 2023 7:29:07 AM
A csütörtöki online előadáshoz csak az RSS üzenetben kapott linken keresztül lehet csatlakozni? Vagy kapunk email-t, hogy otthonról is lehessen csatlakozni? 

Köszönöm

Nagy Attila
Tuesday, June 27, 2023 7:51:21 AM
Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

A csütörtöki online előadáshoz csak az RSS üzenetben kapott linken keresztül lehet csatlakozni? Vagy kapunk email-t, hogy otthonról is lehessen csatlakozni? 

Köszönöm

Kedves Doktornő!

Természetesen a email-ben is fogjuk küldeni a linket.

 

Rittling Ferenc
Tuesday, June 27, 2023 9:43:09 AM
T. Infomix !

Tegnap óta nem tduom beküldeni a tp-es heti jelentést, akkor órákkal később jött a megerősítő kód, amikorra már lejárt az idő.

Most meg nem érhető el server.

Másnak is van ilyen problémája?

Üdv.: DR Rittling Ferenc

 

Kun Máté
Tuesday, June 27, 2023 10:12:37 AM
Originally Posted by: Rittling Ferenc 

T. Infomix !

Tegnap óta nem tduom beküldeni a tp-es heti jelentést, akkor órákkal később jött a megerősítő kód, amikorra már lejárt az idő.

Most meg nem érhető el server.

Másnak is van ilyen problémája?

Üdv.: DR Rittling Ferenc

 

Tisztelt Dr. Rittling Ferenc!

Telefonos egyeztetésünk során megbeszéltük, hogy a jelzett hiba az E-jelentés működéséből ered.

További szép napot, eredményes munkát kívánok!

Üdvözlettel,

Kun Máté

palenkascs
Wednesday, June 28, 2023 8:35:07 AM
Originally Posted by: MediAT 

Tisztelt Infomix!

Érdeklődnék, hogy jól emlékszem-e, az indikátor asszisztens e hó végéig ingyenes, július 1-től pedig meg kell hozzá rendelni a modult?

Másik kérdésem az online továbbképzéssel kapcsolatos, ami az első negyedévi fejlesztéseket tartalmaz (mostanra sikerült végignéznem). Az e-mailben küldött dokumentumokra kerülő, png.formátumú pecsét és aláírás fotóval kapcsolatban kérdezném, hogy mit szükséges beállítani még, hogy adott kép rákerüljön a kiküldött igazolásokra. Ami a videóban elhangzott, beállítottam, de honnan tudja a program, hogy milyen fajta dokumentumra tegye rá? Ha az igazolásoknál bepipálom az aláírás nélküli nyomtatványt, akkor sem teszi oda. Mit kell még csinálnom, hogy az iskolai igazolásokra rákerüljön?

Köszönöm

Sziliné Ildikó

Tisztelt Sziliné Ildikó!

Így van, ahogy az az RSS üzenetünkben is kiment, hó végével véget ér a modul ingyenes kipróbálásának lehetősége, így az azt követően már csak megrendelés után vehető igénybe.

Emailben küldendő igazolásra kép/pecsét ráhelyezéséhez a következő beállításokat legyen szíves elvégezni:

Először is ki kell választani a megfelelő képet, amit szeretnénk az igazolás aljára beszúrni. Ehhez nyissuk meg az IxNet program bal felső részén az Ixnet gombra kattintást követően a 'Központi beállítások" menüt.

Itt bal fent válasszuk a 'Digitális aláírás' lehetőséget, ahol az Aláírás - Aláírás kép útvonal részen a ... gombra kattintva betallózhatjuk a szükséges képet, majd jobb fent a zöld pipa gombbal tároljuk el.

Ez után még meg kell nyitni az igazolás menüt, ahol a jobb fent található 'Beállítások' gombra kattintva ki kell pipálni az utolsó, 'Igazolás email aláírással' beállítást.

Fenti két lépés elvégzése után máris rákerül az emailben küldött igazolásra az igény szerint beállított kép.

Kis plusz infó, ami néha félreértésre kerül: az igazolás menüben található 'Aláírás nélküli nyomtatvány' pipálási lehetőség kizárólag arra vonatkozik, hogy magára az igazolásra rá kerüljön-e az aláíráshoz kipontozott rész, valamint a orvos neve és pecsétszáma.

 

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Wednesday, June 28, 2023 10:41:02 AM
Tisztelt Infomix!

Post it téma: Igen vettük észre, hogy nem rejthető el (a csatolható dokumentum felület), ez lett volna a kérés, hogy oldják meg, hogy elrejthető legyen, mivel mi pl egyáltalán nem használjuk, és a kezdő képernyőn minden négyzetcentiméter nagyon fontos lenne!

Beutalás témában küldtem egy e-mailt, nem tudom megérkezett-e?

Üdvözlettel: Dr Bakos János

MediAT
Wednesday, June 28, 2023 3:50:30 PM
Originally Posted by: palenkascs 

Originally Posted by: MediAT 

Tisztelt Infomix!

Érdeklődnék, hogy jól emlékszem-e, az indikátor asszisztens e hó végéig ingyenes, július 1-től pedig meg kell hozzá rendelni a modult?

Másik kérdésem az online továbbképzéssel kapcsolatos, ami az első negyedévi fejlesztéseket tartalmaz (mostanra sikerült végignéznem). Az e-mailben küldött dokumentumokra kerülő, png.formátumú pecsét és aláírás fotóval kapcsolatban kérdezném, hogy mit szükséges beállítani még, hogy adott kép rákerüljön a kiküldött igazolásokra. Ami a videóban elhangzott, beállítottam, de honnan tudja a program, hogy milyen fajta dokumentumra tegye rá? Ha az igazolásoknál bepipálom az aláírás nélküli nyomtatványt, akkor sem teszi oda. Mit kell még csinálnom, hogy az iskolai igazolásokra rákerüljön?

Köszönöm

Sziliné Ildikó

Tisztelt Sziliné Ildikó!

Így van, ahogy az az RSS üzenetünkben is kiment, hó végével véget ér a modul ingyenes kipróbálásának lehetősége, így az azt követően már csak megrendelés után vehető igénybe.

Emailben küldendő igazolásra kép/pecsét ráhelyezéséhez a következő beállításokat legyen szíves elvégezni:

Először is ki kell választani a megfelelő képet, amit szeretnénk az igazolás aljára beszúrni. Ehhez nyissuk meg az IxNet program bal felső részén az Ixnet gombra kattintást követően a 'Központi beállítások" menüt.

Itt bal fent válasszuk a 'Digitális aláírás' lehetőséget, ahol az Aláírás - Aláírás kép útvonal részen a ... gombra kattintva betallózhatjuk a szükséges képet, majd jobb fent a zöld pipa gombbal tároljuk el.

Ez után még meg kell nyitni az igazolás menüt, ahol a jobb fent található 'Beállítások' gombra kattintva ki kell pipálni az utolsó, 'Igazolás email aláírással' beállítást.

Fenti két lépés elvégzése után máris rákerül az emailben küldött igazolásra az igény szerint beállított kép.

Kis plusz infó, ami néha félreértésre kerül: az igazolás menüben található 'Aláírás nélküli nyomtatvány' pipálási lehetőség kizárólag arra vonatkozik, hogy magára az igazolásra rá kerüljön-e az aláíráshoz kipontozott rész, valamint a orvos neve és pecsétszáma.

Kedves Csaba!

Köszönöm, a modult már meg is rendeltem azóta. És az e-mail-re is sikerült rátenni a fényképet. Az aláírás nélküli nyomtatvány pipálását eddig is használtuk, amikor szükség volt rá.

Köszönöm szépen,

Sziliné Ildikó

 

Sz. Tamás
Wednesday, June 28, 2023 4:23:56 PM
Tisztelt Dr. Bakos János!

Az email megérkezett, és kollégáink már el is küldték a választ.

Üdvözlettel:

Sz. Tamás

Originally Posted by: Bakos J 

Tisztelt Infomix!

Post it téma: Igen vettük észre, hogy nem rejthető el (a csatolható dokumentum felület), ez lett volna a kérés, hogy oldják meg, hogy elrejthető legyen, mivel mi pl egyáltalán nem használjuk, és a kezdő képernyőn minden négyzetcentiméter nagyon fontos lenne!

Beutalás témában küldtem egy e-mailt, nem tudom megérkezett-e?

Üdvözlettel: Dr Bakos János

Bakos J
  • Bakos J
  • Veterán (Szint 20 - Max)
Friday, June 30, 2023 11:52:26 AM
Tisztelt Infomix!

Nagy örömmel üdvözöltem annak idején, hogy a program különbözö moduljaiban egységes kezelőgombok lettek kialakítva.

Nagyon örülnék, ha ennek analógiájaként a kinyomtatott dokumentumok fejléce egységesen nézne ki. Jelenleg ugyanis kicsit zűrzavaros a helyzet.

Ehez tartozik még, hogy a programban 5 helyen lehet e-mail címet beállítani, nekünk történetesen 2 használatos e-mail címünk van, ezt a program felváltva nyomtatja rá a különböző dokumentumokra.

e-mail cím beállítása:

Ixnet gomb/szervezet menüpontban

központi beállítások/alap  itt SMTP beállítás is megadható (gondolom itt intézi a program a kiküldött leveleket)

központi beállítások/rendszer

Ixnet gomb/felhasználó/ orvos karbantartása főlap

Ixnet gomb/felhasználó/orvos karbantartása/e-mail itt is megadható SMTP beállítás (ezt használja a program a jelentéseknél)

Ez az 5 hely agyrém, össze kellene vonni őket, és átgondolni melyik e-mail mikor használatos és hová nyomtatandó!

Nekünk a nyomtatási beállítások/fejléc lapon be van állítva, hogy mi legyen a fejlécben, de ez gyakorlatilag sehol nem jelenik meg teljesen.

Amit egységesíteni kellene:

- A beutalón, laborbeutalón a bal oldalon fent láthatók a szolgáltató adatai, de e-mail itt nincs, viszont van engedély szám, amit nem tudom, hogy került ide. Jobb oldalon fent az orvos neve szerepel az orvos adatoknál megadott e-mail címmel.

- A Jogosítvány nyomtatványon szerepel egyedül az amit a beállítás/fejléc lapon megadtam itt a változatosság kedvéért a "szervezet" menüben megadott e-mail látható.

- Igazolásokon hasonlóan szerepel mint a beutalón

- betegszállítási utalványon semmilyen fejléc nincs (pedig a program alapértelmezett utalványát használjuk)

- fegyvertartási nyomtatványon valamilyen 2 soros fejléc van, se telefonszám, se e-mail cím. Az is alul.

Amennyiben lehetséges valamikor jó lenne ezeket egységesíteni,

1,lehetőleg e-mail címet 1 vagy max 2 helyen megadni

2, minden nyomtatvány fejlécben lehetőleg ugyanaz jelenjen meg, e-mail cím pedig az, amelyiket én kiválasztom a fent megadottak közül.

Remélem nem voltam túl bonyolult, azért örülnék ha legalább a hosszú távú fejlesztések közé bekerülne ez a javaslat.

Üdvözlettel: Dr Bakos​​​​​​​

 

Dr. Szél Edit
Tuesday, July 4, 2023 11:40:27 AM
Tisztelt Infomix!

Az Indikátor asszisztensből kiküldjük az email-t a páciensnek. Lehet-e valahogy jelölni, hogy ki kapott már értesítést? Akkor látnánk, hogy a következő hónapban ki az új, ki nem kapott még értesítést. 

Köszönöm, 

Kamocsay Gabriella nővér

Patkó Balázs
Tuesday, July 4, 2023 4:23:03 PM
Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

Tisztelt Infomix!

Az Indikátor asszisztensből kiküldjük az email-t a páciensnek. Lehet-e valahogy jelölni, hogy ki kapott már értesítést? Akkor látnánk, hogy a következő hónapban ki az új, ki nem kapott még értesítést. 

Köszönöm, 

Kamocsay Gabriella nővér

Tisztelt Kamocsay Gabriella!

Fejlesztési kérésként felvettem, hogy az asszisztens ablakon jelöljük egy oszlopban, hogy már küldtünk az adott páciensnek emailt, így látható lesz, hogy kinek kell még ténylegesen küldeni emailt. A fejlesztés elkészültéig türelmüket kérném.

Dr. Szél Edit
Thursday, July 6, 2023 9:00:49 AM
Csatlakozva az előző kérésünkhöz, az indikátor asszisztensben a csoportos email küldéshez csoportos kijelölési lehetőséget is kérünk, hogy ne egyenként kelljen kipipálni. 

Köszönjük

Patkó Balázs
Thursday, July 6, 2023 11:50:44 AM
Originally Posted by: Dr. Szél Edit 

Csatlakozva az előző kérésünkhöz, az indikátor asszisztensben a csoportos email küldéshez csoportos kijelölési lehetőséget is kérünk, hogy ne egyenként kelljen kipipálni. 

Köszönjük

Tisztelt Kamocsay Gabriella!

Ezt a kérésüket is felvettem, mint fejlesztési kérés.

palenkascs
Friday, July 7, 2023 3:25:15 PM
Originally Posted by: Bakos J 

Tisztelt Infomix!

Nagy örömmel üdvözöltem annak idején, hogy a program különbözö moduljaiban egységes kezelőgombok lettek kialakítva.

Nagyon örülnék, ha ennek analógiájaként a kinyomtatott dokumentumok fejléce egységesen nézne ki. Jelenleg ugyanis kicsit zűrzavaros a helyzet.

Ehez tartozik még, hogy a programban 5 helyen lehet e-mail címet beállítani, nekünk történetesen 2 használatos e-mail címünk van, ezt a program felváltva nyomtatja rá a különböző dokumentumokra.

e-mail cím beállítása:

Ixnet gomb/szervezet menüpontban

központi beállítások/alap  itt SMTP beállítás is megadható (gondolom itt intézi a program a kiküldött leveleket)

központi beállítások/rendszer

Ixnet gomb/felhasználó/ orvos karbantartása főlap

Ixnet gomb/felhasználó/orvos karbantartása/e-mail itt is megadható SMTP beállítás (ezt használja a program a jelentéseknél)

Ez az 5 hely agyrém, össze kellene vonni őket, és átgondolni melyik e-mail mikor használatos és hová nyomtatandó!

Nekünk a nyomtatási beállítások/fejléc lapon be van állítva, hogy mi legyen a fejlécben, de ez gyakorlatilag sehol nem jelenik meg teljesen.

Amit egységesíteni kellene:

- A beutalón, laborbeutalón a bal oldalon fent láthatók a szolgáltató adatai, de e-mail itt nincs, viszont van engedély szám, amit nem tudom, hogy került ide. Jobb oldalon fent az orvos neve szerepel az orvos adatoknál megadott e-mail címmel.

- A Jogosítvány nyomtatványon szerepel egyedül az amit a beállítás/fejléc lapon megadtam itt a változatosság kedvéért a "szervezet" menüben megadott e-mail látható.

- Igazolásokon hasonlóan szerepel mint a beutalón

- betegszállítási utalványon semmilyen fejléc nincs (pedig a program alapértelmezett utalványát használjuk)

- fegyvertartási nyomtatványon valamilyen 2 soros fejléc van, se telefonszám, se e-mail cím. Az is alul.

Amennyiben lehetséges valamikor jó lenne ezeket egységesíteni,

1,lehetőleg e-mail címet 1 vagy max 2 helyen megadni

2, minden nyomtatvány fejlécben lehetőleg ugyanaz jelenjen meg, e-mail cím pedig az, amelyiket én kiválasztom a fent megadottak közül.

Remélem nem voltam túl bonyolult, azért örülnék ha legalább a hosszú távú fejlesztések közé bekerülne ez a javaslat.

Üdvözlettel: Dr Bakos

 

​​​​​​​Tisztelt Dr. Bakos!

Végigolvasva az email beállításokkal és fejlécekkel kapcsolatos észrevételeit, valóban első, de talán második nekifutásra is a rendszer bonyolultságát és átgondolatlanságát feltételezné az ember.

Az IxNet rendszereket igyekezték felhasználóbarát módon lefejleszteni, ami leginkább a napi rutinban használt menüpontokat célozza meg (természetesen itt is adódnak, a rengeteg megjelenő információ és a program segíteni próbáló funkciói miatt első ránézésre ijesztő nehézségek, de ha az ember szeme megszokja a látványt, leszűri a lényeget, a megjelenő dolgok máris hasznossá válnak).

Nézőpont kérdése, mi a felhasználóbarát: valaki azt várja, hogy letisztult egyszerű átlátható menük legyenek, viszont ilyen feltételek mellett elmaradnak a segítő lehetőségek és információk, ami az informatika előnye - hogy kiszolgáljon és ha nem is helyettünk dolgozzon, de le vegye az adminisztrációs terheket.

Nehéz ezt a 2 szemléletet összehozni - legyen egyszerű de hasznos, informatív de átlátható, a végtelenségig finomhangolható de ugyanakkor könnyen kezelhető.

-Email cím és SMTP:

Sajnos az email beállításokkal kapcsolatos lehetőségek már nem igazán ide tartoznak (fent említett felhasználóbarát gondolatok). Összetettségének oka, hogy sok szempontot kellett figyelembe venni, amikor email címet rögzítünk, vagy email küldést állítunk be, amik időről időre bővültek, igazodtak az elvárásokhoz.

Az email küldés beállításánál különböző prioritási okok vezettek oda, hogy nem egy, hanem legalább 3 helyen lehet beállítani smtp/email küldés adatokat (és ez valóban máris sokkal több, mint 1 olyan beállítás, ami lefedi a napi munka részét email küldés terén):

Lehetőség van felhasználó - szervezet - rendszer szinten beállítani és ilyenkor, ha a belépő felhasználó mailt szeretne küldeni, a program végignézni, hogy hol van kitöltve SMTP beállítás és azt fogja használni, ahol azok meg vannak adva (pl.: ha a praxishoz be van állítva és a praxis orvosához is fel van véve SMTP beállítás, de pl.: felveszünk egy helyettes orvost akinél ez elmarad, akkor a helyettes orvosnál a praxis nevében fog történni a mail küldés, így Nála nem kell ezt külön elvégezni, szélsőséges eset, de a lehetőség adott és fel van rá készítve a program, nem beszélve egy-egy nagyobb, összetettebb struktúrájú szakrendelésről).

Email címeknél is hasonló a helyzet. Van, ahova az orvos email címe kell (legyen az egy nyomtatvány, vagy bármilyen beemelés), de bizonyos, akár technikai okokból kell egy szervezet email cím is, amikor pl.: valahogy az IxNet adatot küld és szükséges az email cím is, ami eltérhet az orvos mail címétől, nem beszélve egy szakrendelésről - és mivel Minden IxNet fő modulnak (Háziorvos, Üzemorvos, Szakorvos...) ugyan az az alapja, így vannak közös beállítási lehetőségek.

Fejlécek:

Vannak riportok és richtext nyomtatványok (?).

Riportok a fix, fejléccel (néhol fejléc nélküli) ellátott nyomtatványok, mint pl.: beutalás, laborkérés, stb... Ezek tartalma nem módosítható, különböző megkötések, esetleg előírások határozzák meg, hogy mit kell tartalmaznia (és mivel nem karbantartható, de ha jön egy módosítás, hogy + adat kell rá, akkor azt a fejlesztők központilag megoldják és verzió váltóval eljut Önökhöz, így nem kell időt szánniuk a módosításra). Ilyen esetekben a menüponthoz tartozó jobb felső beállítások gombon érhető el minden esetleges átemelési lehetőség, de ami előírt, arra nem vonatkozik beállítás.

Vannak viszont a richtext nyomtatványok, más a felépítésük, máshogy jönnek létre, lényege, hogy eltér a fent említett riportoktól (és nincs megkötés a fejléc tartalmát illetően), ilyen a lekérdezésből indított nyomtatás (ennek is a fejléce), vagy a jogosítvány alkalmassági (ennél bal lent láthatjuk) - ezek tartalma módosítható az Ön által is említett Nyomtatási beállítások - Fejléc menüben.

A fejléc tartalom módosítása Visual rendszerekben is megvolt, ott még ennyire sem volt lehetőség az egységesítésre, fejlesztő kollégával egyeztetve sajnos IxNetben sem lehet ezt 100%-osan megoldani, minden létező okot nem tudtam kideríteni, de közrejátszanak a kötelező tartalmak, az egyedi felhasználói igények és a megszokások.

Következő sorokban az Ön által felsoroltak mellé igyekeztem röviden beszúrni a válaszokat/indokokat:

-E-mail cím beállítása:

„Ixnet gomb/szervezet menüpontban”: itt a szervezet/praxis email címe adható meg,ha nem is jelenik meg nyomtatványokon, de szükség van rá bizonyos adatküldéseknél.

„Ixnet gomb/felhasználó/ orvos karbantartása főlap”: orvos mail címe. Ez emelődik be pl a beutaló, laborkérő, Therápiás lap jobb felső sarkában.

„központi beállítások/alap itt SMTP beállítás is megadható (gondolom itt intézi a program a kiküldött leveleket)”: Praxisra vonatkozó email küldés beállítás (ha ez ki van töltve, ezt használja, ha az orvosnál nincs beállítva SMTP).

„központi beállítások/rendszer”: Rendszer szintű email küldési beállítás, ez áll mindenek felett :)

„Ixnet gomb/felhasználó/orvos karbantartása/e-mail itt is megadható SMTP beállítás (ezt használja a program a jelentéseknél)”: itt az orvoshoz, mint felhasználóhoz állíthatjuk be az email küldést (ha ez ki van töltve, nem a szervezet vagy rendszer szinten beállított mail küldést használja).

-Fejléc:

„Nekünk a nyomtatási beállítások/fejléc lapon be van állítva, hogy mi legyen a fejlécben, de ez gyakorlatilag sehol nem jelenik meg teljesen”: jogosítvány alkalmassági bal alsó része, lekérdezésből indított nyomtatás fejléce, páciens karton nyomtatás, igazából azok a nyomtatványok (és 1 2 kivétel), ahol a szöveg formázható, kiegészíthető, akár mint a lekérdezésnél, szabadon beleírhatunk.

„Amit egységesíteni kellene: - A beutalón, laborbeutalón a bal oldalon fent láthatók a szolgáltató adatai, de e-mail itt nincs, viszont van engedély szám, amit nem tudom, hogy került ide”: engedély számot az IxNet gomb - Szervezetek/praxisok - Működtető/Számla kiállító/bank fül részből veszi, ha ki van töltve, ha nincs, akkor nem kerül a sor átemelésre.

Talán nem tudtam mindenre és tökéletes pontossággal kitérni, de igyekeztem néhol általánosságban, néhol részletességgel információt adni a jelenlegi működés miértjéről.

Ígéretet nem tudok sajnos tenni a 100%-os egységesítésre, tekintettel arra, hogy a válaszok gyűjtése közben többször megerősítést kaptam abban, hogy a jelenlegi működés okkal van így és nehezen mozdítható ki más, esetleg Ön által szimpatikusabb irányba, de összegyűjtöm az érintett menüket és képernyőképekkel kérdésekkel megpróbálom kideríteni, hogy van-e lehetőség némi módosításra.